Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - JK

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 12
61
Mugen / Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« : 28.04.08 - klo: 23.26 »
Lerpun regu nysvätty autoon. Näyttäisi toimivan.

Miten kummassa regu voi aiheuttaa häikkiä? Eihän siitä tule muuta, kuin sähköä pihalle.  :huh:

62
Mugen / Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« : 28.04.08 - klo: 12.23 »
Much Moren regu. Taitaa olla se viiden amppeerin versio. Häiriöitä tosin oli vaikka ei servoja käännellyt joten virran tuotosta se ei voi olla kiinni.

63
Mugen / Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« : 27.04.08 - klo: 19.54 »
Uudella autolla päästiin viimeinkin ottamaan ensimmäiset savut. Ei ollut juuri vanhaa hitaampi. Virittäminen on siis onnistunut.  :grin:

Liposysteemit ei vaan pelittänyt. Vastarin lipo/regulaattori yhdistelmä pudotti radion kantaman alle kymmeneen metriin. Tavallisella akulla toimi ongelmitta. Osaako joku sanoa missä vika? Lipo näytti muistaakseni 8,4V jännitettä ja regulaattorin jälkeen jännite oli 6,2V.

64
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 23.04.08 - klo: 10.48 »
Laitetaan putket paikalleen tänään. Huomenna päästään ajamaan, jos tänään on tekijöitä riittävästi. Koukkuja ja putkea on. Rempan tuotua rautalangan tarvitaan vain tekijät ja työkaluja. Muut nysväämiset voidaan jättää tuonnemmaksi.

Sunnuntaina/maanantaina on alkamassa vesikelit:
http://www.foreca.fi/Suomi/ennuste/4-6

Kerittäisiin muutama päivä päristelemään.
 

65
Polttisautot / Vs: Radio Häiriö
« : 22.04.08 - klo: 16.09 »
Siis mitä!? Jose kaivattaa meidän baanan atomeiksi ja lähtee itse manseen treenaamaan?  :shocked:

66
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU- SM M-8 -Turku - 03.05.2008
« : 21.04.08 - klo: 16.11 »
laitoitteks te jonku **tun kuvan itestänne tonne?! kattooko ne sit esim PM kisoissa jotenki et onks lisenssi voimassa? ja riittääkö et näyttää tota ID korttii?

Kuvan tarttee vain kv lisenssiin.

En yhtään ihmettelisi vaikka PM kisoissa menisi läpi kuntosalikortti oikealla vuosiluvulla.  :tongue:

67
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU- SM M-8 -Turku - 03.05.2008
« : 21.04.08 - klo: 14.43 »
Tuossahan tuo sanotaan  :wink:



Voimassa olevan lisenssin pitäisi näkyä [OMAT TIEDOT]->[lisenssit]



Perustiedot osiosta löytyy kohta "Nopeus*" ja sen perässä maininta "juniori". Siis onko mulla joku juniori lisenssi?

Lisenssit valikosta löytyy Nordean tilinumero????

Mikä lisenssi pitäisi ostaa? Juniori, yleinen vai se lyhyt viiva?

68
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU- SM M-8 -Turku - 03.05.2008
« : 21.04.08 - klo: 14.17 »
Siis mistä sen tietää onko lisenssi voimassa????

Kitistä löyty kyllä lisenssinumero omien tietojen kohdalta, mutta ei mitään mainintaa lisenssin tilasta.

Omasta meilestäni AKK:oon systeemit on ollut totaalisen terveestä niin kauan, kuin jaksan muistaa. Voitas heivata tuo neuvostoliiton aikainen organisaatio ja alkaa ajaa ihan omaa SM sarjaa. Ymmartäisin AKK:oon ylivallan, jos se onnistuisi kuppaamaan runsaasti verovaroja harrastuksen hyväksi hiihtoliiton tyyliin. AKK kuitenkin kuppaa vain harrastajia.  :angry:

69
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tampere Lahdesjärven rata
« : 19.04.08 - klo: 18.01 »
Mikä on radan osoite?

70
Yleinen keskustelu / Vs: Lämpöhoitoa korille
« : 18.04.08 - klo: 16.28 »
Ei onnistu. Rc autoissa käytetyt korit on polykarbonaattia. Sillä on ikävä taipumus imeä itseensä kosteutta. Normaalisti se ei tietenkään haittaa. Muokattaessa se muodostuu ongelmaksi. Korissa oleva vesi höyrystyy ja muodostaa koriin noin miljoona kuplaa ennen materiaalin pehmenemistä muokattavaksi.

Muovista pitää saada vesi pois ennen muokkausta. Vaatii alhaista ilmankosteutta ja sopivasti lämpöä.

71
Polttisautot / Vs: giga kurskinn kiuas
« : 18.04.08 - klo: 16.16 »
...yks pannuseks... 

Kysy Tallinnan taksikuskeilta.  :wink:

72
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 17.04.08 - klo: 18.45 »
että tietääkö joku onko tällä positiivia vai negatiivisia vaikutuksia krossirataamme?

Taidettiin sinne välillä kaavailla peräti F1 baanaa. Suunnitelmat oli suuria runsas kymmenen vuotta sitten. Tuommoiset suunnitelmat tuppaa vaan kaatumaan rahoitukseen. Josko tällä kertaa rahakin löytyisi? En tosin usko.

73
Tulokset / Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
« : 15.04.08 - klo: 12.20 »
11 Joseph, Finland/UAU
17 Arto Heinonen, Finland/UAU
29 Tuomas Lintula, Finland/UAU
43 Jani Parjanen, TUA
46 Harri Peltomaa, Finland
51 Joel Nissinen, KongUA, Finland
53 Mika Huttunen, Finland
67 Ari Heinonen, UAU - Finland
68 Petri Mylläri, SaloUA
72 Tomi Björkman, TUA - Finland
79 Niko Andersson, Turku UA
82 Marko Eklund, TamUA Finland
85 Heikki Valtonen, Finland
88 Jethro Lehtojärvi, TUA - Finland
89 Mikko Mäkinen, VMF/Finland
90 Jani Konka, UAU Finland
95 Jaakko Hietaoja, Finland
100 Kaius Perttilä, UAU Suomi
108 Markku Honkanen, UAU - Finland
111 Jarno Siltanen, Jyvsrk
117 Kalle Kyyrö, Finland/UAU
120 Tanskanen Henry, Finland/UAU

22 osallistujaa härmästä. Vielä muutama mahtuisi.

Meinaako porukat lähteä reissuun torstaina vai perjantaina?

74
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU- SM M-8 -Turku - 03.05.2008
« : 15.04.08 - klo: 12.11 »
Niin siis vastarin piuhassa on se "ylimääräinen" liitin, kiitos Jose korjauksesta. Silloin kun minä viimeksi kisaa ajoin joskus 90-luvun alussa, ei ollut muita pondereita kuin nuo patteriponderit.

Vielä arvonnan alla uskallanko Turkuun lähteä, olis eka kisa polttiksissa ja muutenkin eka kisa n. 15 vuoteen, ehkä joku kerhokisa olis helpompi aloitus meikäläiselle... No, lisenssiä odotellessa ja parit kiteetkin pitäisi vielä ostaa. Montako kideparia SM:ssä muuten vaaditaan?

Sekaan vaan. Oiskohan säännöissä puhuttu neljästä parista kiteitä?

75
miten kovaks ton kivituhka pinnan saa? Eli kysymys kuuluu, meneekö ulvilatyylisille röykyille? Toivottavasti menee  :mrgreen:

Kovasti on arvoitus tuokin, sitä kivituhkaa ei tosin ole montaa senttiä joten se lentää ja pakkaantuu kasoiksi ulkokurvin puolelle...   Vähän niinkuin Tanskan PM kisat 2005 ;) Tosin tuo radalle tuotu kivituhka ei ihan täysin ole sitä miksi sen monet mieltää, mutta sinnepäin...        No, ompahan taas uusi alusta millä ajaa...

Aikaisemmin kivituhkaradat meni suurille montuille. Tuskinpa kivituhka on siitä paljoa muuttunut.

Parin sentin kerros kivituhkaa saven päälle ei varmaankaan tule olemaan pitkäikäinen.

Mielenkiintoista.

76
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU- SM M-8 -Turku - 03.05.2008
« : 14.04.08 - klo: 16.55 »
Mulla ainakin toimii hienosti ja homma hoitui  :huh:

Mulla ei edes aukea. Hyvät on systeemit.  :angry:

Ei tartte yrittää kuin kymmenen kertaa. Todella näppärää.

77
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU- SM M-8 -Turku - 03.05.2008
« : 14.04.08 - klo: 16.38 »
Mulla ainakin toimii hienosti ja homma hoitui  :huh:

Mulla ei edes aukea. Hyvät on systeemit.  :angry:

78
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 13.04.08 - klo: 22.35 »
Onko mikään rata kunnossa?

79
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 13.04.08 - klo: 19.22 »
ensi viikonloppuna saadaan mahdollisesti kone radalle!!!
Maanantaina menen neuvottelemaan asiasta.

Voitaisiin odottaa radan kunnollista kuivumista. Se menee muuten taas ihan tohjoksi.

Yksi vaihtoehto olisi kottikärryjen täyttäminen koneella. Sillä tavalla saataisiin hyndät tehtyä rataa tuhoamatta.



Katsellaan ja kuulostellaan miten keli tästä kuivuu ja että millon saataisiin se kone sinne. Vaihtoehdot koneelle ovat tällä hetkellä ensi viikonloppu ja sitten 3 viikon päästä viikonloppu. Ympäripyörivä kumiteloilla oleva kone ei pahemmin rataa riko, ellei se rata ole sitten täysin velliä.
Mutta pidetään sellaista säätä rajana koneelle, että jos radalla lätäköitä ja kengät uppoaa niin ei, mutta muuten sitten kyllä jos vain kone saadaan. Alkuviikosta homma rupeaa selviämään.

Katsotaan. Baana pitäisi saada tulevana viikonloppuna kuntoon, jotta päästäisiin edes vähän treenaaman ennen ekoja kisoja. Jos tuleva viikonloppu menee karkeaan työstöön, niin sitten rupeaa aika olemaan kortilla.

80
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 13.04.08 - klo: 09.57 »
ensi viikonloppuna saadaan mahdollisesti kone radalle!!!
Maanantaina menen neuvottelemaan asiasta.

Voitaisiin odottaa radan kunnollista kuivumista. Se menee muuten taas ihan tohjoksi.

Yksi vaihtoehto olisi kottikärryjen täyttäminen koneella. Sillä tavalla saataisiin hyndät tehtyä rataa tuhoamatta.


81
Polttisautot / Vs: Kytkin- ja moottorikysymyksiä
« : 12.04.08 - klo: 21.29 »
Kuinka usein normaalissa harrastekäytössä täytyy vaihtaa kytkinpalat?
Onko se vaikeeta ilman erikoistyökaluja?

Muovipalat kestää muutamia tunteja. Ehkäpä 2-6 tuntia.  Yleensä menevät vaihtoon tapin reiän venyttyä. Alumiinipalat kestää vähintään kymmenen tuntia. Saattavat kestää paljon pidempäänkin. Niistä kuluu kulutuspinta ajan kanssa. Kevenevät liikaa sen seurauksena. Myös jousi alkaa hankaamaan kytkinkelloon palan kuluttua liikaa.

Vaihto onnistuu helposti normaaleilla työkaluilla. Kytkinpalat saa kammettua paikaltaan talttapääruuvarilla. Uudet vain työnnetään paikalleen. Jousta joutuu joskus ruuvarilla avittamaan. Tekemällä oppii.

Pihasudittelussa palat kannattaa vaihtaa vasta sitten, kun kytkin levähtää. Kisakäytössä kannattaa vaihtaa vähän ennen.  :angel:

82
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 12.04.08 - klo: 21.16 »
Edistyi yllättävän hyvin. Yksi samanlainen päivä lisää niin rata on ajokunnossa.

Onko reunaputket jo hommattu?

83
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 08.04.08 - klo: 12.55 »

Eli sellaista mitä aikoinaan saatiin jyrkkälään. Oikeen "kunnon" merenpohjaa, sinistä ja hienoa.
Muutamien vuosien kokemus tästä on osoittanut että se vaatii aikapaljon hienoa hiekkaa sekaan että toimii. Muuten halkeilee ja murenee käsiin, jollei ole jatkuvasti kastelemassa.

Jyrkkälään ollaan nyt sekoittamassa ~50 tonnia kivituhkaa saven sekaan.

Alkujaan Lavangossa oli samanlaista savea. Homman salaisuus on riittävän paksu yhtenäinen kerros samaa tavaraa. 10cm taitaa olla minimi. Saveen tulee halkeamia, jotka saattaa olla pahimmillaan 1-2 senttiä leveitä. Se ei kuitenkaan haittaa, jos lohjennut saviklimppi on tarpeeksi paksu. Silloin se ei irtoa "juurestaan", eikä pääse nousemaan ylös.

Ohuen saviklimpin autot kaivaa ylös. Seurauksena teräväreunainen monttu.

Savirataan kuluneet kolot ja urat pitäisi paikata kaivamalla teräväreunainen ja riittävän syvä kolo kuopan kohdalle. Sitten kolo täytetään savimössöllä, joka ei saa olla liian märkää. Survotaan kostutettuun monttuun ja liipataan tasaiseksi. Mitään jyräystä ei tarvita. Muutama lämmin päivä ja siinä on kova paikka.

Ilman kolon tekemistä paikkaus ei onnistu. Pyöreäreunaiseen monttuun kipattu savi on reunoiltaan liian ohut ja siitä lohkeaa reunoilta paloja pois.


84
Polttisautot / Vs: Motin sammutus
« : 07.04.08 - klo: 19.11 »
Minä etsin aina ison pellon ja tarpeeksi ajeltuani taaksepoistutan auton kaasu pohjassa ja sammutan radion. Sitten katselen kun auto katoaa taivaanrantaan ja menen nukkumaan. Näin ei tarvi huolehtia, että miten moottorin sillä kertaa sammuttais.

Muistaakseni Tapin tiimi sammutti auton Tanskan PM kisoissa hurauttamalla päin kilometrin päässä seisoskellutta lehmää.   :tongue:

Sattu tosin olemaan urospuolinen lehmä kyseessä, joten piti odottaa maajussin saapumista paikalle. Ennen ei uskaltanut autoa noutaa.  :grin:

85
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 07.04.08 - klo: 19.02 »
Tattikselle keväällä 2007 tuotu tavara oli kaduilta pois siivottua hiekotushiekkaa.

Meinasin sitä aikaisemmin tuotua tavaraa. Savea isoilla kivenmurikoilla ja kaikella muulla moskalla seostettuna. Sen tavaran takia ratahanke meni alkuvaiheessa puihin.

86
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 07.04.08 - klo: 13.09 »
Saven kanssa kannattaa tosiaan olla ronkeli. Tattikselle joku kippasi sekalaista jätemaata. Piti olla savea.

87
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 04.04.08 - klo: 22.16 »

JA SITTEN PAIKALLE KLO 10 !!! Herätyskellot pirisemään, selittelijät saavat rankimmat hommat! Prkl..

Tuun vasta 11 paikkeilla. Aamulle on jo ohjelmaa. Voitte aloittaa ilman mua. En paa pahakseni.  :grin:

88
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 03.04.08 - klo: 15.39 »

Siinä sitten kourallinen harrastajia teki todella rajusti töitä ja rata saatiin viime tingassa valmiiksi. Meni muistaakseni niin viime tippaan että kotimaan hemmot ei saanut edes kotikenttäetua PM:ää varten kun ei päässyt reenaamaan.


Muistaakseni vikana iltana pantiin vielä putkia paikalleen. Tuli vähän kiire.  :grin:

89
Polttisautot / Vs: Team Losi 8IGHT - 1/8 Buggy
« : 26.03.08 - klo: 23.48 »
Nuo on losin etutukivarret?

Lyhyempien iskarien takia tuo muutos? Onko muita etuja?

Ei kannata pistää siipeä niin alas, että ottaa renkaaseen auton kallistuessa mutkassa.   :wink:

90
Polttisautot / Vs: Hobao Hyper 9
« : 23.03.08 - klo: 18.55 »
Vastarinboksin ja kurasuojan yhdistäminen on ihan hyvä idea.

Ohjauslinkistön yhdistäminen rautalanganpätkällä on lähinnä säälittävää.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 12