Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Verskis

Sivuja: [1] 2
1
KerhoCup-ratasarja / Vs: Mini Classic sääntökeskustelu
« : 10.05.24 - klo: 11.02 »
Lisää kuvia, en saanut jostain syystä lisättyä äsken näitä loppuja.

2
KerhoCup-ratasarja / Vs: Mini Classic sääntökeskustelu
« : 10.05.24 - klo: 11.01 »
Tässä kuvia, miten tuo Phat Bodiesin kori istuu vakion M-05:n päällä. Tamiyan vanteita minulla ei ole, kuvassa Cartenin +1mm vanteet, leveys näillä noin 163mm renkaan ulkoreunasta mitattuna.
Mielestäni istuu kivasti ja näyttää ihan oikealta brittien Mini Miglia-kisasarjan autolta, joissa kaikissa näkyy olevan tuollaiset isot levikkeet: http://www.mini7.co.uk/

3
KerhoCup-ratasarja / Vs: Mini Classic sääntökeskustelu
« : 28.04.24 - klo: 18.05 »
Kiitos vastauksista! Nyt minulle on jo matkalla tuo Phat bodiesin Mini Miglia, joten saisiko sen lisättyä sallittujen listalle, kiitos?
Laitapa kuva tuosta sitten miten se istuu vakioleveän M05/M03 päällä?
Onnistuu, kunhan ensin saan kamat haltuuni, ja alustan läjään.
Tällä hetkellä mulla ei siis ole vielä mitään konkreettista käsissä.

4
KerhoCup-ratasarja / Vs: Mini Classic sääntökeskustelu
« : 26.04.24 - klo: 12.45 »
Kiitos vastauksista! Nyt minulle on jo matkalla tuo Phat bodiesin Mini Miglia, joten saisiko sen lisättyä sallittujen listalle, kiitos?

5
KerhoCup-ratasarja / Vs: Mini Classic sääntökeskustelu
« : 21.04.24 - klo: 13.34 »
Lisäkysymyksenä, saako auton kasata kuusiokoloruuveilla, vaikka se rikkoo "auto täytyy koota ohjeen mukaan"-sääntöä?

Vielä ei autoa ole, mutta kova kiinnostus kyseistä luokkaa kohtaan olemassa jo :)

6
KerhoCup-ratasarja / Vs: Mini Classic sääntökeskustelu
« : 18.04.24 - klo: 10.21 »
Olisiko tällainen Phat Bodiesin Miglia Mini sallittu kori, vaikka ei korilistalta löydykään?
https://www.phatbodies.co.uk/product/mini-miglia

Entäpä Team C:n Mini?
https://www.teamcracing.net/product-page/tm106-1-10-mini-cooper-210mm

7
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« : 15.04.24 - klo: 20.43 »
Ok, olin siinä harhakäsityksessä että kaikki kärkikuskit ajavat kevyehköillä akuilla nykyään, ja että siinä olisi ollut yksi helppo keino kasvattaa painoa.
Lopetan painoasioista lobbaamisen tähän, mutta samalla esitän myös toiveen että mitään 1400g  maksimipainorajaa ei tule, se olisi omiaan ajamaan kaikki halpisauton omistajat kauas kisoista. Ellette sitten sitä juuri haluakin  :grin:


8
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« : 15.04.24 - klo: 15.18 »
Kiitos ehdotuksista, mutta voin heti kertoa, että autojen kokonaispaino rajaa ei tulla nostamaan.
a) tollasta määrää painoja ei saa mitenkään järkevästi sijotettua autoon. Niitä kun pitää jo muutenkin puntittaa, että saa edes 1320g. 
b) Ei ole mielekästä alkaa pilaamaan hienojen autojen ajo-ominaisuuksia.
c) sit ku sellaset 50-100g punttitornit lähtee autosta irti esim. törmäyksen johdosta ja seuraava hurauttaa 50 km/h siihen lyijymöykkyyn niin siitähän riemu repee.

Vaikka tämä painonnostoehdotus on jo tyrmätty, niin palaan silti tähän painoasiaan vielä.

Vastauksia ylläoleviin pointteihin:

a) Kuten aiemmin jo sanoin, painava akku ja painava kori tuovat helposti "luonnollista" lisäpainoa autoihin. Jos verrataan vaikkapa 200g shortya ja 320g painavaa 8000mAh akkua, sekä jotain 80g kisaisempaa koria ja 120g painavaa Tamiyan Porschea (jolla ajoin Riihimäen kisan), niin tuosta tulee jo yhteensä 160g lisää ilman mitään lisäpuntteja.
Lisäksi kovin mielelläni näkisin kuljettajia muidenkin autojen sisällä kuin omassani, sillä saisi myös helposti lisää painoa, josta on "hyötyä" (fiiliksen kohottamisen muodossa).  Toimivat valot toisivat myös hitusen tuota "hyödyllistä" lisäpainoa.

b) Ihan kivasti se oma 1600g autoni kulki ja käyttäytyi Riihimäellä, en näkisi että ajo-ominaisuudet olivat totaalisen pilalla.

c) Katso kohta a, ei painoa ole pakko lisätä pelkästään lyijymöykyillä.

Oma visioni tästä GT2000-sarjasta olisi, että autot näyttäisivät mahdollisimman oikeilta (siksi suosisin Tamiyan koreja, sekä muita realistisemman muotoisia koreja). Lisäksi myös se, että sarjaan olisi helppo lähteä mukaan halvemman pään kalustollakin (tarkoittaen muoviammeautoja tyyliin Tamiya TT-02, HPI RS4 Sport3, Kyosho Fazer, Carten T410 tai miksei myös painavammista materiaaleista tehtyjä halvempia kisa-autoja kuten Yokomo Rookie tai Xpressin S-sarjan autot) ilman, että antaa väkisinkin reilusti tasoitusta painossa.

En kuitenkaan haluaisi missään nimessä kieltää niitä hifimpiä autoja, niillä voisi tietysti edelleen osallistua, kunhan niihin laittaa painavaa tavaraa kiinni niin että painoraja täyttyy. Laitettaisiin vain puntit kirjaimellisesti tasan niin että kallis auto ei ole ehdoton vaatimus kisapainoon pääsemiseksi.



Koriasiasta myös vielä, Riihimäellä kyllä ilahdutti mieltä nähdä että A-finaalissa asti oli kaksikin realistisemman muotoista koria, Killerbodyn Lancia Stratos Turbo sekä kakkospaikalle yltänyt  HPI:n (?) Subaru Impreza.

Mutta läpinäkyvät siivet ihmetyttävät. USGT-säännöissä (joista ilmeisesti muutkin GT2000-säännöt ovat saaneet vähintäänkin inspiraatiota?)  läpinäkyvät siivet ovat erikseen kiellettyjä. Mielestäni tuon säännön voisi kopioida meillekin.

USGT-säännöissä on muuten tällainen maininta myös, mielestäni tämän voisi myös suomentaa ja lisätä GT2000-sääntöihin  :azn:

 MOST IMPORTANTLY: If it's not in the rules, and does not encompass the spirit of fun,
 controlled racing with realistic looking cars, consider it illegal. This is called the "Spirit of
 USGT" Rule.

9
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« : 11.04.24 - klo: 20.39 »
. Ja mukavahan se on nuita hipoturisteja kiusata, näillä halppis norsuilla  :laugh:

Mää sulle norsut näytän  :wink:

10
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« : 06.04.24 - klo: 23.24 »
. Näitä painoja voisi vaikka riihimäellä punnita ja kirjata ylös että minkä painoisella kalustolla KISOJA kiertävät ajavat. Epäilen vahvasti että siellä ei ketään tällä hetkellä aja yli 1400g autolla...
Itse ajoin Tampereen kisan 1750g painavalla etuvetoautolla, eihän se ollut kuin 500g yli minimin  :grin:

Riihimäen kisaan olen todennäköisesti tulossa nelivetoautolla, joka sekin painaa päälle 1600g...

11
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« : 06.04.24 - klo: 12.39 »
Tässä oiva keino lisätä painoa oikein hyötykuorman avulla: kuskit ajamaan autoja  :azn:

12
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« : 06.04.24 - klo: 00.55 »
Jos saa nyt ehdotella uusia sääntöjä ensi kaudelle, niin ehdottaisin roimaa minimipainon korotusta.
Perusteluni:
-Mitä enemmän pikkuautossa on massaa, sitä realistisemman ja hienomman näköistä on auton käytös mutkissa
-Hienot mutta painavahkot Tamiyakorit eivät olisi enää niin suuren tasoituksen antajia
-Myös halvemman pään muoviammeautot olisivat kilpailukykyisempiä kuin nykyään
-Mahdollistaa suuremmat akut ja tarvittaessa pidemmät kisaerät
-Painoa on helppoa ja halpaa lisätä, vaikeaa ja kallista vähentää

Paljonko olisi sitten sopiva painoraja? Minun puolestani vaikka kaksi kiloa, mutta koska se aiheuttaisi varmasti liian suurta vastarintaa konservatiivisemmissa kisailijoissa, niin heitetään ehdotukseksi vaikkapa 1500g näin alkuun.

13
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« : 02.04.24 - klo: 15.24 »
Mietityttää vain kuinka monta koria korilistalle suoraan paketista kelpaavana jää jos tämä sääntö jää voimaan?
Kaikki Tamiyan korit  :cool:

14
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« : 02.04.24 - klo: 15.07 »
Eihän tuosta paljon varmaan tarvitsisi leikata pois, että menisi sääntöihin?

15
Virtanappi on todennäköisesti juuttunut pohjaan. Itse en onnistunut tuota vikaa korjaamaan millään.

16
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 & M8E SM 2024 - INFO
« : 30.01.24 - klo: 10.48 »
Renkaan valmistajan TPro:n toiminta on päätoimisesti Euroopassa, jonka toivon estävän samankaltaisia saatavuusongelmia kuin edellisellä kaudella renkaiden kanssa oli.
Onko kyse tästä samasta TPRosta? Tuo näyttää olevan Taiwanilainen firma.

Company Name   SPEEDMASTER Hobby Co., LTD.
Brand Name   TPRO Racing
TEL   +886-3-538-7638
FAX   +886-3-538-7328
Address   No.42, Ruiguang St., Xiangshan Dist., Hsinchu City 300, Taiwan (R.O.C.)
E-mail   sales@sworkz.com.tw
Establish   2005, April


http://www.tproracing.com/about-us


17
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« : 20.01.24 - klo: 19.49 »
Saako renkaiden ulkokylkeä liimata, jos sillä yrittäisi hillitä kaatumisongelmaa?

18
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« : 16.01.24 - klo: 11.56 »
Kiitos vastauksista. Ei muuta kuin numeroita askartelemaan sitten  :smiley:

19
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« : 12.01.24 - klo: 23.32 »
Saahan Subaru Impreza WRC 2008 hatchback-mallisella korilla osallistua kisaan? Kori ilmeisesti Matrixlinen valmistama. Kuva autosta liitteenä.

Toinen kysymys kilpanumeroista: saako kisajärjestäjältä numerotarrat, vai askarrellaanko ne itse?

20
Katsoin nuo videot, mutta en ymmärtänyt, mitä tuolla apilla tehdään?
Onko tämä joku muistutussofta, että ajovuorosi alkaa kohta? Vai liittyykö jotenkin ajanottoon?
Todella epäselvästi on tietoa tarjolla minun mielestäni siitä, että mikä tuon apin tarkoitus on?

21
KerhoCup-ratasarja / Vs: KerhoCup 2023-2024
« : 17.11.23 - klo: 16.07 »
Milloin kevättalven kisapäivät julkaistaan? Olisi kiva tietää ne jo, että tietäisi välttää muita kissanristiäisiä samoina päivinä.

22
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« : 10.11.23 - klo: 14.05 »
Nää olis vissiin oikeasti samat kuin viralliset kisarenkaat, mutta eivät liene kuitenkaan sallittuja kisaan?

https://www.eurorc.fi/product/36342/hudy-110-pre-cut-slick-belted-tires-right--left-22

23
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« : 10.11.23 - klo: 13.57 »
Ei ole vyörengas tuo
Kappas, en tajunnutkaan, että nuo vyöttömät on kiellettyjä.

25
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« : 30.10.23 - klo: 12.38 »
Ainoastaan neli- ja etuveto sallittu.
Takavetosiin turisteihin en ole törmännyt enkä näkisi mitään järkeä lähteä muuttamaan nelkkua tuupiksi.

Tamiyalta saa pian takavetoturistiakin:
https://www.thercracer.com/2023/10/tamiya-bt-01-2wd-110-chassis-first.html

26
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« : 20.10.23 - klo: 20.18 »
Mini compissahan on muuten sallittu etu-ja takavedot sekaisin. Onko siellä ilmennyt mitään ongelmia sen johdosta?

27
TeknoRC / Vs: Tekno SCT 410 2.0 Nelkku Corri
« : 20.10.23 - klo: 06.47 »
Kerrankin kisakitissä on ajateltu myös sitä että samaa autoa voidaan käyttää vaikka mihin pihasuttaukseen, ja vetorattaat on suojattu kiviltä! Myös nuo rungon korkeat laidat mahdollistavat helpon kiinnityksen vaikkapa Dusyy motorsin suojapussille.
Hienoja uuistuksia  :azn:

28
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« : 20.10.23 - klo: 06.41 »
Onko sensorittomat nopeudensäätimet ehdottoman kiellettyjä? Nehän käsittääkseni ovat pakostikin 0-ennakolla aina.

Saa käyttää sensoritontakin, mutta kaasutuntuma on miellyttävämpi sensorillisella.
Hieno juttu että sensorittomatkin sallitaan! Mites tuo moottori, jos etuvetoisessa sallitaan vapaa 17.5t kone, niin saako olla joku sensoriton kone tietyllä kv-lukemalla? Yleensähän noista sensorittomista ei ole t-lukuja selvillä, mutta kv-lukema on.


Alkuun pahoittelut, ettei ole tullut käytyä lukemassa täällä viestejä pitkään aikaan.
Sanoisin, että pitäydyttäisi etuvedon osalta mielummin näissä 17.5T koneissa.


Jos tämä nyt kuitenkin sallittaisi niin pikaisella katselmuksella voitaisi verrokiksi ottaa Hobbywing Justock 17.5T, jossa 2450kv.
Määritellään vaikka se max. KV-luvuksi. Kannukoon tulee olla 3650 ja akseli 3,17mm.
Ok, kiitos vastauksesta. Noita sensorittomia harvemmin edes löytyy noin pienillä kv-lukemilla, joten kai se täytyy sitten joku 17.5t-kone hankkia, jos meinaa kisoja tulla kokeilemaan.

Perään vielä hypoteettinen kysymys: onko takavetoinen auto sallittu?


Ainoastaan neli- ja etuveto sallittu.
Takavetosiin turisteihin en ole törmännyt enkä näkisi mitään järkeä lähteä muuttamaan nelkkua tuupiksi.
Eihän siinä nyt välttämättä mitään järkeä ole, mutta eihän pikkuautoleikeissä periaatteessa mitään järkeä ole muutenkaan, hupailuahan tämä on.
Mulla on tällä hetkellä etuvetoiseksi muutettu Tamiya XV-01, ja tällä Embieracingin setillä sen saisi muutettua joko takamoottoriseksi takavedoksi tai keskimoottoriseksi takavedoksi, jos joskus alkaa etuveto kyllästyttämään.
https://embieracing.com/blog/2022/07/embieracing-carbon-chassis-rebuild-kit-for-tamiya-xv01-allinone/

Sen vuoksi kyselen, että jos joskus moisen tekisi, niin saisiko sillä kisoihin tulla kokeilemaan, mutta ei sitten. Eihän tuosta takavetoisuudesta mitään kilpailuetua saisi, jarrutkin toimisi huonommin. Tosin siinä myös ehkä ainoa ihan pätevä syy kieltää ne, ettei varovaisemmin tehtävän jarrutuksen vuoksi muut aja perään.

29
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« : 19.10.23 - klo: 21.59 »
Tuo 2500kv sensoriton kone oli lisätty tuonne sääntöviestiketjuun, mutta sensorittomista nopareista ei ole siellä mitään mainintaa. Voisiko senkin lisätä sinne, ihan selvyyden vuoksi?

30
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« : 19.10.23 - klo: 13.26 »
Onko sensorittomat nopeudensäätimet ehdottoman kiellettyjä? Nehän käsittääkseni ovat pakostikin 0-ennakolla aina.

Saa käyttää sensoritontakin, mutta kaasutuntuma on miellyttävämpi sensorillisella.
Hieno juttu että sensorittomatkin sallitaan! Mites tuo moottori, jos etuvetoisessa sallitaan vapaa 17.5t kone, niin saako olla joku sensoriton kone tietyllä kv-lukemalla? Yleensähän noista sensorittomista ei ole t-lukuja selvillä, mutta kv-lukema on.


Alkuun pahoittelut, ettei ole tullut käytyä lukemassa täällä viestejä pitkään aikaan.
Sanoisin, että pitäydyttäisi etuvedon osalta mielummin näissä 17.5T koneissa.


Jos tämä nyt kuitenkin sallittaisi niin pikaisella katselmuksella voitaisi verrokiksi ottaa Hobbywing Justock 17.5T, jossa 2450kv.
Määritellään vaikka se max. KV-luvuksi. Kannukoon tulee olla 3650 ja akseli 3,17mm.
Ok, kiitos vastauksesta. Noita sensorittomia harvemmin edes löytyy noin pienillä kv-lukemilla, joten kai se täytyy sitten joku 17.5t-kone hankkia, jos meinaa kisoja tulla kokeilemaan.

Perään vielä hypoteettinen kysymys: onko takavetoinen auto sallittu?

Sivuja: [1] 2