Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - mattika

Sivuja: [1]
1
Posti toi RTR-paketin, samoilla sähköillä kun jäsen Probe mainitsi tuossa aiemmin. Huvittavaa sinänsä, silloin kun pistin tilauksen menemään oli Losin sivuilla vielä spekseissä Losin moottori ja esc, nyt siellä lukee jo nuo "oikeat", tosin kuvateksteissä on vielä nuo vanhat. Ei sinänsä kyllä mitään valittamista.

Parit testiajot suoritettu ja mukavalta tuntuu. Toistaiseksi ihan default säädöillä, aloitetaan sitten säätely kun saan pienet päivitykset tehtyä kunhan tilatut tilpehöörit saapuvat. Rahanmenoa ei voi estää, siksi nyt mennään alkuunsa yhdellä 7000mah akulla...

2
Täällä kansa yksi joka on ehkä päätymässä kyseiseen autoon. Mitään aikeita radalle ei ole, ainakaan vielä.
Huomasin tuon saman hintahaarukan Saksasta tilatessa. Se on yksi hyvä pointti.
Lähinnä oon vaihtoehtona miettinyt Slashin nelkkua, sen kun saa harjattomana akun KANSSA (nimh) aika samoihin hintoihin. Vähän on vaan alkanut mennä maku siihen nimenomaan tuon minkä auton ostan-ketjun tiimoilta. Toisaalta, lässyssä tekee vaikutusta puheet huoltamisen helppoudesta. Mitään omakohtaista kokemusta ei ole kummastakaan autosta, mutta mitenkäs tämä purkamisen helppous/hankaluus näitä autoja verrattaessa?
Ja taustana: tähänastinen harrastus on melko vaatimatonta. Kyoshon Mini Infernolla olen ajellut 3-4 vuotta. Sitä onkin saanut välillä purkaa (jos jotain hyvää niin näppäryys ja tarkkuus kehittyy ahtaissa paikoissa...).
Ja vielä: Slashia mainostetaan vedenkestävyydellä. Tenissä ei vissiin vakiona ole vedenpitäviä sähköjä? Suojia tietty voi viritellä, mutta... Mini Infernolla on tähän asti ajeltu vain nätteinä päivinä kuivalla alustalla. Joskus vähän tylsii.
Toki voisi ajatella, että vähän vaatimattomampikin auto riittäisi aloittelijalle. Mutta toisaalta, jos mä ostan pöytäsirkkelin niin kyllä mä haluan siihenkin ominaisuuksia ja tarkkuutta vaikka monen mielestä Boschin vihreä sarja riittää satunnaiseen käyttöön. Mä vaan en halua niiitä satunnaisen käyttäjän toleransseja ja hankaluuksia vaikka satunnaisesti käyttäisinkin  :wink:

OT: Olen myös tuuppia miettinyt, mutten löytänyt juurikaan kokemuksia tästä http://www.losi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOSB0115
Onko mielipiteitä vähän tietävälle ja ymmärtävälle?

3
Lumia 900 kiinnitettynä 45 km/h. Kyllähän siinä auton paino lisääntyi ehkä reilulla kolmanneksella... Mini Inferno. 

4
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 24.10.13 - klo: 10.14 »
No höh! Noissa mitkä siinä on nyt on jo ne 12 milliset http://www.mini-inferno-webshop.de/pi1/pi4/pd42155.html (no eihän sitä siinä näkyny). Nyt tarttis vaan ne renkaat...

5
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 22.10.13 - klo: 14.15 »
Monenlaisia mielipiteitä autosta... No, mulla on ainakin ollut kivaa!

Tällä hetkellä autossa on http://www.mini-inferno-webshop.de/pi1/pi4/pd212.html ja nyt tarvis pitoa lisää. Yhtään en tajua noiden valinnasta, oliskohan hyviä vinkkejä? En kai mä nyt voi tilata mitä tahansa 1/10 renkaita 12 mm hexillä, vai voinko? Mielellään vanteet ja renkaat samassa paketissa. Ei tarvis kovin kallistakaan olla... 

6
Sähköautossa failin toimimattomuus ei aiheuta tuollaista.

Sähkäri kun ei etene ellei se saa erikseen käskyä siihen.

Ja koska kyseinen ominaisuus on todella... todella harvinainen kideradioissa niin silloin varsinkin failin pois päältä ollessakaan ei tuollaista ongelmaa tule siten että se johtuisi nimenomaan failin toimimattomuudesta.
Mini infernossa tuskin on käytössä niin huipputasoista ja harvinaista kideradiota missä feili ominaisuus olisi.

Se on mahdollista että on asetettu faili väärin, eli se käskee autoa kaasuttamaan.

Sillon voi kyseinen ongelma tulla eteen ihan vaan jännitteen notkahtaessa senverran että radiot kadottavat yhteyden, jolloin feili kytkeytyy päälle.
Kideradioilla tuollaiset ongelmat voivat johtua ihan vain häiriöistä ja siitä että auton antenni ei ole oikein asennettu.
Antennijohtoa ei ole laitettu antennipilliin ollenkaan, tai se menee pillissä, mutta tulee sieltä reilusti ulos ja roikkuu pitkänä alas.

Antennijohto laitetaan antennipilliin aivan ylös asti, mutta ei vedetä sitä turhaan ulos.
Ulos vedetty pätkä voi katketa herkästi ja taas pitkästi ulos tuleva johto ainoastaan haittaa radioiden toimintaa.


Vika kuulostaa siltä että tuolla liittimellä on oma osuutensa siihen.
Se kuumenee johtuen huonnosta kontaktista.
Ja se että on ollut jopa vaikea irroittaa kertoo että jopa muovi on ruvennut liittimessä sulamaan surkeasta liitoksesta johtuneesta kuumentumisesta.
Jo tuo huono liitos voi saada varsinkin kideradion sekoamaan.
Vastari ei saa kunnon jännitettä jolloin se toimii kehnosti...
Liitin saattaa kipinöidä joka aiheuttaa häiriötä kideradioille.
Sähkömoottorin oma kipinöinti vielä lisää ongelmia, vaikka häiriönpoistokonkat oliskin kunnossa ja paikoillaan niin yhdistettynä huonoon liitokseen akussa voi lopputulos olla sekoaminen.


Nyt on käytössä toinen radio ja vastari. Ei vaikutusta. Noparin kalibrointi ei onnistu, kun laittaa päälle niin vilkauttaa vain välillä kaikkia kolmea lediä.

Liitin oli vaihdettu jo aiemmin, ei vaikutusta. Akun PITÄISI olla ok.

Uusi nopari tilattu, saapumista odotellaan. Muutenkaan nyt oo noita ajoilmoja... 



Uusi nopari paikallaan. Hienosti toimii. Tilasin samalla combon, uusi moottori saa vielä odotella.

Uusi nopari on piuhojen juotoksilta hieman vanhaa siistimpi, ilmeisesti siinä vika. Tarkemmin katsottuna pari reunimmaista juotosta oli vähän ehkä yhdessä. Korjailu ei enää auttanut, jotain ilmeisesti kärähtänyt. Olis pitäny kattoa heti...

7
Sähköautossa failin toimimattomuus ei aiheuta tuollaista.

Sähkäri kun ei etene ellei se saa erikseen käskyä siihen.

Ja koska kyseinen ominaisuus on todella... todella harvinainen kideradioissa niin silloin varsinkin failin pois päältä ollessakaan ei tuollaista ongelmaa tule siten että se johtuisi nimenomaan failin toimimattomuudesta.
Mini infernossa tuskin on käytössä niin huipputasoista ja harvinaista kideradiota missä feili ominaisuus olisi.

Se on mahdollista että on asetettu faili väärin, eli se käskee autoa kaasuttamaan.

Sillon voi kyseinen ongelma tulla eteen ihan vaan jännitteen notkahtaessa senverran että radiot kadottavat yhteyden, jolloin feili kytkeytyy päälle.
Kideradioilla tuollaiset ongelmat voivat johtua ihan vain häiriöistä ja siitä että auton antenni ei ole oikein asennettu.
Antennijohtoa ei ole laitettu antennipilliin ollenkaan, tai se menee pillissä, mutta tulee sieltä reilusti ulos ja roikkuu pitkänä alas.

Antennijohto laitetaan antennipilliin aivan ylös asti, mutta ei vedetä sitä turhaan ulos.
Ulos vedetty pätkä voi katketa herkästi ja taas pitkästi ulos tuleva johto ainoastaan haittaa radioiden toimintaa.


Vika kuulostaa siltä että tuolla liittimellä on oma osuutensa siihen.
Se kuumenee johtuen huonnosta kontaktista.
Ja se että on ollut jopa vaikea irroittaa kertoo että jopa muovi on ruvennut liittimessä sulamaan surkeasta liitoksesta johtuneesta kuumentumisesta.
Jo tuo huono liitos voi saada varsinkin kideradion sekoamaan.
Vastari ei saa kunnon jännitettä jolloin se toimii kehnosti...
Liitin saattaa kipinöidä joka aiheuttaa häiriötä kideradioille.
Sähkömoottorin oma kipinöinti vielä lisää ongelmia, vaikka häiriönpoistokonkat oliskin kunnossa ja paikoillaan niin yhdistettynä huonoon liitokseen akussa voi lopputulos olla sekoaminen.


Nyt on käytössä toinen radio ja vastari. Ei vaikutusta. Noparin kalibrointi ei onnistu, kun laittaa päälle niin vilkauttaa vain välillä kaikkia kolmea lediä.

Liitin oli vaihdettu jo aiemmin, ei vaikutusta. Akun PITÄISI olla ok.

Uusi nopari tilattu, saapumista odotellaan. Muutenkaan nyt oo noita ajoilmoja... 

8
Tänään taas koitin, kaasu toimi ok niin kauan kunnes koskin kaasun trimmiin. Nyt ei nopari enää oikein käynnisty kunnolla, ei syty vihreä valo kuten pitäisi. Ohjaus toimii, kaasu ei reagoi. Taitaa olla nopari syystä tuntemattomasta rikki. Vastari toimii, koitin toisella moottori-nopari-setillä.

Tossa kyseisessä noparissa on konkka itsessään. Onko apua (ei varmaan enää tähän tapaukseen...) jos laittais vielä vastariinkin?

Kalibroi se nopari uudestaan ohjaimen kans. Kuulostaa siltä että menee suoja päälle eli ei anna kaasua koska ohjain yrittää sitä antaa heti kun virrat laittaa päälle.


Yritin kalibroida, ei onnistu, noparissa ei tapahdu mitään kun yrittää, ei mene kalibroitaessakaan päälle oikein. Koitan uudelleen kun saan käsiini uuden ohjaimen ja vastarin.

9
Tänään taas koitin, kaasu toimi ok niin kauan kunnes koskin kaasun trimmiin. Nyt ei nopari enää oikein käynnisty kunnolla, ei syty vihreä valo kuten pitäisi. Ohjaus toimii, kaasu ei reagoi. Taitaa olla nopari syystä tuntemattomasta rikki. Vastari toimii, koitin toisella moottori-nopari-setillä.

Tossa kyseisessä noparissa on konkka itsessään. Onko apua (ei varmaan enää tähän tapaukseen...) jos laittais vielä vastariinkin?

10
Eipä oo tuttuja joilta voisi radiota lainata.

Sen gigaradion meinaan hankkia joka tapauksessa (kiitos selvennyksestä), oli siitä sitten apua tai ei. Koitin tossa vielä äsken, ohjelmoin uudestaan ja saman se tekee, pätkii ensin ja sitten heittää kierrokset täysille, ei reagoi mihinkään, ylikuumenemisen merkkivalo alkaa vilkuttaa ja liitinkin lämmetä.

Nopari vaan yksinkertaisesti rikki?

11
Deansit paikoillaan. Sama homma edelleen, hetken toimii, sitten alkaa pätkiä ja heittää täyskaasun päälle tai ei reagoi ollenkaan.

Vanha liitin oli mukavasti kärähtänyt.

Miksi meganen toimii hetken ja sitten ei, joka kerta samalla tavalla? Oliskohan vika kuitenkin jossain muualla?

Uusi radio hankintaan joka tapauksessa. Failsafe alkoi tuntua mukavalta ajatukselta, vauhti kuitenkin on jo riittävän iso...

12
Niin, voihan se olla siinä liittimessäkin. Se kun pitäisi ohjeiden mukaan vaihtaa deansiin harjattoman kanssa käytettäessä. Nyt on deans hankittu, ei vielä laitettu. MI-liittimestä ei lähde piuhat sovinnolla irti, on vähän sulanu... Edellisellä kokoonpanolla toimi moitteettomasti.

Mistähän sitä vikaa etsis ja miten...

13
Kiitos tästä. Olen melko aloittelija vielä. Uusi radio on kohta tilauksessa, piti vaan vähän päästä koittamaan kun malttamattomuus iski... 

14
Megaset on, onko sillä vaikutusta?

Niin ja ei ole failsafea...

15
Ehkä tyhmiä kysymyksiä, mutta kuitenkin...

Mini Infernoon tuli nyt se Orionin optio-combo (4200 kv) ja lipot. ESC:n ohjelmointi onnistui kolmannella kerralla. Ohjaus toimi hienosti. Aluksi auto totteli kaasua, n. minuutin, eteen ja taakse, sitten alkoi pätkiä, ei reagoinut kaasuun, sitten jäi kaasu päälle ja mentiin kovaa päin seinää ja käry nousi. Jäähdyttelin, ohjelmoin uudelleen ja sama juttu kävi.

Nyt siis se tyhmä kysymys: Voiko johtua vaan siitä, että akun liittimenä on Kyoshon pikkuliitin, ei ole päivitetty isompaan? Liitin ainakin kuumeni kovin eikä meinannut irrota... Vai onko ongelmaa/ratkaisua oireista päätellen muuallakin?

16
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 22.09.12 - klo: 08.48 »
Ehkä tyhmiä kysymyksiä, mutta kuitenkin...

Mini Infernoon tuli nyt se Orionin optio-combo (4200 kv) ja lipot. ESC:n ohjelmointi onnistui kolmannella kerralla. Ohjaus toimi hienosti. Aluksi auto totteli kaasua, n. minuutin, eteen ja taakse, sitten alkoi pätkiä, ei reagoinut kaasuun, sitten jäi kaasu päälle ja mentiin kovaa päin seinää ja käry nousi. Jäähdyttelin, ohjelmoin uudelleen ja sama juttu kävi.

Nyt siis se tyhmä kysymys: Voiko johtua vaan siitä, että akun liittimenä on Kyoshon pikkuliitin, ei ole päivitetty isompaan? Liitin ainakin kuumeni kovin eikä meinannut irrota... Vai onko ongelmaa/ratkaisua oireista päätellen muuallakin?

Sivuja: [1]