LRP mastersseissa katselin, jo edellisellä kerralla, että saattaisi olla minun laji. Valitkaa sellainen moottori, että vanhuksillakin pysyy auto hanskassa :lol:. Liika vauhti vie ilon hommasta.
Tästä moottorin valinnasta vielä.
Tuo aikaisemminkin mainittu prostokki luokan moottori kuulostaa omaan korvaan hyvältä.
Tällöin tosiaan sallitulla koneella saattaisi monella olla muutakin käyttöä... ja esim proostokki luokan kalusto käy sellaisenaan tähän luokkaan, kunhan vain vaihtaa korin ja renkaat...
Ei siis tarvitse olla kalusto joka käy vain tähän luokkaan.
Ja tehoa moottoriin ainakin itse kaipaan sen verran että nämä muskeliautot olisivat edes lähellä esikuvaansa, eli tehoa liikaa vs ajo ominaisuudet/renkaiden tarjoama pito...
Tällaisesta ainakin itse nauttisin kaikkein eniten.
Mutkasta tullaan nätillä kaasulla ja vaikka kylki edellä... suoralla mennään senverran kovaa että mutkaan on pakko jarruttaa ihan kunnolla...
Mini esim matolla pitää niin perhanasti että ei näytä enää mitenkään esikuvan mukaiselta ja kaarrenopeutta rajoittaa lähinnä auton pystyssä pysyminen.
Tähän luokkaan tosiaan yksi rengas joka ei pidä mitenkään liikaa...
Ja kun rajoitetaan yhteen settiin per kisa niin jos esim kumit kuluu rajulla sladittelulla ja kaasun polkemisella niin tästähän sakotetaan viimeistään finaalissa...
Pitää siis ajella sen mukaan säästellen jne.
Ja kun tosiaan tehoa on pitoon nähden liikaa niin ei kurvailla kaasu pohjassa isoa osaa radasta läpi sekunnin kymmenyksistä taistellen jolloin ajotaito, setuppi ja kaluston erot tulee vielä enemmän näkyviin...
Jos renkaat on liukkaat ja tehoa kuten muskeliautoissa parhaimmillaan niin ei siinä auta vaikka olis uusin turisti painos vai muutaman painoksen vanhempi malli.