Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - Mre

Sivuja: [1]
1
Laitan tästä oman threadin, vaikka tuo TowerHobbies threadikin on vielä elossa, mutta tämä on niin totaalisen pimeä juttu, että sitä kannattaa kunnioittaa omalla tontilla. Asiaan:

Edellisessä jaksossa tapahtunutta:
Lainaus

Lainaus

Jos jotain arvokkaampaa joutuu palauttamaan, niin tullit yms. saa takaisin, kuten Mre sanoikin. Korvaavat osat menee kuitenkin tulliin, jos hinta ylittää sen maagisen 39 Euron rajan.

Voin olla väärässäkin (on todettu aiemminkin), mutta todennäköisesti kamat tulevat 0-arvoisena, eli tulliselvityksessä hinnan kohdalla lukee 0$ (koska ne on maksettu jo aiemmin).

Palaan asiaan...


No niin, tulin siis eilen duunista himaan ja pöydällä oli kaksi lähetystä minulle: pehmustettu kirjekuori ja paketti-ilmoitus postista.

Jahas, mitäs täällä. Tutun näköinen kuori... No, mutta - täällähän on ne osat, jotka piti palauttaa Toweriin sieltä tullista. Tullin täti oli kirjoittanut päälle "To be Returned" ja heittänyt lähtevän postin laatikkoon. Postimies oli sen sieltä noukkinut ja katsonut, että Remosen pojallehan tämä. Ja ei kun prosessissa eteenpäin. Ja osat päätyivät minun keittiön pöydälle. Tullissahan he olivat jo käyneet, joten eihän sinne enää, eihän.

Aamulla sitten 10-postiin (aukeaa seitsemältä) ja täti hakee takahuoneesta puolen kuution lootan. Sisältä paljastuu kaksi Traxxas Titan 550 -mottia kuten pitikin. Päällä tulliselvityslappu (se vihreä lätkä), jossa lähetyksen arvona 0$.

Mitä jäi käteen:
- väärät ylimääräiset osat (joita en voi edes käyttää, kun ne ei käy mun modattuun E-maxxiin)
- kaksi moottoria, kuten pitikin
- ei tulleja

Joskus voittaa, joskus häviää...

Ainoa mikä harmittaa, on se että miksen tilannut vaikka E-Maxxia ja sitten tampiot olisi lähettäneet mulle vahingossa Stampeden...

2
Vapaa keskustelu / Valitusta
« : 10.09.03 - klo: 10.06 »
On se kumma, kun servojen ja vastarien liittimiä ei saada standardoitua. Taas kun asensin uuden vastarin autoon, piti liittimiä leikellä ja viritellä että sai mahtumaan.

Luulisi tuon standardoinnin onnistuvan... Voisi ottaa PC:n kanssakin pannuun, jos aina uuden keskusyksikön jälkeen pitäisi vaihtaa kaikkien oheislaitteiden johdot ja liittimet valmistajan käyttämään malliin...

3
Polttisautot / Remmiahdin nitroon...
« : 04.04.03 - klo: 14.03 »
http://www.rbinnovations.com/Supercharger%20info.htm
Saa ainakin naapurit kateelliseksi. Voi olla, että takuu menee ;)

4
Sähköautot / Moottorinpuhdistussprayt
« : 28.03.03 - klo: 12.51 »
Mitä suosittelisitte. Käykö ihan tavallinen "biltema"-spray?

5
Viimeaikaisten keskustelujen innoittamana haluaisin tietää: mikä - on - tämän - foorumin - kohderyhmä - kysymysmerkki

Jos kohderyhmänä on kisakuskit niinkuin "Turhalan" tuossa toisessa threadissa viittaama "alkuperäinen" rc-netti, joka oli kisakuskien kisakuskeille perustama, niin miksi rekisteröityminen on kaikille avoin?

Jos taas tämän on tarkoitettu olevan kaikille avoin, niin sitten pitää lopettaa nikko-kuskien arvostelu. Se on sitten toinen juttu, jos ei osaa käyttäytyä foorumilla, mutta se ei ole kisalisenssistä tai kalustosta kiinni.

Eli jos tämä on vain kisakuskeille, niin sitten vain muut kuin "Kisaajat" -osion tunnarit kiinni ja that's it.

Jos tämä on kaikille avoin niin sitten turvat kiinni.

Simple as that.

Tässä kohtaa kannattaa miettiä, mikä on ajateltu kohderyhmä tälle foorumille. Tässä on ylläpito saanut kantapään kautta hyvää oppia siitä mitä Internetissä aina käy: jos joku paikka on auki kaikelle kansalle, niin kaikki kansa myös sinne tulee. Ei se ole välttämättä huono asia. Se, että kisakuskit ovat täältä kadonneet johtuu siitä etteivät he koe saavansa täältä enää mitään. Johtuuko se sitten siitä, että täällä on "tavallista kansaa" vai siitä että heidän kannaltaan kaikki tärkeä on tullut jo sanottua, ei ole ollenkaan itsestäänselvää.

Kohderyhmän valinta vaikuttaa tietysti myös mainostajien osallistumishalukkuuteen. Ja se riippuu sitten täysin mainostajasta, kenelle halutaan viesti suunnata.

6
Vapaa keskustelu / Synteesiradioista
« : 17.03.03 - klo: 15.21 »
Kirjoottelen nyt tänne, kun a) radioille ei ole omaa aluetta b) en kuulu valittuihin ;).

Elikäs voisiko joku valottaa minulle, miten kilpailujen järjestäjät tulevat suhtautumaan uusiin synteesiviritteisiin radioihin? Niitähän on tulossa usealtakin valmistajalta tämän vuoden aikana. Mm Multiplex julkistaa omat vehkeensä kevään aikana, eikä hinnanerokaan "tavallisiin" Multiplexeihin ole kuin muutaman kymmenen euroa.

Siis ilmoittaako synteesiradion omistaja radionsa ja vastarinsa olevan synteesivehkeitä, jolloin taajuudella ei ole väliä, kunhan se on sallituissa rajoissa ja on vapaa. Vai ilmoittaako hän kuitenkin kolme taajuutta, joita sitten voi/saa käyttää? Pitääkö synteesimiehillä olla hallussaan hatullinen jaksolukumerkkejä, joita sitten voi vaihdella antenniin sen mukaan kun vaihtaa taajuutta????

Tulevaisuudessahan, kun synteesiradiot ovat käytössä kaikilla, taajuudet voidaan arpoa. Vaiko eikö?

Juu, en ole ajatellut kilpailla, mutta asia kiinnostaa kuitenkin akateemisella tasolla.

7
Vapaa keskustelu / Eka kerta Maxxin kanssa...
« : 14.03.03 - klo: 14.09 »
Vihdoinkin sain tullipostista viimeiset osat E-Maxxiin. No niin, servo Maxxiin ja menoksi...

Pitihän sitä kokeilla kotona sisällä. Laitoin ladatut 7-kennoiset akkupaketit kiinni (2 kpl!), radio päälle ja virrat Maxxiin. Kerpele! Joku oli vääntänyt radion kaasutrimmin tappiin... Maxx lähti *vähän* hätäisesti pakilla oveen ja oveen lommo. Mitäs näistä, auto säilyi ehjänä (vaimolta saa sitten toisen näkemyksen). Uusi yritys: auto ampui nyt miljoonaa eteenpäin ja meinasi mennä alas rappusia. Sain viime hetkellä kiinni. Arvatkaa muuten, kuinka helppoa on pidellä tuollaista nelivetomonsteria sylissä, kun kaasu on täysillä. Saldo: yhden sormen pää halki, toisesta sormesta pala pois, lattiassa p*****leelliset renkaanjäljet.

Otto kolme: renkaat irti, auto pukeille, virrat päälle ja ESCin säätö. No nyt toimii... Ja sitten renkaat kiinni ja lisää lakritsaa lattiaan. Lakut lähtee muuten parketista sinolilla. Veri lähtee samalla aineella...

8
Sähköautot / Kokemuksia Multiplex-radioista?
« : 05.03.03 - klo: 21.25 »
Niin, onko kokemuksia sähkärikäytössä? Ovatko hintansa väärti? Kyseessä olisi ei-kisakäyttö.

9
Polttisautot / Nitron huolto-ohje
« : 27.02.03 - klo: 21.21 »
Ohessa Traxxaksen sivulta poimittu linkki Nitron ajon jälkeisestä huoltamisesta: http://www.traxxas.com/support/howto/trx_howto_nitromaintenance.htm

Kai nuo ohjeet käy muihinkin autoihin kuin T-Maxxiin. Mähän en noista mitään ymmärrä kun ajelen sähköllä...

10
Vapaa keskustelu / charz on poissa...
« : 23.02.03 - klo: 19.22 »
Ikävä tehtäväni on kertoa teille, että Joonas Nieminen "charz" kuoli kotonaan sunnuntaina 16.2.2003 n. klo 23. Joonas oli kuudentoista vuoden ikäinen.

Joonas oli sairastanut jo vuosia erittäin harvinaista syöpää, joka useista hoidoista huolimatta uusiutui joka kerta. Viime kesänä sairauden hoito lopetettiin toivottomana ja Joonakselle annettiin enää ns. saattohoitoa.

Tämä foorumi ja R/C-autoilu oli Joonakselle kaikki kaikessa. Täällä  Joonas saattoi käydä keskusteluja ja vaihtaa mielipiteitä, vaikka ihan viimeisten kuukausien aikana sairaus oli jo vienyt häneltä toisenkin jalan liikkumiskyvyn. Toinen jalka oli amputoitu jo ihan sairauden alussa.

Joonas itse oli aivan loppuun asti "mukana kuvioissa": viimeinen tälle foorumille hänen lähettämänsä viesti on leimattu 16.02.2003 21:09. Hän oli erittäin hyvin tietoinen omasta tilastaan, mutta jaksoi silti katsoa positiivisesti tulevaisuuteen. Ja vaikka me kaikki omaiset ja ystävät tiesimme Joonaksen tilan ja ennusteen, tuli loppu meille yllätyksenä - niinkuin varmaan aina.

Joonas itse odotti kesää ja sitä, että pääsisi taas Lavangolle ajamaan. Aika vain loppui kesken. Ensi kesänä kun menette ajamaan radalle, ajakaa yksi kierros Joonakselle - pojalle joka ei sitä itse enää ehtinyt.

Matti Remonen

---

Joonaksen käyttämä "charz"-tunnus on poistettu ja olen rekisteröinyt tunnuksen uudelleen itselleni, jottei sitä kukaan vahingossa ota käyttöön tulevaisuudessa.

11
Sähköautot / Akut ja muistiefekti
« : 19.01.03 - klo: 12.45 »
Selailin tuossa webbiä ja törmäsin mielenkiintoiseen artikkeliin:

http://www.repairfaq.org/ELE/F_NiCd_Battery.html#NICDBATTERY_026
Ja
http://www.repairfaq.org/ELE/F_NiCd_Memory.html

Näiden mukaan NiCd akuilla ei ole varsinaista "muistiefektiä" kapasiteetin (mAh) osalta, vaan asia liittyy enemmänkin jännitekäyrässä tapahtuviin muutoksiin. Lopputuloshan voi olla kyllä sama, joten siltä osin on kyse hiusten halkomisesta, mutta artikkelissa ei myöskään erityisesti suositeltu akkujen purkamista joka kerta. Paitsi jos akuista halutaan ehdoton maksimiteho ulos eikä akkujen eliniän lyheneminen ole ongelma. Eli siis kilpailukäyttöön tarkoitetut paketit.

Mielenkiintoinen kommentti oli myös se, että akkujen tyhjentäminen lyhentää niiden elinikää eikä itse asiassa paranna sitä... :?:

Onko viisaammilla kommentteja asiasta? En etsi tässä yhteydessä mitään "juupas-eipäs ja vaarin housut"-tyyppistä mutu-keskustelua, vaan tsekatkaa nuo artikkelit (ketä kiinnostaa) ja kertokaa jos olen ymmärtänyt asian väärin.

Sivuja: [1]