No ei mulla toi pohja oo sanonu mitää, vaikka oon aika lailla rytyytelly. Halkihan se menee jos se joksikin menee. Alumiini on muoviin nähden aika painavaa joten söhköautossa muovipohja on kätevä.
Njooh, tuossa aikaisemmin mainitsin Asson karvalakkimallin.. Siinähän on se ero, että vaikka ei factory teami olekkaan, on täysin kilpailukykyinen auto. Siinä missä Kyosho käyttää ämpärimuovia, Asso ym kilpamerkit on tehty nylonkomposiitista. Ko. materiaali on ei-kisakäyttöön muutenkin mukavampaa kun se ei murru hiilikuitukomposiitin tavoin, mutta on kuitenkin kiitettävän jäykkää. Pohjalevyissä ei graphiteosillakaan murtumisvaaraa ole, mutta tukivarsissa yms. on.
Ja vielä palatakseni tuohon Ultima EP Type-R:n, se lienee Kyoshon lähin vastaus B3 ja XXX -linjalle. Vasta tuo Evolution -malli haastaa Factory Teamin ja Kinwald Editionin. Eli jos hintoja halutaan vertailla, Towerhobbiessissa B4 Team maksaa $185, Horizonissa XXX Kinwald Edition I $190 (taitaa olla poistotuote, KEII maksaa $245). Jälkeenpäinmainitussa on sitten jo graphite- ja titaanihärpäkkeet.
Näin jenkkihinnoilla. Tähän lisätään Kyoshon tunnetusti riittävät katteet Suomessa, voidaan päätellä kumpi tulee edukkaammaksi.
Tämä nyt oli semi-offtopickia kyllä.
[Edit]
Niin ja en ole kyllä nähnyt alumiinipohjaa sähkökrossarissa sitten alkuperäisen RC10:n jälkeen. En suosittele. Komposiitti on järkevämpi valinta.