Mihin tuo perustuu, että isommalla virralla ladattuna akku myös antaa enemmän ulos?
Taikauskoon? Jos tuollainen vaikutus olisi todellinen, niin kai se olisi yleisesti tiedossa.
Hah!!!!
Ei mitään taikauskoa.
Ole hyvä ja kokeile.
Ero on pieni, mutta olemassa eikä ole taikauskoa vaan tiedossa hyvin monella ikuisuuksia harrastaneella kokeneella harrastajalla.
Myös mikäli akkua puretaan suurella virralla ja ladataan tämän päälle myös suurilla virroilla niin eron huomaa.
Tämä on erittäin helppoa todeta touring puolella.
Otetaan täysin samat akut... Toinen ajaa stocki koneella ja lataa 1C... toinen kireällä virikoneella ja lataa esim 2C
Esim. 5 ajokerran jälkeen vaihdetaan akkuja ja eron huomaa varsinkin viripuolella välittömästi.
Stockissa myös huomaa piristymisen, mutta ero ei ole niin selkeästi huomattavissa kuin virissä jossa on akku jota on kuormitettu ja ladattu pienemmillä virroilla.
Aikanaan varsinkin nimhi akkuja käsiteltiin erittäin rajusti jotta niistä saatiin paremmin potkua... Pahimmillaan teamikuskejen akut kulkivat naurettavan paljon kovempaa kuin kuskeilla jotka hommasivat akkunsa rahalla.
Näiden rääkättyjen akkujen elinikä oli myös pahimmillaan todella lyhyt.
Puhuttiin jopa muutamasta latauskerrasta.
Tähän akkujen käsittelyyn ei olla arvatuista syistä haluttu lähteä lipo aikana, koska homma voisi mennä todella vaaralliseksi...
Eikä itseasiassa tähän sinäänsä tarvettakaan ole, koska akut kuitenkin riittävät maaliin saakka vaikka mitä akkua käyttäisi, ja siis tehot riittävät koska moottorin voi valita hyvin vapaasti.