Kirjoittaja Aihe: servoilla eroja?  (Luettu 2977 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 41287710

  • Jäsen
    • Profiili
servoilla eroja?
« : 26.08.05 - klo: 12.25 »
mulla on kaikki servot 10kilosia ja silti tuntuu että tuo jarrun ja kaasun servo on paljon laiskempi kun nuo muut. voiko servon  voimakkuuksia säätää jostain??

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
servoilla eroja?
« Vastaus #1 : 26.08.05 - klo: 15.49 »
Ei voi säätää :| .
- Tapsa

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
servoilla eroja?
« Vastaus #2 : 26.08.05 - klo: 16.00 »
Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"
Ei voi säätää :| .


paitsi nopeuksia. ohjaimesta jos siiinä on sellainen toiminto
Racers Group Finland Team

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
servoilla eroja?
« Vastaus #3 : 26.08.05 - klo: 16.06 »
No mulla on sellainen ohjain, jossa on toi nopea radiokontakti säätö :wink: . Mutta se vaatii nopeita sormien liikkeitä :) .
- Tapsa

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
servoilla eroja?
« Vastaus #4 : 26.08.05 - klo: 16.14 »
Mutta sekään nopeuden säätö ei voi luonnollisesti nopeuttaa enempää kuin servo pystyy.
Eli käytännössä käytetään vain hidastamaan servon nopeutta.
Axial SCX 10 TR

Poissa Dustbin

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/dustbin/kuvat/
servoilla eroja?
« Vastaus #5 : 26.08.05 - klo: 16.26 »
Useimmissa tietokoneradioissa on ABS-toiminto, joka pulssittaa servolle lähetettävää signaalia, ja siten heikentää servon vääntöä.
XRAY T1FK'05 + SS8.5 PRO, HoBao Hyper 7 + V-spec

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
servoilla eroja?
« Vastaus #6 : 26.08.05 - klo: 16.40 »
ABS pätkittää servon toimintoa ja käytetään jarruissa. Tämäkään ei periaatteessa vähennä servon voimaa vaan pelkästään pätkii, mikä kyllä käytännössä tuntuu siltä että ei olis tehoa.

Itsellä noissa isoissa bensa-autoissa olen testaillut ja käytän joskus myös näitä radiosta saatavia säätöjä.
Axial SCX 10 TR

Poissa 41287710

  • Jäsen
    • Profiili
servoilla eroja?
« Vastaus #7 : 26.08.05 - klo: 23.49 »
Lainaus käyttäjältä: "Duster1"
ABS pätkittää servon toimintoa ja käytetään jarruissa. Tämäkään ei periaatteessa vähennä servon voimaa vaan pelkästään pätkii, mikä kyllä käytännössä tuntuu siltä että ei olis tehoa.

Itsellä noissa isoissa bensa-autoissa olen testaillut ja käytän joskus myös näitä radiosta saatavia säätöjä.


mulla on just se ongelma auton jarruissa tuossa genesis 46 ssa että autossa on todella huonot jarrut.. olen säätänyt vaikka miten jotenkin tuntuu että jarrun servo ei ole yhtä voimakas kuin muut vaikka kaikki on 10 kg servoja..

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
servoilla eroja?
« Vastaus #8 : 26.08.05 - klo: 23.54 »
Lainaus käyttäjältä: "Dustbin"
Useimmissa tietokoneradioissa on ABS-toiminto, joka pulssittaa servolle lähetettävää signaalia, ja siten heikentää servon vääntöä.

En suosittele polttisautossa käytettäväksi. Jatkuva nopea edestakainen liike (jota ABS-toiminto juuri tekee) ei ole servolle hyväksi. Kuluminen on moninkertaista tätä käytettäessä.
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
servoilla eroja?
« Vastaus #9 : 27.08.05 - klo: 09.34 »
Lainaus käyttäjältä: "41287710"

mulla on just se ongelma auton jarruissa tuossa genesis 46 ssa että autossa on todella huonot jarrut.. olen säätänyt vaikka miten jotenkin tuntuu että jarrun servo ei ole yhtä voimakas kuin muut vaikka kaikki on 10 kg servoja..


Muista, että Cen on todella painava auto, jossa on painoonsa nähden alamittaiset servot. Eli, säätämällä ongelma tuskin poistuu, kannattaisi vaihtaa kaikki servot kunnollisiin. Jarruongelma voi olla myös suunnitteluongelma.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Kuula

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://ilmaisajelijat.info
servoilla eroja?
« Vastaus #10 : 27.08.05 - klo: 12.25 »
Saathan sinä servoihin enemmän voimaa ja nopeutta jos nostat jännitettä. Kestävyydestä ei sitten enää kannatakkaan niin puhua :roll:
*Life is 2 short, so live it to the MAX!!!*

Poissa 41287710

  • Jäsen
    • Profiili
servoilla eroja?
« Vastaus #11 : 27.08.05 - klo: 15.49 »
Lainaus käyttäjältä: "Kuula"
Saathan sinä servoihin enemmän voimaa ja nopeutta jos nostat jännitettä. Kestävyydestä ei sitten enää kannatakkaan niin puhua :roll:


6 voltin akku mulla on siinä. paljon nuo servot yleensä kestää jännitettä..??

Poissa 41287710

  • Jäsen
    • Profiili
servoilla eroja?
« Vastaus #12 : 27.08.05 - klo: 15.50 »
Lainaus käyttäjältä: "brutales"
Lainaus käyttäjältä: "41287710"

mulla on just se ongelma auton jarruissa tuossa genesis 46 ssa että autossa on todella huonot jarrut.. olen säätänyt vaikka miten jotenkin tuntuu että jarrun servo ei ole yhtä voimakas kuin muut vaikka kaikki on 10 kg servoja..


Muista, että Cen on todella painava auto, jossa on painoonsa nähden alamittaiset servot. Eli, säätämällä ongelma tuskin poistuu, kannattaisi vaihtaa kaikki servot kunnollisiin. Jarruongelma voi olla myös suunnitteluongelma.


minkälaisia servoja suosittelisit??

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
servoilla eroja?
« Vastaus #13 : 28.08.05 - klo: 00.16 »
Itse suosin tällaista: HITEC HS-945MG  8.8kg/cm vääntö 4,8v jännitteellä vielä siedettävällä nopeudella. Ohjaukseen vielä reilusti nopeampi ja vääntävämpi, mutta se vaatii kaksi servoa, yhdestä servosta ei saa riittävästi molempia.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
servoilla eroja?
« Vastaus #14 : 28.08.05 - klo: 11.27 »
Ite hankkisin bluebirdin :wink: .
- Tapsa

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
servoilla eroja?
« Vastaus #15 : 28.08.05 - klo: 11.46 »
Noista Bluebird servoista ei juurikaan hyvää ole kuulunut, lukekaa vaikka Cen topiceista...

Servoja kun etsit, niin vertailukohtana voi olla vaikka LST. Siinä on jarrulle ja kaasulle, sekä pakille 5 kg servot, ilmeisesti painoeron takia riittää. Ohjaukselle Losissa on 19 kg/ 0,13 sek, eli siinä on suuri ero Cenin autoon, niin voimassa kuin nopeudessakin. Tästä päätellen Ceniin voisi olla jarrulle sopiva 8 - 10 kg ja ohjaukseen pitäisi saada 20 - 30 kg/0,1 - 0,15 sek. Yhdellä servolla ei millään saa tuota ohjausta hoidettua, mutta kahdella onnistuu jo.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg