Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Slugi

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 11
91
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 28.11.09 - klo: 11.30 »
En nyt tiedä onko ihan 0.4V mutta aika usein juuri tuota 0.2V on ero noissa kennojen välillä oli sitten akkuna maxamps, turnigy, flightmax tai rhino akku kyseessä...

En ole yleismittarilla mitannut mutta laturista ja siihen tarkoitetulla mittarilla kun niitä katsoo, eikä ole mittarin heitto aiheuttanut tuota vaan ihan satunnaisesti saattaa ensimmäinen tai viimeinen olla hiukan alemmalla jännitteellä..

Ja kaikissa nopareissa on cutoff muutenkin 3.3V tai 3.4V

92
Tietääkö kukaan onko nuo osat isoon vai pieneen revoon? http://www.hobbylinna.com/axle-carriers-leftright-p-21397.html

Taitaa olla isoon kun maxxissa ihan samanlaiset ellei sitten pikkurevossa täysin saman näköiset mutta pienemmässä koossa
Edit: onhan siinä osanumero ja ovat isoon revoon/maxxiin

93
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 26.11.09 - klo: 23.50 »
Itselläni ainakin olikohan hyperionin tasuri piti painaa nimenomaan mode/reset napista kerran lyhyesti heti kun oli akun liittänyt niin lipo valo alkoi vilkkua ja sitten pystyi lataamaan, jos painoi liian kauan niin meni väärä mode päälle tai jos ei painanut ollenkaan siitä napista niin silloinkaan ei pystynyt lataamaan mutta tasasi kyllä koko ajan kun lipo oli kytkettynä..

Nykyään en enää kyseistä tasuria omista kun on noi kiina yhdistelmä ihmeet mutta vilkkua siinä tasurissa valon ainakin piti tasaisesti että oli connected mode päällä

Toivottavasti saat toimimaan

94
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 26.11.09 - klo: 23.31 »
Laita isompi puskuri joka myötäilee korin reunoja. Se tukee koppaa ja suojaa paremmin myös kolareissa.

Aivan, hyvä huomio, itselläni ei tullut edes mieleen :roll: Jotenkin olin yhdistänyt sen vain niihin enemmän edempänä oleviin koritolppiin ja ongelman olevan niissä...

Tuo tosiaan on alun perin drift spec missä taitaa olla hitusen pienempi puskurifoami...
Täytyy jostain tilata ja tehdä väliaikaisesti jostain muusta sellainen, mistähän löytäis sopivaa foamia?
Edit: Siis kaupastahan sitäkin varmasti saa mutta mistä saisi niksi pirkan tavoin väliaikaisen :grin:

95
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 26.11.09 - klo: 23.27 »
Kaverilla oli kans rustler mistä sai joka ajokerralla spurrin joko sileeksi väärillä ratasvälyksillä tai sitten alkoi liialla slipillä ja kaasunkäyttöyhdistelmällä sulaa jotakin...
No kiinnostus häneltä lopahti siihen ja ostin sen pois jonka jälkeen ei ole mitään sulanut tai hampaita rattaista lähtenyt, samat kaksi eri kokoista spurria ovat vielä käytössä reilun vuoden jälkeenkin ja varmasti ainakin 100n akullisen jälkeen, eikä kulumistakaan ole vieläkään havaittavissa siinä määrin että olis syytä vaihtaa spurria...

Itsellä spurreja pakissa kasa kun aluksi niitä tilailin kun luulin niitä menevän enemmänkin :grin:

96
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 26.11.09 - klo: 23.06 »
En ainakaan itse ole saanut ainuttakaan spurria vielä sököksi vaikka slippiä onkin ollut, ei niin paljon pidä löysätä että jauhaa koko ajan slipistä yli..
Itselläni oli niin että täyskiihdytyksessä kaasu pohjassa löi tyhjää mutta pitääkö kaasu pohjassa aina lähteä, varsinkaan kun ei sen nopeammin kulje kun teho menee slipin kautta hukkaan..

Tosin myönnän että hauskempaahan se on ajaa slippi tiukassa :grin:

97
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 26.11.09 - klo: 21.44 »
millähän noita etukoritolppia tuunais eteenpäin tai vahvistais koria kun tuo protoformin stratus koppa tykkää viimasta painaa keulan asfalttiin, sen verran vetelä koppa on..?

Noissa laadukkaammissa alustoissa näyttää olevan edempänä etukoritolpat..

Vakio silvia koppa ei sitä tee mutta ei ole hirveä ajonautinto pitävillä renkailla kovissa vauhdeissa

98
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 26.11.09 - klo: 21.11 »
Slippi lukossa noita vetareita kuluu kun reijät venyy niissä ja lopuksi tulee läpi oli sitten metalliset ulostulot tai ei mutta slippi oikein säädettynä nuohan kestävät juuri varmasti monta sataa akullista..

99
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 24.11.09 - klo: 09.05 »
Onkohan joku bongannut jostain akkukotelon tarkkoja mittoja? Näyttää ainakin 7kennoiseen nimhi akkuun jäävän sivusuunnassa hiukan pelivaraa..

Vois alkaa akkuja hommaamaan jo valmiiksi, ei ainakaan modaamaan ja rungosta materiaalia poistamaan viitsi alkaa heti uudesta kärrystä

Tuli TRA5862 iskarit tilattua jo valmiiksi :grin: Tosin en tiedä ovatko nuo nelikkomallin etuiskarit myös tuota lyhyempää mallia niinkuin näyttäisi traxxasin kuvista mutta eiköhän noille sitten Rustlerista/Stampedesta käyttöä löydy jos liian lyhyet tuohon tulokkaaseen...
http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=60188

100
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 24.11.09 - klo: 08.13 »
Eipä ole mikään turha lipotin tollanen muailman halvin kiinalainenkaan. Ajelin pitkästä aikaa tyhjäksi ja laturissa tuli rajotin vastaan ennenku tuli täyteen (tai no on se varmaan kyllä täynnä jo). Eli ne kutka ei tiä mitä hain takaa niin sisään meni 5500mAh ja siihen olin max annonkin laittanut kun ajattelin, että ei sinne enempää voi koskaan mennä.

Meneehän sinne helposti varmasti tuon verran jos olet sen akun kirjaimellisesti tyhjäksi ajanut ja akku on tuota ennen ollut kunnossa, kauaa se ei tota menoa kyllä kunnossa ole..

Itselläni turnigyn samat akut menneet kerran sarjakytkennässä heti ajon jälkeen mitattuna 2.9Volttiin/kenno ja silloin akkuun meni aika tarkkaan tuo 5000mAh joten tuon sun akkusi on täytynyt mennä paljon alijännitteen puolelle...

Edit: Ja juurikin MMM+ Feigao 7XL combolla meni mullakin alijännitteen puolelle cutoffin ollessa 3v/C Itselläni nykyään MMM rajana 3.3 vai peräti 3.4per kenno ja tuolloin voi rauhassa ajaa cutoffiin asti mutta ei metriäkään sen jälkeen

101
Sähköautot / Vs: Todistetusti suomen nopein rc auto?
« : 24.11.09 - klo: 00.27 »
Itsekin epäilen rustlerini menneen yhdessä vaiheessa ainakin satasta mutta eihän sitä enää hallitse siinä vauhdissa ja keulimista oli havaittavissa kun slippikin piti niillä välityksillä laittaa lukkoon ettei luista...

Rustlerini laimeammilla välityksillä kulki serkun auton mittarin mukaan 75km/h eli varmasti noin 70km/h oli vauhtia ja oli tuossa vauhdissa suoralla tiellä siinä ja siinä että pysyi hanskassa, itse istuin serkun kyydissä ja rusty meni edellä.. Oli siinä vastaantulijalla hauska ilme :grin: Ja luonnollisesti tätä ei pidä koittaa missään yleisellä tiellä

102
Vastariboksista puheenollen, mahtuuko Futaba R603FF vastari tuonne boksiin?
Uskoisin että mahtuu mutta ihan varmistuksena vaan..
On ollut suunnitelmissa laittaa iso revon vastariboksi rustleriin muuta jos tuo vastari tuohon pienempäänkin sopii niin mielellään sen sitten laittaisin..
Kiitän :wink:

103
Team Losi / Vs: LOSI trukki 1:36
« : 22.11.09 - klo: 17.03 »
Deans microja mulla ainakin ja sopivan kokoisia ovat tuohon autoon...


104
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 22.11.09 - klo: 03.01 »
Nelikko slashin akseliväli on 335 mm ja uuden mallisen E-Revon 358 mm. Uusi polttis-Revo muistini mukaan saman mittainen, vanhempi on 10 mm lyhyempi samoin sen kori.

Siinäkin kahden pituista revo koppaa pro-lineltä ja molempia saapi tuosta läheltä sabesta
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXNVV8&P=7
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXJGP9&P=7

Slashin vakio kori 550mm mittainen mutta eiköhän siihen lyhyempi nätisti mene kun poistaa slashin isot puskurihässäkät jos ne nyt edes on poistettavissa tai vaihdettavissa pienempiin

105
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 22.11.09 - klo: 02.21 »
Takaveto släshin ja revon akselivälissä ei ole ainakaan paljon heittoa joten eiköhän se revon koppa siihen sovi tai e-maxxin... Ja jos vaikka olis sentin pari pidempi tuo nelikkomalli niin olis akseliväli sama revon kanssa..

Olis tuossa axialin betty koppa ylimmääräsenä myös mitä oon suunnitellu pidennettyyn stampedeen mutta taidan jättää koritolpan reijät vielä tekemättä ties vaikka sopis släshiin, ainakin on pidempi kuin stampeden vakio koppa mutta jää kuitenkin maxxin kopasta pienemmäksi..

Mutta edelleen lähinnä siis kuitenkin enemmän truggyn näköinen peli tarkoitus siitä saada kuin monsterin :grin:

106
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 21.11.09 - klo: 21.33 »
Mites toimia uusien Lipo akkujen kanssa; kannattaako akut ladata heti täyteen vai ajaa tyhjäksi ennen ensimmäistä latausta?

-Jarrupala
Täyteen eikä ikinä liian tyhjäksi oli ensimmäinen lataus tai ei...

107
Sähköautot / Vs: Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« : 19.11.09 - klo: 16.56 »
nuo telineet maksavat n. euron ettei paha sijoitus sinänsä. voihan tolla imaxilla sit jos tuntuu että kennot on mennyt käytössä epätasapainoon niin ladata vaikka erikseen niitä täyteen:) vähän siinä on tietty hommaa...

Ja tuskin ne epätasapainoon menee jos käytät niitä kaikkia 4kennoa aina kerralla

108
Sähköautot / Vs: Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« : 19.11.09 - klo: 14.47 »
nonih, nyt on päässyt kunnolla minizetailun huumaan :D

mites, varmaan suurimmalla osalla luulis olevan käytössä akkuparistot? itse aaa nimh kennot nyt eivät paljoa maksa (ainakaan pidemmällä aikavälillä) mutta millasia latureita oote käyttäny?
Aloin tuossa miettiä että miten pystyisin lataamaan 4 tai 8 tai vaikka enemmänkin noita aaa-kennoja imax b4 laturillani? kuitenkin laturin spekseissä lukee että lataa 1-15 nimh kennoa.. pitäisikö jostain tämän tyyppisestä patterikotelosta virittää latausteline?


ois vaan kätevä ja uskoisin olevan paljon parempi kuin 30 e täysautomaattinen 14 h laturi. ja saahan tolla säädettyä latausvirratkin niin pieniksi että saa sen 14 h kulumaan jos se on parempi :)

Varmasti toimiva mutta tuskin sen parempi on kuin erilliskennolaturi joskaan ei huonompikaan.. Itse tekisin samoin jos omistaisin tuollaisen patteritelineen ja ei olisi erilliskennolaturia...
Piuhat kiinni vaan(tai hauenleuat) :grin:

109
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 19.11.09 - klo: 00.47 »
Tämä on kyllä mielenkiintoinen peli, onneksi en vielä ole kerinnyt mini e-revoa hommaamaan kun olisi vaihtunut tähän... On sitä 1/10 nelivetoa jo traxxasilta odotettukin
Enemmän kylläkin nelkku truggy olis kiinnostanut kun tuo taitaa kerätä kopan sisälle "vähän" tavaraa, mitenköhän tuohon sopis rustlerin koppa päälle jos nuo isot puskurit ottais pois/vaihtais pienempiin? Revon koppa varmaan jo liian suuri...

Sopii truggy korit tai ei hankintaan menee, ehkä jopa towerista asti kun ei kuitenkaan malta odottaa että sabe saa tuon valikoimiinsa..

Vielä kun olis rata lähistöllä mihin pääsis kevään tullen pöllyttelemään

110
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 18.11.09 - klo: 21.52 »
Tuota noin, rupesi kiinnostamaan :grin: Sopiiko tämä auto kokonaisuudesaan minkälaiseen ajamiseen? Ainakin sisälle ja ulos radalle ja asfaltile, mutta mites sora yms. Ja tällä ei ilmeisesti voi hyppiä? Ja saako varaosia, ja onko miten kestävä?

E: Tämmöstä olen kattellu: http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Tamiya/57765-XB-Tamiya-Nismo-Coppermix-Silvia-TT-01D-Drift-Spec-101863

En soralle suosittelisi enkä ainakaan hyppimiseen mutta kyllä asfaltilla on kestänyt harjattomilla sähköillä hyvin...

Varaosat racing factorystä ainakin, tosin olen itse rc-martista tilaillut alupalikkaa myös

111
Sähköautot / Vs: Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« : 18.11.09 - klo: 00.40 »
Kiinnostus on kyllä kova ja viehätys pienestä autosta jolle voisi rakentaa radan jopa autotallin pöydälle =). Kun katselin suomen hintoja niin aika kalliita laitteita ovat kuitenkin. Samalla hinnalla saa jo takavetokrossarin 1/10 luokkaan ja vielä laadukkaan. Noh kuitenkin kiinnostus on ja pysyy, ajattelinkin että etsisin käytettynä paketin. Ohjaimet ja vastarit löytyy jo valmiiksi 2.4 Sanwa ja oletan että vastari kyllä mahtuu autoon. Kysyisinkin että mitä osia autoista kuluu eniten ? Luulisi että voimansiirto, kertokaahan kaikki mitä kannattaa ottaa huomioon jos lajiin mukaan nyt tosiaan lähtee? Entä kisat, järjestetäänkö paljonkin ?

Zetoissa ovat radio ja nopari integroituna yhdelle piirilevylle ja tilaa ei kyllä ole varmaan yhtään ylimääräistä joten paha on mennä sinne sullomaan erillistä vastaria varsinkin jos pitää sitten vielä erillinen nopari sinne laittaa... Itellä tuo kyoshon oma ASF giganen lähetin ja vastari/nopari integraatio mr-02ssa..

Kulumaan en ole saanut noista mitään, joskaan en säännöllisesti noilla ajele mutta on noihin ajotunteja kertynyt mukavasti ja kuulalaakerit varmaan estää tuota kulumista kun olen ne uutena paikalleen laittanut, joitakin rungon osia kyllä hajoilee törmäyksissä silloin tällöin varsinkin awd mallista mutta siihen on olemassa kyosholla kestävämpi runko jota en ole saanut hajalle...

Kisaamaan olisin itsekin kiinnostunut mutta eipä ole lähimailla mahdollisuutta

112
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 08.11.09 - klo: 21.12 »
Mulla ainakin meni stampan renkailla ajettavuus rustystä kokonaan mutta tais olla muussa setupissa vika..

Joka tapauksessa stampede sopii kai enemmän ympäri pihaa bashingiin ja jos meinaat jotain radan tapaista kehitellä niin rustler ehkä siihen ennemmin, joka tapauksessa saat suht helpolla ja halvalla muutettua sen toiseksi, hyvin samanlaisia kun ovat...

113
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 08.11.09 - klo: 20.39 »
Kumpi aloittelijalle? Traxxas stampede xl-5 vai Traxxas rustler xl-5??  :undecided:

Kumpi vaan, stampede kaatuu helpommin mutta omaa maavaraa hiukan enemmän mutta ei se mikään hirmuinen maastoauto ole siltikään... Yhtä helppoja molemmat ajaa

114
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 08.11.09 - klo: 15.55 »
pystyykö lipoa ja nimhiä laittamaan rinnan kytkentään?

Parempi kun unohdat sen rinnankytkennän nyt samantien... Ja sarjakytkentäkään ei ole sen järkevämpi

115
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 07.11.09 - klo: 12.04 »
Tuohon vielä lisään täälläkin moneen kertaan todetun asian, eli turvallisintahan on säätää Cut-Offi 3.2 volttiin.

Mitä LiPoja olette käyttäneet Micro-T:ssä? Pärjääkö Losin omalla vai löytyyykö parempiakin jotka menisivät suoraan/melkein suoraan paikalleen ?

Pärjää varmasti losin omallakin mutta itselläni noista tehtyjä, ja pitäisi kuulemma mahtua just ja just myös micro-tn vakio akku koteloon..
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7568&Product_Name=ZIPPY_240mAh_20C_single_cell__
tosin tällä hetkellä loppu..
Tulee kyllä melkosesti halvemmaksi tehdä noista jos lipo laturi löytyy jo kun ostaa se losin oma paketti joka muistaakseni oli 50€ luokkaa
Valikoimista kyllä löytyy pienempiäkin vielä...

116
Team Losi / Vs: LOSI trukki 1:36
« : 02.11.09 - klo: 21.48 »
Eipä ollu nopeutettu, tuo kulkee tuolla vakio tekniikalla ja 2s lipolla jo liian kovin sisä käyttöön :grin: 1s lipo on sopiva jos meinaa jotain kisaa ottaa ni pysyy pystyssäkin..
Itsekin ihmettelin mistä moinen ääni koska ei siellä takana ollut mitään kun käytävä jatkui vielä, kuullostaa kyllä kieltämättä siltä että johonkin törmäis..

E: Äänen syykin selvis kun ajelin samassa paikkaa, siinä on lattiassa sellainen pieni messinki lista maton jälkeen ja sitä kuuluu pieni ääni kun sen ylittää ja kun puhelin kuvas siinä vieressä niin se ääni kuuluu siksi hyvin...

117
Team Losi / Vs: Team Losi 1/24 micro rock crawler.
« : 01.11.09 - klo: 23.29 »
Kyllä varmasti ja varmaan tuo 1/10kin taipuu sisällä kun lattialle radan tekee mutta pöydälle on helpompi kasata tavaraa radaksi kun esteiden ei tarvitse olla isoja... Voi siinä nettisurffailun lomassa ryömiä ympäri tietokonepöytää, siinä kun on yleensä estettä jos jonkinlaista jo valmiina :laugh:

118
Team Losi / Vs: LOSI trukki 1:36
« : 01.11.09 - klo: 23.11 »
Talven kolkutellessa ovella päätin kaivaa micron kaapin pohjalta ja kasata jo keväällä tilaamani lipo kennot ja kulkeehan se vieläkin :grin: Tuossa hiukan koeajoa:
http://www.youtube.com/watch?v=FMadIGg4AKQ

Vielä kun joku muu valmistaja tekis tuohon kunnon diffin niin olisin tyytyväinen, nykyinen on niin tiukassa että on lähes lukkoperä ja jos ottaa shimmiprikan välistä niin menee rattaat entiseksi alta aika yksikön vaikka vain 1s lipolla ajaisi..

Eihän tämä osto osasto ole mutta jos jollain on tuon DT mallin hiilarialustaa ylimmääräisenä niin olisin ehjästä, täydellisestä sekä edullisesta sellaisesta kiinnostunut..

119
Team Losi / Vs: Team Losi 1/24 micro rock crawler.
« : 01.11.09 - klo: 22.57 »
Just tänään päivällä mietin et pitäs talveks hommata sisäcrawleri ja tuota 1/18kokosta(joka on ehkä hiukan liian iso) katoin ja toinen vaihtoehto oli koittaa väsätä ite hiukan pienempi mutta eipä tarviikaan näköjään :grin:

Hankintaan menee... Tuolla on hyvä crawlata pöydällä vaikka näppiksen päällä :roll:

120
Sähköautot / Vs: Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« : 01.11.09 - klo: 22.49 »
kun noita takaveto 2.4ghz malleja näyttäis olevan myynnissä ilman ohjainta, mietin että toimisko acomsin giga ohjain ton minizetan oman vastarin kanssa?

Epäilisin että ei kun ovat perfexin radiot mutta jos acoms ja perfex ovat yhteensopivia niin sitten voi ollakin, pääosin taitavat eri merkeillä olla omat ohjaimet mitkä toimii vaan saman merkkisen vastarin kanssa...

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 11