Kirjoittaja Aihe: Rovaniemen RC-autoilijat  (Luettu 640132 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Fillarimies

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« Vastaus #570 : 10.01.09 - klo: 16.52 »
Tuun ajamaan. LAitoin puhelin numperon sulle. :angel:
Nparts
| Mini M-03 | Beam E4 advanced | E-starter | Walkera V120D03 | Meri-Lapin pienoisautolijat PJ |

Poissa hpi-cen

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« Vastaus #571 : 10.01.09 - klo: 18.08 »
Mie voin tulla kattomaan.
Ei ole tullu osia D4: seen.

-jarkko
« Viimeksi muokattu: 07.12.09 - klo: 22.20 kirjoittanut hpi-cen »

Poissa hpi-cen

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« Vastaus #572 : 10.01.09 - klo: 22.16 »
Kuvia saatiin otettua.

-jarkko

ps. en saanut puketin linkkiä toimimaan niin laitoin noin, katotaan jos huomenna saisin toimimaan.

Poissa Fillarimies

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« Vastaus #573 : 11.01.09 - klo: 10.51 »
Jarkko. Laita kuva siitä sun crawleristä :laugh: :tongue:
Nparts
| Mini M-03 | Beam E4 advanced | E-starter | Walkera V120D03 | Meri-Lapin pienoisautolijat PJ |

Poissa alarauta

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« Vastaus #574 : 11.01.09 - klo: 13.57 »
kuvista päätellen spritellä on pysynyt slash lapasessa yhtä hyvin kuin fillari miehellä spede.

Olisko kukhaan innostunu lähtemään ajamaan tänään ulos jonnekin?
mie olin eilen ylitorniolla ja missasin eilisen keikan.

fireä voisi ulkoiluttaa.
Se jolla on kuollessaan eniten leluja voittaa

Poissa hpi-cen

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« Vastaus #575 : 11.01.09 - klo: 14.07 »
Mie voisin lähteä kattelemaan ja ottamaan kuvia, Jos vain kyydin saan, ja kai se tanekin mukaan lähtee?


FM: Laitan illemalla kuvia siittä crawlerista, tänäänkin on korjaus päivä, niin kuin eilenkin :lol: Kannattaa lukea sitä rc-offi:in sivuja, mulla on siellä kuvia ja tietoa.

-jarkko

Poissa apt93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« Vastaus #576 : 11.01.09 - klo: 21.11 »
Ei kellään huomenna mondele tulevista olis 14-16 pinjonia lainata mulle? ei viittis 19 hampaisella ajella ettei motti kuumene.
kui moni tulossa?

Poissa Fillarimies

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« Vastaus #577 : 11.01.09 - klo: 21.15 »
Eikä se mitään kuumene. Sitä varten on raikas ulkoilma on tulta heittää :shock:
HUomenna on tulossa ainaki:
Minä
Alarauta
Artsi
ja hmm..
Nparts
| Mini M-03 | Beam E4 advanced | E-starter | Walkera V120D03 | Meri-Lapin pienoisautolijat PJ |

Poissa hpi-cen

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« Vastaus #578 : 11.01.09 - klo: 21.23 »
Mie tulen, ja raahaan auton mukana vaikka artsilla ei olisikaan sitä pallopäätä :mrgreen:

-jarkko

Poissa alarauta

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« Vastaus #579 : 12.01.09 - klo: 09.30 »
mie otan 17t 48p pinjonin mukaan. mulla ei ole pienempää. saat kokeilla.

jos saan hubin reiskaan niin sekin lähtee mukaan.
olin huolissaan kun reiska liikkui jotenkin tahmeasti oletettuun tehoon nähden.
järjestin sille sitten kokeeksi pitoa, jos vika olisi sittenkin niin yksinkertainen.
tuo nelikko etenee kuitenkin sutiessaankin suoraan.
pikku vauhti, voltti paikallaan, takaisin rattailleen ja miljoonaa takka huoneen oveen. :lol:
kyllä siellä on voima kotona!


Se jolla on kuollessaan eniten leluja voittaa

Poissa kemi

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« Vastaus #580 : 12.01.09 - klo: 10.14 »

jos saan hubin reiskaan niin sekin lähtee mukaan.
olin huolissaan kun reiska liikkui jotenkin tahmeasti oletettuun tehoon nähden.
järjestin sille sitten kokeeksi pitoa, jos vika olisi sittenkin niin yksinkertainen.
tuo nelikko etenee kuitenkin sutiessaankin suoraan.
pikku vauhti, voltti paikallaan, takaisin rattailleen ja miljoonaa takka huoneen oveen. :lol:
kyllä siellä on voima kotona!

Sen siitä saa ku ekas kehuu isoilla ja aliarvioi pienet (mutta pippuriset)!!

Tuliko oveen pahoja vahinkoja?

Poissa Fillarimies

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« Vastaus #581 : 12.01.09 - klo: 18.10 »
Aina se jaksaa mulle aukoa tuosta mun ajosta. Tänään sentään suju aika hyvin.
Nyt kun tuli öljytkin niin vaihdan ne eteen. Jospa sitte ei kippaa niin helposti :p
Uudet carriessit kesti hyvin ja kyllähän nuo laakerit on aivan eri planeetalta kuin ne vanhat 5x8x2.5.. Ne voi unohtaa.. :angry:
Nparts
| Mini M-03 | Beam E4 advanced | E-starter | Walkera V120D03 | Meri-Lapin pienoisautolijat PJ |

Poissa hpi-cen

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« Vastaus #582 : 12.01.09 - klo: 18.42 »
Jees..

Tänään oli pirun hyvät ajot, tulis enemmänkin porukkaa tuolta etelästä.
Siellä artsille puhuin että voisi kesällä porukalla kerätä jonkun verrran rahaa osiin ja bensaan , ja sitten matkustella tonne etelään ajelemaan.Miltä kuulostaisi?

-jarkko

ps. artsille kiitoksia kun sain ajella sen D4:jällä, se oli ehkä vähän parempi ajaa kuin omalla :roll:

Poissa Fillarimies

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« Vastaus #583 : 12.01.09 - klo: 19.35 »
Vaihoin äsken kaikkiin speden iskareihin öljyt ja voin kertoa että alustasta tuli 1000 kertaa parempi kuin mitä se mondella oli. Saattaa olla aika hyvä ajaa nyt :smiley:
Takana on vaan iskarissa 2 reikänen shimmi ja edessä yksreikänen niin pikkasen on takana notkeampi vaimennus, mutta ei se mitään. Keulahan se aina kaikki patit ottaa yleensä vastaan, ehkä!

Eteen pitäs vaihtaa vielä isommat laakerikupit mutta ei jaksa nyt.

Oli kyllä tosi hyvät ajot. Saa kyllä tulla enemmänki porukkaa sinne. Mukava kun on väähän porukkaa kellä on samat taajuudet :grin:
Nparts
| Mini M-03 | Beam E4 advanced | E-starter | Walkera V120D03 | Meri-Lapin pienoisautolijat PJ |

Poissa hpi-cen

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« Vastaus #584 : 12.01.09 - klo: 19.48 »
Joo..

Nyt pitäs tehdä Cyclonelle "sisä" ajo "siivous" eli vaihtaa kaikki laakerit, uusia osia, sähköt vähän nätimmiksi :grin: ja silleen.
Katotaan että saanko ensi ajo kerralle ajo kuntoon ton mun auton.

-jarkko

ps.FM:ne sinun "shimmit" on mäntiä, eli iskarin mäntiä, nekin pitäisi D4:seen vaihtaa :mrgreen:

Poissa Fillarimies

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« Vastaus #585 : 12.01.09 - klo: 20.18 »
Niin no siis joo. Mutta nehän toimii shimmien tapaan. Rajottaa virtausta. Mutta joo, ei ihan oikea termi kuitenkaan :grin:
....

Koitahan saada se auto kuntoon jarkko. Niin mie saan sen rikkoa sitte :cheesy:
No ei sentään. Kuten huomasitte pysyin vähän paremmin spedellä radalla vaikkakin jouset niias aina välillä ja auto katolleen :roll:
Nparts
| Mini M-03 | Beam E4 advanced | E-starter | Walkera V120D03 | Meri-Lapin pienoisautolijat PJ |

Poissa hpi-cen

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« Vastaus #586 : 13.01.09 - klo: 19.23 »
No niin, Oma autokin on kasassa.
Pitää olla ajamatta ennen ensi maanantaita, että pääsisi sitten ajamaan.

-jarkko

ps. kuvia on crwlerista, mutta en saa toimimaan photobucet:ia.

Poissa Fillarimies

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« Vastaus #587 : 13.01.09 - klo: 21.29 »
Onko jyrki menossa kemiin ajelemaan rc-autolla ens viikonloppuna? Mulle passaa sunnuntai, mutta oot tietenki menossa lauantaina..
Joo, ei se kannata rikkoa sitä D4. Ketuttaa sitte taas jos auto on mäsänä. Rikot sen kuitenki sitte maanantaina.

Jaa-a.. Meinaa vissin nuo nimh:kin jäätyä -10 pakkasessa ko alko pätkimään kun kunnolla kaasutti. TAI sitte akku vetelee viimosia.
Mutta selkeästi tuo reedyn akku antaa parhaiten virtaa, vaikkakin kapasiteetiltä vain 300mA isompi. Ilmeisesti sitte laadukkaampi akku.
Nparts
| Mini M-03 | Beam E4 advanced | E-starter | Walkera V120D03 | Meri-Lapin pienoisautolijat PJ |

Poissa alarauta

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« Vastaus #588 : 14.01.09 - klo: 10.04 »
fm, akun virran antokyky loppuu vain kesken, jolloin jännite notkahtaa ja nopari katkoo. säädät punchia lievemmälle niin tod.näk toimii.

kemin reissu sen mukaan koska siellä on ajajia. näyttää sille että lauantaina menen.
lähtöaika riippuu kemiläisistä. kaikki halukkaat pääsee mukaan.



« Viimeksi muokattu: 14.01.09 - klo: 10.08 kirjoittanut alarauta »
Se jolla on kuollessaan eniten leluja voittaa

Poissa Juho-M

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« Vastaus #589 : 14.01.09 - klo: 13.27 »

Fillarimiehellekin lipot autoon, niin kulkee :evil:

Hobbycitystä saa lipoja keskiverto NiMh akkujen hinnalla. Harmi kyllä, ne kovakuoriset zippyt ovat tällä hetkellä loppu.

Ymmärtääkseni laatuakut, kuten Maxamps ovat kyllä parempia, virranantokyky on selvästi parempi. Stampede kiikku ei kuitenkaan voi hyödyntää koskaan sitä lisätehoa, koska se keulii itsensä ympäri, ynnä muuta hallitsematonta menoa jo kiinanlipoillakin.

Oma 3s 4.9Ah Rhino vaikuttaa ihan pätevältä, mutta aika lailla sai dremelöidä runkoa että se mahtui. Kumminkin pituutta saa helpommin lisää Peden akkutilaan kuin leveyttä. Siksi valitsin Rhinon 5Ah zippyn sijaan, olis pitänyt tehdä runko melko ohkaiseksi reunoistaan jotta se zippy olisi mahtunut..
 


Poissa apt93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« Vastaus #590 : 14.01.09 - klo: 13.59 »


Ymmärtääkseni laatuakut, kuten Maxamps ovat kyllä parempia, virranantokyky on selvästi parempi.



Se pienempi virranantokyky ei ainakaan spedessä haittaa ja muissa tämän kokoisissa autoissa koska niillle tarkoitetut noparit ja moottorit eivät ota niin paljon virtaa kuin maxamps tarjoaa. Luin josstakin että 15c jatkuvaa pitäis riittää.
ja zippyt ja rhinothan antavat ihan helposti tuota enemmän.
Saattaahan noi halvemmat lipon ottaa helpommin nokkiinsa kuin maxampsit mutta ei nittenkään pitäis ihan heti hajota. ja nehän on niin halpoja...

Poissa alarauta

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« Vastaus #591 : 14.01.09 - klo: 15.39 »
voi teitä stampaxi kuskeja...
mie sain pikku foamit ja pitoaineet. nyt siis tehoa ja pitoa.

yksi osio täydellisyydestä vielä puuttuu:
mistä verkkokaupasta tai katiskaliikkeestä olette ajotaitoa tilanneet?
tyhmä kysymys, tampaxi kuskit ei ole kyllä sitä vielä ainakaan tilanneet!
onko joku muu tilannut?
:lol: :lol:

ketäs lähtee kemiin?
siellä aloitellaan ilmeisesti klo 10:00 joten startti roista noin klo 09:00.
ollaan niin pitkään kuin viihdytään ja lähtiessä ruokailu tervolan kotipizzassa.

noissa lipojen kyljessä ilmoitetaan mitä sattuu, ainakin kinkeissä.
mitatut arvot voi olla ihan toista.
tosin vaikka on ollut pitoa ja tilaa, niin en ole havainnut eroa 3s 5000mah zippy h:n ja 3s 8000mah max amps välillä.
molemmat antaa virtaa riittävästi!
Se jolla on kuollessaan eniten leluja voittaa

Poissa kemi

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« Vastaus #592 : 14.01.09 - klo: 16.07 »
Lähes kaikilla valmistajilla tekstit akkujen kyljessä on "mainostekstejä" eli todellinen on toista mitattaessa!

Esim. halppis akuista mm. rhino on laadukas ja pitää lähes minkä lupaa. Kannattaa vähän kattoo myös mekaanisia mittoja sähköisten lisäsi. Esim. Rhinolla on samalla mAh määrällä voi olla 5ö6 eri mekaanista kokoa! Eli tilattaessa muistakaa dimensiot!

Lähes kaikki maailman akut tehdään KIINASSA joista sitten valitaan tarkalla kriteerilla ns. merkki akut. Esimerkkina Varta jolla lisenssi tehdas ollut kiinassa useita vuosia ja joka myy B-laatyiset akut muille merkeille tai merkittömiksi akuiksi.

Ja ALARAUDALLE: Eikö oo kivaa kun on auto on ajan hallittavissa toisin kuin nuo "tampax" vehkeet.

Viikonlopun ajot alkaa vissiin 10 aikoihin jos innokkaimmat ei tuu jo 9!!

Poissa hpi-cen

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« Vastaus #593 : 14.01.09 - klo: 17.23 »
Mie olen messissä, siis siinä kemiin meno hommassa.

Jos joku näkee jossais sivuilla halpoja saddle pack akkuja nniin ilmottaa mulle heti!
Ei tuolla yhdellä pärjää.

-jarkko

Poissa alarauta

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« Vastaus #594 : 14.01.09 - klo: 19.55 »
kemille: Siinä tulee sellainen harha kuvitelma että osaisi ajaa, kun auto tekee mitä pyytää, silloin kun pyytää.
onhan tuota melko orgastista ajaa! paljon on vielä ajettava ja säädettävä jotta ollaan auton kanssa ns. yhtä puuta.

me lähdetään siis ysiltä lauantai aamuna. mie olen ysiltä hpi-cen pihassa. (muistahan herätä!)
autossa tilaa vielä kolmelle.
myös tampaxi miehiä hyväksytään kyytiin.
jos joku haluaa ajaa kemissä minun firellä niin voin ottaa senkin mukaan. (siitäkin käsittelin kumit pitoaineella).

mikon slashiä joutuu tod.näk. peruuttelemaan kemin mutkissa että se niihin kääntyy.
pitää laittaa peruutus summeri että muut autot tietää varoa  :lol:


Se jolla on kuollessaan eniten leluja voittaa

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« Vastaus #595 : 14.01.09 - klo: 20.12 »
Terve. Ihan tuohopn akku asiaan aloin selvennystä lisäämään. Itellä ei kokemuksia noista hobby cityn lipoista ole. Mutta max ampseista on 1550mAh:sta - 8000mAh ja linnalipoista + nosram, lrp tähän sharkkiin.

Laatuhan periaatteessa selviää jo siinä vaiheessa kun 1 kerran lataa siitä reilusta 6V täyteen. Max ampsit on mulla ottanu sisään aina enemmän mAheja mitä pakan kyljessä ilmotetaan. Viime kesänä ostin 6000mAh max ampin ja hämmästelin kun laturi näytti yli 7000 mAhta kun lataus loppui. Ja ei mitään epätavallista havaittavissa, akku ei lämmennyt, kennot tasan 4,20 jne...
Ja ajon jälkeen kennot ovat hyvin balanssissa, eli purkaa virtaa tasasesti kennoilta.

Ja näin on ollut kaiukkissa oistamissani max amps akuissa. Ovat ihan oikeasti hyviä.

Nyt on pojan 1800 nosramin(saa kuin lrp, eri tarrat vaan) ladattu 3 kertaa ja sisään enoi enää 1550 mAh ja uutena ostettu.
Ja ajon jälkeen kennot on aikas terveellään. Tämä on surkein lipo mitä olen omistanu, enkä voi suositella.

Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa Fillarimies

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« Vastaus #596 : 14.01.09 - klo: 20.21 »
Kyllä se nyt on kova vi*tuilemaan, mutta ei siinä mitään.
Nyt ei ole varaa ostaa yhtään akkua. Siihen asti mennään nimh:llä. Kyllä niillä ihan hyvin ajaa, mutta vissin tuo -15 asteen pakkanen vähän hyydyttää akkuja :grin:
Onhan noilla stampedellä ja arskalla eroa kuin yöllä ja päivällä. Siksipä joskus hommaa toiseksi autoksi rata-auton.
Se Jyrkin zippy-H:n akku vaikutti kyllä ihan laadukkaalta, vaikka onkin halpa.
Ei siitä  stampeden  akkukotelosta tarvi loppuen lopuksi paljoa jyrsiä pois niin se zippy mahtuu siihen. Juho vaan nyt laskee aina varman päälle. Tosin mulla ei nyt moni muukaan asia ongelma kun on pelit ja vehkeet millä työstää, jos ei sovi. (siis ei mulla ole, mutta koulu ja työharjottelupaikka)

Joo. Ei kyllä millään pääse lauantaina kemiin. Eli ei onnistu. Katotaan joskus toiste uudelleen.

Saako jokupäivä jyrkiltä zippyä lainaan?
Nparts
| Mini M-03 | Beam E4 advanced | E-starter | Walkera V120D03 | Meri-Lapin pienoisautolijat PJ |

Poissa Juho-M

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« Vastaus #597 : 14.01.09 - klo: 21.05 »
Ei siitä  stampeden  akkukotelosta tarvi loppuen lopuksi paljoa jyrsiä pois niin se zippy mahtuu siihen. Juho vaan nyt laskee aina varman päälle. Tosin mulla ei nyt moni muukaan asia ongelma kun on pelit ja vehkeet millä työstää, jos ei sovi. (siis ei mulla ole, mutta koulu ja työharjottelupaikka)


Dremelillä olen työstänyt runkoa ja tähän mennessä se on riittänyt hyvin. Kyllä siihen leveyttäkin saa vaikka dremelillä tehtyä lisää, mutta ongelmana on tosiaankin se että sitä runkoa pitäisi jyrsiä ehkä turhankin reilusti, minä nimittäin olen havainnut villasukkapatentin toimivaksi pakkaskelin suojaksi lipolle ja se vaatii ratkaisevat pari milliä sitä leveyttä lisää. Voi kuulostaa hassulta, mutta lipon hyytymiset pakkasella loppuivat kun aloin käyttämään lipoa sukan sisällä. Toki, jos lipolla on taipumus lämmetä ajossa, niin silloin menee ilmankin.

Nyt Pedessä on taaimmainen väliseinä jyrsitty pois, sekä vastarin paikka, joten akulle on pituussuunnassa ruhtinaallisesti tilaa, eikä kotelon kapeus tuota ongelmia Rhinolla.


Niin ja tuosta Tampaxin ratakelpoisuudesta.. Sehän on suoraan sanottuna ajo-ominaisuudestaan syvältä *naalista, mutta yleiseen soramontturälläykseen erittäin kiva vekotin maavaransa ja joustojensa puolesta ja sellaiseen toimintaan me ne Nilen kanssa hommattiinkin, ennenkuin rata-ajo mahdollisuuksista edes uskallettiin uneksia.

Toki sellainen asson 1/18 trukki pitää joskus hankkia :grin:

Poissa hpi-cen

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« Vastaus #598 : 14.01.09 - klo: 21.12 »
me lähdetään siis ysiltä lauantai aamuna. mie olen ysiltä hpi-cen pihassa. (muistahan herätä!)
Joo..Lähetään vain  :cool: Kyllä mie herään, laitan kellon soimaan :mrgreen:
Oliko muuten firellä "paha" ajaa siellä kemissä? Mulla tuskin tuo D4: jä on niin vaikea ajaa ku sun fire.(?)
Kuis kauan me ollaan siellä? Että otanko laturin ja vehkeet mukaan?
Renkaita varaan 2 kiekkaa(foam), ja ehkä yhdet kumi renkulat.
Ja silleen...

Nyt vaan muitakin mukaan, mikko(ja muut) kans jos vain töistä pääset, jos sulla on viikonloppuja töitä?


-jarkko

Poissa alarauta

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« Vastaus #599 : 15.01.09 - klo: 06.49 »
kyllä se kemissä firellä ajo oli sellaista pinta kaasu sipsuttelua. vaikeus oli vain osaamattomuutta. hauskempaa siellä oli ajaa kuin mondella.
se sinun d4 on niin paljon pienempi ja ketterämpi, että sillä on varmasti hyvä ajaa. ota vain laturi mukaan, siellä ajaa välillä tourinki miehet, joten lataus taukoja on.

Se jolla on kuollessaan eniten leluja voittaa