Kirjoittaja Aihe: Vintage Touring Racing, VTR-10  (Luettu 943086 kertaa)

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2160 : 09.08.10 - klo: 22.28 »
Parma -61 Impala?
Mahtavaa!!!

Kyllä nappiin meni "arvaus" tais tulla tieto pohjalla=)

Tänään kokopäivä galleriassa ajamassa kori yllättävän hyvässä kunnossa kun tietää kuskit ketä oli paikalla allekirjoittanut ja rangeri, jälleen meni viimeisellä kierroksella iskaritorni rikki, onneks on varauduttu ja jo viimeviikolla tilattu uudet osat hiilari vahvistepaloilla... tulee varmaan tälläviikolla, kisa koneen saan huomenna nyt on muutama päivä leediä ja auton täydellinen huolto.

-Timo

Isot kiitokset Timo, ei ollut minulla mitään tekemistä tänään  :evil:
Seuraavan kerran ajan teidän kylkiin kokoajan  :lol:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2161 : 09.08.10 - klo: 22.30 »
Joo, on munkin kori ihan kunnossa  :undecided:

Tai siis takapuskuri ja oikea b pilari on ehjänä.

Mutta hauskaa oli, korkein loikka oli mun impulla, metrin kaksi ja etuperin voltista pyörileen.

jos ei vettä tuu ja nokkis sa osat niin huomenna ajelemaan.

Jerry, auto oli aivan täynnä, ei olisi kyytiin mahtunut.
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2162 : 11.08.10 - klo: 15.45 »
Kysymys kaikille jotka ajavat ja tulee ajamaan VTR luokassa kisaa.

Kielletäänkö KERS toiminnot säätimistä, eli NOLLA ENNAKOT säätimiin.

Nostetaanko välitystä esim luokkaan 4,5 tai jopa 5.

Jos nostetaan välitys 5 luokkaan niin esiin tulee sellainen ongelma että kuin esim treenataan torpassa niin vauhtierot stanujen kanssa voi olla liian suuret pääsuoralla.

Minun oma ehdotus olis että säädin NOLLA ENNAKKOON ja välitys 4,7-5. Jotenki 4,5 menee liian kovaa,melkein väitän että tasoerot ei ole niin suuret kuin nyt.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2163 : 11.08.10 - klo: 16.25 »
Eipäs nyt hätiköidä, katsotaan mihin suuntaan stanut menee sisäkauden alkaessa ensin...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2164 : 11.08.10 - klo: 16.52 »
Itse en aja vtr:ää mutta herää kysymyks miksi välitykset pitää rajata jos laitetaan 0-ennakot? Kannattaa myös huomata että TSS luokka määritellään vielä 17.5t ja vapaa säädin. TSS-10 luokan suhteen ei ole mitään _päätöksiä_ tehty, ainoataan spekuloitu forumilla.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2165 : 11.08.10 - klo: 17.16 »
Kysymys kaikille jotka ajavat ja tulee ajamaan VTR luokassa kisaa.

Kielletäänkö KERS toiminnot säätimistä, eli NOLLA ENNAKOT säätimiin.

nolla on mielestäni fiksuin. Helpottaa myös uusien harrastajien liittymistä vtr luokkaan kun ei tarvitse hommata huippusäätimiä pysyäkseen perässä.

Nostetaanko välitystä esim luokkaan 4,5 tai jopa 5.

5 helpottaisi edelleen uusia harrastajia, monella on esim. TT-01 ja siihen ei saa vakiona kuin 5.11 ilman dremeliä.

Jos nostetaan välitys 5 luokkaan niin esiin tulee sellainen ongelma että kuin esim treenataan torpassa niin vauhtierot stanujen kanssa voi olla liian suuret pääsuoralla.

Minun oma ehdotus olis että säädin NOLLA ENNAKKOON ja välitys 4,7-5. Jotenki 4,5 menee liian kovaa,melkein väitän että tasoerot ei ole niin suuret kuin nyt.

miltä kuulostaa esim. 4.7-5.2 niin helpottaa niiden autojen omistajia jotka eivät saa pitemmäksi välejä.


Jerzi

Omat näkemykseni vastattu sinisellä.

Jos tämä luokka on tarkoitus pitää helposti lähestyttävänä myös uusien harrastajien keskuudessa, niin aloituskustannukset pitäisi saada alas.

Moni aloittaa e10,tt01, tms "halpis" rungoilla ja haluaisi varmasti mukaan.
Jos välitykset ja säätimet on suht samanlaiset kaikilla niin ajotaidot ratkaisevat enemmän. Toki ta05,reiskat tms, menee paremmin, mutta olisi edes mahdollisuus halpiksille annettu.




Aikomus on tulla kisailemaan,mutta budjetti ei anna uuteen säätimeen taikka runkoon mahdollisuutta tällähetkellä.

Autona siis kisalaillinen TT-01 5.7 väleillä ja tosiaankin 5.11 on pisin mihin tällä pääsee helposti.

Nämä ovat siis omia ajatuksiani, olen toki pitkään rc hommissa mukana ollut, mutta täysin noviisi rata-autoilussa. Näen itseni aloittelijana vtr luokassa ja jos meitä saadaan mukaan lisää helpottamalla säännöillä uusien naamojen ilmestymistä ja kulkupuolen tasoittamista niin ollaan oikeilla raiteilla.


-Pate
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2166 : 11.08.10 - klo: 17.39 »
Itse en aja vtr:ää mutta herää kysymyks miksi välitykset pitää rajata jos laitetaan 0-ennakot? Kannattaa myös huomata että TSS luokka määritellään vielä 17.5t ja vapaa säädin. TSS-10 luokan suhteen ei ole mitään _päätöksiä_ tehty, ainoataan spekuloitu forumilla.

No minä olen nyt ajannut NOLLA enakolla jo jokunen akku ja 4.5 välityksellä se menee liian kovaa.
Tasoerot ovat liian suuret tuolla välityksellä ja kevyemmällä välkällä säästyisi myös puhdasta rahaa kuin tekniikki ei ole niin kovalla, myös renkaita ei kulu niin paljon.
Väitän että luokasta tulee näytävämpää kuin mitä se nyt on ja kilvanajosta tulee myös tasaisempaa.


BB kirjoitti.
Eipäs nyt hätiköidä, katsotaan mihin suuntaan stanut menee sisäkauden alkaessa ensin...

Miksi  :huh:
Kuinka moni VTR kuski ajaa edes jotain TSS luokan kisoja talvella  :huh:
Jerzi

SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Trbguy

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2167 : 11.08.10 - klo: 17.59 »
Itse olen välitysten tarkkaa rajaamista vastaan.
VTR:n suurimpana houkuttimena ainakin itselle, vaikka en vielä tällä kaudella kisoihin osallistunutkaan, on mahdollisuus ajaa stanua ja VTR:ää samalla kalustolla.

Itse pitäisin mielelläni VTR:n ja Stanun sellaisina, että on helppo aloittelijankin vaihtaa auton kokoonpanoa luokkien välillä helposti.(renkaat, maavara ja kori)
Jos välitysten vaihto edellyttää spurrin vaihtoa joka kerta, niin on vähän turhan työlästä.

Hobbywingin Xerun säätimen saa vähän yli 50€ hintaan kotiinkuljetettuna ja sisältää KERS:n eli hinta ei juuri ole kalliimpi kuin KERSittömän säätimen.

Toisaalta nolla ennakot voisi olla hyvä asia, kunhan riittää nollaennakolla oleva softa KERS-säätimessä. (en halua ostaa uutta säädintä :wink:)

Nimim. Aloittelijan ajatuksia

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2168 : 11.08.10 - klo: 18.03 »
Trbguy,laitappa noparista infoa/linkkiä.

Jos tuohon hintaan saa uuden sensorillisen josta saa helposti kerssin poijes  niin tilaukseen menee.
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa Trbguy

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2169 : 11.08.10 - klo: 18.09 »
Trbguy,laitappa noparista infoa/linkkiä.

Jos tuohon hintaan saa uuden sensorillisen josta saa helposti kerssin poijes  niin tilaukseen menee.
Tuo vaatii lisäksi vielä ohjelmointi kortin, jotta saa STOCK-softan sisään(pc:llä USB:n kautta).
Valmistajan sivut http://www.hobbywing.com/english/ArticleShow.asp?ArticleID=455

http://global.ebay.com/HOBBYWING_XERUN_Black_V2_Brushless_Motor_60A_ESC_SL250/300438408823/item
http://www.giantcod.co.uk/xtreme-stock-p-405301.html
ja tuossapa vielä keskustelua säätimestä Amerikaksi http://www.rctech.net/forum/electric-road/313094-xerun-v2-0-brushless-esc-discussion-thread.html

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2170 : 11.08.10 - klo: 18.12 »
Kiitos Trbguy, rupean lueskelemaan lisää tuosta.
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2171 : 11.08.10 - klo: 18.33 »
Ekan linkin 60a Xerunilla ajettiin talvella stanua, krossia ja kesällä pelkkää krossia. Ei voi kuin kehua säädintä, hinta/laatu todellakin kohdallaan ja kaasutuntuma on hyvä sekä säädöt monipuoliset. Kerssiä en siihen laittanut vaan ajoin niillä ennakoilla mitä oli valittavissa. Toimii.

Kylätason RC-kuski.

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2172 : 13.08.10 - klo: 13.05 »
Kertokaas tyhmälle että mikä kohta noissa spekseissä kertoo että siinä on "kerssi"?
Vai pitääkö siihen ajaa joku ihme softa tupaan ennekuin ko.ominaisuus löytyy?
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2173 : 13.08.10 - klo: 13.28 »
itse kaipaan samaan kysymykseen vastausta.

Voisin tänään noparin tilata,mutta ohjelmointiboksia en haluaisi turhaan ottaa.

Eli onko noissa vakiona "vapari"säädöt(jotka haluan) ja jos kerssin haluaa niin pitää firmis uusia.

jA tuleeko sensoripiuha mukana/sopiiko cs 17.5 kannuun.

http://cgi.ebay.com/HOBBYWING-XERUN-Black-V2-Brushless-Motor-60A-ESC-SL250-/250668903777?pt=Radio_Control_Parts_Accessories

tuolta ajattelin hommata
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2174 : 13.08.10 - klo: 13.51 »
Nuo hobbywingit ovat vanhaa versioo siksi niin halpoja, ovat siis 2.0. Uusi säädin on 2.1 versio, jossa on paljon teknisiä parannuksia, joten uusien softien yhteensopivuudesta ei oo vielä tietoa.

ohjelmointiin tarvitaan ns LCD 2 in 1 programming box ja pc tietty ohjelmointiin. Ohjelmoinnissa kannattaa olla tarkkana mitä tekee muuten pääsee helposti ongelmiin, sekä boksi että nopari pitää päivittää kahdesti. LCD boksilla voi myös pitää 3 eri profiilia, jotka voi vaihtaa sitten helposti autoon.

eri softien versiot menevät seuraavanlaisesti:
508=nollaennakko softa
518stock, on kers softa
528mod, on viri softa

http://www.rctech.net/forum/7789913-post970.html

täällä hyvät videot aiheeseen liittyen.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2175 : 13.08.10 - klo: 21.01 »
Mökin mahtava 2g verkko ei anna mahdollisuutta videoita katsella, osaisiko joku sanoa mikä softa noissa tulee mukana?
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2176 : 13.08.10 - klo: 22.02 »
Mökin mahtava 2g verkko ei anna mahdollisuutta videoita katsella, osaisiko joku sanoa mikä softa noissa tulee mukana?

120A 2.1 versiossa on 518stock, muista en tiedä
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa hana79

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2177 : 13.08.10 - klo: 22.05 »
416we VTR ja voitosta voittoon

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2178 : 13.08.10 - klo: 22.18 »
Tuon säätimen kanssa herää vaan kysymys,
että onko se sensorillinen, niin kuin VTR koneet on.

Pitää tarkistaa Nosramin sivuilta...

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2179 : 13.08.10 - klo: 22.28 »
Anturi=sensori

Poissa hana79

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2180 : 13.08.10 - klo: 22.34 »
Mitäs toi "4,5 ja 6 kennoille" tarkoittaa noin käytännössä?

Taas löyty yks ehdokas :roll:
http://www.rcm.fi/do?action=group&id=23 tuossa tiedot:
LRP A.I. Brushless Reverse Digital     69.00 €     
        
Kuvaus    Sekä harjattomille että hiilimoottoreille tarkoitettu todella edullinen nopeudensäädin.

100% A.I. AUTOMATIC ADAPTATION:
- Setup
- Brushless+Brushed
- NiMH / NiCd / LiPo
- 4, 5 and 6 cell
= NO MANUAL SETUP REQUIRED!
= PLUG IN AND ACTION!

# 100% waterproof
# Fail Safe System
# Forwards/Brake/Backwards Speedo
# Sensored technology
# Multi-Protection-System
# Plug-in-and-Drive
# 25 years warranty
# Brushless + Brushed
# NiMH / NiCd / Lipo
# Footprint: 40.0mm x 41.8mm

Rec. Motorlimit Brushed over 10 turns
Rec. Motorlimit Brushless over 12.5 turns
Voltage Input 4.8-8.4V
Rated Current (Brushed) 120A
Rated Current (Brushless) 120A/phase
   
Tuotekoodi    LRP-80100
Valmistaja    LRP

Hieman kalliimpi mutta onko parempi?
« Viimeksi muokattu: 13.08.10 - klo: 22.42 kirjoittanut hana79 »
416we VTR ja voitosta voittoon

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2181 : 13.08.10 - klo: 22.59 »
jerry taisi tuosta nosramista varoitella jokin aika sitten, kuulemma ei ole jarrua, menee jarrulta itsekseen pakille, eli aika mielenkiintoinen ajaa.
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2182 : 13.08.10 - klo: 23.07 »
jerry taisi tuosta nosramista varoitella jokin aika sitten, kuulemma ei ole jarrua, menee jarrulta itsekseen pakille, eli aika mielenkiintoinen ajaa.

Kannattaa kysyä myyjältä että onko pakissa viive vai tuleekos pakki samantien päälle kuin sen liipasimen jarrulle painaa.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2183 : 14.08.10 - klo: 13.55 »
Tilasin Mamba Max Pro:n, eiköhän silläkin pärjää.

-Mikähän sensoripiuha sopii cs ja mmp välille?

-onko cs koneessa roottori grafiittipinnoitettu? -omassani on mustan värinen jossa muutamia hopeanvärisiä naarmuja,normaalia?  -pääsi käväisemään lämmöt 107 asteessa :tongue:,ja mietin onko tummunut siitä syystä.  Muuten kone toimii normaalisti.

-Pate
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2184 : 14.08.10 - klo: 14.04 »
Lisäksi noissa molemmissa säätimissä on surkea bec, kunnon servolla alkaa kaasu pätkimään ja ajamisesta ei tule mitään. Kun jarruttaa ja heti kun auto pysähtyy niin menee pakille, ei hyvä.

Hobbywing Xerun on kova sana vaikka on jokun kympin kalliimpi.
Kylätason RC-kuski.

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2185 : 14.08.10 - klo: 14.22 »
Tuli suhittua uutta koppaa Veturiin ja yllätys yllätys teipit pikkasen kusi,joka aina tupannu olemaan mun maalailuissa ongelma taikka tyyli. =D

O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2186 : 15.08.10 - klo: 23.32 »
Nim. nokka-akselin kehoituksesta laitan kysymykseni tännekin. Onhan lpr sphere 2007 edition säännöt täyttävä nopari vtr luokassa? Tänään tuli ostettua auto ja nyt sitten tekniikkaa siihen haalimassa. Tällä viikolla jos pääsis ajamaan niin tavoite ois saavutettu. Btw onko noita sisä kisoja talvella vtr luokassa missä määrin?
Kyosho, elämäni auto.

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2187 : 16.08.10 - klo: 00.58 »
Ei ole noparivalintaa rajoitettu, kaikki käy toistaiseksi.

AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2188 : 16.08.10 - klo: 07.09 »
Jatkossakin kaikki tulevat käymään. Ainoastaan "kers"-ominaisuuden kieltämisestä on keskusteltu, ja se on käsittääkseni kaikissa nopareissa joista tuo löytyy pois kytkettävissä.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa samin

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2189 : 16.08.10 - klo: 11.21 »
Hyviä keskusteluja menossa, mutta voisiko joku listata esim 3 setuppia (moottori ja Säädin) jolla voisi kisoissa menestyä vaikka Hyvä, kompromissi ja halpa, sekä mistä kyseisen kombon saa (mielellään suomesta).

Itselläni olisi kiinnostusta kokeilla tätä VTR-10 luokaa (kokemusta rc autoista vain hieman)

Onkos tälläviikolla päiväsaikaan kukaan ajelemassa tuolla Gallerian radalla tai jopa hyvinkäällä, voisi tulla testaamaan rataa ja kuulemaan oppeja

kalustona tällä hetkellä:
Alusta: Corallyn rdx phi (Nissan GT-R 34R)
Säädin: LPS sphere competition TC spec
Moottori: LPR ultimo drift

-Sami