Fantic alkaa olla kevarien hinnoissa joten laatua pitää löytyä.
Kasi Derbi DRD:tä (Evi ja pro) kököttää parkkiksella, toinen ajettu 13000 ja toisella vissiin 16000. Sähkövikoja joo, katteet kannattaa irroittaa ja tarkistaa johtosarjojen suojaukset ettei pääse hankaamaan johtojen kuorta rikki, samalla vesivaseliinia liittimiin ja se on siinä.
Muita juttuja, männällä ajaa 10000-15000 kilsaa, ehkä pitempään jos säännöllisesti pesee ja öljyää ilmansuodattimen siihen tarkoitetulla suodatinöljyllä. Takapyörän laakerit kestää sen 10000 joten ne kannattaa vaihtaa noilla kilsoilla, samalla varmuuden vuoksi voi vaihtaa etupyörän laakerit, lakrut ei montaa euroa maksa. Laatikon öljyt vaihtoon 2000-3000km välein niin vaihteet toimii moitteetta ja kytkin pysyy hyvässä kunnossa.
Siinäpä ne Derbin kulut suurinpiirtein on, poika ajanut vissiin joku 20000 kilsaa noilla vehkeillä ja kertaakaan ei ole tarvinnut hakea kärryn kanssa mopoa kotiin, aina tullu ajamalla. Kumpikaan ei ole ollut kahta päivää kauempaa vakiona vaan kurit poistettu lähes välittömästi. Tämä mielestäni kertoo jotain Derbien luotettavuudesta, käytännössä homma menee niin että mopon huolenpito ja luotettavuus kulkee käsi kädessä, aivan kun muissakin värkeissä.
Toki kaikki värkit on yksilöitä, joissain ja joillain käyttäjillä on enemmän vikoja mopoissa kun toisilla. Meillä on kova luotto Derbiin niiden kokemusten valossa mitä on noilla vehkeillä ajettu, eikä aina ihan niin nättiä ajoa