Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - tonij

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 26
91
Niin.. Vielä asiasta.
Onko nyt sekään oikea ratkaisu ongelmaan että laittaa nuo jytkymmät tiivisteet?
Onko sitä ketään osan valmistaja tutkinu että onko ongelma ölyn tilan koossa, liian kovassa paineessa vai huonoissa tiivisteissä, iskarin liikematkassa vai vielä jossain muussa.
Siinä minun mielestä on ollut losissa se vaikeus että kun osan valmistajia on miljoona niin löydä nyt sielä se hyvä ja oikea ja toimiva osa.

92
mitä itse olen tehnyt niin että olen laittanut eteen korkeemmat tornit niin olen saanut takaiskaritkin eteen.
niiden iskarin putkien pohjiin liimasin mustat superlonin tyyliset pehmikkeet lisukkeeksi tuteille.
sain tuolla sen iskarien hihuttelun poistettuu...
tuntu toimivan ainakin korpilahden kisoissa.
mutta jos näitä kanssa meinaat kokeilla niin omalla vastuulla.

jos jotain hyvää osaa meinaa ostaa losiin ja ei kukkaron pohja näy niin tlr:n kitti sarja kannattaa laittaa ostoskoriin.
itselläni se on joululahja listalla.

93
Mitä itse veikkaan että se parempien tiivisteiden hommaaminen sorvailu ei auta.
Omat mielipiteet ois että se iskarin "tutti" on suhteessa iskarin varren halkasiaan ja pituuteen liian pieni..

94
Norsu vitonen eilen tilattu! Nyt kai se sitten alkoi  loputon miettiminen ja jatkuva osien etsiskely netistä. Heti pistin tilaukseen mutterilla varustetut iskarin varret. Miksikö? No mietin jo valmiiksi kesän rientoja hienoilla hiekkadyyneillä (lue soramontulla) ja norsu kun on niin alusta on kovilla ja vähän veikkaan näin kylmiltään että iskarit ja sitä myöten koko kroppa pohjailee rajummissa hypyissä. Tarkoitus laittaa iskareihin Elconin Snab-valvet, löyty saksasta. Eli ohut muovishimmi sulkee männän reikiä iskarin saadessa nopean tällin. Näin vaimennuksesta tulee progressiivisempi. Jos vielä tekisi teflonista uudet männät vähän isommilla reijillä, tulisi herkkyyttä normiajossa lisää kuitenkin sallien myös rajumman menon. Toinen asia on vetoakselit. Desert buggy xl:ssä vetarit on suojakumeilla, 5ive:ssä eivät. Talviajossa menettelee, mutta miten vetarit kuluvat jatkuvassa hiekkamylläkässä? Nämä asiat ajattelin laittaa ekaks ja sitten varmaan kytkin puoli.

lueskeltuani juttujasi niin malta niiden osien suunnittelua ennen kuin sulla on se auto.
tuossa losissa on jo nyloni männät.
eli losiakin on kaksi eri versiota, uusi ja vanha :azn:
uudemman tunnistaa eloksoitujen osien väristä. vanha semmoinen kullertava ja uusi harhahtava.
käsittääkseni uudemmassa on myös iskarin varressa männän kiinnitys mutterilla.
tuohon venttiili mäntä juttuun en ehkä lähtisi koska kokeiluni perusteella iskarin sisällä syntyy liian suuri paine tuolla venttiili jutulla niin iskarit on miltein mahdoton pitää vuotamattomina.
on jo vakio männilläkin työn takana että saa ne niin ettei tihkua joko varren välistä taikka kupissa olevasta ilmaus reijästä.
tuon takia tlr:n iskarin kupeissa ei ole noita reikiä.

mitä itse suosittelen vaikka jos polttelee ostelut niin " punaiset" losin jouset kannattaa ostaa.

havannointia versioista:

vanhempi


uudempi

95
Voisitko laittaa kuvaa että miten ne on erinlaiset.
Muuten ei aukea tuo asia mitä tarkoitan.

96
lipollekin tuli tehtyy uus kiinnike. :azn:


97
Taikka tuon mesh platean voi myös tehä ns. "köyhän miehen" version itse.
Käyttää 2 mcd:n ohjaus linkkejä mitkä ajaa saman asian.
Minulla käytössä juurikin semmoinen systeemi ja ajaa asiansa.
Kuvista näkyy osa.

98
Ois kyllä kiva tietää noi kopion mitat koska noi losin mitat ainakin piti kyllä täydellisesti paikkansa.
Ja viel mitä ne painoista ilmoittaa niin omassa punnituksissa oli muutaman gramman heittoja korkeintaan muutamassa osassa.
Kyllä voin sanoa että kyllä nuo rccaronlinen tiedot pitää hyvin kutinsa oman kokemuksen myötä että kiva ois sultakin saada mittoja.

99
Ei mul gyl mont o

100
Eli losissa tukivarren tappi tasan 6mm ja hubin 5,45mm

101
Ei muuta kuN lerppu otat mitan käteen ja mittaat noi pinnitapit. Kerro sitten mittoja.
Noi alumiini osat on holkitettu ja niistä holkeista ei voi kuin satkuja suurentaa kun ovat muutenki aika ohut seinämäiset. Itse jouduin ottaa jo niistä sarkun pois kun olivat naheet.

102
Gpm:n osathan nuo paitsi arean tuo servosaverin päälilevy
Kasittääksini jos rovaniin meinaa laittaa nuo osat niin joutuu samalla vaihtaa losin tukivarsien kaikki kiinnike korvat ja kaikki tukivarsien ja takahubien pinkit.

103
kyllähän nuo alumiini painavempaa on mutta toivottavasti saan sen tukivarsien fleksaamisen pois autosta.
painoja kappaleittain:

                                    orkkis                            köykämiini

etutukivarsi                    118g                              171g           
takatukivarsi                  105g                               160g
etuhubi                           58g                                101g
takahubi                         50g                                 62g

104
tänään saapui huikka uutta osaa losiin :azn:








105
Bensa-autot / Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« : 04.11.14 - klo: 23.38 »
Jo on hiljasta kopioiden osalta ollut. Onko lerpun peli pysyny nipussa?

106
etu torniki meni kivuttomasti paikalleen vaikka lähelle tuli turvakaaria.
nyt sain eteenkin takaiskarit.
tornit ovat skaalattu 8 krossin 3.0 versiosta mihin lisäsin vain taakse kiinnikkeet korille ja laitoin myös pystysuuntaset reijät lisänä ylätukivarsille.


eli näistä.



107
pientä muokkausta olisi taas tulossa losiin
taaempi iskaritorni ois valmis.

108
Itse innostuin pakosta talvikäyttöä ajatellen.
Aura keulaan, ketjut renkaisiin ja lumi hommiin.
Siinä käytössä pakki taas ehdoton.

110
Bensa-autot / Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« : 24.10.14 - klo: 16.47 »
itse olen sen näin toteuttanut...
laatikko mäkeen ja akku putsarin alle.
akun paikka tuossa putken alla itseäni arvelutti syystä että kaasu/jarru servo tuossa vakio paikassaan meni monilla tilttiin lämmön takia niin en ole viitsinyt edes kokeilla mitä akku siitä lämmöstä tykkää..
latauspaikkoja on myös mulla kaksi. akusta suoraan banskuilla tai välipiuhan kohdasta dinsseillä.



111
Bensa-autot / Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« : 19.10.14 - klo: 22.27 »
Ei tarkoitus ollu kettuilla vaan todeta se että esim. Tukivaarret , c palat,hubit, kaikki tukivarsien korvat ja kaikki tapit eivät käy ristiin.
Ja mitä olen lukenut että tuo kopioitten muovi on kovempaa ja joustamattomampaa.
Vika ilmenee siinä että pyörän laakerit hakkaa hubien laaketeiden reijät nopesti soikeiksi.
Ainot millä sen korjaa niin on se että vaihtaa losin hubit ja taas silloin joutuu vaihtaa myös tuon koko osa kokonaisuuden minkä kirjotin.
Omaa kokemusta ei ole tuosta laakeri ongelmasta vaan pelkkä se mitä olen lukenut.

112
Bensa-autot / Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« : 19.10.14 - klo: 21.16 »
Tuota linkkiä kun katselee niin aika paljon losin orkkis osaa saa vaihdella että saa noita losiin tarkoitettuja alumiini osia paikalleen kopioin.
http://rc-car-online.de/homepage/public/imgs/losi_rovan/losi_rovan_de.html

Ja mitä tuolta foorumeilta olen lukenut niin työstöjäljet ovat olleet aika kuraa ja osien istuminen ei ole ollut kuin suuntaa antavaa...eli kyllä se halpuus kuitenki jossain sitten loppujen lopuksi näkyy..

113
Bensa-autot / Vs: Outlaw kisa bensa-autoille
« : 19.10.14 - klo: 14.27 »
Otitteko videota mistään muista ajoista?

114
Kiittäen kilpailuista taas kerran


Toni

115
Mulla on edessä 50 000 keskellä 50 000 ja takana 10 000.
Omaan käteen hyvä mutta kokeilemalla saat mieleisesi.

116
Bensa-autot / Vs: MCD projektit
« : 11.10.14 - klo: 08.01 »
Näyttäis olevan iso E:n vanha peli..

Kiitos infosta tonij  :azn: Jep miepäs kyselen asiasta tarkemmin ed.mainitulta sitten  :azn:

T: Raipe S  :cool:


...tarkoitin tuota savagers  x4:sta..

117
Bensa-autot / Vs: MCD projektit
« : 10.10.14 - klo: 21.58 »
Näyttäis olevan iso E:n vanha peli..

118
Bensa-autot / Vs: MCD projektit
« : 10.10.14 - klo: 15.52 »
Savagers. Laita nyt ihmeesä kuvaa uudesta autostasi niin päästään kimpassa sitä pällistelemään.

119
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 09.10.14 - klo: 22.30 »
Mulla on servojen virrat suoraan akulta ja signaalit vain vastarilta.
Ponderin otan kanssa suoraan akulta.

120
Bensa-autot / Vs: MCD projektit
« : 09.10.14 - klo: 21.01 »
Monella autot lojuu hyllyssä koska suurin osa ajaa kesät krossarilla mikä tekee sen että se vähäinen aika mitä on niin se menee tyystin siihen.
Talvi kun tulee niiin eiköhän niitä x:iä taas aleta niputtaa ajokuntoon.
Viime talvi oli tosi heikko näitten suhteen ja ainakin täälläpäin samallla ku ei ollu kunnon kelejä niin kaupungit ei jäädyttäny kaikkia kenttiä niin vuokraus oli tosi hankalaa/mahdotonta.
Toivotaan parempaa jää talvea niin eiköhän niitä kisojakin saada.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 26