Asfalti rata Helsinki-Vantaa alueelle missä hyvät yhteydet ja palvelut kaikki samassa paketissa .sijoitus malli esim 4000 euroa.
suomessa ei ole liikaa todellakaan varsinkaan pääkaupunki seudulla rata autoille rataa . Nyt puhutaan hienosta täysin toimivasta radasta.
Itse en kyllä näin laajaa maa alaa vaativaa rataa pistäisi Helsinki-vantaa akselille! Tietäen tuon alueen maan hinnat.vaan veisin sen kyllä kolmosen ulkopuolelle.
Mistäs tiedät jos vaikka on jokin halli jo valmiina ja sitä pitää lähteä kunnostamaan.
Jerzi
Sen kokoisia halleja mihin saa kunnon radan ajatellen vaikka noita 1/5 autoja on aika vähän ja lisäksi ne sitten maksavat sen mukaisesti. puhutaan sadoista tuhansista ja kolmosen ulkopuolella saat uuden hallin halvemmalla. ajattelin vaan tuoda tälläisenkin pointin esille.
Siis HALLIAko nyt oltiinkin rakentamassa????
Sellaiselle on todellakin "tilaus" olemassa tässä maassa.
Sijainti pitää vain olla lähempänä muuta suomea, mutta riittävän lähellä etelä-suomea, silloin käyttäjämäärät maximoidaan.
Halli, toisin kuin "mahtava" ulkorata, ei söisi muiden ratojen käyttäjiä.
Edelleenkin ne kaikki pikkuisetkin sisäradat olisivat tarpeen.
Kun lähiradat lopetettaisiin, silloin häviäisi suuri osa nykyisestä harrastajakunnastakin.
Miksikö lopetettaisiin, siksi, että kuka viitsii ylläpitää tyhjää asfalttikenttää.
Toivotaan nyt, että tällä haaveilulla ei saada nyt hiipumaan talkoohenkeä nykyisiltä radoilta, "kun tulevaisuudesta ei tiedä" ....
Taatusti sinne isolle hienolle radalle ei uusia aloittelevia harrastajia siunaannu vastaavasti, varsinkaan noilla maksuilla.
Jos, ja kun tattari aikanaan suljetaan, niin UAU:lla on varmasti resursseja Helsingin ja Vantaan kaupunkien avustuksella saada vähintäänkin vastaava rata aikaiseksi.
Se kun tehdään mikroautoradan kanssa vielä enemmän yhteneväiseksi,
eikä sen takapihaksi, ja siihen kahvio/ruokahuolto, niin tilanne on pelastettu.
Kaikki tulee rahoitetuksi jo sillä maanhinnalla mikä nykyisistä rata-alueista saadaan. (siis kaupungin osalta)
Nehän myydään tonttimaaksi.
Ilman esim. Kuusankosken ja Hyvinkäänkin kaltaisia asfalttiratoja ympäri suomea, ei laji menesty, eikä harrastajamäärät kasva.
Ilman KyPAKin loistavaa toimintaa ratojensa suhteen asfalttipuolella, tai Vaasan ja Ylistaron porukan crossiradan suhteen, ei lajit menestysi näin hyvin.
Jyväskylässä näyttää nettikuvien mukaan saadun hyvää jälkeä crossiradan suhteen.... toivotaan nyt vaan, ettei siitäkin tule pelkkä polttisrata.... ainakin kisakuvissa näkyi pääsuora olevan aika röykkyinen....
Hyvinkäällä ollaan nyt "hetki oltu maissa", mutta eiköhän tämä elvy tästä pikkuhiljaa, ellei muuten, niin ainakin Riihimäen UA on tarttunut toimeen kiitettävästi.
Hyvinkään ongelma on sisämattoradan puute, sillä kuka ajaa kesällä pelkästään, tai hankkii kalliin kaluston vain kesää varten.
HySrk. kun panostaa vain ura-autoihin.... mutta jättää rc-autoilijat oman onnensa nojaan.
Miksiköhän hyvinkää on kärkisijalla seurakunnasta eroamisessa.... (?)
Sitä sisähallia nyt vaan puuhaamaan, ja siihen oheistoimintaa palveluja, kahvio/ravintola (ruoka), hierojat (perinteiset), kuntosalit (vanhemmat voivat olla samalla kun jälkikasvu on "päivähoidossa radalla)ym.ym.ym.
Hallia voi nimittäin pyörittää ympäri vuoden (pl. jouluaatto, silloin avataan niitä autopaketteja), joten se on jopa mahdollista saada kannattavaksikin. (sinnekin saa ne mainokset myytyä seinille, eikä ne toivon mukaan kastu ja tuhoudu, kun vaan hallin rakentaja on kunnollinen)
Siitä vain HALLIA rakentamaan....
EDIT: korjattu ajatus- ja kirotusvireitä....