2312
« : 22.02.03 - klo: 14.42 »
Moottorien virittämisestä sanon sen, että jos ei tiedä mitä on tekemässä niin parasta on vain putsata moottori valu ym virheistä. Myös kanavien aerodunamisuutta voi parannella. Usein myös vähäviritteisissä koneissa, kuten Kyosho GS ym vastaavat männän alareunasta voi viilata samanlaisen palan pois imupuolelta, kuin oikeissa kisakoneissa. Kun on nämä toimenpiteet tehnyt voi vielä kokeilla nostaa pakoporttia korkeintaan 0.60 milliä riippuen koneesta. Virityksia kannattaakin harjoitella juuri halvoissa koneissa. Kannen laskemisesta polttomoottoreissa ei ole juurikaan hyötyä ellei muuta polttoaineen nitromäärää. Parhaan kannan välyyden löytää kokeilemalla. Itse aloitin virityskokeilut Force 3,5cc 4 porttisella stanukoneela, jonka virityksessä onnistuin hyvin ja sain moottorin todellakin kiekumaan. Nyt olen viilannut useita koneita. Etenemällä pienin muutoksin huomaa missä menee raja maksimitehoille.
Mopejen ja muiden "oikeiden" vehkeiden virityksiä on turha yrittää sovelttaa pienoispolttomoottoreihin.