Kirjoittaja Aihe: Nelivedot krossipuolelle  (Luettu 40344 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Nelivedot krossipuolelle
« Vastaus #120 : 09.01.07 - klo: 20.55 »
Kaikkein parhaiten oppii ajamaan kun tulee kisoihin ja sitten varsinkin holeshotit on parhaat koska ovat ainoat lailliset renkaat. Eli niillä kannattaa ajella koska niitä saa kaikkein helpoiten Suomesta.
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa Samppu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Nelivedot krossipuolelle
« Vastaus #121 : 13.01.07 - klo: 02.03 »
Mikähän on etudiffissä vialla kun ei meinaa pysyä kasassa(kyseessä kuuladiffi). Aina ennen ajoa kiristän sen niin kireelle kun voin, ja heti parin minuutin ajon jälkeen autosta lähtee etuveto kokonaan pois ja auto ei pysy sen jälkeen enää hetkeäkään nokka menosuuntaanpäin, aina kylki tai perä edellä. Miten vian voi korjata eli miten saan ruuvin pysymään tiukassa siellä diffissä ja mielellään pitkään.
Ttech predator XRS & XK98 , kyosho stadium baja beetle, T-maxx Picco .26. Sanwa MX3 2.4ghz

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Nelivedot krossipuolelle
« Vastaus #122 : 13.01.07 - klo: 10.48 »
`
Auttaisi huomattavasti, jos kertoisit automerkin ja muut tiedot.

Allekirjoituksestasi päättelin merkin:


http://ttechracing.com/manual.pdf  sivu 6 Onko diffi tuonkaltainen?

Onko ruuvi aivan löysä silloin kun diffi lakkaa olemasta diffi?

Eli kun kiristät sen aivan tiukalle, niin "korkkaako" kierteet ajossa, ja se muuttuu siksi aivan löysäksi.

Yleensä noita ei kiristetä aivan kireäksi, vaan ohjeenmukaisesti ainoastaan.

Mikäli kierteet ovat korkanneet ruuvista tai vastakappaleesta, niin uutta osaa vaan.
Oletko muistanut huoltaa diffiä?
Kasata oikein sen?

Käänny http://www.racingfactory.fi/shop/cat/ puoleen!!!!

http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_catalog.php?c=35
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Samppu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Nelivedot krossipuolelle
« Vastaus #123 : 13.01.07 - klo: 14.17 »
Siis kun ostin auton niin diffi toimi hyvin joku viisi akullista, mutta sitten aloin miettiin että mikä ihme on kun ei käänny hyvin ja ajo-ominaisuudet ovat melko onnettomat, ja huomasin ettei diffi toimi. Kiristin sen niin tiukalle että en pystynyt enempää kuusiokololla vääntämään mutta kierteet ei ole mennyt. Koska ei ala missään vaiheessa pyöriin tyhjää. Mutta miten se ruuvi pysyisi sielä tiukalla?
Ps. Kun kiristin taas diffin ja aloin ajaa kerkesin ajaan n1-2min. Kunnes etupää ei enää toimi.
Ttech predator XRS & XK98 , kyosho stadium baja beetle, T-maxx Picco .26. Sanwa MX3 2.4ghz

Poissa Tuure

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Nelivedot krossipuolelle
« Vastaus #124 : 13.01.07 - klo: 17.14 »
Jos diffin ulostulossa ja ruuvissa on kierteet kunnossa niin laita ruuvilukitetta diffin ruuviin ja kasaa diffi normaalisti. Sen jälkeen säädät sen ohjeen mukaan:

"Adjust the M2 screw at the centre of the
diff. It should be JUST possible to make
the gear slip."

Eli ruuvia kiristetään sen verran että diffin rattaan saa juuri ja juuri luistamaan, ei yhtään enempää (pidä ulostuloista kiinni ja yritä pyörittää diffin ratasta).

Poissa Samppu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Nelivedot krossipuolelle
« Vastaus #125 : 13.01.07 - klo: 18.11 »
ttech predator xk98 on toinen autoni ja ensimmäisessä oli ratasdiffi, eli voisko joku kertoo mitä meinaa diffin shimmaus? Kun paketissa tuli monen  monta shimmiprikkaa, mutta kun en tiiä että miks pitäis laittaa.
Ttech predator XRS & XK98 , kyosho stadium baja beetle, T-maxx Picco .26. Sanwa MX3 2.4ghz

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Nelivedot krossipuolelle
« Vastaus #126 : 13.01.07 - klo: 18.25 »
Shimmauksella otetaan välykset pois.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Samppu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Nelivedot krossipuolelle
« Vastaus #127 : 20.01.07 - klo: 20.45 »
Mistä johtuu että neliveto sähkökrosseissa on takapyörät leveämmät,  miksei edessä ja takana voisi olla saman levyisiä renkaita/vanteita(kuten 1/8 nitrokrosseissa) Saadaanko tällä jotenkin perälle paremmin pitoa, jos saa niin miksei noissa 1/8 nitrokrosseissa ole erilevyiset vanteet/renkaat edessä ja takana, tarviihan nekin sitä pitoa siellä peräpäässä.
Ttech predator XRS & XK98 , kyosho stadium baja beetle, T-maxx Picco .26. Sanwa MX3 2.4ghz

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nelivedot krossipuolelle
« Vastaus #128 : 07.04.07 - klo: 20.56 »
Osaisko joku kertoa faktoja Losin XXX-4 huonoista puolista,
heikoista paikoista ja niihin mahdollisesti parannustoimenpiteet?
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Nelivedot krossipuolelle
« Vastaus #129 : 07.04.07 - klo: 22.04 »
Osaisko joku kertoa faktoja Losin XXX-4 huonoista puolista,
heikoista paikoista ja niihin mahdollisesti parannustoimenpiteet?

Heitän näin keväällä piposta:

* huono varaosien saanti Suomessa
* huono setuppi-jeesi Suomessa
* huono kestävyys verrattuna nykyautoihin
* toimii huonommin röykkyisellä ja paremmin tasaisella baanalla


---

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nelivedot krossipuolelle
« Vastaus #130 : 08.04.07 - klo: 16.07 »
Paljonkohan noi maksaa?
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nelivedot krossipuolelle
« Vastaus #131 : 08.04.07 - klo: 21.33 »
Mitäköhän tämä uusi tamiya tulee suurinpiirtein maksamaan..

http://www.tamiyausa.com/product/item.php?product-id=58370


Onpa muuten aika hieno! Paljon on 263 dollaria euroina?
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa p.p92

  • Veteraani
    • Profiili

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nelivedot krossipuolelle
« Vastaus #133 : 08.04.07 - klo: 22.16 »
Saisko tosta autosta jotain lisätietoa?
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nelivedot krossipuolelle
« Vastaus #134 : 08.04.07 - klo: 22.55 »
Heitän näin keväällä piposta:

* huono varaosien saanti Suomessa
* huono setuppi-jeesi Suomessa
* huono kestävyys verrattuna nykyautoihin
* toimii huonommin röykkyisellä ja paremmin tasaisella baanalla
*Tiedän
*Tiedän
*Se on losin uusin, eli mikä on "nykyauto"???
ja tarttis saada tietää tarkemmin heikot paikat
*Nyt muistui kun kerroit
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Nelivedot krossipuolelle
« Vastaus #135 : 09.04.07 - klo: 01.28 »
Heitän näin keväällä piposta:

* huono varaosien saanti Suomessa
* huono setuppi-jeesi Suomessa
* huono kestävyys verrattuna nykyautoihin
* toimii huonommin röykkyisellä ja paremmin tasaisella baanalla
*Tiedän
*Tiedän
*Se on losin uusin, eli mikä on "nykyauto"???
ja tarttis saada tietää tarkemmin heikot paikat
*Nyt muistui kun kerroit

Nykyautot on noi BJ4, Tamiya, TTech, Yokomo, Kyosho, HB. Losin paras autohan on vieläkin XX-4 http://www.oople.com/rc/photos/reviewxx4/.
---

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nelivedot krossipuolelle
« Vastaus #136 : 09.04.07 - klo: 15.37 »
Heitän näin keväällä piposta:

* huono varaosien saanti Suomessa
* huono setuppi-jeesi Suomessa
* huono kestävyys verrattuna nykyautoihin
* toimii huonommin röykkyisellä ja paremmin tasaisella baanalla
*Tiedän
*Tiedän
*Se on losin uusin, eli mikä on "nykyauto"???
ja tarttis saada tietää tarkemmin heikot paikat
*Nyt muistui kun kerroit

Nykyautot on noi BJ4, Tamiya, TTech, Yokomo, Kyosho, HB. Losin paras autohan on vieläkin XX-4 http://www.oople.com/rc/photos/reviewxx4/.
Joo tiedän nämäkin! Laitetaan sitte pahemmaksi:
Mitä hyviä ja huonoja puolia on Losin X-5 conversiossa?
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Nelivedot krossipuolelle
« Vastaus #137 : 09.04.07 - klo: 16.19 »
Tuossa on hyvä arvostelu X-5:stä http://www.oople.com/rc/photos/reviewx5/index.html - jos ei muuta niin pääsee ainakin dremelöimään autoa kasatessa  :mrgreen:

Poissa Cruisaaja

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Nelivedot krossipuolelle
« Vastaus #138 : 09.04.07 - klo: 16.48 »
Tänään oli ihan pakko käydä piha-sudittelemassa BJ:llä :p
Sponsored by own wallet

Poissa Tuure

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nelivedot krossipuolelle
« Vastaus #139 : 09.04.07 - klo: 17.21 »
Kävin korkkaamassa BJ:n Jyrkkälässä. Tamiyan tukivarret kestää muuten todella hyvin vaikka autoa vie isännän otteilla  :grin:

Poissa p.p92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nelivedot krossipuolelle
« Vastaus #140 : 09.04.07 - klo: 17.50 »
Mistäs tuollainen BJ4 kannattais hommata, ei taida löytyä suomesta?

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Nelivedot krossipuolelle
« Vastaus #141 : 09.04.07 - klo: 18.09 »
RC Pisteestä http://www.rcpiste.pp.fi/ löytyy muttei oo niitä halvimpia vaihtoehtoja.

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nelivedot krossipuolelle
« Vastaus #142 : 09.04.07 - klo: 19.03 »
Medasecille tulee pian myös uutta HotBodies cyclone D4 ja se on nopee sekä löytyy hyvä varaosa palvelu. Hintakin ei ole kuin 415€ kaikilla herkuilla.
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa J.Hovi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nelivedot krossipuolelle
« Vastaus #143 : 10.04.07 - klo: 17.53 »
Kohtahan saattaa olla joitakin BJ4:sia kaupan jos ihmiset uutuudenviehätyksissään innostuvat vaihtamaan Tamiyaan tai D4:seen. En tosin malta tässäkään yhteydessä olla muistuttamasta siitä, että D4=isomman tehtaan plagioima Bj4 (hieman kevyempi tosin muoviosien johdosta), ja tamiyakin samalla alustageometrialla kuin aito ja alkuperäinen.

Itse en jaksa vaihtaa vaikka auton ylipaino hieman kismittääkin mm. katkenneiden tukivarsien muodossa. Tamiyan tukivarret alle ja liiiisää tehoa että saadaan p***a liikkumaan. :evil:

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nelivedot krossipuolelle
« Vastaus #144 : 10.04.07 - klo: 18.50 »
En tosin malta tässäkään yhteydessä olla muistuttamasta siitä, että D4=isomman tehtaan plagioima Bj4 (hieman kevyempi tosin muoviosien johdosta), ja tamiyakin samalla alustageometrialla kuin aito ja alkuperäinen.

Kannattaa ehkä tutustua hieman tarkemmin ennen kuin esittää noita väitteitä, sillä esim BJ4:ssa on ainoastaan alu osia hubit enemmän. Suora kopio D4:ssa on moottoripukki, loput osat onkin omia suunnittelulta vaikka jotkin ratkaisut muistuttavat BJ4. Mutta miksi ei voi käyttää hyväksi todettuja ratkaisuja ja parantaa tiettyjä osa-alueita ilman plagiointi syytöksiä. :laugh:
« Viimeksi muokattu: 10.04.07 - klo: 19.36 kirjoittanut Haze »
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Nelivedot krossipuolelle
« Vastaus #145 : 10.04.07 - klo: 19.00 »
Ainakin jousitusgeometriat on BJ4:ssa ja Tamiyassa hyvin samankaltaiset, ei liene sattumaa että Tamiyan tukivarret sopii BJ4:een vain pienellä modaamisella  :wink:

Poissa J.Hovi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nelivedot krossipuolelle
« Vastaus #146 : 10.04.07 - klo: 19.20 »
Alustageometrialla tarkoitetaan tarkoitetaan yleensä "jousitusgeometriaa". ..Eri asia olisi jos olisin puhunut alustarakenteesta. Tamiyan prototyypissä oli varhaisemmissa kuvissa ihan alkuperäiset Bj4/B4:n tukivarret kiinni. ..ja siis myöskin takatukivarret käyvät pienellä poraamisella assotuotteisiin. Mutta eipä tässä mitään valittamista ole, onpahan lähes kaikilla nelkkukuskeilla helppoa saada noita yleisimmin rikkoutuvia osia.   

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nelivedot krossipuolelle
« Vastaus #147 : 10.04.07 - klo: 20.11 »
Jep ootte ihan oikeassa tuon suhteen.  :grin: Ois vounu lukee tarkemmin... On muuten jännä tuossa D4:ssa että miksi kaikkia alu osia ei ole eloksoitu hifistely värillä vaan eloksoitu mustaksi vaikka purplea on käyttetty deteil osissa. Ai että ois muuten nätin näkenö jos ne kaikkia alu osat ois purplea.  :p
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa Samppu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nelivedot krossipuolelle
« Vastaus #148 : 10.04.07 - klo: 21.54 »
Sanokaapas te enemmän tietävät, että mikä rengas on kyseessä. Renkaassa ei lue mitään ei siis mitään. ja rengas on siis: http://img64.imageshack.us/img64/4872/p4100079ve7.jpg
« Viimeksi muokattu: 10.04.07 - klo: 21.59 kirjoittanut Samppu »
Ttech predator XRS & XK98 , kyosho stadium baja beetle, T-maxx Picco .26. Sanwa MX3 2.4ghz

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nelivedot krossipuolelle
« Vastaus #149 : 10.04.07 - klo: 22.04 »
Näyttää ihan Proline Flat Fuzzielta, mutta samapa tuo kun ei noilla voi kisoissa ajaa.
Tiim Lahti | S-grafix