Ensinnäkin autoa mainostetaan vesitiiviiksi, se on Suomesta ostettu ja siitä on silloin takuu, riippumatta siitä mikä on valmistajan näkemys siihen pitäisikö sen kestää talviautoilua. (Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että tällainen lakisääteinen takuu/tuotevastuu on tyhmää, mutta oma mielipiteeni ei siihen vaikuta.) Tässä tapauksessa pitää ensisijaisesti lähteä siitä että tuo menee takuuseen ja siinäkään ei pidä suostua odottelemaan viikkoja tai kuukausia, vaan korvaava tuote, uusi nopari tai täysin uusi auto myyjän valinnan mukaan, pitää saada enintään kuukaudessa.
Toisekseen M-mallin VXL-nopari ei käy tähän autoon. Se on tarkoitettu 1/16-kokoisiin autoihin, eikä kestä tämän auton kokoa ja moottoria.
Kolmanneksi: Jos jostain syystä päädyt ostamaan uuden noparin, niin hanki Castle Creationsin tuote. Ei ne vesitiiviyden suhteen yhtään sen parempia ole ilman että niitä suojalakkaa ja tiivistää, mutta niiden takuu on parempi ja pahimmassakin tapauksessa niiden korjaus on aina halvempi vaihtoehto kuin uuden ostaminen.
Neljänneksi: Jos jostain (minulle) käsittämättömästä syystä päädyt ostamaan uuden VXL-3s:n, jossa siis ei ole kuin perävalotakuu, niin osta se eBaysta. Saat sen sieltä paljon halvemmalla ja ihan uuden. Siellä on kauppiaita, jotka myyvät uusia autoja purettuna osiksi ja huutokaupasta tuollaisen noparin saa jopa $50:lla, posteineen. Jos ei jaksa huutokaupan päättymistä odottaa, niin noita löytyy alle $100 posteineen heti ostettavaksi.
Älä vielä luovuta. Vastoinkäymisiä tässä hommassa riittää oli auto sähkö-, nitro- tai bensakäyttöinen. Kyllä se välillä koville ottaa täälläkin, kun junnuja vie radalle ajamamaan ja saa kolme-neljä tuntia mekata poikien autoja, kun kaikki paikat tuntuu leviävän. Siitä pitää vaan ottaa opiksi, tehdä valmistelut paremmin ja hammasta purren koittaa kestää se. Niitä päiviä on kuitenkin enemmän kun kalusto kestää ja ajaminen on hauskaa.