Tuota amerikan juttua ei kerenny lukea, pitää jossain kohden ajatuksella selailla, mutta samalla sähkötekniikalla nekin on liikenteessä.
Nollajännitteiseksi akkua ei saa isolla purkuvirralla, kyllä sielä taitaa muut asiat jo tulla vastaan.
http://www.solar-solutions.co.za/downloads/HF12-470W-X.pdfHieman sivuten aihetta, niin tuolta löytyy laput minkälaisia tuloksia saadaan normiakuista. Kyseessä laadukas akku, eli pitäisi olla tuloksetkin "teorioita" tukevia.
Tuosta saanee hieman osviittaa, kuinka akku käyttäytyy. Lipon suurimmat erot on kuitenkin energiatiheys, eli puolta kevyemmästä saadaan sama tai saman painoisesta tupla kapasiteetti.
Ja toki syklinen käyttö rankaisee vähemmän.
Alkumontussa, joka tulee virtaa otettaessa on lipossa parempi, eli jonka jännite kyykkää, ennen takaisin nousua.
Pihtimittarin pitäisi ainakin hieman koria modifioiden mahtua johonkin turistiautoon sisälle, niin saisi mitattua tuon maksimivirran, mikä jollain pääsuoralla tulee.
Tämä on toteutettavissa helpolla, mutta jos haluttaisiin tallentaa pidempi veto, eli koko pääsuora, niin hieman laitteistoa joutuu kokoamaan.
Pieniä skooppeja taitaa nykyään olla hyvin tarjolla, mutta mitään käyttökokemuksia ei noista ole, eli toimivatko itsenäisesti tallentaen.
PUImURI on erittäin pitkälle vievä ja kun tuossa Bigbear totesikin, niin piste ei voi pullistua.
Eli se virta mikä lähtee, niin sen pitää palata. Se ei lisäänny matkan varrella tai sitten alkaa olla ikilikkuja kyseessä.
Hyvin perus sähkötekniikkaa, mutta vaatii toki sen, että hieman pääsee käsitteisiin kiinni.
Iso konkka ei auta, jos ei saada sitä varattua nopeasti ja autohifipuolella taitaa konkat olla jo menneen talven lumia, kun akuista saadaan isoja virtoja nopeasti.