RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: KyPak - 29.01.06 - klo: 00.01
-
LOPPUTULOKSET - FTT I 2006
28.1.2006 Kuusankoski
TSS-10
A-finaali
Pos No. Name Kerho [ Lähtö 1 Lähtö 2 Lähtö 3 ] Total Points
1. 10 Joonas Holsti VAU [ 1 1 1 ] 2
2. 5 Matias Kuusinen VAU [ 2 4 2 ] 4
3. 4 Harri Lukkari MMRc [ 3 3 10 ] 6
4. 20 Jaakko Sernola OUA [ 9 2 5 ] 7
5. 32 Vertti Aito VAU [ 4 5 3 ] 7
6. 17 Otto Laurila RiiUA [ 6 6 4 ] 10
7. 7 Jussi Neirola EPUA [ 5 8 7 ] 12
8. 27 Niko Sinervo RiiUA [ 7 7 6 ] 13
9. 21 Tommi Himanen MikUA [ 8 10 8 ] 16
10. 19 Toni Niinivirta MMRc [ 10 9 9 ] 18
B-finaali
Pos No. Name Kerho [ Lähtö 1 Lähtö 2 ] Total Points
11. 8 Jyrki Lehto ATAK/UA [ 2 1 ] 3
12. 11 Niko Lindvall VAU [ 4 3 ] 7
13. 16 Aleksi Kaasinen VAU [ 1 7 ] 8
14. 15 Mikko Möller VAU [ 3 6 ] 9
15. 28 Jesse Kallio SaiKart [ 8 2 ] 10
16. 18 Lauri Aulin ATAK/UA [ 6 4 ] 10
17. 26 Kim Haapaharju EPUA [ 5 5 ] 10
18. 34 Tomi Mairue SRC [ 7 8 ] 15
C-finaali
Pos No. Name Kerho [ Lähtö 1 Lähtö 2 ] Total Points
19. 47 Miika Laurila OUA [ 1 1 ] 2
20. 30 Jami Oksanen SRC [ 2 2 ] 4
21. 48 Roope Grönroos RiiUA [ 3 3 ] 6
22. 45 Jere Peltola RiiUA [ 6 4 ] 10
23. 44 Juha Nyrhinen EPUA [ 4 7 ] 11
24. 46 Jani Pohjalainen SaiKart [ 5 6 ] 11
25. 49 Veli-Pekka Taimioja KyPAK [ 7 5 ] 12
C-12
A-finaali
Pos No. Name Kerho [ Lähtö 1 Lähtö 2 Lähtö 3 ] Total Points
1. 1 Simo Ahoniemi HyvUa [ 2 1 1 ] 2
2. 13 Sakke Ahoniemi HyvUa [ 1 2 3 ] 3
3. 2 Teemu Saarinen HyvUa [ 4 3 2 ] 5
4. 4 Mika Mänty OUA [ 3 4 4 ] 7
5. 3 Vesa Yli OUA [ 5 5 10 ] 10
6. 15 Antti Ollinmäki JärvSRK [ 6 6 5 ] 11
7. 14 Olli Löflund JärvSRK [ 7 10 6 ] 13
8. 17 Veini Mäkinen JärvSRK [ 9 8 7 ] 15
9. 27 Tony Raikas KyPAK [ 10 7 9 ] 16
10. 42 Simo Tammela OUA [ 8 9 8 ] 16
B-finaali
Pos No. Name Kerho [ Lähtö 1 Lähtö 2 ] Total Points
11. 10 Joni Mielonen LMM [ 2 1 ] 3 ( 37 kier. )
12. 6 Carl-Magnus Fager VAU [ 1 2 ] 3 ( 36 kier. )
13. 12 Matti Korvenmaa MikUA [ 3 4 ] 7
14. 29 Pekka Heikkilä MäntsMK [ 5 3 ] 8
15. 7 Risto Bloigu OUA [ 4 5 ] 9
16. 19 Pekka Reittilä JärvSRK [ 6 6 ] 12
17. 11 Viljami Kutvonen VAU [ 7 7 ] 14
18. 33 Niko Putkonen TamUA [ 8 8 ] 16
C-finaali
Pos No. Name Kerho [ Lähtö 1 Lähtö 2 ] Total Points
19. 31 Ari Salminen RiiUA [ 1 2 ] 3 ( 36 kier / 8.10.900 )
20. 36 Jani Hovi HyUA [ 2 1 ] 3 ( 36 kier / 8.14.432 )
21. 32 Teemu Karvanen SaiKart [ 3 3 ] 6
22. 34 Jarno Tammi SaiKart [ 5 4 ] 9 ( 31 kier / 8.02.158 )
23. 8 Teemu Harju OUA [ 4 5 ] 9 ( 31 kier / 8.03.466 )
24. 30 Matti Iivonen KyPAK [ 7 6 ] 13
25. 28 Jaakko Huhmarsalo VUA [ 6 8 ] 14
26. 23 Miika Kaukovalta JärvSRK [ 8 7 ] 15
* * *
LOPPUTULOKSET - FTT I 2006
29.1.2006 Kuusankoski
TSM-10
A-finaali
Pos No. Name Kerho Lähtö 1 Lähtö 2 Lähtö 3 Total Points
1. 60 Teemu Leino VAU [ 1 1 9 ] 2
2. 22 Juho Levänen RiiUA [ 2 2 1 ] 3
3. 3 Christer Andersson MMRc [ 9 3 3 ] 6
4. 2 Sakke Ahoniemi HyUA [ 5 5 2 ] 7
5. 13 Panu Vehniäinen ÄkiUA [ 7 4 5 ] 9
6. 11 Pauli Helin TamUA [ 4 6 6 ] 10
7. 4 Jouko Termonen SRC [ 10 8 4 ] 12
8. 1 Simo Ahoniemi HyUA [ 3 10 10 ] 13
9. 12 Pekka Koivula TamUA [ 6 9 7 ] 13
10. 10 Vesa Yli OUA [ 8 7 8 ] 15
B-finaali
Pos No. Name Kerho Lähtö 1 Lähtö 2 Total Points
11. 38 Joseph Quagraine VAU [ 1 1 ] 2
12. 14 Carl-Magnus Fager VAU [ 3 2 ] 5
13. 51 Viljami Kutvonen VAU [ 4 5 ] 9
14. 59 Ivan Laptev RUS [ 2 8 ] 10
15. 17 Jarno Siltanen JyvSRK [ 6 4 ] 10
16. 20 Tony Raikas KyPAK [ 9 3 ] 12
17. 7 Sebastian Trzaska JyvSRK [ 7 6 ] 13
18. 16 Teemu Rytsy LMM [ 5 9 ] 14
19. 33 Ari-Pekka Kyykkä EPUA [ 8 7 ] 15
20. 21 Teppo Kauppinen VAU [ 10 10 ] 20
C-finaali
Pos No. Name Kerho Lähtö 1 Lähtö 2 Total Points
21. 9 Kalle Lehto KyPAK [ 1 3 ] 4
22. 53 Miko Teponoja TamUA [ 3 2 ] 5
23. 32 Marko Salminen RiiUA [ 2 6 ] 8
24. 6 Teemu Saarinen HyUA [ 10 1 ] 11
25. 44 Jussi Luopajärvi VUA [ 7 4 ] 11
26. 24 Veini Mäkinen JärvSRK [ 5 8 ] 13
27. 8 Ari Salminen RiiUA [ 4 10 ] 14
28. 19 Tatu Rintamäki EPUA [ 9 5 ] 14
29. 18 Petri Laitala SRC [ 6 9 ] 15
30. 47 Joni Minkkinen LMM [ 8 7 ] 15
D-finaali
Pos No. Name Kerho Lähtö 1 Lähtö 2 Total Points
31. 27 Mika Mänty OUA [ 2 1 ] 3
32. 55 Matti Hölttä VAU [ 3 4 ] 7
33. 23 Matti Eskelinen JyvSRK [ 1 7 ] 8
34. 31 Henri Eskman TamUA [ 4 5 ] 9
35. 54 Jesse Kähkönen SRC [ 8 2 ] 10
36. 26 Jarno Mattila SRC [ 7 3 ] 10
37. 45 Alexandr Naumov RUS [ 5 6 ] 11
38. 30 Visa Helmijoki TamUA [ 6 8 ] 14
E-finaali
Pos No. Name Kerho Lähtö 1 Lähtö 2 Total Points
39. 15 Juho Koskivuo VAU [ 1 2 ] 3
40. 56 Ari Heinonen VAU [ 3 1 ] 4
41. 28 Sami Salmela VAU [ 2 3 ] 5
42. 40 Tero Kupari LohUA [ 4 5 ] 9
43. 48 Alexey Egorov RUS [ 6 4 ] 10
44. 52 Sami Sinisalo TUA [ 5 7 ] 12
45. 57 Alexey Dudnik RUS [ 7 6 ] 13
TSP-10
A-finaali
Pos No. Name Kerho Lähtö 1 Lähtö 2 Lähtö 3 Total Points
1. 4 Jarkko Mustonen VAU [ 1 1 1 ] 2
2. 51 Mika Silvasti JärvSRK [ 6 2 2 ] 4
3. 52 Kenneth Södergård VUA [ 3 3 5 ] 6
4. 55 Vitaly Karpov RUS [ 5 4 3 ] 7
5. 7 Jyri Konoila VAU [ 7 5 4 ] 9
6. 1 Ari Lappi MMRc [ 2 8 10 ] 10
7. 21 Björn Södergård VUA [ 4 6 6 ] 10
8. 14 Henry Salmén LahUA [ 8 7 7 ] 14
9. 46 Jukka-Pekka Huhtala EPUA [ 9 9 8 ] 17
10. 11 Harri Nyman LMM [ 10 10 9 ] 19
B-finaali
Pos No. Name Kerho Lähtö 1 Lähtö 2 Total Points
11. 32 Jomi Pulli KyPAK [ 3 1 ] 4
12. 16 Risto Bloigu OUA [ 2 3 ] 5
13. 40 Joni Hiltunen SWK [ 1 5 ] 6
14. 8 Risto Koskinen TamUA [ 7 2 ] 9
15. 6 Niko Vuorenmaa RiiUA [ 4 6 ] 10
16. 41 Mihail Tsistovski LahUA [ 8 4 ] 12
17. 54 Janis Klimenkovs LAT [ 6 7 ] 13
18. 9 Jouko Näätänen VihUA [ 5 10 ] 15
19. 44 Jethro Lehtojärvi TUA [ 9 8 ] 17
20. 45 Timo Keränen LahUA [ 10 9 ] 19
C-finaali
Pos No. Name Kerho Lähtö 1 Lähtö 2 Total Points
21. 3 Matti Korvenmaa MikUA [ 1 1 ] 2
22. 13 Tero Suoniemi TamUA [ 3 2 ] 5
23. 15 Joni Siitonen KyPAK [ 2 4 ] 6
24. 12 Juha Jokinen TamUA [ 4 3 ] 7
25. 53 Jouko Laine TUA [ 6 5 ] 11
26. 38 Iina Mäkelin KyPAK [ 5 7 ] 12
27. 58 Boris Martynenko RUS [ 7 6 ] 13
D-finaali
Pos No. Name Kerho Lähtö 1 Lähtö 2 Total Points
28. 49 Tommi Wikstén VAU [ 2 3 ] 5
29. 37 Satu Harmokivi LahUA [ 1 5 ] 6
30. 25 Tero Lindeman LMM [ 4 2 ] 6
31. 47 Henri Ahola KyPAK [ 6 1 ] 7
32. 48 Jorma Kupari LohUA [ 3 6 ] 9
33. 39 Tero Tuomisto LahUA [ 5 4 ] 9
* * *
Suuret kiitokset valtavan suurelle kilpailijajoukolle! Tavataan Kuusankoskella kesäkauden avauksen merkeissä toukokuun lopulla!
-
Kilpailupaikalta löydetty yleismittari. Luovutetaan tuntomerkkejä vastaan.
yv tai kypak(a)luukku.com
Edit: Omistaja löytynyt.
-
Onnea Panu, 5:s sija todella kovassa porukassa!!!
Uskomaton suoritus. Tamiya rocks. Harmi etten päässyt paikan päälle näkemään.
Samoin onnea Jupelle, ensimmäinen kisa vuoden tauon jälkeen, ja heti A-finaaliin.
Niin ja Henrykin on hyvässä iskussa, armeja näyttää tehneen sulle pelkkää hyvää :mrgreen:
-
Kuusankoski taas avasi kauden tuttuun hyväksi todettuun tapaan. Paljoa valittamista ei meiningistä löydy.
+++ Xray roks
+++ Rata roks, keskiosa vaati kuskilta paljon, mutta toistaalta pitkä takasuora tarvi myös koneelta kulkua, rata oli myöskin rakennettu hyvin
++ Kerrankin kaikki toimi
+ LahUA "junnu"tiimi
-- Tulostaulu, finaaleiden tuloksia sai ettiä ties mistä. ikinä en ole vielä näin epäsiistiin systeemiin törmännyt
- omat ajovirheet ratkasupaikoissa
Tästä on nyt hyvät lähtökohdat loppukaudelle....
-
Kisat oli erittäin kovatasoiset ja tasaiset. Lauantain kisa meni penkin alle, sunnuntain kisassa oli kuitenkin yks välitavoite saavutettu kun a-finaaliin mentiin aika helposti. Ainakin itse olin ihan fiiliksissä huonosti menneen viime kauden jälkeen. Finaaleissakin homma toimikin vielä paremmin. Ekassa tuli vähän osumaa joltain, ja situs tippu hännille, nousin kuitenki n7-8 paikalle mutta kovassa takaa-ajossa tuli pari virhettä eikä korkeemmalle enää kerenny. Toisessa finaalissa sijoitus oli jo kolmantena mutta pieni ajovirhe rokotti ja tipuin viidenneksi. Joku kuitenkin päätti ajaa päälle ja antoi hittiä taas, ja tipuin 4-5 paikalta porukan hännille jos poimin pari pykälää. Kolmannessa finaalissa alku meni hyvin kunnes muutaman kierroksen jälkeen joku TAAS haki sukelluslinjaa suoran päässä ja työnsi auton suoraan laitaan, siinä meni pari sijaa. Nousin kuitenkin kolmanneksi ja ajoin kolmantena reiluun 4 min asti, kierrokselle 20. kunnes taas tulee osumaa, ja NOSTAJAA ei ilmaannu paikalle vaikka auto oli n 5 metriä radan kulmasta, siinä meni jo hyvältä näyttänyt finaali taas aivan v*tuksi.
No, kisaaminen on kisaamista...ja vahinkoja sattuu.. mutta kilpakumppaneiden kunnioittaminen on ainakin mulle ihan itsestään selvyys, en mä anna tietä suosiolla vaikka takana on kuinka iso kiho orkestereineen jos ajetaan kisaa samasta sijoituksesta eikä siihen ole erityistä syytä kuten tiimipeli tai määräykset joita ainakaan edustamassani tiimissä ei käytetä. Toisilla tuntuu vain olevan enempi tapa kuin poikkeus pyrkiä yksin tai ryhmissä eliminoimaan kilpakumppaneita...erittäin epäurheilijamaisella käytöksellään radalla. Ehkä tämä nyt on sitä katkeran miehen tilitystä. Totta. Olisin mieluummin ottanu ne silloin hallussa olleet sijat 5 ja 3 kuin tullut teilatuksi jonon perälle.
Otan nyt asian esille koska tämä ei todellakaan ole ensimmäinen kerta kun tällaista tapahtuu suomen kisoissa, itselleni niitä ensimmäisiä tosin. Mutta yleisesti kuusankosken kisojen ajokäyttäytyminen oli niin törkeää varsinkin a finaaleissa. Osittain vaihnkoja kuten Panun kanssa kävi, osittain vähemmän vahinkoja kuten monille muillekkin kävi tässä kisassa tai monessa aikaisemmassa.
Ainakin itselleni on jäänyt vuosien varrella sellainen käsitys että suomen kisoissa mennään "vanhoilla meriiteillä" vaikka kyljestä läpi jos ei tilaa tule vaikka ajetaan sijasta olipa mikä tahansa. Ois varsin kiva ajaa kisaa reilusti, luulis että muutkin on samaa mieltä? esim Termosen Joukon kanssa olen ajanut hyvää skabaa, oli sijoutus mikä tahansa, mutta toisen päälle ei ajeta tahallaan vaan odotetaan sitä virhettä. Toisilla on taas tapa että ajetaan heti päälle ja ei edes yritetä odottaa vaan sukelletaan esim kylkeen, jarrutellaan muiden menoa tai muuten vain torsteillaan muina miehinä päälle aivan älyttömissä paikoissa, paetaan paikalta ja toimitaan niinkuin kunnon ryssämeininkiin kuuluu. voi haloo. haloo!
Ehkä viisas olisi pitänyt taas suunsa kiinni mutta itse ei vain viitsi katsoa sivusta.TOivottavasti tähän ottaa joku muukin kantaa, koska TIEDÄN että en ole ainut jolla on sanottavaa. Eikä tämä ole erityisesti kenellekkään tietyille henkilöille, vaan yleisesti. Jotkut kuitenkin saattavat tulkita tätäkin tekstiä väärin, kuten aina tapana on mutta annan siihen vapaat kädet.
Poikkesi vähän kisatopikista mutta jospa tämä herättäis keskustelua (voi siirtää eri paikkaan...) ajotavasta ja kilpailijan velvollisuudesta suorittaa nostotehtävänsä.Tai ainakin kilpailun johtajan kyvystä valvoa sitä että nostajat ovat about oikeilla paikoilla eikä kaikki juttelemassa yhdessä nurkassa.
Kisasta jäi p*ska fiilis, mutta seuraavassa taas taistellaan viimeiseen asti kärkipaikoista jos vain omat taidot sen sallii ainakin siihen asti kunnes erimerkkinen auto kolahtaa kylkeen....toivottavasti ei näin käy. ;) On se hankalaa kun ei voi olla kaikkien kanssa samassa tiimissä....
Onnittelut Leinon Teemulle ja Mustosen Jarkolle kisan voitosta! ;)
:mrgreen:
edit, voi olla kirjotusvirheitä
-
OK kisat takana, kiitokset Medasecille ja xray-tiimille (däni, vesku ja teppo).
Tuomaroinnista sen verran, että kaivattaisiin todellakin aktiivisempia tuomareita katsomaan kisojen perään. Itse sain kunnian olla ratatuomarina TSM-10 luokan A-finaaleihin, mutta en onnistunut, ihan oikeesti, spottaamaan, näitä yllämainittuja tapahtumia. Ja loppupeleissä, olisinko edes uskaltanut viheltää niistä mitään rangaistuksia?
Omista finaaleista tuli pari törttöiltyä kierroksella ohitettavien kanssa (anteeksi vain), mutta tuntui, että mulla ois ollut loppupeleissä enemmän kiire siinä tilanteessa. Toki jatkossa, jos onnistun kasvattamaan +30 sec johdon parin minuutin ajon jälkeen, eikä edessä ole tiukkaa taistelua sijoista 7-9, jota voisin ehkä häiritä olemassaolollani, voin ehkä harkita ohituspaikan odottamista hieman pidempään. :wink:
+ Kiitokset kisajärjestäjille
-
Mielestäni päävastuu tuomaroinnissa on OIKEILLA tuomareilla joita kisoihin pitää tuskalla ja vaivalla aina jostain repiä paikalle koska AKK niin vaatii. Kisajärjestelyt olivat mielestäni muutoin ensiluokkaiset ja kv tasoiset mistä kiitos kypakille, mutta tuomaritoiminta oli alle alarajan...Kyllähän se ajotapa on tuollaista kuin kisoissa nähtiin jos ei siitä rangaista, mihin sääntöjä siis tarvitaan jos ajamisessa on lahtauksen maku? Ei tuomareiden toimimattomuutta voi järjestäjän syyksi laittaa enkä laitakkaan.
-
Eka FT kisa takana ja tulos vähintääkin tyydyttävä, itseluottamus ja keskittymiskyky ei vielä riitä ja jos vauhtiin pääseminen kestää joka erän 3 ensimmäistä minuuttia niin siihen nähden oma tulos vähintäänkin erinomainen.
Kiitokset järjestäjälle ja vielä isommat kiitokset Medasecin Matti Eskeliselle moottoriavusta (omia herkkukoneita odotellessa). Oman ajon tasaisuus oli vielä hanurista mutta onneksi kulkupuoli saatiin edes jollekkin tasolle. :wink:
Risut...
Näin sivusta katsoneen, vaikka en mikään "ammattilainen" olekkaan niin voisin kommenttina vain että kyllä TSM B-Finaalin oli huomattavasti kauniinpaa katsottavaa kun yksikään TSM A-Finaali. B-Finaaleissa kisaaminen oli kovaa mutta kunnioitus toisia kisaajia kohtaan oli kohdallaan. A-finaalin kuvauksen voi lukea tosta ylempää. :evil:
-
Kuvaräpsyjä löytyy sivulta www.rc-kim.com
t: Teippimies
-
Hienoja kuvia kuten aina. Tässäpä vielä pikaisesti kirjoittamani kisaraportti lauantain puolelta: http://www.teamentisetkuskit.com/modules.php?name=News&file=article&sid=63
Katsotaan jos tiimistä joku muu raapustaisi raportin sunnuntain puolelta.
Onnittelut Simolle, Teemulle ja Joonakselle luokkiensa voitoista! Erityisesti onnittelut tietenkin Jarkolle, joka pystyi dominoimaan todella tyylikkäästi TSP-10 luokkaa ajamalla eräharjoitusessa selkeästi lujempaa kuin kukaan muu, sekä voittamalla jokaisen alkueräkierroksen ja finaalin reilulla erolla muihin! Amerikkalaisittain STUNNING RESULT! ;)
-
Hienot kisat! :D kiitos järjestäjille! :D
Ajotyyleissä on useilla parantamisen varaa ja niin tuomaroinnissakin. Monta kertaa suman aiheuttajat :evil: jäävät ajelemaan ympyrää radalle ja siten torppaavat ne ulos, joilla ei ole osaa eikä arpaa tapahtumiin. Törttöilijät voisivat keskittyä oman ajonsa pilaamineen ja antaisivat muiden ajaa rauhassa. Kun huomataan että homma karkaa käsistä niin rauhoitetaan tilanne eikä ruveta sinkoilemaan.
-
Jeps, onnittelut voittajille (Jarkko ihan omassa vauhdissa koko päivän..) ja kiitokset järjestäjille.
Omasta ajosta voisi sanoa että toisaalta ei kyllä yhtään yllätyksiä, toisaalta ihan positiivisesti yllättynyt. Sen siitä saa kun on viimeksi ennen tätä kisaa ajanut Hyvinkäällä... Viime vuoden finntrackeissa :mrgreen:
Auto (Xray) toimi kuin kello ja konekin kulki kovaa, spektrumin shutdown aiheutti ongelmia kummallista kyllä sekä kolmannessa alkuerässä että toisessa finaalissa sitten oikein urakalla. No, eipä voi mitään, itseppä säästin pari euroa konkan hinnassa..
Kavereita katsellen tuo 2/3 -systeemi oli toudella rankka tekniikkamurheista kärsineiden osalta, mutta samapa tuo on kaikille toisaalta. Pistäkää pojat kamat kuntoon ;)
++ TEK roks edelleen. Kaksi finaalivoittoa saman päivän aikana. Hyvää työtä Jarkko (ja Matti! ;))
++ Teppo ja (suomen ensimmäinen?) 100% digitaalinen lisenssi :lol:
+ Auto toimi ja ajo meni silleen kun sen nyt voi odottaa menevän
- Spektrumin häröilyt.. Weird.
ps. Sitä mä en kyllä käsitä miksen saanut naistenluokasta palkintoa, kun mä kuitenki ajoin niinku neiti? 8)
-
Kiitos järjestäjille !
+ Fiilis
+ Tilat
+ Juttu lehdessä :D
+ Lay-out
+ Katsastus
+ Palkinnot
+ Harjattomat koneet
- Teippaukset irtoilivat
- Ei katsojia, vaikka juttu lehdessä :(
-
Miten pitkään laittaisinko kommentin aiheesta, josta kaimapoika ylempänä kirjoitti. Kun nyt keskustelu on avattu, niin siitä on syytä vaihtaa ajatuksia, vaikka aihe arka olisikin. Omat näkemykseni tietenkin vain sivustakatsojana.
Ensiksi kuitenkin jälleen hatunnosto KyPakille. Meillä on nykyisin paljon osaavia ja tasokkaita kisajärjestäjiä, mutta kyllä Kuusankoski on vuodesta toiseen ehdotonta huippua. Kaikki pelasi kuin elokuvissa, rata oli loistava (toimi ilmeisesti hyvin molempiin suuntiin), ja hienojen palkintojen toteutus oli piste ii:n päälle – kymppi plusplus! Harmi, että Kallen oma suoritus varmasti kärsi järjestelyponnistuksesta, jossa hän itse oli keskeisesti mukana.
Ja siihen toiseen aiheeseen. Oma varsinainen sanomani on vasta tuossa seuraavassa kappaleessa, samasta asiasta, mutta toisesta vinkkelistä. Mitä tulee Veskun kokemuksiin, niin itse seurasin A-finaalissa kärkiautoja Teemu, Juho, Simo, Sakke, Christer, ja vähän Heuliakin. Kaikki tilanteet, joita heidän kohdallaan satuin näkemään, olivat siistejä, suorastaan herrasmiesmäisiä. Samoin B-finaalissa kisa oli mielestäni suorastaan herrasmiesmäistä, josta voi vain onnitella kisaajia.
En tarkoita mitenkään vähätellä Veskun kokemuksia, en vain sattunut niitä näkemään.
Mutta sitten oli eräs finaali, jonka ekassa erässä huomio kiinnittyi erikoisesti ajavaan autoon. Seurasin sitä ehkä puoli erää, ja koko toisen erän. Tänä aikana tämä auto teki 5(!) kanssakilpailijan kilkkausta, tyyliin, josta Vesku kirjoitti. Tuntui olevan tämän kuskin tavaramerkki ajaa kantaan, ja sopivassa mutkassa puoliksi mollan päältä oikaista edelläajavan kylkeen, painaltaa samalla sopivasti kaasua, jolloin ohitettava lähti maata kiertävälle radalle. Muutamalla tämän persoonallisen ohitustavan uhreista matka päättyi siihen. Ajajakokouksessa juuri tähän syntiin kerrottiin kiinnitettävän huomiota, mutta tässä tapauksessa törkeily sai jatkua häiriöttä.
En tunnistanut auton kuskia kuin vasta jälkeenpäin, ja yllätys oli silloin melkoinen. Kokemuksesta tai osaamisesta ei asia pitäisi olla kiinni.
Jos istuisin päätösvaltaa käyttävässä elimessä, kehottaisin ko. kuskia joko muuttamaan ajotapaansa tai pysymään poissa kilparadoilta.
-
Ensimmäinen mattoauto kisa takana ja tulos oli ihan OK vaikka paremminkin olisi voinut mennä kun kuski olisi hieman toiminut paremmin. Tähän ajotyyliasiaan, nostajien ja tuomarien toimintaan sen verran että olen sitä mieltä että kasvaneet tehot ovat nostaneet mutkaan tulo nopeuksia ja tekevät lähekkäin ajamisen siten erittäin vaikeaksi. Eli kyttäämistilanteissa tulee helposti pieniä osumia, joiden seuraukset voivat kyllä olla melko suuret kun kärjestä tipahtaa yleensä suoraan jonon hännille jos auto jää nokka tahi katto väärään suuntaan. Sunnuntaina en ajanut, mutta katsomossa kyllä istuin ahkerasti. Nostajien sijoittautuminen oli melko ala-arvoista ja tuomaritoiminta samaten etenkin kuumimmissa erissä. Etenkin päällimmäisenä jäi harmittamaan Vesan puolesta viimeisen finaalin tapahtumat. Laskennan edessä ei ollut nostajaa, vasemmassa päädyssä oli 3 nostajaa yhdessä läjässä ja ajolavan alla oli yksi, joka olisi ehtinyt Vesan auton nostamaan paljon nopeammin kuin keskellä rataa ollut, mutta mitään ei tapahtunut :!: :!: :!: Eikös ole tuomarien vastuu katsoa että nostajat ovat oikein sijoittuneet ennen finaalin starttia.
Muuten fiiliksiä kisasta:
+rataprofiili: ainakin minä pidin lauantain ajosuuntaa varsin sopivana ja riittaävän haastavana mattoautolle
+porukkaa kisoissa ihan simona :!:
+oma suoritus sitä mitä pitikin eli a-finaaliin päästiin
+aikataulu piti ja järjetelyt toimivat
-tuomarit ja nostajein sijoittuminen sunnuntaina
-
tässä risut ja ruusut
+xrayn toimi vuus
+ hyvää ruokaa kahvilassa
- kamat ei oikeen tahtonu liikkua :(
-
touring on P#%&eest
-
8)
-
Tiedän Jose kenelle toi on tarkotettu:) Kunnia siitä mulle.
Muilta osin hyvät kisat. En kerennyt seuraamaan a finaalin kolarointeja kun piti ajaa itse, mutta kyllä sielä osumaa tuli. Joukon kanssa kuitenkin taas hyvää kisaa.
Ainoana miinuksena voisi sanoa tulostaulun ja radiosäilön sijoittelun suhteessa toisiinsa. Aina ruuhkaa kun yritti hakee radioo.
Oli myös hienoa nähdä, että harjattomilla kerkeää, kiitos riskin otosta Crisu ja Juhu.
Onnea voittajille!
-
Kiitos järjestäjille asiallisista kisoista.
Risut ja ruusut:
+ Varikko
+ Rata
+ Tunnelma
- Tulosten tulo kesti
- Tuomarointi
- Pari nostajaa
Sitten pienet täsmennykset:
Tuomarointi: Lauantaina ei ollut lähes minkään moista tuomarointia niin aika-ajoissa kun finaaleissakaan. Yksi lähtö meni kokonaan pilalle kun kierroksella ohitettava vain pyöri ja pyöri monta kierrosta edessä eikä päästänyt edes väkisin ohi ja kunnes ohi pääsi niin eiköhän hän sitten aja suoraan perään ja tipuinkin sitten joukon hännille, ja kuuluttaja ei puuttunut mitenkään tilanteeseen vaikka kuinka koko ajan hoilas kuka on kärjessä ja millainen auto (siis minä).
Nostajat: Tämä eis siis koska kaikkia, mutta pari nimeltämainitsematonta henkilöä voisi vähän miettiä mihin väliin lähtee juoksemaan! Yhden kerran joutu ottamaan koko vauhdin pois kun nostaja juoksee melkeen päälle ja sitten stanun A2 finaalissa pääsuoralle kaartavassa kaarteessa kuin "puun takaa" juoksee nostaja suoraan AUTON PÄÄLLE jonka takia auto olikin liki mahdonton ajaa loppuun asti! Ja tämä päälle ryntääjä ei ollut mikään kokematon tyyppi! :evil:
-
Hienot kisat oli, mutta itselläni ongelmat seurasivat toisiaan. Väsymys painoi päälle johtuen luultavasti edellisillan virvokkeiden liiallisesta nauttimisesta.
Jokaisen alkuerän jälkeen sain repiä reiskastani mustakeltaisia teipinpätkiä ja oli kyytiin eksynyt yksi kärpänenkin.
+erinomainen rataprofiili
+varikko
+palkinnot tyylikkäitä (vaikka en itse niistä päässyt nauttimaan)
-todella sekava tulostaulu
-
Tässäpä Risut ja ruusut:
+väen paljous
+majapaikka
+????Team sunnuntaina :lol:
+rata
- iteltä hajos nopari "kai" ja moottori palo ekassa vapaassaharjoituksessa.
-oma ajo
-ja kaiken kaikkiaan sähköt ei kulkenu.
Oli ekat kisat vaikko heikosti meni mutta on silti hyvä fiilis.
tamiyan sijoitus a-finaalissa kyllä oli hyvä juttu.
Jupellekkin paljon onnee kun a-finaaliin ajoit.!!!!!!
Ja tottakai Jussille ja tatullekkin onnee
Ylistarossa sitten jatketaan :wink:
-
Lehtijuttuja kisoista.
Sunnuntai (etusivu) (http://users.tkk.fi/~ktlehto/FTT2006/KS290106etusivu.jpg)
Sunnuntai sisäsivut (http://users.tkk.fi/~ktlehto/FTT2006/KS290106.jpg)
Maanantai (http://users.tkk.fi/~ktlehto/FTT2006/KS300106.jpg)
-
OTna: ajokäytäytymiseen. Minusta huonosti käyttäytyvä kuski voidaan tuomita katsomatta hänen arvosijoituksiaan, kokemusta RC radoilla. Ja tuomion voi antaa jokainen joka katsoo sen tarpeelliseksi. Siis ei konkreettista tuomiota mutta, jos ei kisakokeneella (katson että tulokkaat ja vähän ajaneet ovat erikseen) kuskilla ole kanttia myöntää tappiota niin se kertonee jo ihmisestä itsestään.
Itsehän en paikalla ollut, en tiedä kuka törkeästi ajeli, eikä se kiinnosta minua tippaakaan mutta ilmeisesti joku on käyttäytynyt radalla epäurheilijamaisesti. Tosin tätähän on tapahtunut jo aiemminkin, ei välttämättä sama kuski. Minusta hyvä että asia tuli esille.
Onnittelut Leinolle (seur. MM.?). Ja tietysti Juholle, Crisulle ja Joukolle!
Ja niin, Hienot lehtijutut! Lisää tommosia!
-
Kuusankoski hoiti taas kisat tuttuun taattuun tyyliinsä.
Kiitos järjestäjille!!!!
Onnittelut voittajille!!!!
Aika-ajosysteemi ei vaan taida oikein toimia suomen pienillä radoilla, ja antanee jopa mahdollisuuden "tiimipelille".... ( ? )
Ensinnäkin niitä alkueriä pitäisi olla vähintään yksi lisää....toisekseen, vain A-finaali pääsi ajamaan kolme finaalierää.
Ymmärrän kyllä, että tuolla kilpailijamäärällä päivä oli jo nyt ihan riittävän pitkä.
Pitäisiköhän Kuusankoskea varten olla ihan kaksi viikonloppua käytössä.... :mrgreen:
Finaalierät, ja niiden kokoonpanot olivat totutusta poikkeavat, eli oletettuja A-finalisteja "löytyi" C-finaaleista asti....
Aikataulussa oli teoreettinen virhe, jos pitää olla tunnin latausaika....
Erä9 TSM-10 11:44 13:04 14:44
Finaalit: 1.fin 2.fin 3.fin
TSM-E 15:40 17:20
Alkurästä yhdeksänhän, oli suurin todennäköisyys olla E-finaalissa.... :|
-
Hienot lehtijutut! Pitäs ottaa mallia ruuhkasuomessakin!
-
Aika-ajosysteemi ei vaan taida oikein toimia suomen pienillä radoilla, ja antanee jopa mahdollisuuden "tiimipelille".... ( ? )
Ensinnäkin niitä alkueriä pitäisi olla vähintään yksi lisää....toisekseen, vain A-finaali pääsi ajamaan kolme finaalierää.
Finaalierät, ja niiden kokoonpanot olivat totutusta poikkeavat, eli oletettuja A-finalisteja "löytyi" C-finaaleista asti....
:|
aika-ajosysteemi ei toimi suomen pienillä radoilla???
tarkoitat kai että suomessa kuskeilla ei pysy kamat nipussa kuin yhden erän,auto ei pysy lapasessa tai muuten vaan ei jaksa ajaa kaikkia alkueriä ja siitä pitää syyttää järjestelmää, jos ei olla A-finaalissa.
KV-kisoissa ajetaan 3/5 tai 4/6 pisteillä, joskus jopa 4/5.
-
Aika-ajosysteemi ei vaan taida oikein toimia suomen pienillä radoilla, ja antanee jopa mahdollisuuden "tiimipelille".... ( ? )
Ensinnäkin niitä alkueriä pitäisi olla vähintään yksi lisää....toisekseen, vain A-finaali pääsi ajamaan kolme finaalierää.
Finaalierät, ja niiden kokoonpanot olivat totutusta poikkeavat, eli oletettuja A-finalisteja "löytyi" C-finaaleista asti....
:|
aika-ajosysteemi ei toimi suomen pienillä radoilla???
tarkoitat kai että suomessa kuskeilla ei pysy kamat nipussa kuin yhden erän,auto ei pysy lapasessa tai muuten vaan ei jaksa ajaa kaikkia alkueriä ja siitä pitää syyttää järjestelmää, jos ei olla A-finaalissa.
KV-kisoissa ajetaan 3/5 tai 4/6 pisteillä, joskus jopa 4/5.
Eipä tullut mieleen tarkoittaa mitään noista vaihtoehdoista, eikä tuon osallistujaluettelon perusteella elätelty mistään A-finaalipaikastakaan.
C-finaali olisi jo ylittänyt odotukset, eikä siitäkään kaukana oltu.
Meillä oli vain todella huonoa tuuria ekassa alkuerässä, kun pääsuoran päässä "pomsahti" auto eteen, johon sitten tuli törmäys täydestä vauhdista.
Siinä ei sinänsä näyttänyt rikkoontuneen mitään, ainoastaan akku irronneen.
Vaan olipas kuitenkin jäänyt piilovika kokemattomuuttani huomaamatta, uudessa autossa....ja siihen meni toinen kahdesta finaalista, kun sai pienen hipaisun valmiiksi rikkonainen osa.... :oops:
Mutta 2/3 on aivan eri asia, kuin nuo 3/5 tai 4/6 pisteillä, joskus jopa 4/5
-
matematiikan alkeiskurssi osa 1/X
1/1 = 100%
4/5 = 80 %
2/3 = 66,7 %
4/6 = 66,7 %
3/5 = 60 %
2/4 = 50 %
1/3 = 33 %
-
Minulta meni kisat ihan hyvin miten odotinkin niiden menevänkin eli ei tullut hyviä eikä huonojakaan yllätyksiä sijoituksissa. Varsinkin tuossa tuomaroinnissa oli parannettavaa. Varsinkin stanussa olisi voinut kuuluttaa enemmän stoppareita. Jos stanussa ei oteta pois rikkeitä, niin sitten jää ajotyyliksi se peräänajaminen jne. Mutta asiaan, ensimmäinen alkuerä meni penkin alle kun huolimattomuuttani en ollut laittanut pinjonia tarpeeksi kireälle :oops: . Muissa alkuerissä ei tapahtunut mitään yllättävää. Ensimmäinen finaali lähti hyvin käyntiin, kun lähdin paikalta 6 ja ensimmäisellä kierroksella oli kolarointi suma, jonka avulla pääsin paikalle 3. Mutta sen jälkeen joku päätti takaa sukeltaa auton kylkeen, jonka jälkeen sijoitukseni oli 8, mutta lopussa pääsin nousemaan sijalle 7. Kahdessa seuraavassa erässä alussa pääsin nousemaan pari sijaa, mutta kummassakin finaalissa joku ajoi perääni monta kertaa peräkkäin. Kun ensin olin päässyt hänestä ohi, kun hänelle oli sattunut ajovirhe, niin sitten parin mutkan jälkeen hän tuli autoni perään. Tällä tavalla meni loput finaalit, eikä yhtään stopparia jaettu, kun perääni ajettiin :roll:
Ruusut:
+Pokaalit
+Rata
Risut:
-Tuomarointi
-
matematiikan alkeiskurssi osa 1/X
1/1 = 100%
4/5 = 80 %
2/3 = 66,7 % <<<<<<
4/6 = 66,7 %
3/5 = 60 %
2/4 = 50 % <<<<<<
1/3 = 33 % <<<<<< [/b]
Tätä käydään nyt väärän otsikon alla, mutta suomen kohdalla kyseeseen tulevat aikataulusyistä ainoastaan nuo!
TTKoo kirjoitti:
Aika-ajosysteemi ei vaan taida oikein toimia suomen pienillä radoilla, ja antanee jopa mahdollisuuden "tiimipelille".... ( ? )
Ensinnäkin niitä alkueriä pitäisi olla vähintään yksi lisää....toisekseen, vain A-finaali pääsi ajamaan kolme finaalierää.
Finaalierät, ja niiden kokoonpanot olivat totutusta poikkeavat, eli oletettuja A-finalisteja "löytyi" C-finaaleista asti....
:mrgreen:
2/3 = 66,7
MUUTOS ON LIEVÄSTI ILMAISTUNA, AIKA SUURI !!!! (....ja siitähän tässä oli kyse!)
1/3 = 33 %
:mrgreen:
-
matemaattisin termein kyseessä on pyöristysvirhe. Toivottavasti ei ainakaa itellä tarvi turvautua tuohon 0,33... % No pointti tais tulla selville.
-
Hyvin järkätyt kisat taas kerran. Hienoa työtä ja iso kiitos järjestäjille!
Ainoastaan jäi harmittamaan, että oli vain kolme alkuerää vaikka ymmärtääkseni kisat muutettiin kaksipäiväisiksi juuri sen takia, että ei tarvitsisi noita alkuerien määrää karsia. Nyt etu oli aikasta suuri niillä, jotka olivat kerenneet treenaamaan radalla. Kaikilla ei tätä mahdollisuutta ollut.
Ainiin. Iso plussa myös persoonallisista pokaaleista, joita ilman tosin jäin, mutta siitä voi lukea sitten lisää tuolta TEK:n raportista..
-
Onnea Teemulle kisan voitosta ja Panulle kovasta ajosuorituksesta kovassa seurassa!!!
Kiitos Kypakille hienosti järjestetyistä kisoista! Erityistä plussaa aikataulussa pysymisestä ja makaronilaatikosta! Mahtavaa myös että oli 4 Euroopan mestaria kisassa mukana, toivottavasti myös jatkossa. Ainoana miinuksena kisasta oli se että Tulostaulu/Radiosäilö/Katsastus -alue oli ruuhkainen, mutta tämä lähestyy jo nillityksen rajaa... :)
Ei menny omalta osalta ihan niin kuin olisi toivonut mutta täytyy sanoa että kisa oli jo alkuerissä ihailtavan tiukkaa! Ensimmäisellä alkueräkierroksella oli ainakin 7 kaveria 2 sekunnin sisällä! Sitten mitä tulee 2/3 systeemiin, onhan se aika rankka mutta ihan oli omat ajovirheet jotka maksoivat sen finaalipaikan verran... kamat toimi ja niin edespäin.
Vesa+TTK: Se että tulee onnistua lähes jokaisessa alkuerässä on tietysti kaikille sama ja varsinkin KV-kisoissa ei ole väärin tuo 66.7 %. Mutta nyt ei olekkaan kyse kv-kisasta :wink: . Virissä kuskit ovat kuitenkin jo sen verran kokeneita kuljettajia/mekaanikkoja että 2/3 on ihan perusteltu systeemi. Tästä kuitenkin kärsivät eniten ne joiden kohdalle osuu radiohäiriöt, jotka voivat johtua auton ulkopuolisistakin tekijöistä (hallin metallirakenteet?). Muuta tilannetta jolloin 2/3 olisi sen "epäreilumpi" kuin 1/3 ei tule mieleen... Itse pidin kyllä tuosta 2/3 systeemistä, se vaatii kuljettajalta hermoja kenties jopa enemmän kuin 1/3. Ja sitäpaitsi kisat lasketaan 3/4 joten oikeastaan systeemi on aika anteeksiantava. Pääasia kuitenkin on, että ei tällä pistelaskusysteemillä tai millään muillakaan selityksillä lähdetä selittämään keneltakään finaalipaikkaa "pois", tai muutenkaan väheksytä sillä että "et olisi pärjännyt jos..." ...tähän on valitettavasti joskus törmännyt.
Stanussa kuitenkin tuo 2/3 vaikuttaa aika rankalta, siinä vielä opetellaan ihan perusasioita auton kunnossapidon kanssa, jolloin uusilla kuskeilla ei todennäköisesti ole auto kunnossa joka alkuerään samalla varmuudella kuin virissä... Mutta stanukuskithan sen itse sanovat, että sopiiko 2/3 stanuun...
-
Nojoo... jos on häikkää niin sitten niitä on. Meni mullakin viime vuonna MONTA kisaa pilalle häikkien takia, vaikka paras tulos vaan laskettiinkin.
Suomessa kateelliset panettelee ja naureskelee selän takana vaikka miten tekis, se on hyvin tuttua. Kateellisten harrastushan tämä on, "jos et aja meidän merkillä, olet meitä vastaan" tai "jos meidän auto ei toimi kisassa niin pilataan muidenkin ajo".
Noin se vaan menee ja on menny jo aika liian kauan. Piste.
Mutta menee vähän OT:ksi....:)
-
Kuulin että oli ollut "vähän" truoblea kisoissa.
Toivottavasti ei ollut kisapaikalla kovia otteita otettu esille. :wink:
Jerzi
-
matematiikan alkeiskurssi osa 1/X
1/1 = 100%
4/5 = 80 %
2/3 = 66,7 %
4/6 = 66,7 %
3/5 = 60 %
2/4 = 50 %
1/3 = 33 %
Turisti tiulempaakin tiukempi.
Jerzi
-
pysytäänpä omassa karsinassa niiden juttujen kanssa ;)
-
Kuulin että oli ollut "vähän" truoblea kisoissa.
Toivottavasti ei ollut kisapaikalla kovia otteita otettu esille. :wink:
Jerzi
matematiikan alkeiskurssi osa 1/X
1/1 = 100%
4/5 = 80 %
2/3 = 66,7 %
4/6 = 66,7 %
3/5 = 60 %
2/4 = 50 %
1/3 = 33 %
Turisti tiulempaakin tiukempi.
Jerzi
Kyllä me Vesan kanssa sentään tiedetään mistä keskustellaan, ja mielipiteitä molempien suoraan tapaan vaihdetaan.
Sen pystyy Vesakin todistamaan varmaan.
Mitä koviin otteisiin tulee, niin paikalla olleena en tiedä mistä muusta olisi kyse, kuin mitä Vesa jo aiemmin jo kirjoittikin....
-
kyllä, asiaa.
Kovia otteita käyttäneitä kannattaa itse käydä haastattelemassa, mä en oo vielä niihin joutunu turvautumaan. :wink:
-
Kiitokset kisajärjestäjille. Kaikinpuolin hyvät kilpailut. Erityismaininta hyvästä radasta ja makkarasopasta.
Stanussa kuitenkin tuo 2/3 vaikuttaa aika rankalta, siinä vielä opetellaan ihan perusasioita auton kunnossapidon kanssa, jolloin uusilla kuskeilla ei todennäköisesti ole auto kunnossa joka alkuerään samalla varmuudella kuin virissä... Mutta stanukuskithan sen itse sanovat, että sopiiko 2/3 stanuun...
Stanussa ajettiin 2/4 systeemillä, joka sekin kyllä kauhistutti, kun tiimin kuljettaja oli määrätty hitaimpaan alkuerään, josta piti siis saada kaksi puhdasta ajoa, että finaaliin olisi asiaa. Kuski olikin hyvässä vireessä ja ajoi yhden puhtaan erän ja lopuissakin kymmenen jokkoon ja siis finaaliin.:D
Vaikea kuitenkin sanoa kumpi on tasapuolisempi, vanha vai uusi syteemi. Vanhalla systeemillä piti onnistua 3. tai 4. alkuerässä kun rata oli nopeimmillan. Vaaka kallistuu ehkä hieman uuden käytännön suuntaan.
-
Kypakin populalle kiitos mukavasta/ammattitaitoisesta viikonlopusta....tällaiseen kisaviikonlopun järjestelyyn ei kovin moni pysty...kiitos!!
+AP:n suoritus tsm:ssä...
+tasokas tsm finaali, makee nähä kun "isot pojat" oikein näyttää mallia
+oma finaali paikka...yliodotusten
+kisojen fiilis
-servo
-Mustosen Jarkon vauhti(onnea Jarkolle) :lol:
-lauantai aamun olotila
-jos majoitus oli ilmainen..niin tuli se sit kumminkin maksettua paluumatkalla yhteen valvontakameraan :twisted:
Onnea Euroopan kovimmalle jätkälle ja Mustosen Jarkolle voitoista.....
-Jupe-
-
Mitä tulee Veskun kokemuksiin, niin itse seurasin A-finaalissa kärkiautoja Teemu, Juho, Simo, Sakke, Christer, ja vähän Heuliakin. Kaikki tilanteet, joita heidän kohdallaan satuin näkemään, olivat siistejä, suorastaan herrasmiesmäisiä.
Mutta sitten oli eräs finaali, jonka ekassa erässä huomio kiinnittyi erikoisesti ajavaan autoon. Seurasin sitä ehkä puoli erää, ja koko toisen erän. Tänä aikana tämä auto teki 5(!) kanssakilpailijan kilkkausta, tyyliin, josta Vesku kirjoitti.
Vielä takaisin Veskun aloittamaan aiheeseen. Kyselin A-finaalin niistä tapahtumista, joista Vesa oli joutunut kärsimään, ja joita en itse ollut sattunut näkemään. Asioista nyt kuultuani huomaan antaneeni väärää todistusta, vaikkakin positiivista, kehuessani kärkimiesten kamppailua herrasmiesmäiseksi. Se ei sitä kaikilta osin sitten ole ollutkaan. Olen pahoillani Veskun puolesta, jos tyrehdytin hankalan mutta varmasti tarpeellisen asiakeskustelun, mitä hän oli virittelemässä.
Nostaakseni itse kissaa takaisin pöydälle: jälleen pieni yllätys oli, että nyt kuulemieni tapahtumien törkeilijä, ja yllä itse kuvailemani ”erään toisen erän törkeilijä” sattuvat olemaan saman kiinteän tiimin jäseniä. Toivon kovasti, että kyseessä on sattuma, ja antaa tämän tiimin moraalista väärän kuvan.
Tiimi saa mielellään itse vastata, jos katsoo, että kyseessä on väärinkäsitys.
Uskaltaako joku lisätä tähän jotakin? Jos uskaltaa, niin yritetään pystyä käsittelemään asiaa rakentavasti, eikä sorruta siltojen poltteluun.
-
Pahus, enpäs ollut muistanut julkasta täällä kuva- ja videoklippejä mitä tuli räiskittyä.
http://copter.threewee.com/ripak/Kuvat/KuusankoskiFT_29.1.2006/
http://copter.threewee.com/ripak/Videot/FTT06/FTT1-Kuusankoski/
Videot yhdistelty stillikameralla otetuista klipeistä, parista finaalista taisi ikävä kyllä jonkin verran puuttuakin.
Omista kisoista ei ole juuri jälkipolville kerrottavaa. :? Suosittelen kuitenkin leikkaamaan korin aikaisemmin kuin kisa-aamuna.
Kiitokset vielä Kypakille hienoista kisoista.
-
8)
Crossi on p"¤&(/&!
-
Järjestelyjen puolesta kaikki meni mallikkaasti kuten Kuusankoskella on totuttu, ainoastaan tulostaulussa (sijainnissa ja selkeydessä) oli parantamisen varaa. Kuten muutama muukin on todennut virissä ajokäyttäytyminen on mennyt huonompaan suuntaan. Peräänajoja sattuu tietysti silloin tällöin tiukassa kisassa (sori pexi :cry:), mutta nykyään alkaa näkymään tahallisia päälleajoja.
Molemmista ripakin videoista näkyy pari peräänajoa joissa olen kärsivänä osapuolena. No ei siinä mitään mutta koska ajan mielestäni ihan oikeaa tiukkaa ajolinjaa ja päälleajo tapahtuu täysin ammattimaisen tehdaskuljettajan toimesta mollan päältä oikaisemalla pistää asia ****ttamaan. Toivottavasti tuomareilla on **naa jatkossa puuttua näihin ennen kuin tilanne ryöstäytyy käsistä. Ylistarossa sitten uudestaan :wink:
-
Järjestelyjen puolesta kaikki meni mallikkaasti kuten Kuusankoskella on totuttu, ainoastaan tulostaulussa (sijainnissa ja selkeydessä) oli parantamisen varaa. Kuten muutama muukin on todennut virissä ajokäyttäytyminen on mennyt huonompaan suuntaan. Peräänajoja sattuu tietysti silloin tällöin tiukassa kisassa (sori pexi :cry:), mutta nykyään alkaa näkymään tahallisia päälleajoja.
Molemmista ripakin videoista näkyy pari peräänajoa joissa olen kärsivänä osapuolena. No ei siinä mitään mutta koska ajan mielestäni ihan oikeaa tiukkaa ajolinjaa ja päälleajo tapahtuu täysin ammattimaisen tehdaskuljettajan toimesta mollan päältä oikaisemalla pistää asia ****ttamaan. Toivottavasti tuomareilla on **naa jatkossa puuttua näihin ennen kuin tilanne ryöstäytyy käsistä. Ylistarossa sitten uudestaan :wink:
Niimpä. Itse olin tuomaroimassa tuota virin kovinta ryhmää alkuerissä niin täytyy sanoa että siistiä ajoa oli kyllä tuolloin.
Kun taas finaaleja seurasin nostajana aitiopaikalta niin olipa ihan äksoniä riittävästi :roll:
-
Jollain ei tannu olla paras päivä lauantaina :mrgreen: Tais vähän jännittää...
-
http://www.teamxray.com/teamxray/news/newsdesc.php?news_id=746&kategoria=746&Xnet_Session=e87ddf7c06e59a6727b2a922b8dc1716