Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Haze

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 21
121
RC-kerhot ja -radat / Vs: Äänekoski - Spektrin sisärata
« : 14.01.11 - klo: 10.34 »
Jyväskylässä pääsee huomenna ajamaan klo 12. Loppuu sitten klo 16 ja 18 välillä.

Voi olla, että tuolla joku jatkaa "valvojana" vielä sen jälkeen kun itse sieltä lähden. Eli minimissään ajoaika yllä oleva...  :wink:

122
Schumacher / Vs: Schumacher Cougar SV
« : 11.01.11 - klo: 09.51 »
Lupaavia palikoita tulossa saviratoja silmällä pitäen -> http://www.redrc.net/2011/01/schumacher-cougar-sv-optional-chassis-top-deck/

Edit: on näköjään schumilla varastossa, joten eiköhän niitä ole myös kohta RCM:stä saatavilla.

123
Vapaa keskustelu / Vs: Lemmikit ym elukat.
« : 06.01.11 - klo: 21.54 »
Pesue syömässä:


124
Schumacher / Vs: Schumacher Cougar SV
« : 06.01.11 - klo: 12.05 »
Teoria testattu Dexissä ja siinä se toimi juuri niin kuin pitikin.

Minkä jutun kekkasit Dexiin?

Laitan sähköpostia tuohon dexiin liittyen, jotta pysyy tämä topicci asiassa...

125
Schumacher / Vs: Schumacher Cougar SV
« : 05.01.11 - klo: 16.02 »
Cougariin tarkoitus muuttaa peräpään geometriaa, jolla parannettaisiin kiihdytyspitoa ja pyörälle syntyvää painetta. Muutos onnistuu ilman mitään speciaali juttuja tai modauksia. Teoria testattu Dexissä ja siinä se toimi juuri niin kuin pitikin. Tarinaa lisää, kun kerkeän tuon testaamaan cougarissa, stay tuned.

126
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 20.12.10 - klo: 09.57 »
Kesällä huomasin myös selkeästi eron, kun teki uuden diffin uusilla o-renkailla. Mutta tosiaan ne kyllä alkavat toimimaan ajan kanssa ja tuntee ihan jopa kädessä muutoksen herkistymisessä, kunhan saavat tarpeeksi sisäänajoa. Nykyisin laitan vanhat o-renkaat jos kunnostan tai teen uuden diffin.  :wink:

127
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 20.12.10 - klo: 09.44 »
Aivan 100 varma en vielä ole mutta käsitykseni mukaan Kyosho 01.ORG04 renkaat sopii diffin ulostuloihin. Kerrotaan lisää kun saan O-renkaat himaan ja testattua ne.

Eipä sitten toiminut nämä O-renkaat vaikka niitä on mainostettu monella ulkomaan foorumilla. Kyseiset O-renkaat on liian pienet ja tekee sen että diffit ei enään toimi herkästi koska O-renkaat lisää kitkaa selkeästi. Tämän huomasi liukkaalla radalla kun auto jakeli mihin sattui ja tilanne korjaantui välittömästi kun vaihdettiin omat X-renkaat tilalle. Kyoshon O-renkailla diffit vuoti aivan samalla tavalla liemet pihalle joten siihenkään ei satu parannusta.

Pitää käydä penkomassa muoviliikkeen O-rengas varastoja ja etsiä sopivat O-renkaat. Palataan asiaan kun/jos löydetään toimiva ratkaisu.

Ne toimii loistavasti, mutta vaativat sisäänajoa ja altistusta mömmöille. Eli, jos annat niille aikaa viikon tai kaksi, niin huomaat, että ne toimii loistavasti.  :wink: Ne nimittäin vähän pehmenee ja turpoo, jonka jälkeen ovat passelit... Ne on ollu itellä reilun vuoden ajan jokaisessa diffissä käytössä!

128
Täytyy perua aikaisemmat puheet, nimittäin auto näyttää varsin potentiaaliselta uusine optio osineen höystettynä. Geometriakin taitaa perustua hyväksi todettuihin... Itse asiassa on hieno nähdä, että tehtaalla on reagoitu tiettyihin asioihin ja näinkin pian. Diffin parannukset erityisesti on loistavia ja niitä kaivattiin jo aikoinaan toiseen autoon.  :wink: Hiilari runko näyttää myös varsin hyvälle, nimittäin vaikuttaa ettei sitä olisi tehty turhan jäykäksi vaan sopivasti fleksiä löytyisi.

Edit. itse asiassa ylädekki on juuri saman muotoinen minkä dremelöin D4:seen taannoin, toimii!  :wink:

129
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 09.12.10 - klo: 22.50 »
TC5 pallot ja RPM kupit toimii ja geometriat pysyy kohdillaan, tänään tuli testattua. Mustat matalia ja hopeiset korkeita... Matalat tarvii sisempiin ohjaus palloihin.

130
Yksi pointti olisi tässä hyvä huomioida, että jos puhutaan ohjaimen/servon lineaari liikkeestä, niin se ei välttämättä ole sama asia kuin auton renkaiden kääntyminen lineaarisesti suhteessa ohjaimen ratin kääntöön. Nimittäin mitä enemmän servovarsi kääntyy, niin sen vähemmän se tekee liikettä x-akseliston suunnassa vaikka ratista väännät saman verran ja tätä ei ole huomioitu riittävästi auton ohjausgeometrioissa. Tästä johtuu, että todellisuudessa ohjausliikkeet ovat radion 0 expolla kovin agressiivisia alussa ja lopussa ei juuri tapahdukkaan mitään. Itse olen havainnut, että noin 15-25 expoa tekee todellisuudessa ohjauksesta lineaarisen. Tietysti tuo luku on hieman auto kohtainen, koska autoissa on erinlaisia ohjaus geometrioita ja joissakin luku on myös eri käännettäessä eri suuntiin... Itse olen ajanut 25-40 expolla riippuen luokasta, autosta, olosuhteista ja radasta.

131
Vapaa keskustelu / Vs: Gran Turismo 5
« : 03.12.10 - klo: 09.36 »
Taitaa molemmat olla käytettyjä pelejä vai kuinka? Täytyypä kyttäillä, jos löytys kaupasta...

132
Vapaa keskustelu / Vs: Gran Turismo 5
« : 03.12.10 - klo: 08.27 »
Olettekos pelanneet muistaakseni neljännen tason historic super car kisaa. Nimeä en muista sata varmaksi, mutta kisassa kaksi rataa ja autot piti olla vuosimallia 79 tai alle... Itse tuohon hajonnut täysin. Autona ferrarin prerium vanha ruoska, joka viritetty aivan tappiin. Heppoja +500 ja silti ei mene minnekkään verrattuna muihin ja ajo-ominaisuudet aivan hirveät... Eli jos olette tuon pelanneet, niin vinkkejä kaivataan!

133
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 02.12.10 - klo: 09.05 »
Onko Haze jo saanut uudet pallot ja linkit?

Jostain syystä amain kämmäs serpentin kuppien kanssa ja niitä ei tullut. TC5:sen palloja kyllä tuli, mutta niitä en ole kerennyt vielä sovittamaan, kun kaikki autokamat on reenipaikalla ja reenaamaan en ole kerennyt...

134
Vapaa keskustelu / Vs: Gran Turismo 5
« : 29.11.10 - klo: 11.47 »
Lotus kisasta selviää laittamalla kaikki avut päälle ja röyhkeällä ajolla. Jarruttaa myöhään ja nojailee kylkiin hylkäyksen rajoilla sekä yhdessä kohtaa voi pikkaisen oikaista...

135
Aikataulusta olisi hyvä saada edes hahmotelmaa asap! Kun järjestäjä varmasti tietää, että kilpaulu menee päällekkäin tietyn tapahtuman kanssa...

136
Vapaa keskustelu / Gran Turismo 5
« : 26.11.10 - klo: 09.49 »
Saako teille laittaa ystävän lisäys pyynnön? Siis joilla gt5. Iskä kysyy.

Saa.

137
Vapaa keskustelu / Gran Turismo 5
« : 25.11.10 - klo: 09.52 »
Pari vuotta piti odotella, mutta nyt on lähellä syy miksi ostin pleikkarin: Gran Turismo 5 julkaistaan 24.11.

Penkki on odotellu olkkarin nurkassa jo kohta vuoden verran turismoa.

Laittakaaps HOKE ja Heuli teidän PS3 nicit, niin voisi joskus hieman vääntää...  :azn:

Edit: itseni tavoittaa nicillä PilusErektio

138
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 05.11.10 - klo: 22.34 »
Joo laitan, voi kestää tovin kun tänää lähti tilaus amainiin...

139
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 05.11.10 - klo: 13.42 »
Mulla oli HB:n D4:ssa käytössä Losi pallokupit + HB pallot ja en kyllä ollut yhtään tyytyväinen losin pallokuppeihin, vieläkin muistaa katkerana Vaasassa piikki paikalta pallonkupin irtoamisen  :lol: HB pallot ja yokomon pallot vissiin saman kokoisia.


Mulla lähtee tilaukseen TC5 pallot ja RPM:n kupit voin infoilla miten napsuu ja kopsuu paikalleen sekä muutama serpentin pallokuppi myös tulossa, jotka siis käy Dexin omiin palloihin...

140
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 02.11.10 - klo: 09.32 »
Itse sain auton kasaan pari viikkoa sitten ja heti tuli todettua, että pallokupit ovat aivan liian löysät. Yksi WJ-finaali meni sen takia pilalle, kun vanttiruuvi irtosi kesken ajon.

Nyt pitäisi siis löytää hyvät korvaajat. Itse vantit vaihdoin jo Asson FT-mallisiin, kun niitäkin oli joskus kuulemman katkeillut/vääntynyt heppoisesti.

Xrayllä on ymmärtääkseni T3:ssa läpipultattavia malleja. Joku sellainen olisi aika i*ioottivarma. Onko kukaan testannut toisten autojen palloja/kuppeja?

Testattu Tamiya, HB, Losi Heavy Duty, RPM, Schumi pallokupit ja tuloksena se, että mikään näistä ei sovi Durangon omille palloille. Kuulin, että Kössin pallokupit sopisi... Niitä on pakissa, mutta en ole kerenny vielä kokeilemaan, infoon vaikka kun testaan niitä.

http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1460_232/products_id/151823/n/Kyosho-48mm-Hard-Ball-End-Gunmetal-18


141
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2010 - 2011
« : 28.10.10 - klo: 14.58 »
Kun lukee Hoken edellisen postauksen ja katsoo kisan videot, niin jotenkin vaan jostain syystä pistää pikkaisen hymyilyttämään...  :lol:

142
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2010 - 2011
« : 26.10.10 - klo: 14.46 »
HOKE:
Kyllä ymmärsin mitä tarkoitit, kunhan heitin vaan.  :wink:

En kyllä nyt muista missä viime vuonna ajettiin kiinteillä numeroilla vai ajettiinko loppupeleissä missään vaikka piti.

Tavallaan olet ihan oikeissa asiassa, mutta siihen vaikuttaa myös näkökulma, josta sarjaa tehdään/nähdään. Eli nähdäänkö WJ sarja SM:n jatkona vai omana sarjana. Tuon tietysti jokainen näkee omalla tavallaan ymmärrettävästi. Itse WJ sarjaa on kuitenkin lähkötaisesti tehty SM jatkona siitä lähtien, kun sitä alettiin kehittää "kunnon" sarjaksi.

Itselle numero asia on aivan sama ja ei nyt siitä syystä, että on sama numero molemmissa tapauksissa.  :wink:

143
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2010 - 2011
« : 26.10.10 - klo: 13.36 »
Viimekaudella EI ajettu kiinteillä numeroilla.

Viime vuonna virallisesti WJ:ssä oli kiinteät numerot. Se mitä sitten käytännössä tapahtui kisapaikoilla on eri asia, nimittäin numerolistoja ei ollut aina kisakoneella ja itse WJ numerot ei ollut aina kisapaikoilla...  :lol:


Mutta just nimenomaan se koko idea kiinteistä numeroista menee samantien keturalleen kun edes edellisen kauden mestarilla ei ole hänelle kuuluvaa numeroa.

Kyllä mulla on ainakin mulle kuuluva numero nelkussa: 1  :mrgreen:

144
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 18.09.10 - klo: 22.45 »
Sen verran täytyy tähän kommentoida, että kyseisen auton osista noin puolet on jo tuotannossa ja saatavana Suomesta. Ja mitä aikatauluun tulee, niin pitäisi pitää paikkansa. Joten ei tämä ihan sitä haaveilua ole ja kuluttajien kusetusta, mitä täällä on heitelty.

146
Tulokset / Vs: Tulokset Maastosarja 3
« : 12.09.10 - klo: 23.04 »
Unohtui mainita, että alkuerissä selostus oli erittäin hyvää ja erityisesti tulosennusteet olivat hyviä kuljettajien kannalta, minkä avulla pystyi hyvin konttrolloimaan omaa ajoa. Eikä kyllä finaalien selostuksissakaan ollut moitittavaa!

147
Tulokset / Vs: Tulokset Maastosarja 3
« : 12.09.10 - klo: 21.39 »
Olipa mukavaa kisata upealla Vaasan radalla. Olosuhteet oli vaan turhan "syksyiset" ja sähköt otti leipää... Karrille onnitteluja hienosta tuupin ajosta! Team Durangolla kulki ihan kivasti ja oma ajokin oli sitä mitä hain  :mrgreen:

Kevennyksenä kuvia komrad Saken viikonlopusta:





148
Sähköautot / Vs: caster racing sk10 pro 1/10 4wd buggy
« : 08.09.10 - klo: 13.58 »
Varoituksen sana tai ainakin kannattaa ottaa huomioon niiden, jotka kyseisen auton ostoa suunnittelette: Tuon malliset vetari viritykset eivät ole yleensä olleet päteviä sekä ylädekki on silputtu niin rimpulaksi, että suomen radoilla ja eteenkin big jumps mentaliteetin takia koko runko suurella todennäköisyydellä menee kieroksi. Pohjalevy sinäänsä näyttää ihan ok, mutta se tarvitsisi kunnon ylädekin tuokseen, eikä tuollaista rimpulaa. Tietysti tohonhan voisi jopa käydä D4:n tukevat ylädekit.

149
Sähköautot / Vs: caster racing sk10 pro 1/10 4wd buggy
« : 08.09.10 - klo: 13.26 »
Ja kuskitkin vaikuttaa, ja jos nyt voittajista puhutaan niin Jose nyt ei hitaimmasta päästä ole kuskina, vaikka olisi ajanut kuuladiffeillä ja ilman keskidiffiä... ;)

Joo kyllä se Hosee ihan hyvin työntää millä vaan.  :wink: Jyväskylässä ei ollut suurta hyötyä tuosta keskidiffistä, ihan pieni (edellis vuodesta Hosee oli nostanu vauhtia suhteessa muutaman kympin, mikä riitti)... Salossa sen sijaan hyöty oli suuri ja se oli oikeasti aivan uskomatonta kuinka upeasti ne kaksi autoa siellä käyttäyty, ei tietoakaan siitä väännöstä, mikä on Hosen kanssa aina käyty.

Itse epäilen ja toivon, että keskidiffi kääntyy Vaasassa haitaksi ja Hyvinkäällä sen suhteen ei varmaan ole merkitystä.

Juu mailmalla ei hirveästi käytetä rattaita, koska siellä radat on ratoja eikä lentokenttä perunapeltoja  :wink:


Ketkäs noita sm:iä hallitsi ennen ratasdiffejä? Ei kai vaan olis ollu samat heput? Ettei vaan olis enempi ajotaidoista kiinni  :wink:

No joo, auto vaihtu ja sama sijoitus edelleen. Ainut ero, että eri kuski edellä  :lol:

150
Sähköautot / Vs: caster racing sk10 pro 1/10 4wd buggy
« : 08.09.10 - klo: 12.41 »
Siis miltä osin tuo alumiinihässäkkä näyttää jonkun mielestä D4:ltä?

Sama ideahan noissa on ja monta samaa osaa tai pikkasen fiksattua. Materiaalit muuttunut hiilarista ja muovista alumiiniin monessa paikkaa. Ylärunko muotoiltu kokonaan erinlaiseksi, mikä saattaa hämätä silmää.

Samoja osia muotiltaan tai ihan pikkasen fiksattu:
Moottoripukki
Ohjaus
Casterpalat
c-palat
akun kiinnitys
etu bulkki
hinge pinnien kiinnitykset ja "kortsut" sisällä
slipperin kiinnityslevy
korin kiinnitys "tapit"
servon kiinnitykset
hexit
etulevy hinge piennien kiinnitykseen
pohjalevy

Sama idea, mutta fiksattu vähän enemmän:
boksin kuoret
iskarin tuet
sisäpuolen camber linkkien kiinnitys palat
siipi teline

No jäihin siellä vielä joku osa, joka ei olis samaa tai hyvin lähelle...   :wink:


Onko ratasdiffit olleet kisoissa jotenkin ylivoimaisia verrattuna kuuladiffeihin? Ei omasta mielestäni. Joten miksi sellaiset pitäisi jokaisessa autossa olla?

Kahdessa ekassa kisassa tällä kaudella on ollut.
EDIT: Jyväskylässä 1-7 sijat ja Salossa sijat 1-4 ratasdiffiautoille.  :mrgreen:
EDIT2 Ja jos puhutaan vielä erikseen rataskeskidiffi autoista, niin luvut on vielä tyrmäävämpiä: Jyväskylässä oli yksi sellainen auto ja se voitti sekä Salossa oli kaksi sellaista ja ne otti sijat 1-2... No homma kyllä tasottuu tän osalta kahdessa seuraavassa kisassa, kun radat on sähkökymppi ratoja...  :wink:


...enkä usko että tuo Caster mitenkään erikoinen suorituskyvyltään on...

Samaa mieltä...  :lol:

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 21