Kirjoittaja Aihe: Thunder Tiger EK-4  (Luettu 29527 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mascot

  • Veteraani
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« : 08.08.03 - klo: 10.54 »
Onko kellään muulla kokemuksia ko. todella rajusta monsterista?

Omal kokemukseni: eka käynnistys, auto asfalttitielle todella varovasti, kevyt kaasun painallus ja auto repäisi keulan pystyyn, meni jotain kymmenisen metriä keula pystyssä... Kevyt jarrutus ja perä ilmaan.

Neljännellä starttauksella naps moottorin starttiakseli poikki, yleistä?

Tää on todella raju kampe TT Pro .70 on sittenkin ehkä vähän liikaa noin 4,5 kiloiselle autolle...
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Poissa Finl

  • Tulokas
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #1 : 08.08.03 - klo: 10.59 »
paljon voimaa ja kova pito renkaissa = kuolema kaikelle mikä autossa välittää voimaa :)
-kaikki mikä kulkee kovaa on pop-

Poissa ieatdirt

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.monkeyminds.se8.org
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #2 : 08.08.03 - klo: 11.27 »
kattelin ko. autosta videoita ja näytti olevan turhan hurja peli mulle. t-maxxissakin on mulle ihan tarpeeksi tehoja. mitkä ton ek-4 huiput mahtaa olla?
be smart. don't be a retard

Poissa Puuha-Pete

  • Veteraani
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #3 : 08.08.03 - klo: 12.39 »
Lainaus käyttäjältä: "ieatdirt"
kattelin ko. autosta videoita ja näytti olevan turhan hurja peli mulle. t-maxxissakin on mulle ihan tarpeeksi tehoja. mitkä ton ek-4 huiput mahtaa olla?


Mistä noita videoita näkis?

Poissa ieatdirt

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.monkeyminds.se8.org
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #4 : 08.08.03 - klo: 13.17 »
be smart. don't be a retard

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #5 : 01.09.03 - klo: 22.06 »
miten olet startannut sitä?

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #6 : 01.09.03 - klo: 22.57 »
Tuon auton heikoin kohta taitaa olla juuri tuo motin starttisysteemi.

Uudemman PRO-70 BX-koneen (isompi jäähdytyskansi))starttisysteemi piti kuitenkin olla uusittu ja olla kestävämpi. Onko sinulla auton "ykkösversio" vai uudempi V2-versio? V2:ssa pitäisi olla tuo uusi kone paremmalla kannella ja startilla. Samoin kuin mm. paremmat diffit.

Juurikaan muuta moitittavaa en kattavalla tutkimusmatkallani ameriikan saiteille taannoin löytänyt. Monesti oli tuo starttilevyn akseli katkennut sielläkin, jokainen tapaus oli tosin vanhalla mallilla. Auto itsessään käsitykseni mukaan on varsin kestävä ja siis tehty juuri tuolle 12cc-koneelle (muutettu EB-4:n alustasta).

Ostaisin moisen jos sukanvarsi antaisi myöden =)

Selvennykseksi: Vanha kone


Jos on löysää sukanvarressa niin tältä auton saa näyttämään



Ja kun sukanvarressa on kunnolla löysää niin EK-4 "Unlimited" völiin :)


Täältä lisää http://www.midmad.com
allekiroitus

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #7 : 02.09.03 - klo: 07.31 »
Oumaigaad! Tuohan on kunnon vehjas! Löytyykö pakkia? Amerikkalaisilla sitä löysää näyttää olevan sukanvarressa sekä aivoissa... En minä vaan melkein täydelliseen autoon enää muuta tekisi!

Jösses kummiski... Toi on mieletön!
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Mika R

  • Vieras
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #8 : 02.09.03 - klo: 08.44 »
Niinpä..aikoinaan (kun tää tuli) keskusteltiin tästä ja ainakin silloin testien pohjalta sai sellasen käsityksen ettei kyse oo enää oikeastaan ajamisesta vaan ihan jostain muusta ..näin näyttää sullakin olevan. No mikäs siinä jos tilaa on missä rällätä, tää nimittäin sitä vaatii. Onhan toi toki Monsteri isolla M:llä.

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #9 : 02.09.03 - klo: 16.45 »
käytetäänkö samaa PRO-70 moottoria myös helikoptereissa?

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #10 : 02.09.03 - klo: 18.54 »
Käytetään tietenkin. Onhan se sentään yleinen helikopterimoottori...
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa mascot

  • Veteraani
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #11 : 03.09.03 - klo: 20.43 »
Tomsson: joo tuo on todellakin auton heikoin lenkki...myös S2 versiossa vakiona tuo vanha systeemi... mutta TT:llä on tuohon olemassa jo parempi tsydeemi... tuo hex kuppi on siinä uudessa systeemissä upotettu takalevyyn/syvemmällä motin ppersiissä ja paksumpi akseli moottorin sisälle....

Kaverilla katkesi 2kpl noita tarttiakseleita kunnes tuli tuommonen uudenmallinen ja nyt on kestänyt...

ja btw. Hobby Pointtiin on tulossa/tullut hyllyyn ko. autoja hintaan 799 € ilman radioita...
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #12 : 10.09.03 - klo: 20.09 »
tällänen ei oisi paha
***Kuva poistettu"""
 mutta... onko teidän mielestä paha hinta 599€ tuolle uudemmalle V2 versiolle. ja miten tätä konetta startataan, vauhtipyörästä startterilla vai jollain roto-startin tyyppisellä koneen takapäädystä?

Mika R

  • Vieras
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #13 : 10.09.03 - klo: 22.16 »
No enpä tiedä .. karmee väri. Onhan siinä alumiinia ainakin riittävästi

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #14 : 10.09.03 - klo: 22.17 »
miten tuo starttaaminen

Poissa Erkhart

  • Veteraani
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #15 : 11.09.03 - klo: 15.50 »
Jossain thunder tigerin videossa se ainakin startattiin sellasella roton tapasella laitteella.
Hpi nitro rs4 3, Micro

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #16 : 11.09.03 - klo: 16.13 »
*näkee punaista* Hieno! Siellä on semmoinen hieno vähän niinkuin vetarin pää mihin akseli tulee. Sitten on akseli ja siitä menee moottorille. Käytännöllinen, pitäisi väsätä "Kyöstiinkin"...
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa MSAI

  • Tulokas
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #17 : 11.09.03 - klo: 16.38 »
Näyttää jotenkin pieneltä tuo polttoinetankki tohon moottoriin verrattuna. Onko tietoa kuinka nopeasti tuo imaisee yhden tankillisen?

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #18 : 11.09.03 - klo: 16.48 »
Juu, käsittääkseni tuo starttipää on jonkinsorttinen yksisuuntaislaakerilla toteutettu, jossa on vaan narustartillisen tyyppinen ratkaisi ilman narua. Tuohon tappihylsyyn sitten lykätään mukana tuleva ilmeisesti 6-kulmainen avain, jonka voi kiinnittää vaikka porakoneeseen.
Joissain videoissa olen käynnistyksen nähnyt tapahtuvan ihan 18V akkuporakoneelle. Kuulemma piisaa vääntö.

mascot osaa varmaan antaa tähänkin yksioikoisen vastauksen.
allekiroitus

Poissa Puuha-Pete

  • Veteraani
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #19 : 12.09.03 - klo: 14.34 »
Lainaus käyttäjältä: "mike_87"

mutta... onko teidän mielestä paha hinta 599€ tuolle uudemmalle V2 versiolle. ja miten tätä konetta startataan, vauhtipyörästä startterilla vai jollain roto-startin tyyppisellä koneen takapäädystä?


Ei mun mielestä ainakaan kovin paha olis. Mistä sä ajattelit sen siihen hintaan saada?

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #20 : 15.09.03 - klo: 18.35 »
kun kerran puhutaan että mitä pitempi alkukäyrä/käyrän ja pillin väli, niin sitä enemmän vääntöä alakierroksilla. mutta ylätehot voi kärsiä. mitenkähän tässä sitten on, kun toi käyrä on kyllä melkoinen. tympee jos kaasu pohjassa ajaa niin ylämäkeen jää kiinni! tänä iltana vissiin menee inferno kaupan ja hommaan tuon pirssin!

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #21 : 15.09.03 - klo: 18.49 »
Mitä mahtaa maksaa pelkkä kone, käyrä ja pilli.
Tuollainen krossariin, niin kyllä liikkuu.
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #22 : 15.09.03 - klo: 20.32 »
pelkkä kone pro-hobbyllä maksaa 299€

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #23 : 16.09.03 - klo: 22.06 »
no nyt on sitten ek4 hommattu! pääsee ajamaan jo tehokkaalla autolla :mrgreen: . kuka tietää mitä fuilia kone käyttää? cool power 20%?

Mika R

  • Vieras
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #24 : 16.09.03 - klo: 22.37 »
Ja kohta sitten päästään neuvomaan sua tämänkin moottorin kanssa .. no ei, good luck vaan. Kerro sitten miltä tuntui.

Poissa Heikkri

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #25 : 16.09.03 - klo: 23.15 »
Jos savagen nitrostar ja hobaon hyper7pro ovat vaikeita säätää, toivotaan, että ko. kone on helpompi. Ossin ja kyoshon .21 ovat helpoimpia tähän mennessä eteen tulleita, mutta niissähän ei ole sitä tehoa.

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #26 : 17.09.03 - klo: 19.18 »
sain kyllä vähän halvalla tuon. ..599€.. oli viimeinen tarjousauto SABE:lla.. mitäs te sanotte oliko halpa. itselläni vielä nuo savagen radiolaitteet, hyvät ainakin mulle monsteriin, Ohjaukseenkin voimaservo mutta ei kuitenkaan kaasu/jarruun.

 Kajaanissa on sit vissiin 2 noita autoja kun mullekin tulee.  ja mä sain viimeisen siis!

Poissa BALIKKA

  • Jäsen
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #27 : 18.09.03 - klo: 12.12 »
Hieno autohan tuo on.. Tollanen se olla pitäisi jos olis rahaa, ehkä jopa vähän pienemmällä koneella :D
!!!Myynnissä Traxxas T-maxx 2.5!!!
http://forum.wmhost.com/viewtopic.php?t=3935

Poissa mascot

  • Veteraani
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #28 : 18.09.03 - klo: 12.21 »
Säätäminen ei ole helpoin homma TT Pro .70:ssa siinä kun on kolmineulainen kaasari -> yhden neulan pyöräyttäminen vaikuttaa kahteen muuhunkin.... ;) Eri polttoaineisiin moottori reagoi tuntuvasti, pudotat nitromäärän 20:stä 15 ja motti EI käy säätämättä... totesimme kaverin kanssa 20% sopivaksi nitromääräksi 30% kun tuppasi aiheuttamaan lämpöonkelmia vaikka kuinka rikkaalla röpötteli....

autosta löytynyt lisää heikkouksia... kykintä saa olla vaihtamassa tuon tuostakin ajettaessa liian pitävällä alustalla...

EK-4 on suunniteltu ajettavaksi sorakentällä jossa pyörät sutii pirusti ja keulakin nousee välillä suditeltaessa. Asfaltilla testiajoa ilman koppaa ja voin taata että tulee autoon asfaltti-ihottumaa kun se kippaa katolleen kiihdytyksessä ja jarrutuksessa...

MSAI. riippuu ajotyylistä... jos ajotyyliin kuuluu kaasussa pelkästään on ja off asento niin tankki tyhjenee about 5 minuutissa

Tomsson: joo se on ihan perinteinen hex-start akseli, mutta en suosittelisi porakonetta se kun ei välttämättä kierrä tarpeeksi... semmoinen lennokkimoottoreille tarkoitettu 12V käsi startteri on paras tähän hommaan, se hex-strat tanko kun sopii suoraan siihen startterin kumiin...

Tux10: ei muuten liiku! normaali krossarin moottori kiertää 2X enemmän kuin tämä TT Pro .70, mutta tällä motilla saat kyllä krossarin vetarit solmuun... nyt kuitenkin puhutaan 3 hevosvoimasta ja alle  20000 RPM
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Mika R

  • Vieras
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #29 : 18.09.03 - klo: 12.47 »
Siinäpä asiallista kommenttia Mascotilta!

Ottakaapahan onkeenne. . Ja isoin mahdollinen kone ei välttämättä paras ratkaisu joka paikkaan.