Kirjoittaja Aihe: Moottorin puhdistus  (Luettu 2597 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mr.4tc

  • Jäsen
    • Profiili
Moottorin puhdistus
« : 24.04.03 - klo: 19.07 »
Mää oon uusi tässä hommassa ja tarvitsisin vähän tietoa kuinka puhdistaa mootoria oon kuullu että kolektori saadaan parhaiten pois lyöämällä mootorin   ''pinjonin'' päähän

olis mukavaa jos olis muitakin keinoja koska mootorin kannu kuluu mukavasti  

:cry:

Poissa Vihrea

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://rcee.has.it
Moottorin puhdistus
« Vastaus #1 : 24.04.03 - klo: 21.46 »
selaappas vähän vanhoja keskusteluja, siellä on paljon moottorinhuollosta!
Galant VR-4

Poissa TeemuR

  • Veteraani
    • Profiili
Moottorin puhdistus
« Vastaus #2 : 24.04.03 - klo: 22.18 »
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Poissa shumi

  • Jäsen
    • Profiili
Moottorin puhdistus
« Vastaus #3 : 25.04.03 - klo: 18.01 »
Joo sä pystyt puhistaa sun myllys LRP xtra-cleanerilla ihan helposti niistä koneen aukoista..................... Sitte sun kantsii myös joskus sorvauttaa se sun myllys jotta se säilyttää tehonsa........................................

Poissa Mr.4tc

  • Jäsen
    • Profiili
Moottorin puhdistus
« Vastaus #4 : 25.04.03 - klo: 18.55 »
kiitos vastauksesta asiaan Muuten onko semmonen kolektori sorvi rakentaminen helpoa ja onko jollakin piirustuksia siihen ja ne voi lähettää sähköpostiin.



pasiantero.rajala@jippii.fi    8)

Poissa Aki

  • Jäsen
    • Profiili
Moottorin puhdistus
« Vastaus #5 : 25.04.03 - klo: 19.16 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr.4tc"
kiitos vastauksesta asiaan Muuten onko semmonen kolektori sorvi rakentaminen helpoa ja onko jollakin piirustuksia siihen ja ne voi lähettää sähköpostiin.



pasiantero.rajala@jippii.fi    8)


ei niitä ite pysty rakentaan!

Ps. minkäs ikänen oot??
Save MrGreen Forever!!!

Otsomaani

  • Vieras
Moottorin puhdistus
« Vastaus #6 : 25.04.03 - klo: 19.21 »
Sorvin hinta on 200€:n paikkeilla. Sorviin kannattaa hankkia timantti terä.

Poissa Mr.4tc

  • Jäsen
    • Profiili
Moottorin puhdistus
« Vastaus #7 : 25.04.03 - klo: 19.56 »
kui niin ei niitä ei voi rakentaa?!  :evil:
mää oon kuulu että niitä on rakennettu ite mutta ne on vaan semmoset joilla EI voi vaan sorvata syntikeit motoo   :|

14wuotta

Poissa tuukka.m

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Moottorin puhdistus
« Vastaus #8 : 26.04.03 - klo: 07.40 »
Hyvinpaljon mahdollista että olet kuullut ns. "tee se itse" sorvista mutta kyseinen laite ei kyllä varmastikkaan ole yhtä hyvä kuin kaupasta ostettu.
Toisaalta:
Jos laittaa ankkurin esim. porakoneen päähän ja hiot varovasti kollektoria mahd. hienolla hiekkapaperilla kollektori puhdistuu. Itse en ole tuota kokeillut mutta olen kuullut puhuttavan ja varmasti hyvä ensiapu koneelle kuin koneelle. Ja en lupaa mitään että toimiiko tuo, mutta ainahan sitä voi koittaa jossain loppuun ajetussa ankkurissa. Jokseenkaan ns. pro kuskit tähän eivät varmaankaan ryhtyisi. :mrgreen:
...

Poissa Mr.4tc

  • Jäsen
    • Profiili
Moottorin puhdistus
« Vastaus #9 : 26.04.03 - klo: 17.06 »
http://www.eaglemodel.com/en/cont03/menu03.html

olis mukavaa jos saisi vähän kokemus tietoa laiteesta jos jollain on
 tämmönen laite

ja sen saa jos ei joku tiedä http://www.medasec.com/  :mrgreen:

Otsomaani

  • Vieras
Moottorin puhdistus
« Vastaus #10 : 26.04.03 - klo: 20.18 »
En omista moista laitetta, mutta erittäin vaivattomasti se näytti toimivan kun sorvautin kollektorini eräällä henkilöllä jolla on kyseinen sorvi.

Poissa JesseT

  • Veteraani
    • Profiili
Moottorin puhdistus
« Vastaus #11 : 27.04.03 - klo: 10.02 »
No tokihan tollasen sorvin voi rakentaa itse, ainakin jos pääsee käsiksi jyrsinkoneeseen. Terän joutuu tietenkin ostamaan ja se maksaa jotakin 80€ ainakin. Sitten läjä alumiinia ja paljon aikaa, niin sorvi on siinä. Toki helpommin ja paremman saa, kun ostaa pari lineaarisiirrintä valmiina, mutta sitten se maksaakin jo enemmän kuin sorvi kaupasta. Kannattaa kyllä miettiä pari kertaa ennen kuin alkaa tuollaista tekemään itse.

Poissa turilas101

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Moottorin puhdistus
« Vastaus #12 : 27.04.03 - klo: 12.53 »
Näppärän näköisiä vehkeitä, luulin että täällä puhuttiin ihan normaaleista sorveista joitten kanssa työssä tulee puuhattua, ja ihmettelinkin kun sellaisten hinnat lähtee sadasta tuhannesta että miten jollain sellainen kotona on...

Minkätakia tuo timanttiterä sitten "pakollinen" on kollektoreita sorvatessa, luulisi tuon kovapalateränkin olevan lähes ikuinen ja kestää kovaakin sorvausta?

Otsomaani

  • Vieras
Moottorin puhdistus
« Vastaus #13 : 27.04.03 - klo: 16.20 »
Lainaus käyttäjältä: "turilas101"

Minkätakia tuo timanttiterä sitten "pakollinen" on kollektoreita sorvatessa, luulisi tuon kovapalateränkin olevan lähes ikuinen ja kestää kovaakin sorvausta?


Kovapalaterä on kuuleman mukaan ns "kertakäyttöterä", eli se tylsyy heti.