Riippuu mallista. Useimmissa asetukset pysyvät kyllä kohdillaan, mutta esimerkiksi gm:n v3r:ssä joutuu joka kerran ohjelmoimaan uusiksi
v3:ssa ei ole minkäänlaista nappia tms. siksi sen joutuu konffimaan jokakerta uusiksi.
toki sen voi olla säätämättäkin, koska nopari säätää itse itsensä ajon aikana radiolta tulevan maksimi-ja minimisignaalin mukaan, mutta lähettimen on oltava neutraali-asennossa kun virrat kytkee päälle.
Jokatapauksesa, jos haluaa noparin toimivan oikein jo heti ensi metreillä, on kalibrointi suoritettava.
vaatii se sikäli konffimisen, että jos päätätkin peruuttaa ensimmäiseksi, määrittyy lähettimen peruutus-suunta auton eteenpäinmenoksi ja päinvastoin. (muistelisin)
Juu-u pitää paikkansa. Se todellakin pitää "ohjelmoida" joka kerta kun ajaa. Ensin täyskaasu ja sitten täyspakki..Jos menee pakittelemaan heti, niin kaasu ja pakki sekoittuvat, niinkuin GolluB mainitsi, joskus pakittelemalla heti, noparini sekoaa ihan täysin. Kaasu/pakki pitäisi kuitenkin olla automaattinen, tai ainakin se olisi mukavempaa, sillä onhan meitä jotka lähtevät pakittelemaan heti ensimmäisenä. :lol:
------
Asiasta toiseen--
Lainattu Jr-Hobbyn sivuilta:
GM V3R
Todella laadukas ja pienikokoinen GM:n valmistama pakillinen nopari virimoottoreille. Pakki pois kytkettävissä.
Moottorin kuorma >
18 T RDS 2 x 0,003
Hetkellinen virta <150A
Jatkuva virta 24A
Pulssitaajuus n. 500 Hz
Käyttöjännite 4,8-12V
Mitat 32x27x14mm
Paino 19 g ilman johtoja
Max. BEC kuorma 1/1,5A
Vastaanottimen virtalähde 5V/1A
Ja sitten (yksi tai useampi) kymysys:
Ja nyt kertokaapas mitä tarkoittaa, kun nopari on bulk-versio? Kuitissa lukee juuri niin.
Kyselen, koska tuossa minun omassa Gm V3r noparin johdoissa on ISO oranssi lappu, jossa lukee kissan kokoisilla kirjaimilla(engl.), että lankarajoitus on 15t...?Myös ihmetyttää, miten tuon pakin saa sitten kytkettyä pois jos siihen on mahdollisuus. Nappeja yms. ei ole...
Ps. GolluB: oliko sinun noparissasi punainen LEDi?(luin sen tuosta manuskan osasta, jonka kirjoitit)