Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Toni

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 15
61
Sähköautot / Vs: X Factory X-6 Squared
« : 28.11.09 - klo: 20.59 »
No niin, tänään tuli viimein avattua sisäkausi Ulappatorilla. Poika tosin ajoi enimmän aikaa, kun olimme liikkeellä vain yhdellä autolla.

Ajoin Ellisin perus-setupilla ja toimi hyvin, tosin kone taitaa vedellä viimesiä, kun ei oikein kulje. Autossa myös E-speed hangerit takana, mutta painoa vain 1610g.

62
Sähköautot / Vs: X Factory X-6 Squared
« : 11.11.09 - klo: 07.49 »
Mulla oli koko kesän inlinet, mutta nyt vaihdoin taas Ellisin setupin mukaan trailingeihin. En ole tosin vielä ehtinyt ajamaan asti, enkä pääse nyt lauantainakaan, kun on ristiäiset....

63
Niin joo ja huonoin omistamani auto on ehdottomasti ollut Tenth Technology Predator. Sen voimansiirto ei oikeasti kestänyt kisakäyttöä ja oli muutenkin rimpula.

64
Viimetalven jumpseissa sivusta seuranneena ku 3 kaveriani ajoi lazereilla ja minä asson b4 autolla niin voin sanoo että poikien varosakustannukset oli about 10 x sen mitä mun assos. Lazeri ei kestä kisaamista ja isoja tehoja.

Aika turhaa mennä arvioimaan autoa ilman mitään omaa kokemusta siitä.
Myönnän kyllä, että autoon sai päivittää tärkeimmät osat, mutta on hyvä peli todella ajottelijalle ja kestää minkä kestää. (RTR:än voi jättää ostamatta)
Sun on huono sanoa että "ei kestä tehoja" kun ei kerta ole omaa kokemusta autosta ja sen kestävyydestä.
Itselläni on kiinni GM 5.5t ja ei ole kyl tehonsiirrossa(eikä muuallakaan) jälkiä näkynyt.

Aika turhaa ja aika turhaa, kyllä sen näki jokainen joka oli paikalla että lazerit on täyttä p****a, jatkuvasti sai olla vaihtamassa jotain osaa. RTR:ssä ei ole oikeastaan yhtään osaa joka kestäs edes vakio tekniikalla kovinkaan kummosta ajamista. Kestää varmaan asfaltilla ees taas ajamista aikansa, mutta hypystä pikkasen huonosti alastullessa saatto hajota kaikkea väliltä c pala - pohjalevy.

Autoa ei ole siis missään tapauksessa tarkoitettu kisaamiseen, vaan lähinnä vakiotekniilalla rullaamiseen tasamaalla.  Toki osaava kuski sillä pääsee jonnekin asti, jos ei tee yhtään ajovirhettä joka johtaa törmäämiseen johonkin kiinteään.

Kit version kestävyys ei ole sen parempaa, (SP versiosta en tiedä, enkä edes halua)

UGH!!

edit: nii joo hyvää keskustelu  :lol:



Tämä on täyttä bullsh****ä!

Lazer kestää kisaamista ja tehoja aivan yhtä hyvin kun Assot ja muut, tämä nähtiin taas tänäkin kesänä. Ja meillä ainakin viime talvena Lippiksessä B4:stä hajos enemmän osia, kun Lazerista.
Lazerista hajos kesän kisoissakin ainostaan yksi takahubi Vaasan neloshyppyrin alastulossa. Koneena on 5.5T, joten menohaluja on.

65
Kilpailijoiden kanava / Vs: 2010 Maastosarjan säännöt
« : 02.11.09 - klo: 12.27 »
Seoksena oli vihreä ja kulutuskestävyys oli myös hyvää luokkaa, eli ei kulunut juurikaan enempää mitä M3 HoleShot.
Ei kulunut juurikaan ENEMPÄÄ kuin HoleShot - siis kului kuitenkin enemmän  :undecided: Eli jos nämä sitten pitävät paremmin kuin HoleShot, niin näillä pitää ajaa ja kisan jälkeen kummallakaan setillä ei sitten tee yhtään mitään. Miten tämä vähentää harrastajan kustannuksia?

Olisi kiva kuulla hiukan tuloksia niistä testeistä, joissa näihin renkaisiin on päädytty. Kuinka käytös ja kulustuskestävyys oikeasti suhtautuu tuohon HoleShottiin - niin ja mikä on näiden renkaiden hinta harrastajalle Suomessa?

On taidettu nämä testit tehdä TEAM ASSOCIATED FINLANDin toimesta.

66
Sähköautot / Vs: Orion Vortex Race Spec ESC
« : 14.10.09 - klo: 16.12 »
Suosittelen Speedpassioneita, tai jos saa olla sensoriton, niin Hobbywing.

67
Sähköautot / Vs: Orion Vortex Race Spec ESC
« : 14.10.09 - klo: 15.41 »
Omani hajosi hyppyrin alastulossa, eikä Orion suostunut korjamaan edes maksua vastaan. Kannattaa jättää väliin. Jos kuitenkin ostat, mulla olis myynnissä se säätösofta.

68
Tulokset / Vs: M2-10 -luokan Maailman mestari 2009 ?
« : 14.10.09 - klo: 11.41 »
Olin vuosi sitten Kapkaupungissa töissä kolme viikkoa. Liikuin autolla asunnolta saitille, ovet lukossa. Vältin liikkumista pimeällä, enkä kertaakaan kokenut itseäni uhatuksi. Mutta Kapkaupunki taitaakin olla ystävällisintä seutua siellä. Johannesburgiin en lähtisi.

69
Radiolaitteet / Vs: Markan gigaradiot?
« : 30.09.09 - klo: 13.34 »
Tuskin.

70
Radiolaitteet / Vs: Markan gigaradiot?
« : 29.09.09 - klo: 14.15 »
Ainakin käytin 3-kanavaisessa FM KO:ssa 6-kanavaista vastaria ja hyvin pelitti. Jos tarvitset autoosi nelikanavaisen radion, niin 3-kanavainen ei muutu nelikanavaiseksi vastaria vaihtamalla. 2.4 gigasista ei minulla ole kokemusta vastareiden kanavamäärien kanssa. Mutta jos tuo vastari (9-kanavainen) maksaa alle kympin, niin ei kokeilu tule edes kalliiksi.

71
Radiolaitteet / Vs: Markan gigaradiot?
« : 19.09.09 - klo: 09.09 »
Minä otin radiosta paristokotelon pois ja laitoin tilalle 1600mAh 3S radiolipon by ecpower, joka maksaa vain kympin verran. Paristokotelon saa pois, kun avaa radion ruuvit ja raottaa sitä alaosasta, jolloin kotelo mahtuu tulemaan pois.

72
Schumacher / Vs: Schumacher Cat SX?
« : 18.09.09 - klo: 12.47 »
Sen verran muistan tämän kesän kisoista, että kyseisen auton tullessa maaliin, ei takasiipi ollut kertaakaan samassa ryhdikkäässä asennossa kuin erän alussa.... :wink:

73
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« : 11.09.09 - klo: 14.35 »
koska matot ei tuota tappopito rengasta kestä. Toki sinne yritetään järjestää uutta pinnoitusta mikä tuon valitun renkaan kestäisi, 

Eikös sinne nokialle pitäny päästä M8e:llä myös ajamaan, meenaatko että matot kestää sen?

Mutta kai he ajavat sitäkin foameilla....

74
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« : 11.09.09 - klo: 12.50 »
Nää kitisijät on niitä samoja kavereita, jotka ei käytä autossa turvavöitä, kun ne rajoittaa yksilön vapautta.

Edelleenkin, JOS SÄÄNNÖT EI MIELLYTÄ, EI OLE PAKKO AJAA

75
Radiolaitteet / Vs: Markan gigaradiot?
« : 03.09.09 - klo: 08.53 »
Radion kolmoskanavaa käytetään modulin vieressä olevalla on/off napilla.

76
Yleinen keskustelu / Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« : 03.09.09 - klo: 08.51 »
Kyllä se liikkuu, ei vaan käänny kunnolla....  :grin:

Kyllä on Kyoshon toiminta muuttunut, ennen osa olisi annettu toisesta autosarjasta. Samaa osaa kun kuitenkin löytyy myös kaikista Lazereista, myös RTR mallista.

77
Radiolaitteet / Vs: Markan gigaradiot?
« : 02.09.09 - klo: 21.28 »
Meilläkin on tuo radio ollut muutaman viikon käytössä ja hyvin on toiminut ja kantomatka on riittänyt ainakin Nummelan radalla. Vastari on kevyt ja matala, mutta alaltaan normaalikokoa ja vastarin tarrassa on kanavat väärässä järjestyksessä, 1 ja 3 vaihtanu paikkaa.


78
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« : 30.08.09 - klo: 23.40 »
No niin pojat, antakaahan kun PAPPA kertoo...

Olen huvittuneena lukenut tätä topiccia, kun aina pitää vääntää. Ihan samanlaista kuin vanhoina hyvinä aikoina, silloin vain piti sanoa asiat päin naamaa, kun ei ollut mitään keskustelupalstoja netissä, hyvä että oli edes netti.

Olen ajanut kilpaa crossia vuodesta 1989 vuoteen 1998 ja sitten taas 2009 -

Autoissa ei ole tapahtunut mitään radikaaleja muutoksia, paitsi että nykyään Tamiyakin on oikeesti hyvä.... Takatuupparit on muuttunu vieläkin vähemmän, vertaa esim b2, b3 ja b4. Nykyajan autot toimii kylläkin paremmin kuin silloin ennen...

Ajoimme ennen koko talven crossareilla foameilla sisällä, kun ei ollut oikeesti mitään vaihtoehtoja. Eli kun sisäkausi alkoi, crossarista tehtiin rata-auto, ulosjoustot pois, jäykät öljyt ja jouset ja foamit kehiin, kunhan ne oli ensin liimailtu ja sorvattu. Enpä tiedä missä niitä olis sorvannu, jos faijan duunissa ei olis ollu mahollisuutta, ensin vanteet sileeks, liimaus ja sorvaus.... ja sitten pieni kosketus radalla johonkin terävään ja renkaasta iso pala pois, jeeeeee

Kun me muut sitten jo ajeltiin turisteilla sisällä, Teemu (Leino), joka oli silloin Schumacherin tehdaskuski, treenas talvisin takavedolla juurikin noilla Minispikeilla, jotta säilyy tuntuma... Ihmettelimme vain Teemun vauhtia eikä ollut muuten yhtään liukkaan näköistä. Sitten crossi oikeastaan kuolikin (ei johtunut Teemun renkaista...)ja Teemukin siirty turistiin.

Nyt crossi on lipojen ja harjattomien avulla taas nousemassa suosioon ja parasta tähän mennessä on ollut, ettei enää tarvitse pelleillä niiden foamien kanssa. Kivaahan se oli silloin aikanaan, mutta nyt joutuisi ite sorvaamaan renkaat ja missäköhän senkin tekisi? Eikä foameilla ajaminen mitään crossia ole, todellakaan. Säädöthän voi kopioida suoraan turistista.

Foameilla takuulla kyllä pääsis kovempaa kuin gummirinkuloilla, mutta jos kaikki ajais niillä, pitäis olla pehmeet renkaat, jotka kuluu nopeasti vanteelle. Sitten pito olisikin jo niin kova, että veikkaan, ettei nämä autot, jotka edelleen on suunniteltu vain hiilikoneille ja nihmeille, välttämättä kykenisi hajoamatta välittämään kaikkea voimaa radan pintaan.

Jos joku haluaa pakosti ajaa foameilla, laittakaa niille oma lähtö, niin ei tarvii poikien nyyhkyttää.

Artsi: Niillä 3Racingin muovikiekoilla ei ole mitään tekemistä renkaiden kanssa ja kun laatukin on mitä on. Eikä ne edes sovi kaikkiin autoihin....

Loppuun vielä nostalginen: EI OO PAKKO AJAA (jos ei säännöt miellytä)...

79
Toni Rahko M2-10 ja M4-10
Valtteri Rahko M2-10

80
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« : 26.08.09 - klo: 21.28 »
Otsikon mukaisesti, tässäpä sääntöjä ja muutakin keskeistä infoa tulevasta sähkökrossareiden talvisarjasta:
** Renkaat:
*** 2wd 1/10-autoissa käytettävä takarengas Schumacher Mini Pin U6608 (yellow), eturengas vapaa. Kisoissa käytettävissä vain 1 pari takarenkaita.
*** 4wd 2wd 1/10-autoissa käytettävä takarengas Schumacher Mini Pin U6608 (yellow), eturengas Schumacher Mini Pin U6607 (yellow). Kisoissa käytettävissä vain 1 kierros (4 kpl) renkaita.
*** Renkaiden käsittely muilla aineilla kuin vedellä kielletty
*** Renkaita saa leikata (piikkejä pois), mutta ei liimata uudelleen (esim. takavetoon ei siis saa tehdä leikkaa-liimaa eturenkaita)

En tunne noita renkaita, mutta herää muutama kysymys:

- Saatavuus (kotimaasta)?
- Hinta?
- Renkaan toimivuus erilaisilla pinnoilla?

Hyvä rengasvalinta, sillä samat renkaat aiotaan mahdollisesti määrätä pakollisiksi myös Hobbylinna RC-Centeriin. Renkaat toimii hyvin sekä matolla, että tekonurmella.

81
Kyosho / Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« : 24.08.09 - klo: 19.29 »
Jos tuosta kopasta/ratassuojasta ei saa täysin suljettua, niin pieni pöly pääsee kuitenkin tuonne rattaan luokse. Omassa testissä tuo suoja oli rattaan etupuolella todella lähellä rattaan pintaa. Väliin menee pientä pölyä => kitka kasvaa => ilmeisesti kitkakytkin alkaa luistamaan :)

Höpöhöpö

82
Sähköautot / Vs: Team Academy sähkökrossarit
« : 24.08.09 - klo: 12.05 »
Slipperi pitää luistaa ennen diffiä.

83
Yleinen keskustelu / Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« : 19.08.09 - klo: 12.05 »
Jeps, paikka on varmaankin aika ahdas. Muistan joskus käyttäneeni laipallisia laakereita holkin tilalla.
Ja myös minulla on ainakin kerran muistaakseni pyörinyt se nylockki auki joskus taannoin. Ilmeisesti pitäisi käyttää myös lukitetta. En ole koskaan kyllä käyttänyt kyseisessä paikassa.

Muistaakseni jos kaikki on hyvin kasattu, sen mutterin saa vetää kireälle ilman, että ohjaus takertuu. Se saattais pitää sen paremmin kiinni.

84
Yleinen keskustelu / Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« : 19.08.09 - klo: 11.34 »
siis tommonen ?




Onko tuo muka saatu ajamalla rikki? Lazerissa on ollut sama osa käytössä julkaisemisesta asti, eli siis jostain vuodesta 1990, enkä koskaan ole onnistunut sellaista rikkomaan.

Tilalle voi väliaikaisesti laittaa vaikka tavallisen ruuvin.

85
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 18.08.09 - klo: 10.48 »
Kannattanee ostaa tuo R-versio, niin ei tarvitse ostaa kalliilla niitä kaikkia osia erikseen. Ovat Tamiya kuskit kertoneet, että Durgalla, vaikka itse auto halpa onkin, ajaminen tulee kalliiksi, kun pitää ostaa kaikki viriosat.

86
Yleinen keskustelu / Vs: Yleinen Kiosovääntötopic
« : 18.08.09 - klo: 10.46 »
Ota myös huomioon se, että Pro Shopista on suoraan sanottu, että heitä ei kiinnosta toimittaa osia autoihin, joita ei ole heiltä ostettu.

Mikä osa autosta on rikki, takahubiko?
Minulla ainakin on niitä pakissa...

87
Kyosho / Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« : 17.08.09 - klo: 20.56 »
Enpä mennyt itsekkään.
Loppuviikosta on luvanneet parempia kelejä.

88
Kyosho / Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« : 17.08.09 - klo: 15.10 »

varmaan tänään Nummelaan ajaa illalla, joten ajoseuraa kaivataan  :cool:

Mihin aikaan ootte menossa, voisin tulla FS:llä 19.30 maissa. Siellä voi tosin olla aika märkää, kun on tänään satanut aika paljon.

Toni

89
Sähköautot / Vs: Ofna/jammin/hn Short Course autot?
« : 09.08.09 - klo: 18.38 »
Nelivetoisena näillä autoilla saattaa jopa olla tulevaisuus.

90
Sähköautot / Vs: Kyosho Ultima RB5
« : 02.08.09 - klo: 09.13 »
Ei, kun tässä RB5:ssä on edessäkin hexit. Kannattaa siis ostaa vanteet K-kaupasta.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 15