Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - tvih

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9
181
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 SM, kerrasta poikki ?
« : 12.11.17 - klo: 19.21 »
No se lisenssihintakin on tietysti suhteellista jokaiselle. Eihän siinä jos koko sarjan ajaa, mutta kyllä se vaikka työttömälle 30€ hintaan lisää että pääsee vaikka sen jonkun yksittäiskisan ajamaan on aihe miettiä että haluaako kisaan kuitenkaan niin paljon sitten.

Sitä en kyllä joka tapauksessa keksi miten se helpottaisi mitään ainakaan sen kuskin näkökulmasta jos lisenssi olisi ihan kaikkiin kisoihin pakollinen. Kävisi vaan kuten nyt jo "lisenssiallergisilla", eli jäisi kisaan lähtemättä.

182
Kyllä mulla siis jo numero molemmissa sarjoissa (SC2 20, SC4 15), reagoin muuten vaan tuohon kommenttiin että vain yksi olisi molemmissa sarjoissa :) Pahoittelen lisäsekaannuksen aiheuttamista :embarrassed: Mutta jos numeron ei oo pakko olla juoksevassa järjestyksessä niin kelpaa mulle vaikka "Vintage"-numeroni 84 molempiin luokkiin :afro:

Saikos ne numerotarrat muuten sarjajärjestäjien puolesta?

183
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 SM, kerrasta poikki ?
« : 09.11.17 - klo: 21.24 »
Varmasti kaikissa formaateissa on puolensa, hyvässä ja huonossa. Mutta sellainen tulee mieleen, että jos ajetaan kerta SM. Niin voisiko tuohon sarjaan saada jonkun porkkanan. Eli joku merkittävä palkinto, raha, tavara jne.. Näin saataisiin myös arvokisa-kuljettajat osallistumaan.
Mitä tapahtuikaan sille että kisaaminen on vaan kivaa? :huh:

184
Niin no, molempiin luokkiin ilmoittauduin minäkin, mutta toisaalta eipä tuo varsinaisesti hirveästi haittaa jos eri numero on niissä, ei käy sama koppa molempiin autoihin kuitenkaan enää sitten kun saan uudempaan nelkkuun sisärenkaat joskus hankittua. Ja kattoo nyt mihin kisaan sitä ensiksi edes suoriutuu...

185
Ajanko veturilla yksin voitosta :tongue:
Jos näin käy, niin tervetuloa suvereenien VTR-soolovoittajien kaartiin :afro: En näillä näkymin taida olla itse pääsemässä raha- ja kyytitilanteen kannalta (ole jaksanut edes kysellä), mutta eipä sitä kahdella autolla vielä kisaa tulisi muutenkaan.

186
Teppo Hytönen SC2-10 ja SC4-10.

187
Nyt on kyllä väärä kuukausi lipsahtanut päivämääriin... T: päivämäärä- :police:

188
Tamiya / Vs: TAMIYA MINI M03/M05 NIKSIPIRKKA EIKU NURKKA
« : 23.10.17 - klo: 14.07 »
Jaahas, mietin tässä tuota diffitilannetta. Jaksaiskohan yrittää shimmailla tuota R-kittidiffiä kireämmäksi vai pitäskö ostaa suosiolla 3Racingin öljydiffi jossain vaiheessa.

Ja näköjään tosiaan 3Racingillakin ois ollu nuo aluohjauspalat, mitenhän en niitä huomannut vaihtoehtoja katsoessani. Olis ollu saman hintaisetkin kuin ostamani Yeah Racingit, liekö sitten paremmat. No, myöhäistä tässä kohtaa :P

189
Meneekö sekin konkurssiin?
Mikäs muu on mennyt/menossa? :shocked:

191
Toivottavasti. VTR joka tapauksessa näyttää jäävän ajamatta, kaipa sen aloittelijana "luvattomilla" renkailla ois kurvailla voinut jos vaan olis ollut muitakin ajelijoita.

Mihin aikaan muuten varsinaiset kisa-ajokierrokset suurin piirtein olisi tarkoitus alkaa? Jos menee busseiluksi saapuminen niin olisin vasta joskus yhdeksän jälkeen paikalla. Sääennusteen perusteella turha haaveilla fillaroinnista bussin lähtöpaikalle että pääsisi jo seitsemäksi. Olishan se tietysti ollut hyvä saada vähän vapaata treeniäkin aamusta huomioiden että sen paremmin kuski kuin autokaan ei ole metriäkään onroadia ajanut.

192
Oliskos joku tulossa tänne sillä tavalla Jyväskylän läpi että voisi poimia kyytiin? Helpottaisi omalta osalta tuota matkalogistiikkaa varsinkin aamusta jos ei tarttis julkisilla suharoida. Jos onnistuu niin nakkaa yksityisviestillä.

Hoksasin tässä tosin semmoisenkin että eihän mun Minin renkaissa edes ole vielä inserttejä, ei ilmeisesti RCM:lle ole tullut vaikka tuossa pari viikkoa sitten tilailin :undecided:

193
Ne ei uskalla mun uunituoretta Porschee vastaan lähtee :cool:

194
HPI / Vs: HPI Venturi grawler RTR
« : 07.10.17 - klo: 19.06 »
Tämähän olis nyt loppukuusta tulossa viimein myyntiin.

https://www.hpiracing.com/fi/kit/116558

195
Team Associated / Vs: Team Associated SC10
« : 07.10.17 - klo: 19.02 »
Eipä sinne oikein muuta jos ei kulumaa näy tai tunnu, orkkisosilla menee omanikin vielä. Mitä olen lueskellut niin aika moni on rasvasta öljyyn siirtynyt tuon diffin kanssa kyllä. Mitä olen lueskellut niin 3000 on vaikuttanut aika suositulta (mulla myös käytössä B5M:ssä ja SC5M:ssä, SC10:n diffiä en ole vielä tainnut avata), mutta on tuota 5000 käytetty myös.

196
Riihimäellekin olis tarkoitus lähinnä kai rookieen ja comppiin jos ei autot hajoa Äänekoskella ja jos onnistun kyydin saamaan jostain... jäänee siis ilmoittautuminen viimetinkaan. Stanussakin vois kikkailla muuten mutta kun kaksikin nostovuoroa jo vähän liikaa meikän selän nykyterveydelle :laugh: (jos autot kesken kisan hajoaa niin ei joka tapauksessa ole oikein varaosia joten korjailuihin ei aikaa mene)

Mitä Äänekoskeen tulee niin näyttää vähän siltä ettei ole vielä VTR-renkaat alla autossa kuitenkaan siihen mennessä, tuli vissiin tehtyä vähän kehno valinta tilauspaikan suhteen edullisen hinnan perässä. Toisaalta ei kisaan oikein näytä VTR-autoja ilmoittautuvan muutenkaan :undecided:

(EDIT: Valikoitui muuten pinioniksi 33-hampainen kun oli RCM:llä hyllyssä (jotenkin ensin nettikaupasta katsoin ettei isompia 48p pinioneita olis ollu. Onneks ei ollu 34-hampaisia koska tuon vakiospurrin kanssa siihen väliin just ja just mahtuu se perinteinen paperiarkki, ettei ole liian tiukka. Ykskin hammas lisää niin ei mahtuis!)

197
Heeei, ilmottautukaas nyt VTR:ään joku muukin kuin minä :afro:

198
Team Associated / Vs: Team Associated SC10
« : 01.10.17 - klo: 13.16 »
Mulla teki tuota muistaakseni muutaman kerran silloin tuoreeltaan sisäradalla kun vaihdoin tehokkaampaan servoon (sen orkkiksen hajottua alkuunsa). Oletin että olisi kyse ns. brown-outista, eli että ei jaksanut antaa tarpeeksi virtaa servolle ja kyykytti hetkellisesti koko systeemin. Siirsin silloin noparin ja samoin tuon 3300kv moottorin B5M-crossariin, keveydestä johtuen sen kanssa ongelmia ei esiintynyt vaikka vastaava tehokkaampi servo oli siinäkin. Ja sittemmin en ole saanut toistettua ulkoajossa mitenkään kummallakaan autolla, sisällä en ole tuolla ajanut 2,5 vuoteen... sikäli lähinnä eroa, että kun sisällä oli enemmän pitoa, niin esim. juuri hypystä alas tullessa voi tulla enempi sitä vääntöä servolle jos ei tule täydellisen suoraan. Toki myös ihan tavallisesti kääntäessä vauhdista voi tehdä. Mutta jos sulla on alkuperäinen servo, ei tuokaan sitä oikein selitä.

199
Kattoo nyt jos jonkun vähän isomman laittaa tulemaan noparin mukana, vaikka joku 30t, sitä ainakin näyttäs löytyvän suoraan tuohon noparitilaukseen mukaan. Seuraava varastossa ois sitten vasta luvaton 35. On tuo onroad niin erilaista offroadiin nähden että täydellä vauhdilla en tosiaan ole muualla kuin siellä seinässä kuitenkaan.

200
Niinhän sanoin tuossa :grin:

Huomasin juuri myös että tuo VTR:n moottorisääntö nyt mainitsee tehtaan 0-ennakon. Eli oletan että käytännössä tarkoittaa että moottori on pystyttävä laittamaan 0-ennakolle (ja tietysti kisassa käytettävä siten) ilman eri modifikaatioita, ei niinkään että moottorissa ei saisi olla säädettävää ennakkoa? Ruuvasin justiinsa omani nollille siltä pohjalta. Aika leppoisaltahan tämä vaikutti vakiona olleella 20 asteen ennakollakin tuolla 23t pinionilla mitä nyt ilmassa kaasuttelin, saas nähdä pitäskö kuitenkin vähän isompaa katsella suorille nopeutta antamaan.

201
Ok, eli käytännössä melkoisia monsteripinioneita saa olla jos pienempää lukua kuin 5 yrittää saada :grin: Tässä autossa sisäinen välitys on ilmeisesti 2.0 ja 85t spurri, joten pitäs olla 35 tai useamman hampaan pinioni sitten ilmeisesti että menis luvattomaksi. Noh, josko suosiolla alottas tolla tällä hetkellä ilman käyttöä olevalla 23-hampaisella sitten, enköhän silläkin itseni lähimpään seinään onnistu sinkoamaan :cool:

202
Kukas vielä selittää tyhmälle että miten tuo VTR-sääntöjen välityssuhde on tarkoitus laskea? Onko se final gear drive ratio? Jos, niin "lyhyempi kuin 5" lienee isompi luku kuin 5, koska pienempi luku näyttäisi olevan nopeampi? Pykäsin tuon VTR-auton alustan kasaan ja kun meinasin moottoria ruveta kiinni änkeämään niin totesin ettei mitään hajua mikä pinioni siihen pitäis laittaa.

203
Team Associated / Vs: Team Associated SC10
« : 28.09.17 - klo: 19.15 »
Juu, kyllähän toki Sanwan vastari toimii Asson/Reedyn noparin kanssa (sillä tavalla on minullakin), pitää vaan tosiaan kalibrointi tehdä.

204
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 23.09.17 - klo: 05.04 »
Ite ainakin laittanut vaahtomuovina.

205
Comppiauton runko kasattu, sähköt ja kori oletettavasti ensi viikolla... jotta eiköhän sitä ainakin Äänekoskella olla lähtöviivalla messissä jos ei ihmeitä tapahdu :cool: VTR-runkokin ensi viikolla tulee mutta kori, renkaat ja nopari pitäis vielä tilailla kuun vaihteen kieppeillä.

206
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 20.09.17 - klo: 01.30 »
Jos ei muuta niin tuolta löytyy TLR:n omaa valkoista 0-offsetin vannetta:

http://www.rccenter.fi/product/1040/tlr7012---wheel-white-2-22sct

207
VRC PRO RC Simulaattori / Vs: sana vapaa
« : 17.09.17 - klo: 18.12 »
Jos nyt sitten vaikka tähän laittaisi... ihmettelin kun mulle tuli maili jossa olis toi USB-adapteri tarjouksessa 13,95€, mutta kun sitä linkkiä klikkaa niin menee vaan kaupan etusivulle, ja sitten itsessään kaupassa se adapteri on normaalihintainen. Joillain sivuilla pyöriessä tulee sivupalkki jossa listataan se USB-adapteri hintaan 14,95€, mutta sitäkin klikkaamalla vaan päätyy takaisin etusivulle. Eli käytännössä alehintaista adapteria ei nähdäkseni voi tilata, kummallakaan hinnalla?

208
Bensa-autot / Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« : 16.09.17 - klo: 03.05 »
En oo oikein kärryillä noiden pienempienkään bensalaitteiden kanssa että miks ne ei oo yleisempiä nitron sijaan. Ainakin mitä bensaversiosta näistä HPI:n Savageista luin niin siinä oli kyllä ilmeisesti vähän vaikka mitä ongelmaa sen moottorin itsensä kanssa. Jotenkin kai vaikeampi tehdä pieniä bensamoottoreita kuin nitrolla toimivia? Vaikka kyllähän noita googlaamalal näyttää löytyvä 1/10 bensabuggyistakin kisavideoo jenkeistä (eivät kovin vikkeliltä kyllä vaikuta). Toisaalta näissä pienemmissä pärjää hyvin sähkölläkin.

209
Bensa-autot / Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« : 15.09.17 - klo: 22.24 »
No jos on vakiomonttu ja sillai ni ehkä vois, mut ei oo. En itse asiassa tiedä missä ees ois lähin tuota nitromonsteriakaan ajatellen. Yllättäen kaupungin kaupoista nitrot vaan loppu jos vaikka haluaiskin ostaa. Ei ois tuon bensavehkeen kanssa sitäkään ongelmaa ;)

210
Team Associated / Vs: Team Associated SC10
« : 15.09.17 - klo: 20.17 »
Ei ole tullut varsinaisesti verrattua. Varaosaboksista kyllä löytyy uusia, mutta ei ole tarvetta vielä ollut kun alkuperäiset ovat pysyneet hyvin paikoillaan. Mutta eihän pallokuppi liian tiukka saa ollakaan ettei aiheuta mitään jumituksia. Esim. B5M-crossarin kansa aikoinaan piti nimenomaan hieman puristella pallokuppeja että tulivat löysemmiksi, kun olivat muuten liian tiukkoja. Viime kuussa rakennetun SC5M:n kanssa en samaa ongelma huomannut, eli ilmeisesti jossain vaiheessa ongelma sitten korjattu.

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9