Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - tvih

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9
211
Bensa-autot / Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« : 15.09.17 - klo: 19.38 »
Ai että ku tämmönenkin vois olla kiva peli, varsinkin KM X2 Deluxe-mallista kuulin suosituksia eräässä keskustelussa, katsellut tässä sitten erinäisiä videoita sun muuta näistä. Haaveiluahan tämä tosin vaan on - enhän minä tuommoista sais kuljetettua edes mihinkään kun en 1:1 autoa omista. Tuo testaamista vaille oleva HPI:n nitro-Savagekin on jo ihan rajamailla, hädin tuskin mahtuu reppumalliseen kuljetuslaukkuuni ilman renkaita. Ja ei täällä Jyväskylässä oikein olisi missä edes ajaa sikäli, että tuo kyllä varmasti repis tuon 1/8 saviradan aika tehokkaasti (varsinkin kun ei sitä nykyisellään oikein edes huolleta muutenkaan). En oikein mistään monttuajelusta ym. niin välitä.

Realistisesti joutuu näissä pienemmissä autoissa pysyttelemään ja niitä on jo monta ja pari muuta suunnitteluasteella, mutta aina voi haaveilla :) Eihän tämmöinen mahdottoman hintainenkaan sinällään olis, näköjään jotain 870 euroa toimitettuna tuo deluxe-malli, satkun vähemmän perusmalli. Kuitenkin TLR SCTE 3.0:aankin mennyt noin 650 euroa eikä siihen edes ole laskettu servoa ja radiota/vastaria kun ne oli ennestään (ja ekaan autooni, Asso B5M:ään onnistuin laittamaan vielä enemmän kun ei ollut tietoa silloin yhtä paljon kuin ostointoa...). Ja kun on bensakone niin ei tuo menonestekään olis niin mahdottoman hintaista kuin nitroautossa (sen takia tuo monsterikin toistaiseksi testaamatta), ja sen puoleen tuokin että olisi talvellakin ajettavissa toisin kuin nitro ja oikeastaan sama sähkövärkkien kanssa, eipä ne akut hirveästi pakkasesta tykkää.

212
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 14.09.17 - klo: 00.22 »
Noi 31mm vanteethan on itsessään 6mm offsetilla. Noh, löytyi noita lopulta sen verran että eiköhän sitä renkaat alle saa jahka pääsee tilailemaan asti.

213
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 10.09.17 - klo: 01.09 »
Laitetaas tänne etten kerhokisaketjua spämmää sinänsä offtopicilla...

Elikkäs, siinä missä renkaita saa Suomesta niin kumma kun HPI:n vintage-vanteita ei tahdo suoraan varastosta saada mistään. Sinälläänhän vanne on kyllä säännöissä vapaa kunhan ei levy ole, mutta Porscheen tarttee tuon leveämmän takarenkaan että näyttää fiksulta ja "scalelta". 31mm vanteita (tai edes +/- 1mm) ei hirveästi tunnu muiltakaan valmistajilta löytyvän. Tamiyan Porschen vanteet olis 26 ja 30mm, mutta ei taida noidenkaan saatavuudessa kehumista olla. Toisaalta, vanteille tulis hintaa 22 halvimillaan, korille ~40€, ja koko TT-02 Porschen missä tulis molemmat saa Euroopasta ajoittain halvimmillaan jopa satkulla... ei jäis paljon alustalle hintaa vaikka ostaiskin erillisen ajoalustan ;)

214
Okei, no se on hyvä. Muistan että tästä jonkin verran oli sitä vanhaa keskustelua tuolla VTR-10-ketjussa, mutta varsinaista päätöstä ei sielläkään. Pääasia tietysti että se on tehty. Olisko vielä ennakkotietona mahdollista saada tietää muuttuiko rengassääntö?

215
Tällä hetkellähän en ole metriäkään ajanut onroad-autoilla, että sikäli varsin aloittelija :grin: Ei sillä että offroadissakaan mikään osaaja olisin. Jos nyt jonkun mieluisan auton saan kasaan edes johonkin luokkaan niin kyllähän sitä sinne Riihimäelle kiinnostaisi lähteä, jos saan vielä kyydinkin pummattua :wink:

Tuommoinen TD10-pohjainen vaikka sillä Turnigyn 17.5t-koneella varustettu auto se varmaan edullisin "kilpailukykyinen" (verraten just johonkin perus-TT-02:een) lähtökohta olisi rookie- ja/tai stanu-luokkaan (optimistisesti ajatellen että sillä sitten saisi ihan VTR:ääkin tulevaisuudessa ajaa...).

Tässä pikaisesti FWD-sarjaan sopivia rakennussarjoja katselin että niitä ei hirveästi näytä olevan? Taitaa melkein saatavuus pitkälti rajoittua noihin Tamiyan FF-sarjalaisiin ja Sakura FF:ään?

216
Nooh, kuten sanottua se oli vain esimerkki, vähän parempiakin touring-runkojahan kyllä saa edullisestikin. Hobbykingillä olis esim. tuo Turnigy TD10-neliveto, joka on uudelleenbrändätty Sakura Zero S, alle 70€. Ja kuulemma varsin hyvä menopeli. Tulis melkoisesti halvemmaksi kuin comppiauto varsinkin jos moottori olis vapaa.

VTR:ssä vaan just houkuttaa tuo vintage-lookki. FWD:n korilistalla aika vähissä nuo kiinnostavat. Sielläkin lähinnä Porsche (vaikka onkin ankeampi kuin vintage-Porsche)... aina näitä etuveto-Porscheja, aijai :wink: Korien kanssa tosin tahtoo muutenkin olla onroad-puolella tuo että tarttis aina tilailla milloin mistäkin maailmalta että sais haluamansa.

Mutta justiinsa jos miettii että FWD-luokkaankin kelpaa vapaa 17.5t, niin mikä siinä VTR:ssä on niin spesiaalia että siihen ei? :huh: Ei kai sen ongelmia pitäis aiheuttaa yhdessä jos ei toisessakaan. Vakiorenkaat - jos siis alustan ostaa jossa moiset mukana tulee - toki menis uusiksi FWD:ssäkin jos täysien sääntöjen mukaan menee. Tuossa Ratamestari-sarjassa menis näin aloittelijana varmaan vakioillakin.

Tuli mieleen myös että jos moottori ois VTR:ssä vapaa, niin periaatteessahan samalla etuvetorungolla menis sekä FWD että VTR renkaat ja kori vaihtamalla. Toki voin kuvitella että VTR:ssä tulis turpaan etuvedolla nelivetoja vastaan kisatessa.

217
Ei kenelläkään enempää kommenttia tohon VTR-tilanteeseen? Ittee kyllä se edelleen kiinnostais tuon compin lisäksi, mutta olis kyllä kummasti helpompaa löytää mieleiset ja omaan budjettiin sopivat komponentit sillä vapaalla 17.5t (tai mikä ettei hitaammallakin?) moottorilla ja vaikka vapailla renkaillakin kuten Petteri ehdotti. LRP:n moottorikin hävis Hobbylinnasta, oli siellä kesällä hyvään hintaan mutta ei silloin silti budjetti taipunut siihen kun meni short course-hommeleihin rahat. Joten sallittuja moottoreita on taas vaikea löytää (ja järkevään hintaan). Jos esim. ostasin vaikka TT-02 Porschen ni helpottas kummasti jos ei tarttis muuta ku heittää siihen vaikka esimerkiks TrackStarin 17.5t combo ja eikun menoks (vakiorenkailla).

218
Sähköautot / Vs: Lipoakun piuha
« : 06.09.17 - klo: 18.45 »
Kutistesukkaa ja/tai sähköteippiä, pääasia että sen jotenkin eristää.

219
Hmm, eli ois viis viikkoo ja rapiat aikaa saada auto hommattua ja kasaan että vois nolata ittensä Äänekoskella (ja ehkä sitten Riihimäelläkin)... :grin:

220
Joo, sitä voi miettiä että onko tiukoista säännöistä kiinni pitämisessä järkeä, jos se osaltaan auttaa tappamaan koko luokan?

221
Tamiya / Vs: Tamiya M04 ja M06
« : 30.08.17 - klo: 18.37 »
Ah, kappas, enpä jostain syystä hoksannut hakea varaosien kautta varsinaisten erillisten korilistausten sijaan että olisi tullut tuo oikea tuotekoodi. En tiedä miksi, kun kuitenkin sillä tavalla esim. Asson autojen kanssa teen... :embarrassed: Tosin Tamiyan sivua lukuunottamatta en kieltämättä ollut ulkomailta paljon vielä etsinyt. Mutta kiitoksia tästä, onpahan tuokin vaihtoehto nyt.

222
Tamiya / Vs: Tamiya M04 ja M06
« : 29.08.17 - klo: 20.12 »
Huomasin että tuosta M-06:sta näköjään on tuo VW Beetle-pakettiversio. Minkähän takia tuota koria ei vaikuta olevan erikseen myynnissä (kun tuon setin osat on huonommat kuin pro-kitin, esim. ei kuulalaakereita, niin ei sitä sillä viitsisi)? Muutenkin näyttää siltä että lähes kaikkien Tamiyan M-korien valmistus on lopetettu ainakin kun Tamiya USA:n sivuilta katsoo.

No, saa nähdä päätyykö sitä kuitenkin etuvetoon vaikka sitten Mini-korilla. Decisions, decisions.

223
Kilpailukutsut / Vs: Syyskrossit Nokialla 9.9
« : 26.08.17 - klo: 21.01 »
Kattelin kans että jos viis viidestä lasketaan ni ei parane ainakaan auton hajota :cool:

224
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup, Vantaa 26.8.2017
« : 25.08.17 - klo: 21.17 »
Sivuhuomiona numeroista, jos on noita ns. "jäädytettyjä" numeroita, ei varmaan ois haitaks merkata niitä semmoisiks vaikka sinne ajajanumerolistaan. Ei tulis uusille puskista että voikaan saada numeroa joka on esim. näennäisesti vapaa (kuten tuo 21, joka on nelkkulistassa vain tyhjä).

225
Tamiya / Vs: Tamiya M04 ja M06
« : 19.08.17 - klo: 18.01 »
Pohtinut tosiaan näitä M-Comp-autoja. Katselin M-07:aa, mutta sinällään haluais Porsche RS-korilla tehdä - ja etuveto-Porsche olis jo melkoista rienausta ;)

Ymmärtääkseni M-06:een (kuten 07:äänkin) menisi kulmikkaat (eli "kantti") akut? Kun löytyis ennestään yksi stick pack ja monta saddle packia, niin sikäli kuin comppiauton hommaa jossain kohtaa niin olis plussaa jos ei tarttis uutta akkuakin ostaa.

226
Olen tässä pohtinut taas (ties kuinka monennen kerran) jotain näihin kategorioihin menevää autoa. VTR:ssä on kisa- ja kuskipula, Mini Classicissa katson vähän kieroon että käytetään moottoreita joita ilmeisesti hajoilee oikealla ja vasemmalla, joten liekö se tuo M-comppi järkevin ratkaisu.

227
Minusta olisi kohtuullista, että ilmoittautumisajan jälkeen perutut osallistumiset velvoittaisivat myös ilmoittautumismaksun maksamiseen. Kuljettajat, jotka eivät saavu paikalle kisa-aamua ovat myös hankalia kisan järjestäjille mm. nostovuoroja ihmetellessä.
Jos nyt vähän ollaan paholaisen asianajajana - tällä tavalla ei ainakaan saataisi ihmisiä ilmoittautumaan muuta kuin viime tingassa, jos ollenkaan :wink: Ymmärrän toki että voi pientä hankaluutta tulla peruuttamisestakin, mutta SM-kisa eli ei, aina ei voi olla ajoissa varma omasta pääsemisestä. Kukaan tuskin haluaa "turhasta" maksaa. Ja veikkaisin ettei kukaan näkisi esim. tuota mainitun 100€ jälki-ilmoitusmaksun kanssa osallistumista sen arvoiseksi, itse en ainakaan. Tosin kaipa näissä SM-kisasarjoissa osallistujia on sen verran paljon ettei niitä muutamaa epävarmaa tulijaa paljon jäädä kaipailemaankaan jos jättävät sekä ilmoittautumatta että tulematta, ja siten vaivaa aiheuttamatta.

228
Sähköautot / Vs: Ensimmäisen sähkiksen osto mielessä?
« : 07.08.17 - klo: 00.09 »
DHL:n (ja oletettavasti vastaavien) kautta ei kannata mitään tullirajan ylittävää mutta silti vähäarvoista EU:n ulkopuolelta tilata, koska tosiaan jumittuu niiden omaan tullisysteemin ja minimikulut tais olla 20€ ihan riippumatta lähetyksen arvosta.

Tosiaan, itse autoonhan EU:n ulkopuolelta käytännössä satavarmasti joka tapauksessa tullit napsahtaa koska on iso paketti, mutta silti huomattavasti halvemmaksi tulee kuin millä saisi vastaavan tasoisen Euroopasta.

Onhan siinä tosiaan se että jos tuommoisesta osia rikkoo niin voi joutua odottelemaan, mutta kuulemma melkoisen tukevaa tekoa tuo Cheetah. Budjettikysymyksiähän nämä, tuolle alveineenkin tulis hintaa alle 400€, sitä voi verrata Traxxas 1/10 E-Revoon johon kyllä sitten niitä osia saa mutta Suomesta helposti mutta ostohintakin sitten harjallisella moottorilla yli 600, ja harjattomana yli 800. Eli ostat Cheetahin ja toisen vielä varaosiksi harjattoman E-Revon hinnalla ;)

Cheetahista löytyy enkuksi foorumeilta ja Youtubesta matskua jos kiinnostaa ja mietityttää.

229
Sähköautot / Vs: Ensimmäisen sähkiksen osto mielessä?
« : 03.08.17 - klo: 22.43 »
Suomesta jos shoppailee niin Traxxasin autot tuppaa olemaan tuohon tarkoitukseen tehtyä, korkeahko maavara, vedeltä suojat sähköt ym. Löytyy reilusti allekin 400 euron 1/10 RTR takavetoina short coursea (Slash), monsteria ja truggykin (Rustler). Tosin LiPo-akun ja harjattoman moottorin kanssa rupeaa kyllä kiipeämän yli tuon. Harjaton moottori kun on pitkäikäisempi ja ärhäkämpi, ei sillä että Traxxasin harjalliset moottoritkaan lepsuja olis.

Sitten on noita ulkomaan ihmeitä yksiä sun toisia. Yksi monsteritruggy mitä on paljon kehuttu olisi JLB Racing Cheetah, löytyy esim. täältä.

230
Sähköautot / JQ Racing The E Car
« : 07.07.17 - klo: 02.02 »
Muutaman mutkan käyttä törmäsin tämmöiseen autoon. On ollut tässä kesän mittaan mielessä 1:8 sähköbuggyn hommaaminen jossain vaiheessa (toivon mukaan viimeistään ensi kesään mennessä), kun toisin kuin 1:10 buggylläni sillä voisi jatkossa kisailla paikallisesti ja ilmeisesti muutenkin samoissa kisatapahtumissa Short Course-autojen kanssa. Kittinä hommaaminen vaan olisi melkoisen kallista, joten katsellut josko olisi siedettävän laatuista RTR:ää tarjolla.

Siitä tuli sitten tämä vastaan. Ongelmana että arvosteluita ja käyttäjäarvioita vaikeampi löytää kuin isoilta merkeiltä, varsinkin tästä sähköversiosta. Onhan tässä iso osa osista yhteensopivia nitroversion kanssa, mutta toisaalta RTR kun sisältää tuon sähköpuolenkin minkä huomioida. Liekö täällä kokemusta porukalla tästä? En ainakaan löytänyt keskustelua kuin nitroversiosta. Vaikka laatu olisikin hyvä - luetun perusteella pitäisi ilmeisesti olla, hintaisekseen varsinkin - niin vähän mietityttää tuo varaosien saatavuus, kun on Assoihin tottunut hakemaan suoraan paikallisen hyllystä (RCM:llä kun on nitro-RTR listattuna, mutta ei nähdäkseni mitään varaosia, RCcenter listaa myös sähköversion ja varaosia).

Tässä vielä linkki autoon: http://eu.jqracing.com/product/3872/2016-theecar-rtr-by-jqracing

231
Team Associated / Vs: Team Associated SC10
« : 05.07.17 - klo: 18.47 »
Assohan tuossa toissapäivänä julkaisi tästä "uudelleenlämmitetyn" RTR-version, nimetty SC10.3:ksi:

https://www.teamassociated.com/news/latest_products/2011-new_sc10_3_brushless_ready-to-run

Aika samantyyppinen ratkaisu kuin SC10 RS.

232
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 26.06.17 - klo: 05.58 »
Laskeskelin tuossa että muuten vaan ajettava Porsche tulis ainakin puolta halvemmaksi kuin kisa-Porsche, vaikka saisi käyttää vapaasti valittavaa 17.5t moottoria säännöissä listattujen sijaan. Taitaa jäädä haaveeksi kisat, kun sitten kerran kuitenkin varmaan ainoaksi kisaksi jäisi Äänekoski vuosittain. Harmittelin aiemmin myös kun paikallinen Short Course-kisa jäi pari viikkoa sitten käymättä, mutta näin jälkikäteen noita sääntöjä lukiessa totesin että ei ois ollu rahaa kuitenkaan kun ois tarttenu molempiin autoihin uudet renkaat sääntöjen takia. Tämmöstä tää on, harrastaminen, ei helppoa eikä halpaa :P

Harmi kuitenkin kun Jyväskylässä ei ole touring-rataa, autottomana (eli siis 1:1 auto) Laukaan ulkorata ja Äänekosken sisärata tulee hankalaksi ja/tai kalliiksi. Toinen harmi tuo aina käytettävissä olevan ajanoton puute paikallisradalla (ja Laukaalla), sitten taas joku LapSnapper maksais maltaita ja asennusongelmansa siinä vielä lisäksi. Antaishan se vaan autoluokasta riippumatta motivaatiota treenaamiseen kun sais seurattua aikojen nopeutumista vaikkei kisoihin sitten pääsisikään.

233
Yhden moottoriliittimen kolvaus petti. Onneks pysyi teipillä että sai päivän ajot ajettua, ei tosin paljon hyppiä uskaltanu ettei taas täräytä irti ;) On toi mun SC10 RS vaan kyllä huono-onninen auto, melkein aina jotain menee. Eilen jäi ajosessio alta 10 minuuttiin kun petti takarenkaan liimaus, sitä edellisellä kerralla heti alkuun akkuliittimen kolvaus (joo joo, en osaa kolvata, tiedän), sitä edellisellä kerralla puskuri rikki... jne jne.

234
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 25.06.17 - klo: 00.07 »
Hypyt, vaikka sinänsä hauskoja ovatkin, kun tuppaa olemaan mun perivihollisia, niin miettinyt tässä touring-puolenkin testaamista, josko vähän ei-niin-vakavaa kisaamistakin. Noista muiden sarjojen sääntö- ja rajoiteviidakoista kun ei saa kuin päänsärkyä (eikä kyllä näytä olevan niin helppoa tämänkään kanssa), niin varsinkin kun tässä ilmeisesti jopa kelpuutettaisiin Tamiyan Porsche-kitti, josta olen haaveillut. Tai no, menishän siitäkin moottori (eihän noita listattuja edes saa mistään), nopari ja renkaat uusiksi :roll: Noin yleisenä kommenttina, onpa muuten veemäistä yrittää miettiäkään kisoihin osallistumista ns. satunnaisharrastajana, torppaa aikeet tuohon viidakkoon aika äkäiseen.

Näitä VTR-kisojakin vaan taitaa olla joskus ja jouluna, muttei välttämättä silloinkaan? Mulla tuo pitemmälle lähteminen on vähän nihkeää, kun käytännössä julkisilla tapahtuu liikkuminen, ja jos vielä sarjat on pieniä niin kovin vähälle taitaisi per kisa jäädä se ajamisen määräkin. Liekö sitä pitäis kuitenkin tyytyä vaan kelloa vastaan kisaamaan (ainakin kun vielä olis aina käytettävissä ajanotto...) :tongue:

235
Olen tässä konvertoimassa E-Revoani Slashiksi, josko olis vähän parempi radalla ajella (helppo ottaa pienenä mukaan vara-autoksi). Kysymysmerkkinä renkaat, mahtaako Slashin vakiorenkaista olla saviulkoradalla mihinkään? En tahdo löytää netistä tähän oikein vastausta, se että hiekkaradalla joku ei tykännyt oli lähin mitä löysin. Muutenkin kaikki rengaskeskustelut oli aika hedelmättömiä, ei hirveästi Slashin kokoluokassa tahdo olla vaihtoehtoja, kun taas E-Revoon menee 1/10 crossarirengaskumit no problems.

236
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 17.01.15 - klo: 21.53 »
Otin SC10 RS RTR:n servon irti ja aukaisin sen, koska meni radalla rikki. Oletus oli että rattaita olisi rikki, mutten äkkiseltään bongannut puuttuvia hampaita. Syynättävä tarkemmin vielä huomenna!

237
Team Losi / Vs: Losi Micro SCT 4WD 1/24
« : 17.01.15 - klo: 00.35 »
No enhän minä sitten malttanut olla edes yhtä päivää tilaamatta taas :angry: Toivottavasti on sitten hyvä laite edes.

238
Team Losi / Vs: Losi Micro SCT 4WD 1/24
« : 16.01.15 - klo: 21.50 »
Joo, ittee rupes tämä kovasti kiinnostamaan. Ihan kuin ei olisi tarpeeksi rahaa jo polttanut viimeisen 3kk aikana näihin. Syksyllä eka ostoshan oli tuommoinen 1/36 Micro-T Stadium Truck, mutta näin jälkikäteen vähän harmittaa, kun ei ole harjaton, LiPo eikä 2.4GHz (tuo 27MHz tuntuu olevan erittäin häiriöaltis sun muuta) ja päivittäminen maksaisi ihan liikaa kun saa jo uuden auton sillä rahalla. Mutta eipä sitä ostaessa oikein tiennyt paremmin.

Joka tapauksessa nythän on tullut tuo uusi SCTE-versio. Isoin etu vanhaan nähden taitaa olla että siinä on suoraan LiPo mukana, ja ilmeisesti semmoinen jonka saa ladattua sekä helposti että nopeasti. 15C lataus"nopeus", eli muutamissa minuuteissa. Tuo olisi kyllä nimittäin loistohomma, kun se kaikkein isoin harmitus tämän 1/36:nkin kanssa on se, että ajat sen max 5min ja sitten latailet 20-25min.

Hintaa olisi toimitettuna ~170€ täältä http://www.modellbau-bochum.de/Losi-LOS00001IT2-Losi-1-24-Micro-SCTE-4WD-RTR-blau-INT

Tekisi mieli ottaa tuo, tai sitten ralliversio (jota olisi varastossakin), ja otti sitten kumman tahansa niin lisäksi sitten sen toisen tyypin korimalli ja ehkä renkaat että voi vaihtaa tyyliä halutessaan. Näissä tosin taitaa olla samankokoiset renkaat toisin kuin ymmärtääkseni vanhojen mallien kanssa joissa kai ralliversiossa oli isommat, joten ehkä renkaitakaan ei pakko olisi. Itse runkohan muuten joka tapauksessa nähdäkseni on kaikkineen identtinen.

Aika paljon kalliimmaksihan tämä tulee kuin vanha versio (jota ensin itsekin katsoin kunnes uuden huomasin) mutta jo tuo nopeasti ladattava akku itsessään on jo tosi iso syy miksi tämä uusi silti kiinnostaa enemmän. 1/36:n kanssa vähän harmittaa kun 1/24 olisi kuitenkin sitten ollut "parempi", niin jos ei nyt tekisi samaa virhettä sikä kuin 1/24:n ostaa.

Niin, ja onhan tässä uudessa myös uusi lähetin, vähän pienempi, en sitten tiedä onko muuten parempi.

239
Validi pointti tuokin ja mietin sitä kyllä, mutta päädyin lopulta nyt tuohon HobbyKingin servoon. Syynä se että ilmeisesti 2.4GHz laitteiden kanssa joillakin ollut ongelmia tuon Hitecin kanssa koska se ei ole digitaalinen. Noh, toivotaan että homma toimii tuolla.

240
Kaikkiin kohtiin kyllä ja osia menee rikki. :) Been there, seen that. Ja tuosta servosta mennyt kaksi kertaa rattaat ja vaihdoin tähän: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__11627__TGY_390DMH_High_Performance_MG_Digital_Servo_Extra_Strong_5_4kg_11sec_22_5g.html . Vakioservoon saa toki varaosarattaita (TRA-2082), maksaa n. 5 €.

Tuo Turnigy ei ole "vedenkestävä", mutta lumessa ja sohjossa olen tuolla ajellut. Pahimmat pyyhkii ajon jälkeen, niin homma bueno. Vesilätäkköjä kannattanee välttää.
Juu, kyllähän sitä ainakin ajan kanssa väkisinkin rikkoja tulee, vähän vaan harmittaa että näin nopeasti tämän kanssa ja vielä kuitenkin tuplarikko. Noh, varsinkin RTR-osat tietysti on mitä on. Pitänee aukaista tuo servo ja katsoa miten rattaiden on käynyt, mutta kyllähän siellä jotain rikki on selvästi.

Tuo Hobby Kingin servo näyttäisi ainakin pintapuolisesti asialliselta. Mitat ovat aika samanlaiset kuin Traxxasin orkkis-2080-servon, tuo varmaan siis menee ihan suoraan sen paikalle ilman säätämisiä? Mitä lueskelin niin ilmeisesti melkein minkä tahansa servon "vesitiivistäminen" ei hirveä urakka pitäisi olla, niin varmaan senkin saa tarvittaessa tuolle tehtyä.

Toinen vaihtoehto voisi olla Hitech HS-82MG, sitä ja 85-mallia ilmeisesti käytetään suht paljon näissä: http://fi.eurorc.com/product/8237/hitec-hs-82mg-standard-metal-gear-micro-servo
Vääntövoima vaan puolta vähemmän. Vitosen halvemmaksi vaan tulisi, niin ehkä se tuo HK:n servo voisi olla parempi. Harvemmin se lisävoima haitaksi kuitenkaan varmaan on.

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9