Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Bigbear

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 45
151
Kahtaluokkaa on vaikea ajaa samalla kalustolla samassa kisassa jos vaikka on erät peräkkäin niin tiukkaa tekee. Kysymys on periaatteesta ne on aina syvältä. Edelleen jos joku haluaa ajaa tosissaan tuuppia ulkoradoilla niin minkä kaluston se valitsee? Jos nelkkutuuppi on nopeampi ulkona kuin tuuppituuppi niin mulla loppuu usko rc auton valmistajiin.

152
TeknoRC / Vs: Tekno SCT410.3
« : 09.03.16 - klo: 22.00 »

153
Jos se myydään paketissa tuuppina ulos, niin mikäs siinä, vetareitakin tulee varmaan se kaksi mukana? Nelkkuun myytävä muutossarja on sääntöjen vastainen koska auto on myyty nelkkuna. Tuuppina myydyllä autolla ei tietenkään saa ajaa vastaavasti myöskään nelkuissa. Sanomattakin on selvää että jos Tekno kokeilee röyhkeästi julkaista auton muka kumpaankin luokkaan, ei sillä tietenkään saa ajaa Suomessa edes treeniä..  :grin:
Siinä on Teknon tehdaskuljettajille selitettävää miksi suomen kerhosarjassa ei saa ajaa Teknon lanseeraamalla tuuppi konversiolla. 😉

154
Ainoa haaste mikä tässä tulee on se kun vaikka Tekno tuo 2wd modin autoihinsa. Silloin peli menee taas uusiksi. Nyt on hyvin yksinkertaista ja selvää että tuupilla, joka siihen tarkoitukseen on suunniteltu ajetaan tuuppi luokkaa ja nelkulla sama.

Sääntöä voidaan höllentää aloittelijoiden sekä Veteraanien osalta. Mutta edelleen ihmettelen sitä, että nelkkutuuppi olisi ulkona mitenkään järkevä tai ylivoimainen. Mitä painoon tulee, niin Tommi taisi joskus ajaa 3.2 kiloa painavalla "Slashilla" kovaa sekin meni ja kesti hienosti. Ei muuta kuin kilo lisäpainoa tuuppiin ja hienosti menee. Ps. Ulvilassa taisi jokainen tuuppi painaa yli kolmekiloa, siis viime kesänä 😎

155
. Koko nelkkutuuppi hässäkkä alkoi vasta kun Mikko ja Jani vei tikkarit ja lähetti Jyväskylän jampat kotiin ;)

Olkoonkin hymiöllä varustettu viesti mutta alkaa meneen ylitte. "sarjavastaavana" toivoisin vähän korrektimaa kirjoittelua. Paistaa pikkasen liikaa pk seudulle veto nyt.  Itse olin vastaan noita tuuppinelkkuja ihan enne kisaakin, niitä ei saatu pois kisasta niin oli pakko koittaa jotain. Myöskään WJ:ssä ei moisilla ajettas jos minä asiasn päättäisin.


Miten väität että vedän PK seudulle, tuohan vaan oli fakta. Matolla ajettiin tietyllä tavalla väärillä renkailla ja se loi tuon mahdollisuuden, jolloin erikoisautoilla vietiin Tikkarit. Nythän säännöt muutettiin kesäksi, joten miten vedän "kotiin päin?"

156
Kuinka moni haluaisi ajaa kesällä nelkkutuuppia ja jos se on kiellettyä, niin kuinka moni jättää ajamatta?
Voi myös vastata privana.

T.Sami


157
Ja nää uudistetut säännöt astuu voimaan Kesäsarjan alkaessa, eiks vaan ?

Tällaiselle "Yksisilmäiselle Slowhandille" on kyllä ihan sama millainen alusta/vetotapa/rengastus kulkupelissä ( Asso ) on ... kun peräpään joukoissa tullaan.

Mielestäni veteraaneille pitäisi sallia vähän erikoisvapautuksia  :wink:

t.Timppa

Ps. Tärkeintä ei ole voitto .. vaan vastustajan täydellinen murskaaminen... eiku rento meininki hyvässä seurassa

Säännöt ovat siis kesäsarjan sääntöjä.

Tuota veteraani juttua olen itsekin miettinyt kun muutama konkari ajelee rennolla fiiliksellä nellkutuupeilla ja niistä ei ole mainittu mitään. Koko nelkkutuuppi hässäkkä alkoi vasta kun Mikko ja Jani vei tikkarit ja lähetti Jyväskylän jampat kotiin ;)

158
SC2-10 ja SC4-10 luokat ovat tarkoitettu 1/10 mittakaavan Short Course -tyyppisille autoille. Autojen tulee vähintäänkin perustua tätä tarkoitusta varten valmistettuun yleisesti saatavilla olevaan autosarjaan. Yleiset säännöt AKK:n pienoisautoitun sääntökirjassa.

Tuo bunkkerin kisa kun lähestyy niin mitenkäs on rajataanko ettei 4wd autolla saa ajaa takaveto luokassa ottamalla etu kardaani pois? Se kai on ihan lyömätön auto tuolle alustalle?

Krossissa nämä 2wd-konversioidut 4wd-autot kiellettiin joskus 90-luvulla (?) juurikin tästä syystä.
Tämän takia krossipuolella on tehty erikseen takavetoisia keski- ja "etu"moottorisia, nuo etumoottoriset siis käytännössä vastaavalla runkoratkaisulla kuin nelivetokrossarit. Esimerkiksi TeamC TC02C Evo vs. Team C TM2 V2

Kisat oli ja meni joten ei näitä vissiin vielä ehditty kieltää...  :wink:
En sano että pitäisi kieltää, mutta näin tilanne oli joskus kaukaisessa menneisyydessä että 4wd-rungot kiellettiin 2wd-luokassa.

-Jykä

Wj ja Eos sarjassa ilmeisesti kyseisiä kieltoja ei ole?

159
Auto sääntö päivitetty. Tuupilla tuupissa ja nelkulla nelkussa.

160
Miks kaikilla valmistajilla pitäis olla tuuppi??

Onko se aloittelija ystävällistä kun ostat halvan tuupin ja huomaat olevasi vailla mahdollisuutta voittoon kun vuosia ajaneet alan miehet vetää rakennellulla nelkulla???

Sarjasäännössä mainitaan vaatimus auton perustumisesta johonkin myynnissä olevaan autosarjaan... Teknosta, Desc410 tai Desc10 rakennettu tuuppi EI perustu mihinkään TAKAVETOISEEN (2wd) autosarjaan....
Oman tulkintani mukaan ovat siis sääntöjen vastaisia.. 

Ja tohon rengasasiaan. Rc10 ollaan nyt nussittu ton asian kanssa koko talvi eikä mihinkään ole päästy....

Kiitos rakentavasta kommentista.

Rengassääntö on jo niin loppuun kulunut aihe, ettei sitä edes jaksa pureksia enempää. Tämä talvi mennään olemassa olevilla säännöillä ja ensi talveksi tulee uudet rengas säännöt.

Sarjasääntö ei rajaa muuta kuin sen ettei ominpäin rakenneta protoja.
Tuohon toki voidaan tehdä muutos, että 2wd auton pitää olla 2wd:nä ostettu jne.

161
Omasta mielestäni, nämä proto ja rengasasiat tulee päättää Nokian päätöskisassa. RC10 tai Facebook ei ole oikea foorumi tälle keskustelulle. Päätökset näistä asioista tulee tehdä luokkaa ajavien harrastajien kesken avoimesti.

Terv
Juuso
Omasta mielestä nimenomaan RC10 on oikea paikka tuoda mielipiteensä julki ja aremmille on aina YV optio käytettävissä. Kokemuksesta osaan sen verran sanoa että kisapäivinä ei kovin monen kanssa ehdi kunnolla tällaisista asioista keskustelemaan

Luokkayhteyshenkilö tekee sitten päätöksen eri lähteistä saamien mielipiteiden sekä muiden asiaan vaikuttavien asioiden pohjalta.

Renkaissa ei varmaan muuta keskusteltavaa ole kuin että säännöissä sallitaan että tilanteen vaatiessa jollekkin radalle voidaan sallia yksityyppirengas kunhan se on tarpeeksi aikaisin tiedossa.

T:Tero

PS. Nelkun tuuppi konversioon ihan oma mielipide on että tuupit tuuppeina ja nelkut nelkkuina.

Jatketaan keskustelua kun se kerran aloitettiin.

Periaatteessa päätös on helppo tuupit tuuppina ja nelkut nelkkuna. Toisaalta jos nelkusta purkaa tuupin, niin se ei vaadi rakentelu taitoja ja nelkkuja on hyvin saatavilla. Tällöin auto ei ole myöskään mikään proto.

Persilleen taas menee jos "joka" kisaan pitää olla erikoisauto. Silloin luokka ei palvele aloittelijoita eikä kokeneitakaan kuljettajia järkevällä tavalla.
Näen myös nelkkutuupeissa hyviä puolia, joskin myös miinuksia
+ Samalla autolla voi ajaa talvella tuuppia ja kesällä nelkkua
+ Autot on huomattavasti kestävämpiä
+ Kaikilla merkeillä ei ole tuuppeja saatavana
- Jos painava nelkku kolaa kevyen tuupin luultavammin perinteinentuuppi menee rikki. Tämä on tosin täysin spekulatiivista koska yli kolmekiloisella tuuppituupilla on ajettu ja ehkä joskus ajeltu ja sanomista ei ole tullut.
- Jos nelkkutuuppi on "liian" kilpailukykyinen liukkailla renkailla mattoradoilla tai perus renkailla kovapintaisilla radoilla, niin tuuppi kuskien pitää vaihtaa kalustoa, jotta voi menestyä

Ihmetyttää myös rc autovalmistajien kyvyttömyys rakentaa nopeaa tuuppia jos vaikka ikivanhasta rtr losista tehty tuuppi on nopeampi kuin parhaiden valmistajien uusimmat luomukset........ Tämä tosin vahvaa huhu puhetta Nokian radalta.

T/Sami






162
Kisakalenteri sai täydennystä. Kausi pörähtää käyntiin 7.5 Tammisaaren turffi radalla!

163
Tulokset / Vs: SC Winter Cup 2015-2016 sarjatilanne
« : 07.03.16 - klo: 20.23 »
Editoidaas hiukan :)

SC2-10

Mikko Lampinen   272
Mikko Heikkilä   264
Jari Toivonen   218
Tommi Suuripää   213
Olli Palonen   208
Petri Tuomainen   198
Kimmo Pakkala   174
Ilkka Teittinen   164
Mikko Nepponen   161
Harri Kallonen   150
Aki Kaukovirta   144
Topi Salminen   134
Miro Simonen   134
Kim Elfström   132
Jukka Jalonen   127
Jussi Rinne   115
Sampo Mykkänen   115
Sami Huurresalo   108
Jon Lotila   108
Eetu Rajamäki   102
Mikko Mäkelä   100
Mika Lehtiö   94
Timo Jokinen   92
Jani Ravantti   90
Juuso Viholainen   90
Aki Puttonen   88
Jori Mykkänen   82
Sami Suokas   82
Meeme Kuuse   80
Kimmo Suokas   80
Juho Hattunen   76
Mikko Ylinen   63
Simo Juvonen   60
Marko Tammi   57
Janek Pähn   57
Albin Ljungqvist   52
Mika Niiranen   48
Petteri Langenoja   46
Johan Ljungqvist   42
Ossi Niemistö   30
Olle Saarenpää   28

Sc4-10

Mikael Yrjänäinen   300
Mikko Maula   254
Tony Liljeqvist   240
Martti Myllyntaus   238
Jani Ravantti   220
Jarkko Savola   210
Sami Suokas   199
Juuso Nuotio   189
Janne Maula   180
Samuli Saarelainen   165
Äyhö Teemu   142
Joona Lempiäinen   138
Juuso Viholainen   135
Hartlin Tommi   124
Janek Pähn   124
Heikki Suontausta   104
petri roine   100
Olli Palonen   94
Meeme Kuuse   92
Lauri Ruotsalainen   90
Tommi Tervo   88
Hideki Koivisto   86
Tatu Kolehmainen   82
Ilari Langenoja   69
Ari Koski   69
Mikko Mäkelä   63
Mikko Pyhältö   60
Antti Turtiainen   57
Jethro Lehtojärvi   54
Nicklas Ravanti   50
Alexis Vilkman   44
Mika Mäkinen   42
Ville Viholainen   40
Lassi-Jussi Väänänen   38
Teppo Heikkinen   30
Timo Jokinen   28

164
Tulokset / Vs: SC Winter Cup #4 5.3.2016 Ulvila Tulokset
« : 07.03.16 - klo: 11.00 »
Kiitokset kilpailunjärjestäjille ja erityisesti onnea Mikkelle sarjan voiton varmistaneesta osakilpailun voitosta. Sekä Heikkilälle joka otti voiton tuupissa. Sekä muille itsensä voittaneille!

Itse saavuin kisapaikalle pirteänä varttia ennen ekaa treeniä, jonka ajoin Ollin laina tuupilla (Desc410v2 2wd mod) sain auton muutama päivä ennen kisoja ja ekat metrit siis Ulvilassa.
Eka 5 minuuttia oli pelkkää spinnailua ja ihmettelyä. Ajattelin jo jättää leikin kesken, mutta urheasti painoin vaan menemään. Päivän mittaan alkoi löytyä sopivaa herkkyyttä ajamiseen ja tuloksena mieletön yllätys paikka A finaalissa. 

Finaaleissa oli sitten kaikenlaisia tapahtumia, mutta sain raivattua itseni kahdessa finaalissa kakkoseksi ,joka riitti kolmanteen sijaan. Olo oli kuin voittajalla. Ollin nelkkutuuppi toimi hienosti, joskin oli vaikein auto ajaa mitä olen ikinä ajanut.

Nelkussa painojakauma on liian etupainoinen, joten pitoa ei oikein saanut kiihdytyksiin.

Mahtava päivä siis tuupissa.

Nelkussa meni sitten taas miten meni :) Päivän kohokohtia oli kaksi. Sain Jeppen valmistaman hiilikuitu konversion finaaleissa alle ja sillä oli oikein mukava ajaa. Ykkös kohokohta oli kuitenkin onnistunut "reilaus" takasuoran laidan päällä, josta sai jopa palkinnon :)


Sitten plussat ja miinukset.

+Siisti paikka ajaa valoisa ja tilava (siis lähinnä mekkaus alue)
+Seinä kurvit
+Rento meininki
+Yllätyspalkinnon RcKaupalta. Sarja kiittää!

-Takasuoran hyppy oli jopa vaarallinen, jos vahingossa auto lähti kiihdytyksessä poikittain niin auto hyppäsi radan ulkopuolelle katsomoon saakka. (tosin mä taisin olla ainoa, joka tuon sai aikaiseksi...)
-Mikroauto mollat olivat todella armottomia (niihin voisi laittaa ihan perinteisen kantteren, niin kisa ei mene pilalle jos auto hipaisee mollaa)
-Vaahtomuovi pehmusteet varsinkin siinä 270 kurvissa, tätä onneksi korjattiin kisan kuluessa päällystämällä se vanerilla.
-Lähtöpaikat voisi olla jossain muualla kuin ennen seinäkurvia



Ajanoton Samille annettiin turhan tiukka tehtävä, kun ekaa kertaa ikinä piti käyttää ajanottosoftaa ja kuuluttaa kisoja. Tästä en moiti Samia lainkaan, sillä tehtävä on todella haastava.

Ensi kerralla ajanotossa olisi hyvä olla koko ajan kaksi henkilöä. Toinen kuuluttamassa ja toinen pyörittämässä ajanottoa.

Stindelle. Sorry kolaukset, olisi varmasti pitänyt pyytää tilaa eikä kolata :)

Radan pinta antoi koheltamisen anteeksi ja sain kaadettua auton vain kerran pidosta. Silti pidän enemmän kovapitoisesta alustasta, joka vaatii ajamiselta aivan eriluokan reaktioita ja tarkkuutta.

Kesällä nähdään taas Ulvilassa ja sitä ennen vielä ainakin Nokian päätös osakilpailussa.




165
Team Durango / Vs: Durango DEX410v5
« : 02.03.16 - klo: 13.11 »
Aloin niputtamaan omaa V5 autoa, pari bugia löytynyt ohjeista mutta muuten auto on ollut aika helppo kasata.. kellään muulla työn alla?

Käytitkö paperi manuaalia vai netti manuaalia?

166
No niin äskeinen kirjoitus hävisi bittiavaruuteen. Sun kirjoituksista sai sen kuvan ettet uskaltanut laittaa staggereita alle kun vauhti ei riittänyt? Mitä kisaamisern tulee niin jopa tuupin C finaalissa oli hyvää kilvanajoa ja rentoa menoa. Aika harva tuuppi kuski varusti autonsa kokonaan minipinneillä ja varsinkaan leikkaamattomilla sellaisilla. Oliko sulla leikatut renkaat?

167
Jussi, pakko sanoa että menestystä haluavalla kilpailijalla on todella ala-arvoinen asenne muita kilpailijoita ja kisan järjestäjiä kohtaan. Pitääkö radan olla aina kaikille heti helppo vai luuletko että harjoitus tekee mestarin?  Esim. 4wd luokan voitti ulkopaikkakuntalainen kahden päivän treenillä.

Voisko peilistä löytyä vika kun ajo ei kulkenut?

Onko kaikki kisat floppeja joissa sinä et pärjää?

Pystyn kyllä helposti ajamaan alemmissakin finaaleissa hymy huulilla kunhan syyt sijoitukseen löytyy jostakin muusta kuin p*skasta alustasta. Jep, totta, oli luokaton suoritus kun ei osannut tehdä corrista kiilaa..

Rengas oli vapaa. Minipinnillä ei ollut pakko ajaa. Mutta pakottava tarve menestyä teki tehtävänsä. Olisit vaan ajanut hauskoilla renkailla tai keskittynyt auton säätämiseen ja pitänyt pään kylmänä. Nyt ei tainnut sulta mikään onnistua? Kyselitkö muuten paikallisilta vinkkejä renkaisiin tai säätöihin vai ihan itsekö setuppis rakentelit?

168
Hattunen taisi ajaa pinneillä molemmissa päissä ja yhden päivän treenillä saavutti loistavan tuloksen. Jori ajoi kanssa mahtavasti. Taisi olla perinteinen tuuppi alla?

169
Kiitos kisoista Fullspeed RC:lle.

Järjestelyt toimivat mallikkaasti ja kisoissa oli pääsääntöisesti mahtava fiilis.

Omat odotukset olivat A finaalissa. Tosin olin laskenut 10 kuskin finaalien mukaan :) Kisoissa sitten ajettiin kahdeksan kuskin voimin finaalit ja tiesin, että tiukkaa tekee.
Lähdin riskillä päivään laittamalla tuliterät minipinnit alle, joilla en ole ikinä Bunkkerissa ajanut. Olin kyllä treenannut paljon, mutta liukkaammilla renkailla.

Ekat kierrokset vapaissa treeneissä antoi luottamusta autoon ja pääsin reseedauksessa kuumimpaan alkuerään. Siellä oikeastaan yllätyin kuinka helppo auto oli ajaa ja vauhtia alkoi löytyä. Alkuerien jälkeen neljäs sija, joka oli aivan jotain muuta kuin odotin. Taakse jäi Ravantti,Myllyntaus ja Nopeampi Maula.

Finaalit sujuivat erittäin mallikkaasti vaikka ensimmäinen niistä oli aikamoista tönimistä ja radalla tapahtui muutenkin kummia. Tuloksena kuitenkin huikea kolmas sija! Seuraavaan finaaliin lähdettiin rennommin mielin sain kuin sainkin pidettyä Janin takana ollen neljäs.
Kolmannessa finaalissa kaadoin heti alkumetreillä ja tipuin liian kaus. Martti pääsi käyttämään muiden epäonnen hyväkseen ja ajoi toiseksi. Tämä tiesi melkovarmaa nelossijan menetystä loppupisteissa, mutta viimeisessä finaalissa ajelin kaikessa rauhassa ja enemmäön keskityin Arin ja Martin taisteluun toivoen, että Martti ei tee huikeaa nousua viimeisillä kierroksilla.

Finaalin sijoitukset riittivät omalta kohdalta huikeaan neljänteen sijaan!

Huomitoitavaa oli myös Arin erittäin kova tulos!


Alla olevassa kuvassa testloggerin dataa kisasta. Renkaat pysyivät koko kisa päivän loistavassa iskussa

170
Tulokset / Vs: SC Winter Cup 2015-2016 sarjatilanne
« : 27.02.16 - klo: 23.54 »
Epäviralliset tulokset kolmannen kisan jälkeen

SC2-10
Mikko Lampinen   272
Olli Palonen   208
Jari Toivonen   196
Mikko Heikkilä   164
Harri Kallonen   150
Tommi Suuripää   144
Ilkka Teittinen   140
Miro Simonen   134
Mikko Nepponen   134
Kim Elfström   132
Topi Salminen   126
Petri Tuomainen   126
Sampo Mykkänen   115
Jussi Rinne   115
Kimmo Pakkala   114
Sami Huurresalo   108
Mikko Mäkelä   100
Aki Kaukovirta   94
Jani Ravantti   90
Aki Puttonen   88
Jori Mykkänen   82
Meeme Kuuse   80
Juho Hattunen   76
Jukka Jalonen   70
Jon Lotila   66
Mikko Ylinen   63
Simo Juvonen   60
Marko Tammi   57
Janek Pähn   57
Albin Ljungqvist   52
Eetu Rajamäki   50
Mika Niiranen   48
Mika Lehtiö   48
Petteri Langenoja   46
Johan Ljungqvist   42
Timo Jokinen   38
Kimmo Suokas   36
Ossi Niemistö   30
Olle Saarenpää   28



SC4-10
Mikael Yrjänäinen   290
Mikko Maula   245
Tony Liljeqvist   240
Martti Myllyntaus   220
Sami Suokas   199
Jani Ravantti   195
Juuso Nuotio   177
Janne Maula   173
Samuli Saarelainen   150
Jarkko Savola   150
Joona Lempiäinen   138
Hartlin Tommi   124
Äyhö Teemu   124
Janek Pähn   114
petri roine   100
Olli Palonen   94
Meeme Kuuse   92
Lauri Ruotsalainen   90
Tommi Tervo   88
Hideki Koivisto   86
Tatu Kolehmainen   82
Ilari Langenoja   69
Ari Koski   69
Juuso Viholainen   66
Mikko Mäkelä   63
Mikko Pyhältö   60
Antti Turtiainen   57
Jethro Lehtojärvi   54
Heikki Suontausta   52
Alexis Vilkman   44
Mika Mäkinen   42
Ville Viholainen   40
Lassi-Jussi Väänänen   38
Teppo Heikkinen   30
Timo Jokinen   28

171
Kilpailijoiden kanava / Vs: RCM ohjelmaan apuja
« : 23.02.16 - klo: 19.40 »
Laita mulle sun sähköposti niin jeesataan.

172
Tulokset / Vs: Winter Jumps 4 - Nokia - Tulokset
« : 23.02.16 - klo: 18.51 »
taisin nostajana olla väärässä paikassa vaikka yritin olla oikeassa paikassa. Ainakin nostin tehokkaasti, josta sua ei voi kehua kun olet julkisesti sanonut ettei se kiinnosta sinua.
Tämä siis tuolle Metsäläiselle..
Taitaa myös AKK:n säännöissä olla yksi rangaistuksen peruste tuo huutelu. Ehdottaisin wj sarjaan samaa sääntöä (joka jo pitäisi olla koska säännöt perustuu maastosarjan sääntöihin). Mun mielestä tuollaiselle käytökselle mitä videossa päästiin todistamaan saisi olla 0 toleranssi

173
Tulokset / Vs: Winter Jumps 4 - Nokia - Tulokset
« : 23.02.16 - klo: 18.13 »


Tuollaiset häiriköt tulisi poistaa kisapaikalta. Todella asiatonta huutelua katsomosta

Vois olla peiliin katsomisen paikka. :wink:

Avaatko hiukan tätä kun tulee ihan sellainen mielikuva, että itse käyttäytyisin huonosti kisapaikoilla.

174
Kilpailukutsut / Vs: SC Winter Cup #4 5.3.2016 Ulvila
« : 23.02.16 - klo: 11.59 »
Mistä löytyy ilmoittauneiden listat?

Kiinnostaa tietää paljonko kisaajia on tulossa paikalle

175
Tulokset / Vs: Winter Jumps 4 - Nokia - Tulokset
« : 22.02.16 - klo: 22.33 »
Tuollaiset häiriköt tulisi poistaa kisapaikalta. Todella asiatonta huutelua katsomosta

176
1/10 Buggyista ainakin Kyosho Lazer ZX-6:ssa on erilliset etu ja takajäykkärit. Alumiinirunko ilmeisesti mahdollistaa.
Kiertosuunnassa sitä fleksiä kai halutaan, ei niinkään pituussuunnassa, vaikka toiset 1/8-autot joustaakin huomattavan paljon keskeltä autoa. Polttiautoon ylädekin tekeminen symmetrisesti on lähes mahdotonta, siksi varmaan on päädytty erillisiin jäykkäreihin..

Miksi kysyn, niin olen suunnittelmassa Desc10 SC autoon, joka pohjautuu 1/8 buggyyn ylädekkiä, jotta saan rakennetta kevennettyä ja mahdollisesti säädettävää fleksiä aikaiseksi.

177
Yleinen keskustelu / RC offroad kilpa-auton rungon flexaus
« : 19.02.16 - klo: 09.05 »
Voisiko tietävät kertoa kuinka paljon ja mihin suuntaan auton rungon tulee flexata?
Ilmeisesti kovemmalla pidolla haetaan jäykempää runkoa, jotta runko taipuu saman verran kuin löysä heikommalla pidolla.

Toinen kysymys, että miksi vain M8 autoissa ja SC autoissa on perinteisiä jäykkäreitä edessä ja takana kun taas 1/10 buggyissä on jäykistys hoidettu rungon sivuilla olevilla jäykistimillä tai topdeckillä.

Mitä etua tai haittaa on kyseisistä ratkaisuista?

178
SC Summer Cup 2016 on kilpailusarja 2WD ja 4WD Short Course autoille.

Kisapäivät ja paikat:
SC Summer Cup 2016 I 7.5 Tammisaari
SC Summer Cup 2016 II 9.7, Vantaa
SC Summer Cup 2016 III 30.7, Turku
SC Summer Cup 2016 IV/V 3-4.9 Jyväskylä
Sarjan yhteyshenkilöt:
Sami Suokas (Bigbear) sami dot suokas at gmail dot com
Miro Simonen (MirosHima)

Facebook:
https://www.facebook.com/SCFinland

Web:
http://shortcourse.fi/

Säännöt:
SC2-10 ja SC4-10 luokat ovat tarkoitettu 1/10 mittakaavan Short Course -tyyppisille autoille. Autojen tulee vähintäänkin perustua tätä tarkoitusta varten valmistettuun yleisesti saatavilla olevaan autosarjaan. Yleiset säännöt AKK:n pienoisautoitun sääntökirjassa.


Akseliväli Min / Max ........................................ 320mm / 335mm
Kokonaispituus Min / Max ...............................540 mm / 568mm
Kokonaisleveys Min / Max .............................. 290mm / 296mm
Pienin paino SC2-10........................................2000grams
Pienin paino SC4-10........................................2500grams

Renkaat:
Vapaa SC-rengas, 2,2"/3,0" vanteella. Ei kemiallista käsittelyä.
Yksi rengas kierros /kilpailu/auto. Renkaat merkitään ennen alkueriä.
2wd luokassa rajoitus ei koske vapaasti pyöriviä renkaita


Kori:
Lava-autoa tai maastoautoa muistuttava polykarbonaatti (Lexan) kori (Truck Body). Korin pitää kokonaisuudessaan peittää renkaan pintakuviointi ylhäältäpäin katsottuna. Riittää jos rengas jousitus sisäänpainettuna menee korin sisälle. Koriin saa laittaa koriin kuuluvat korin suuntaiset ilmanohjaimet kiinni(Numero levyt), siivet tai muut ei korinsuuntaiset ilmanohjaimet kielletty, koriin ei myöskään saa muokata siiveksi tulkittavia osia esimerkiksi taivuttamalla osittain leikattua aukkoa siiveksi. Koriin saa tehdä vapaasti aukkoja koritolppia, transponderia ja antennia varten. Koriin saa tehdä myös ilmankiertoa helpottavia aukkoja siten että esikuvamaisuus säilyy.  Rungossa olevien sivutörmäyssuojien on oltava kokonaisuudessaan korin kylkilinjojen sisäpuolella. Etu- ja takapuskuri on oltava paikallaan.

Akku:
Vapaa kovakuorinen akku jonka nimellisjännite on maksimissaan 8,4 volttia. Lataus suojapussissa!
(nimellisjännite on se jännite joka lukee akun tuotetiedoissa).

Moottori:
Vapaa 540 tai 550 sarjan moottori tai jokin vastaavankaltainen, polttomoottorit, kaasuturbiinit ja polttokennot kielletty!

Lisäksi sarjassa on käytössä AKK:n Pienoisautoilun yleiset säännöt
http://www.autourheilu.fi/saannot/ -> Pienoisautoilu

Transponder:
Kilpailuja varten autossa pitää olla kilpailujärjestäjän ilmoituksen mukainen tai yhteensopiva transponderi. Transponderin toiminnasta vastaa kilpailija ellei selkeästi pystytä osoittamaan että toimimattomuus johtuu kilpailujärjestäjän huolimattomuudesta tai ajanottolaitteiston viasta. (vrt. usealla kilpailijalla toimimattomia pondereita).

Kilpailijanumero:
Kukin saa oman kiinteän kilpailunumeron. 2015 Summer Cupissa käytössä ollut kilpailijanumero on voimassa myös Summer Cupissa. Jos numeroa haluaa vaihtaa niin meili tai YV minulle.

Ajoformaatti:
Harjoitukset 1-2 kertaa
Alkuerät 2 kertaa 7 min. Laskentatapa: Paras kolmen kierroksen tulos.
Finaalit 4-5 kertaa riippuen aikatauista (Laskenta, 2/4 tai 3/5). Tasapisteissä parempi sija ratkaisee. Jos ei ratkaise, niin parempi tulos, jos ei sittenkään niin sitten väännetään kättä.
Kaikki finaalit ajetaan yhtä monta kertaa.
Kilpailupäivät pyritään sovittamaan aikavälille 9:00 - 18:00

Kilpailupäivän vapaa aamuhajoittelu kilpailun järjestäjän päätettävissä, mutta mainittava kilpailukutsussa.

Tuomarit ja kilpailun johto:
Finaaleissa tuomari pakollinen. Alkuerissä tuomarointi kilpailun järjestäjän päätettävissä.
Toivottavaa on että kilpailunjohtaja ei ole kilpailija osakilpailussa.

Osallistumismaksut:
Maksimissaan 20 eur / luokka.

Palkinnot:
Osakilpailuissa vähintään molempien sarjaluokkien 5 parasta ja muiden finaalien voittajat. Sarjapalkinnot 10:lle parhaalle molemmissa luokissa. Sarjapalkinnot jaetaan viimeisessä osakilpailussa. Sarjapisteisiin huomioidaan 3 parasta tulosta, tasapisteissä parempi sijoitus ratkaisee.

Sarjatilanne:

Kilpailunumerot:
http://bit.ly/WCMbTY

Sarjan tukemista jatkaa EuroRC.

Sarjaa tukee myös:
Kymppikatto

179
RC-kerhot ja -radat / Vs: RC-Ratakeskus
« : 16.02.16 - klo: 12.09 »
Onko krossiradalla ajovuoroja?
Mitkä autot on sallittu?

Tuollainen oli viesti ketjussa

"Ainoastaan sähköautoja kaikilla radoilla.
Kokoluokkamaksimiksi on ajateltu 1/10, mutta jos tyhjää on tai muita samankokoisia voi isompaakin autoa radalla kokeilla.
Ainakin nyt viikolla on ollut hyvin väljää.
Toki rata voi mennä ahtaaksi. Muuten ei rajoituksia automallien suhteen ole.
Ehkä "touring"- ja driftiautojen ei kannata myöskään samaan aikaan isommalle katuradalle mennä.
Myös pitoaineet ovat pannassa juuri driftiyhteiskäytön vuoksi.

Mikko"

180
Turun suunnalta tulee kuski/kuskeja ajamaan Tiistaina 1200 aikoihin. Onko mahdollista saada ovia auki silloin?

Anyona?

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 45