Tuli luvattua laittaa yksi nelkku-slash kuntoon ja nyt kaivataan hiukan vinkkejä. Pahoittelen jos näihin on tässä ketjussa jo vastaus, mutta aika ei anna periksi käydä koko ketjua läpi kovin tarkasti. Jos näistä on jo puhuttu, niin suuntaa antava sivunumerokin auttaa.
1. Moottorin laakerit ovat tiensä päässä (johtojen puoleinen ruosteessa). Helppo homma vaihtaa, tai oli ainakin vanhan mallisessa velineon 3500 motissa. Tässä kun ei aukea kuin johtojen puoleinen pääty. Eli pitääkö akseli/roottori sitten vetää jollain pihdeillä sieltä ulos kun ainakaan oma sormivoima ei siihen riitä? Samalla pitää sitten varoa naarmuttamasta/vahingoittamasta kyseistä osaa. Ja mitenkä sitten se pinjonin puoleinen laakeri? Lyödään paikastaan ulos ja ravistellaan kannun läpi pois? Ja uusi sitten roottorin mukana paikalleen?
2. Etudiffi "ritisee". Vähän samanlainen ääni kuin rustlerissa kun vaihteistoon ei laita ollenkaan rasvaa. Sellainen metalli vasten metallia ääni. Auki, puhdistus ja rasvaa?
3. Renkaat on ihan hävyttömän epätasapainossa. Tarkemmin taitavat olla vettä täynnä (sitä tulee loputtomasti ulos kun gummia puristelee). Lienee pakko repiä auki vai saako sieltä jotenkin tuon veden pois. Toki sitä voisi puristella aikansa ja kun se lopulta loppuu niin vaikka saunaan kuivumaan.
Näihinkin kun saisi apua, niin pääsisi jo pitkälle
. On tuossa muuten muutamia aika ihme ratkaisuja, mutta toisaalta keula ja perä lähtee näppärästi auki.