Tärkein: Ensinnäkin osta laturi NiMH akuille niinkuin edellä mainitaan. Ei oo kalliita peruslaturit. Toiseksi tarkista etteivät liittimet ole likaiset tai hapettuneet.
Ja sitten olettaen että sait auton manuaalin mukaan: (ja jos et niin hommaa ihmeessä jostain se käsiisi
)
1. ja 4. Irroita pinjoniratas moottorin akselilta. Jos renkaista pyöriteltäessä voimansiirrosta eikä pyörien laakereista kuulu/tunnu rahinaa, kuluvat osat ovat kunnossa. Voimansiirron pitää rullata herkästi ilman takelteluja. Diffiä eli tasauspyörästöä kannattaa pyöritellä(pidä isoratasta paikoillaan ja pyörittele jompaakumpaa rengasta) koska ajan myötä diffin painelaakeriin saattaa mennä pieniä kivenmurusia. Diffi pyörii hieman jähmeämmin, mikä on normaalia. Tarkasta diffin kireys. Ks manuaali. Pura/kiristä tarvittaessa. Ks. Manuaali. Rullaile myös eturenkaita, sillä niiden pitää rullata todella herkästi.
Älä pura autoa jos ei ole pakko. --> Hävinneiden osien minimointi
Jos jotain häikkää löytyy, auton kokoamisohjeesta näet miten auto on kasattu. Purat vain tarvittavan kohdan käänteisessä järjestyksessä. Kannattaa varata viilipurkkeja ym. astioita osille. Etene rauhallisesti ja ajatuksella. Putsaa ja tarkasta osat sitä mukaa kun purat autoa. Hammasharja, Talouspareri ja topsipuikot ovat käteviä. Jollain liuottimella voi pestä metalliosia mutta ei mielellään muoveja. Vedellä ja fairilla voi pestä muoviosat.
Jos laakereista kuuluu tai tuntuu rahinaa vaihda ne uusiin. Puhdista laakerit vain päällisin puolin varovasti(topsit ja paperi). Älä käytä suihkeita tai liuottimia. Laakerit ovat tiivistetyt joten niihin ei pitäisi mennä likaa. Paineella suihkuttaminen voi tunkea laakeriin enemmän likaa sisään kuin sieltä ulos. Eli ei myöskään paineilmaa laakereihin.
Hammasrattaissa ei saa olla silminnähtävää kulumaa, lähinnä epäsymmetrisyyttä hampaissa.(tuskin onkaan). Älä pura diffiä, jos ei ole pakko!
Kasatessa jätä hammasrattaat kuiviksi. --> Ei kerää likaa. Voimansiirtolaatikon puolikkaiden saumakohtaan voi laittaa Losin paksua diffirasvaa niin pysyy pölyt pois boksista.
5. Itselläni samanlaiset eikä niissä mitään vikaa!! Parhaiten opit ajamaan kun keskityt olennaiseen, eli auton säätöön ja ajamiseen, etkä lähettimen Säätämiseen. Ainut olennainen säätö lähettimessä varmaankin ohjauksen trimmi!
6. Ks Manuaali. Kasausohjeissa on auton oletussäädöt. Ns. jokakelin säädöt.
7. ja 8. Tarkista auraus/haritus. Renkaiden ollessa suorassa, vertaa renkaiden etäisyyksiä etu- ja takareunoistaan. Oletuksena yhtä kaukana toisistaan.
Kun renkaissa aurausta, etureunat lähempänä toisiaan kuin takareunat. --> Rauhoitaa ohjausta.
Kun renkaissa haritusta, niin em. päinvastoin. --> ohjauksesta tulee agressiivisempi.
Aaurauskulmat Luokkaa 1-2 astetta puoleen tai toiseen Per rengas.
Jos auto käyttäytyy levottomasti perusasäädöillä, niin ensimmäinen säätökohde on sormenkoukistajalihaksen liipaisuherkkyys
. Kokeile laitaa ohjaukseen aurausta jos haluat(siis jos auraus oli nolla tai haritusta). Muista säätää kummankin puolen raidetangot samanmittaisiksi. Katso ovatko ne yhtäpitkät alunperinkin. Työntömitta on hyvä apuväline.
Ps. Ohjauksen linkistössä on jo uutena välystä (siis kohtuudella) joten siitä ei kannata välittää. Se rauhoittaa auton käyttäytymistä. Itselläni on Double-x.
9. Jos auto aliohjaa, niin silloin auto pyrkii "puskemaan", eikä meinaa kääntyä.
Yliohjauksessa auto tahtoo mennä "kahva edellä", eli takapää lähtee helposti luisuun ohjausliikkeistä.
Näihin vaikuttavat lukemattomat auton eri ominaisuudet. Ali- ja yliohjautuvuus ominaisuudet muuttuvat myös auton nopeuden mukaan.
Edit:tiä tuhottomasti koska tallensin vahigossa ennenaikojani.