- Niin, koulukuntia on monia; tiedä sitten kuka on oikeassa:-)
Olen vain noudattanut RB:n ohjetta jättää ölyämättä ulompaa suodatin elemettiä, koska uskon heidän ideologiaansa asian suhteen.
-> Ei vaan itsellä ole juuri koskaan stumpannut WS7II, pölyisimmilläkään heinäkuisilla keleillä esim. Jyrkkälässä, hukassa on tosin mun ajotaidot olleet... (olen parhaimillaan ao. olosuhteissa vetänyt oikein vaan reippaasti päälle litran ainetta yhdellä suodatinsatsilla.)
Itse ajattelen asiaa niin, että öljytty ulompi elementti toimii kuin kärpäspaperi, joka vetää itseensä kaikki Kakkelberg:it ja vaikeuttaa ilmanvirtausta itsensä läpi enemmän kuin öljyämättömällä..
Ajattelen samoin kuin RB:llä ajatellaan, että ulompi elementti on lähinnä "karkea-/esisuodatin", joka suojaa öjyttyä sisäelementtiä suurimmalta irtohiekka/-savipölyltä. Kuten sanottu, paremmin on tuntunut toimivan kuin niillä jotka öljyävät myös ulomman elementin.
Lisäksi, mielestäni monen ajajan käyttämät krossipyörän moottorin ilmanputsariin tarkoitetut suodatinöljyt ovat vähän turhankin paksuja/jäykkiä, estäen riittävän ilmansaannin ja siten aiheuttavan melko paljon stumppeja!? Tuollainen pienoiskone on kuitenkin "vähän" eri juttu kuin esim. piikkinen krossipyörän kone. - Tällainen mielikuva on vain jäänyt, kun on asiaa vierestä seurannut.
- "Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä", tyyliin...