Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Howari

Sivuja: [1] 2
1
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 03.09.06 - klo: 12.19 »
Mark Pavidis näemmä sitten nappas MP777-vessa editionilla maailmanmestaruuden....

2
Yleinen keskustelu / Futaba 3pk + Spektrum vai Nomadio?
« : 03.07.06 - klo: 21.00 »
Tuon HVoltage:n poimiman  XRay-foorumin keskusteluthreadin mukaan tämä vaiva on 3PKS:n lähettimen vika, ei vastaanottimesta riippuvainen(kuulemma Futaban Jenkkilän päädyn tunnustama ongelma).

Itse olen testannut vain Spektrum HRS-vastarilla, en lainkaan Futaban omalla syntikka vastarilla; edellämainittujen tietojen pohjalta ajattelin sen olevan turhaa työtä. :!:  :?:

- Kuten mainittu, muuten tuo radio toimii OK Spektrumin HRS-versiolla varustettuna.

3
Yleinen keskustelu / Futaba 3pk + Spektrum vai Nomadio?
« : 03.07.06 - klo: 12.18 »
Joo,

- Totta tosiaan, munkin Futaba 3PKS:n kakkoskanavassa on jotakin pikku feelua :evil:  :evil:  :oops: Kyseisen rakkineen kakkoskanava "värisee" ihan silminnähtävästi ja välillä tapahtuu pientä nykimistä (Futaba S9350-digiservo) :!:  :?: Muuten ao. laite toimii ihan niinkuin pitääkin (käyttö tähän asti vähäistä)...

Positiivista on myöskin se, että Spektrum HRS-setti toimii myös Fail Safe:ien osalta oikein; aikaisemman Spektrum "vakiosetin"/3PK:n kanssa kakkoskanavan Fail Safe ei vain suostunut toimimaan.

Tartteepa ryhtyä seuraamaan, mitä/koska Futaba tekee tämän ongelman korjaamiseksi. Onneksi tuo vika ei estä ajamista.

4
Yleinen keskustelu / Futaba 3pk + Spektrum vai Nomadio?
« : 24.06.06 - klo: 00.54 »
- Koska on Juhannus ja olen melkoisen humalassa, niin en jaksa edes katsoa stringiä taaksepäin ja todeta kuka väitti, että Spektrumissa "saa kylkiäisenä paljonpuhutun latenssiongelman tms."; bullshit :!:  :!:  :lol:  :lol: (vai luinko päi´Brinkkalaa..)

Itse en viime vuonna havainnut moista (Futaba 3PK + Spektrum) :!:  :?: (päinvastoin; vähemmän viivettä; ei ainoatakaan virhetilannetta, joita ei tosin ollut 40FM HRS:lläkään..)

Nyt vaihdoin Futaba 3PKS + Spektrum HRS-settiin ja voin raportoida heti, kun pääsen testaamaan...

- Mielenkiintoista on se, kuinka Spektrum ja Nomadio "väistävät toisensa", kun Spektrum toimii suorasekvenssillä ja Nomadio taajuushypyttää (tää kiinnostaa, että onko yhden ISM-kanavan sisällä, vai kaikkien 79:n välillä

 :!:  :?: )

5
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 22.06.06 - klo: 00.06 »
Tuo SP3-päivityksen päärattaasta sen verran, että muualta saa tietoa sen olevan 48T Carbon pääratas... Tukivarret ovat myöskin tuhdimmat/kestävämmät, eli Mika sulla tuskin on näitä... Myöskin siivenpidike on tehty vahvemmaksi; muuta eroa siinä kiinnikkeessä ei pitäisi olla.

- Nettihuhuihin viitatan vaikuttaa siltä, että MP8:a ei ole tulossa MM:in mennessä vaan tuo SP3.. :!:  :?:

6
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 20.06.06 - klo: 21.56 »
Korjaan: jooka... :oops:

Howari

7
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 20.06.06 - klo: 21.52 »
joona; Jartsa,

- Ei kummoisempia toiminnallisia tuunauksia.. Toimis´aivan samalla tavalla ilman näitäkin (partit ovat vain tuhdimpaa tavaraa):

- King Headz iskaritornit, rungon jäykkärit, A-plate, rear suspension plate( kit 1-2-3 astetta) ja Racers Edge shock Mounts..
- auto muuten Kanai 3 kasaamisohjeen mukainen, paitsi keskellä 7000 öljyt..
 (MP 7.5/K3 omistajat; kokeilkaa iskareihin Kyosho 500cb eteen ja 350 cb taakse; toimii meinaan melko hyvin kaikkialla...)
- nippusiteet ovat vain ulkonäön vuoksi flour. oranssi/hot pink...
- maalaussekoilu ei ihan niinkuin ajattelin (mustalla oli takoitus saada marmorikuviointia aikaiseksi, mutta sellofaani-muovi uupui (Elmu-kelmu pallukoilla sai tuollaista aikaiseksi :lol:  :lol:

8
Yleinen keskustelu / Kuvia omista Rc-autoista
« : 19.06.06 - klo: 20.13 »
J0rmaalari,

Toi musta on Pactran Metallic Black (jos värin tyyppiä tarkoitit; muutenhan se on vain suttua) :lol:  :lol: . Oranssi on Pactran Fluorescent Orange , jonka päälle Pactra White Fluorescent Cover Coat.

- Ajattelin, että toi musta kuviointi olisi "hukkunut" ton oranssin värin "hehkuun" kirkkaassa auringon valossa... Ois vaan pitänyt kokeilla kuvaamista ulkona. :!:  :?: -> Laina kamera; vähän kokemusta tikitaalikameroista.
 :oops:

9
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 19.06.06 - klo: 09.24 »
K3 eilen, enjoy :!:  :?:  :roll:  :lol:

Howari










10
Yleinen keskustelu / Kuvia omista Rc-autoista
« : 19.06.06 - klo: 09.16 »
Tossa olis viimeisimmät otokset Kyösti K3:sta. Maalauskokeilu meni hieman keturalleen, kun ei ollut ihan sitä tarvittavaa tarvikketta käytössä, jolla oli tarkoitus saada "marmorikuvio" aikaiseksi mustalla värillä... :lol:

Näissä kuvissä tuo Fluor. oranssi ei pääse lähitienoillekaan oikeuksiinsa, kun tuo fluoresoiva väri ei oikein fluoresoi ilman auringon valon UV:ta... Ulkona tuo oranssi hehkuu kyllä kuin Naantalin aurinko...










11
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 27.05.06 - klo: 01.13 »
- Joo, onkohan yhtäkään harrastusta, jossa välineet näyttelevät isoa osaa, missä välinevalmistajat eivät pistäisi rahoiksi... :!:  :?:

- Kyllä eri kehitysversioita tulee vasemmalta ja oikealta sopivaan tahtiin, jotta kaupallinen firma saa tasaisesti tuloja; tervetuloa "kvartaalitalouteen"...

- Onko tämä harrastus jotenkin eri asia? Tyhmäkin tajuaa, että on ihmisiä jotka maksaa aina uusimmasta "Bling Bling:istä", vaikka se ei toisi mitään hyötyä. Itse haluan varmistaa, etten voi kitistä & tiristä hitaan vauhdin olevan vehkeistä kiinni. Voin vain syyttää itseäni... Tiedän monta ihmistä tässäkin harrastuksessa, jotka kyllä puhuvat paljon kalliimmasta merkistä PELKKÄNÄ rahastuksena, mutta käytännön teot/suorituskyky/luotettavuus eivät vastaa millään tavalla juttuja... TALK IS CHEAP
 :twisted:  :lol:  :lol:

12
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 18.05.06 - klo: 08.58 »
...Mitä tuohon SP3:seen tulee, niin jonkin huhun/tiedon mukaan Kyosholta olisi tulossa (myös) MP 8 maailmanmestaruus kisojen aikoihin...

Muistaakseni tämä huhu (kuulemma TIETO Kyoshoa lähellä olevilta tahoilta) pyöri mm. Buggy-sport.info-sivuilla :!:  :?:

- Mikäli edellinen tieto pitää paikkaansa, niin taitaapi tuo SP3 jäädä vähän välivaiheen vehkeeksi. Jää nähtäväksi mitä tapahtuu.

Howari

13
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 28.04.06 - klo: 19.38 »
- Kyseessä on pikemminkin Team Kyosho Turun "piikkiin" mahdollisesti tällä kaudella kisaa ajaville tarkoitettu "leiri", kuin aloittelijoille suunnattu perusopetustapahtuma... ja/tai Kyosho & RB kalustolla muuten vaan kilpaileville kuskeille suunnattu tukitapahtuma ...

- Vähän niin kuin TPS treenaa keskenään täällä Turussa ja vaikka Jokerit Helsingissä, mutta ei sinne päinkään... :roll:  :lol:  :lol:

14
RC-kerhot ja -radat / Turku - Jyrkkälän M8 krossirata
« : 25.04.06 - klo: 20.25 »
Löysinpähän tämän topicin viimein; olen ögaillut väärää aihealuetta..

La 29.4. kykenee liittymään mukaan remmiin, kunhan vaan pääsen Turkuun ao. aamupäivällä; ilmoitelkaa koska pitää ilmestyä paikalle..

15
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 10.03.06 - klo: 20.56 »
Hifistely on OK; Arcam, Amphion & Chord.. :roll:  :lol:  :lol:

- Ehh, I´m outta here.. :oops:  :lol:  :lol:

Howari

16
Polttisautot / .21 Offroad-moottorit
« : 25.02.06 - klo: 13.56 »
- Niin, koulukuntia on monia; tiedä sitten kuka on oikeassa:-)

Olen vain noudattanut RB:n ohjetta jättää ölyämättä ulompaa suodatin elemettiä, koska uskon heidän ideologiaansa asian suhteen.

-> Ei vaan itsellä ole juuri koskaan stumpannut WS7II, pölyisimmilläkään heinäkuisilla keleillä esim. Jyrkkälässä, hukassa on tosin mun ajotaidot olleet... (olen parhaimillaan ao. olosuhteissa vetänyt oikein vaan reippaasti päälle litran ainetta yhdellä suodatinsatsilla.)

Itse ajattelen asiaa niin, että öljytty ulompi elementti toimii kuin kärpäspaperi, joka vetää itseensä kaikki Kakkelberg:it ja vaikeuttaa ilmanvirtausta itsensä läpi enemmän kuin öljyämättömällä..

Ajattelen samoin kuin RB:llä ajatellaan, että ulompi elementti on lähinnä "karkea-/esisuodatin", joka suojaa öjyttyä sisäelementtiä suurimmalta irtohiekka/-savipölyltä. Kuten sanottu, paremmin on tuntunut toimivan kuin niillä jotka öljyävät myös ulomman elementin.

Lisäksi, mielestäni monen ajajan käyttämät krossipyörän moottorin ilmanputsariin tarkoitetut suodatinöljyt ovat vähän turhankin paksuja/jäykkiä, estäen riittävän ilmansaannin ja siten aiheuttavan melko paljon stumppeja!? Tuollainen pienoiskone on kuitenkin "vähän" eri juttu kuin esim. piikkinen krossipyörän kone. - Tällainen mielikuva on vain jäänyt, kun on asiaa vierestä seurannut.

- "Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä", tyyliin... :wink:

17
Polttisautot / .21 Offroad-moottorit
« : 24.02.06 - klo: 23.23 »
RB WS7II(tai 3x)... - Et kadu, ikinä. :D

Tuohon koneeseen (esim.) RB 12P In-line käyrä ja 2020-pilli, niin et voi ikinä pistää tehopaketin syyksi, ettet pärjää... -Toimii näet kuin VR:n sinisen junan vessa ja juuri sopivat, ellei jopa liian kovat tehot... -> Eikä stumppaa kesken, ellet ryssi säädöissä/ilmanputsarin öljyämisessä... (Jätä ***kele se ulompi elementti ÖLJYÄMÄTTÄ...) :lol:



 :twisted:

18
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 22.10.05 - klo: 20.44 »
Mika,

But why...? :mrgreen:

En ymmärrä tuota hiilikuitu villitystä.. :?:

Hiilikuitu (oikein tehtynä) on kyllä vääntöjäykkä, mutta ei kestä pistemäisiä iskuja juuri nimeksikään.. Sitä paitsi "painonsäästö" esim. 6061 T6 alumiiniin verrattuna noin pienissä osissa on vähintäinkin kyseenalainen.. (summanakin..) Kyllä K:n vakio eloksoidut alumiini osat ovat riittävän/yhtä jäykkiä kuin nuo ja kestävät huonon tuurin sattuessa pistemäisen iskunkin!? IMHO :roll:

- Ei silti, kyr**kkäältähän nuo näyttävät ja kori on luonnon "varoitusvärinen" (vrt. ampiainen, mokkasiinikäärme yms.) ie. todella hieno!!! -> Omani on fluor. oranssi/metallinhohto musta... - Ettei herra vain olis apinoinut.. :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:

- No joo; ei kun Söldneri:iä pelamaan verkkoon(die3punkte.de)

Niin, nuo K-Factory:n ym. hinge pin satsit ovat kyllä askel oikeaan suuntaan. Kyllä välillä syö miestä ne E/C-klipsit..

 :twisted:

Howari

BTW:Arcam/Amphion rules; miettikää sitä ( :*) & rokki soi..)

 :mrgreen:

19
Polttisautot / Montako tankillista sisään ajoa?
« : 16.09.05 - klo: 23.35 »
Kaasarin kurkkua!?

- Pääneulaa kyllä..  Kaasarin kurkkuhan..., On kaasarin kurkussa (heti ilmanputsarin käyrän jälkeen!?) Kurkun holkin/kuristimen voi kyllä vaihtaa esim. 9mm->8mm, mutta vaihto tapahtuu kyllä muulloin kuin auton moottorin käydessä? -> Ethän käytä nanosekuntiakaan konetta ilman putsaria...?

-> Tarkoititko kaasarin kurkun säätämisellä kaasarin luistin asentoon vaikuttavaa tyhjäkäynnin kierrosnopeuden säätämistä (pohjaneula)?

Howari

- Mikään ei ole niin tärkeää kuin puutarhan hoitaminen, eikä sekään ole niin kovin tärkeää (vanha kiinalainen viisaus) :mrgreen:

20
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 15.09.05 - klo: 13.01 »
Mika,

Tais Murphyn laki taas osoittaa toimivuutensa.. :|

Kiitti siitä pidikkeestä, yritän korvata sen jollakin joskus...

Oma aikaisempi pidike oli ~2mm paksua tavaraa, ei orkkis... Ihmeen hyvin se loppujen lopuksi kesti, epäilin sen kestävyyttä jo aiemmin. :o

Howari

21
Polttisautot / Uudet RB:t ja siiven kiinnike
« : 15.09.05 - klo: 08.33 »
Joo,

RB:n sivuilta on tulkittavissa seuraavaa:

I RB C5-BB:n ominaisuudet verrattuna vanhempaan malliin:

1. Pieniä muutoksia sylinteriputkessa->parempi polttoainetalous
2. Uusi kaasari, jossa pohjaneula helpommin ulottuvilla/säädettävissä ja "todella hieno" fluting(vast) uurteet kaasarin rungossa :mrgreen:

II RB WS7II-3X:

1. Samainen kaasarimuutos kuin edellisessä
2. "Hieno" 3X-teksti kannessa->tehoja lisää huomattavasti :twisted:  :roll:  :lol:

Silti, pakko saada kummatkin... :wink:

Niin, ja siiven kiinnikkeistä; multa irtosi su 11.9. Jyrkkälässä koko p*ska (katki kummatkin varret) :mrgreen: Pitäis kai oppia ajamaan paremmin, ettei hajoita siipeä/kiinnikkeitä volttisatsien seurauksena. :oops:

- Markus, et ole ainoa jolla ko. setti hieman keturallaan... Tosin mulla kyllä edesautti Jyrkkälän pikkunatiaiset, jotka nosti autoa siiven päästä niin, että näki kuinka kiinnikkeet menivät solmuun... :cry:

-> Saatiin silti sunnuntaina Mikan kanssa yleisöä polakeista; suht lujaa kulki ilman koko siipi settiä. K pieksee ilman siipeäkin.. :roll:  :mrgreen:  :mrgreen:

 Howari

Kyosho K3 - RB WS7II - King Headz - Futaba - SpektrumRC - Hudy - Serpent

22
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 24.05.05 - klo: 10.33 »
Kannattaa kanssa kokeilla sopiiko jokin lattapäinen ruuvimeisseli ko. kuusiokoloruuvin kannan aukkoon-> hyvällä tuurilla voipi löytyä pari vastakkain olevaa kulmaa, jotka eivät ole menneet niin pyöreiksi...

- oli kaikki kulmat pyöreitä tai ei, niin kannattaa etsiä sitten vaikka sellainen hieman ylikoko ruuvari jonka työkalupään saa uppoamaan siihen kantaan "lyömällä"

Howari

23
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 11.05.05 - klo: 12.30 »
Joo, koitetaan pistää kuvia tuossa heti kun kerkeää. Saittia mulla ei ole, eikä tosin digikameraakaan, mutta enköhän saa kameran lainaksi kaverilta:-D)))

Racer´s Edge kamaa mulla on vain iskarien yläkiinnikkeet ja alakiinnikkeet(alum. alkup. muovisten pallonivelten asemesta). Iskaritornit, Servo saver brace/plate (oikeaa nimeä en muista) sekä rungon etu- ja takajäykkärit ovat King Headz:ia.

Harmi, että hieno metallimusta tausta / Fluor. oranssi Flame korimaalaus varisi aika pahasti heti Salon Helakrossissa :cry: - Joutuu paikkomaan kiireessä tehtyä työtä. :lol:

Howari

24
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 11.05.05 - klo: 10.49 »
Tuntuu vähän siltä, että he laittavat (ainakin RB) kaasarin tahallaan väärinpäin yms. Haluavat kai "varmistaa", että käyttäjä tulisi katsoneeksi kaasarin olevan tiiviisti ja muutenkin kunnolla kiinnitetty...

Haluavat kaiketi siten opettaa/muistuttaa käyttäjää tarkistamaan tällaiset asiat. Olisihan se ikävää myös firman imagon kannalta, kun käyttäjä suivaantuisi heihin luullessaan kaasarin olevan hyvin asennettu/kiila valmiiksi kiristetty, kun "se kerran näytti siltä". :wink:

Lisäksi, kaasarin luistin vivun joutuu kuitenkin asettamaan oikeaan suuntaan tietyn auton kaasulinkiistön jne. mukaan!?

Howari

Kyosho K3 - RB WS7II - King Headz - Racer´s Edge - Futaba - Hudy - Serpent

25
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 26.04.05 - klo: 11.48 »
Näköjään sitten jonkin tiedon mukaan Special 2 versio MP777:sta on tulon päällä...

Katotaan, jos K3 joutuu sitten eläkkeelle :lol:

26
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 05.04.05 - klo: 08.13 »
Muuten ihan hyvä, mutta titaania itsessään ei voi eloksoida... Se tarttis ensin esim. pinnoittaa alumiinilla, jota voi eloksoida... :roll:

Kanai3 - RB WS7II- Futaba - Proline- Hudy - Serpent

[/quote]

27
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 07.02.05 - klo: 12.24 »
Tarkoitus ois tulla mukaan rinkiin skabaamaan 2005 sm-sarjaan.  :oops:

-> Oon ollu ko. herrojen (Team Kyosho Turku) kanssa tekemisissä viime kesän puolivälistä alkaen, kun aloitin nämä touhut.. - En tiedä sitten, et pääsenkö varsinaisesti heidän tiimiinsä, mutta tukea on aina tullut kiitettävästi heidän suunnalta ja sitä näyttää tulevan edelleenkin.. 8)


BTW: - Huvittaa seurata samaa asiaa lajissa kuin lajissa, jossa tekniikalla/välineillä on iso rooli; ihmiset kinaa "ihan tosissaan" mikä vehje on se ainoa oikea vaihtoehto. Itte oon pelannu ~14 vuotta Paintball:ia kilpaa ja sama ilmiö siinäkin lajissa.. :lol: - Itte pelaan tietyn tyyppisellä aseella, mutta ei se ole ainoa hyvä vehje maailmassa, on monia muitakin. Samalla tavalla käyttämäni Kanai 3 on pirun hyvä kärry, mutta on niitä monia muitakin... :|

Sen ymmärtää kyllä, että sponssatut tehdaskuskit (siis ihan oikeasti) suitsuttaa sponsorin vehkeitten puolesta, niin pitääkin olla. - kenen vaan mielestä tietty tuote on maailman paras, kun riittävästi maksetaan/sponssataan (laji kuin laji)..
 :twisted:  :twisted:  :twisted:  :mrgreen:


- Toinen pitää äidistä ja toinen tyttärestä...- ja jotkut kummastakin! :mrgreen:

Tosin on sitä tukea/neuvoja tullut TUA:n HoBao kuskeiltakin mukavasti, että ehkä tää ei onneksi oo niin hirveen vakavaa. Pitäis kaiketi keskittyä vaan siihen, mitä radalla tapahtuu.

Howari

Kyosho Kanai 3 - RB WS7II - Futaba - Hudy - Serpent

... Niin ja mun isällä onkin paljon isompi p***s kuin teidän isillä!!! :twisted:  :mrgreen:

28
Polttisautot / Sopivat/riittävät servot K3:seen?!
« : 20.06.04 - klo: 16.11 »
Eli,

riittääkö 8,2kg vääntävät servot niin K3:n ohjaukseen, kuin kaasuun?

->Iski digi-servo pakkomielle ja voimakkain sellainen näyttäisi olevan tuo 8,2 kg. En tiedä löytyiskö joltakin valmistajalta 13kg vääntäviä :? (Sanwa)

29
Polttisautot / Kyösti Kanai III/MP777 kyssäreitä
« : 13.06.04 - klo: 19.33 »
Kiitos kaikista vastauksista!

Eli uskoisin, että tuo Hump Back-malli on sitten se oikea!

-> Onko nuo kennot aina saman kokoisia vai voiko nuo "Hump Back" vastariakut olla tehtyjä joko ns. 2/3 AA kennoista tai ns. sub-C kennoista?!

Sellaiseen käsitykseen olen tullut jo aiemmin, että tuohon K3:een menee "Hump Back", jossa kennot ovat kokoa: "sub-C"... -> Löysin kyllä K3:n manuskan verkosta, mutta koneeni on niin mopo, ettei sen Acrobat Readerissa ole Japanin kielen näyttötukea... :oops:

Howari

30
Polttisautot / Kyösti Kanai III/MP777 kyssäreitä
« : 12.06.04 - klo: 06.49 »
kiitos, näin arvelinkin...

Vielä, kun joku vois auttaa ton akkukyssärin kanssa, niin tiedän minkälaisia akkupaketteja tilaan. Toi itte kiesi lähtee tilaukseen heti sen jälkeen myöskin...:-)

Howari

P.S. Jyrkkälässä varmaankin päristellään, jahka saan vehkeet. TUA:n jäsenyyslaput täytin jo; toivottavasti kelpuuttavat jäseneksi:-p

Sivuja: [1] 2