No hetkinenpä hyvinkin.
Ei kannata hirveesti spekuloida vaan kokeilee.
Jos karusti ajatellaan niin joo... jäykempi öljy keulassa vähentää sisään kääntyvyyttä, mutta taas lisää kaasu päällä kääntyvyyttä.
Jäykkä takadiffi myös hieman heikentää mutkaan sisään kääntyvyyttä, pyrkii kaasu päällä viemään autoa suoraan eteenpäin jne...
Liian jäykkä takadiffi saa auton käyttäytymään erittäin riuhtovasti ja epävakaaksi kiihdyttäessä.
Liian jäykkä etudiffi saa auton puskemaan mutkaan sisään mentäessä.
Mutta huom...
Tämä kaikki siis mikäli kyseessä on LIIAN JÄYKKÄ.
Se että etudiffi on jäykempi kuin takadiffi, ei vielä tarkoita että kääntyisi huonosti mutkaan mentäessä.
Se on vain vakaampi mutkaan sisään mentäessä ja myös vakaa kiihdyttäessä ja tottelee myös hyvin ohjausta.
Kyseessähän on säätö, eli kokeilemalla selviää minkälainen öljy on paras missäkin.
Monsterissa ja trukissa tietysti jäykempi öljy kuin krossareissa, isommista renkaista johtuen.
Eli jos krossarissa on esim hobaossa tullut ajettua 5000/5000/3000 setupilla niin trukkiin voisi melkein pistää nolla perään... Toki tietysti johtuen auton eri luonteesta, setuppi voisi olla lähemmin ehkä 30.000/80.000/7000 tai jotain sinne päin.
Monsterissa saattaa olla että joutuu käyttämään ehkä vielä jäykempää... esim edessä 80.000 ja takana vaikkapa 20.000 tai jotain.
Mutta kuten sanoin... kokeilkaa mikä jäykkyys on se toimivin.
Pienillä pykälillä kun vaihtaa ja diffin kerrallaan niin huomaa hyvin miten tuo vaikuttaa, ja huomaa myös helposti millon mennään liian jäykkään.