Kirjoittaja Aihe: Diffiöljyt?  (Luettu 26209 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Diffiöljyt?
« Vastaus #30 : 03.01.07 - klo: 19.51 »
toimii
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Diffiöljyt?
« Vastaus #31 : 03.01.07 - klo: 20.47 »
Olisikohan 100k Asson diffiöljy sopivaa savageen? Sekailaiseen ajoon.... Ajattelin ostaa melko jäykkää öljyä, säästää hieman diffin rattaita rasitukselta.

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Diffiöljyt?
« Vastaus #32 : 03.01.07 - klo: 20.55 »
Epäilempä että on turhan jäykkää... Jos laitat etupäähän, niin pyrkii puskemaan, jos takapäähän, niin ajosta tulee levottomampaa. Ei tuon jäykkyyksisistä öljyistä ole iloa kuin hitusen maastossa, sielläkin vain vähän. Sekalaisessa ajossa kannattaa mielestäni pitää suht normaalit öljyt diffeissä, ja maastoa varten sitten vähintäänkin takadiffi jäykäksi tai Torsen. Ei tuosta 100k öljystä maastossa kuitenkaan kummoista hyötyä ole.

Ei kait Savagessa nyt niin heikot diffit ole, että öljyillä pitäisi yrittää auttaa? Apukin taitaa olla melko marginaalinen.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Diffiöljyt?
« Vastaus #33 : 03.01.07 - klo: 21.22 »
Ei ne nyt mitkään heikot oo kun on alumiiniset diffiboksit ja -kupit + ristitapit.

Mikä sitten olisi sopivaa? Sellaset öljyt mielellään että etupää pitää mahdollisimman hyvin ja takapäällä ei niin väliä....

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Diffiöljyt?
« Vastaus #34 : 03.01.07 - klo: 22.23 »
Sanoisin että sopivat öljyt löytyy väliltä 50.000-20.000

Eteen kuitenkin vähintään pykälän tiukempaa.

Poissa Juhanu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Diffiöljyt?
« Vastaus #35 : 05.01.07 - klo: 20.31 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Sanoisin että sopivat öljyt löytyy väliltä 50.000-20.000

Eteen kuitenkin vähintään pykälän tiukempaa.


Ai kaikkeen ajoon. Vai :?:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Diffiöljyt?
« Vastaus #36 : 06.01.07 - klo: 03.48 »
Aikalailla nimenomaan kaikenlaiseen ajoon...
Pääsääntösesti rata ajoon, ja mahdollisimman kovaan ajoon.
maasossa hitaaseen möyrimiseen ei käy, mutta perus maastoiluun varmasti.

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Diffiöljyt?
« Vastaus #37 : 06.01.07 - klo: 09.49 »
Näin on. Monsussa pitää käyttää selvästi crossareita jäykempiä diffiöljyjä, johtuen ihan suurempien renkaiden vaatimasta suuremmasta vääntömomentista diffissä. Hidas möyrintä taas vaatii omat säätönsä, aivan kuten Hoke kertoi. Mutta, Savagen voimansiirto ei edes oikein anna eväitä tuohon hommaan, joten se kannattaa siksikin unohtaa. Eli, nuo öljyn jäykkyydet mitä Hoke mainitsi, on varmasti oikealla hollilla.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Diffiöljyt?
« Vastaus #38 : 08.10.07 - klo: 22.40 »
Kertokaapas viisaammat mitkä öljyjen paksuudet ovat suositeltavat spider diffeihin? Kyseessä Hobaon spiderit (3kpl) ja haussa siis "hyväksi havaitut öljyt".

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Diffiöljyt?
« Vastaus #39 : 08.10.07 - klo: 23.47 »
Olisikohan 100k Asson diffiöljy sopivaa savageen? Sekailaiseen ajoon.... Ajattelin ostaa melko jäykkää öljyä, säästää hieman diffin rattaita rasitukselta.

No ei tuo jäykempi öljy nyt rattaiden kestävyyttä lisää. Mun mielestä vaan huonontaa.
Järjellä kun aattelee niin jos jäykkä öljy niin nopeasta rattaan liikkeelle lähdössä jäykkä öljy antaa vaan lisää vastusta muille rattaille kun esim. toisen puolen ratas yrittää voimaa siirtää eteenpäin, mikä tarkoittaa suoraan että hammaskosketus joutuu kovemmalle.

Ja tästä asiasta on kokemusta Fg bensa auton kanssa kun silloin (2005) kokeilin jäykkiä öljyjä ja sain tuhottua jotain 3-4 sarjaa diffin rattaita. No pakkohan se oli kokeilla, kun ei muuta tietoa noista Fg.n diffeistä silloin ollut. Öljyinä oli väliltä 100000-300000.

En väitä ettei Savagen diffi kestäisi, mutta itse ainakin opin, että jäykkä öljy huonontaa kestävyyttä.
Axial SCX 10 TR

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Diffiöljyt?
« Vastaus #40 : 26.10.08 - klo: 23.30 »
Mitähän laittaisi tähän Slayeriin? (revo)

-Lähinnä sora/hiekkakentillä ajelen,perus bashingia :lol:

-10k eteen ja 30k taakse?

-eikö liukkaalla alustalla kannata käyttää ohuempia ja asfaltilla jäykkiä?

-jos eteen laittaa tiukkaa kamaa niin kaatuuko helpolla mutkissa?
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Diffiöljyt?
« Vastaus #41 : 27.10.08 - klo: 09.06 »
Eteen jäykempi kuin perään.
Vakauttaa mutkissa ja kiihdyttäessä.

Jäykempi takadiffi kuin etu... saa auton käyttäytymään epävarmasti, on huojuva ja mutkasta kaasu päällä ulos tullessa auto joko pyrkii puskemaan, tai pidon menetettyään driftaa.

Lähes poikkeuksetta laitetaan eteen jäykempää kuin taakse... mistähän on tullut tämä kummallinen käsitys usealle että perässä pitäisi olla jäykempää kuin keulassa...??

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Diffiöljyt?
« Vastaus #42 : 27.10.08 - klo: 14.47 »
Anteeksi välikysymys.

Koskeeko tämä kaikkia? myös monstereita,kun itselläni on savage ja olen miettinyt asiaa.Laitoin kuitenkin 50 tonnista eteen ja taakse.

Eikös sitä pysty "laihentamaan" perus iskariöljyillä esim. 350?

Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Diffiöljyt?
« Vastaus #43 : 27.10.08 - klo: 14.59 »
Hetkinen...

-jos laittaa jäykät eteen niin eikö kääntyminen vaikeudu/puskee? -siis muuttuu aliohjaavaksi.
-eikö jäykällä takaperällä haeta lukkotoimintaa/pitoa ja sitä kautta yliohjautuvuutta?

-miksi löysät taakse, sehän rupeaa tod.näk sutimaan helpommin.

-miksi krossipeleissä laitetaan löysää öljyä diffeihin? -luulisin pidon vähenevän löysemmillä nesteillä. (käsittääkseni alta 10k öljyjä lähinnä niissä käytetään)
onko niin että autot on vaan amatöörin helpompi hallita kun tasauspyörästöissä on vielä toimintaakin eli siksi olisi löysät perässä :cheesy:


Onkohan tässä vakiona 30k , en tiedä, kannattaako siis laittaa vaikka 10k taakse siis ja pitää edessä se 30k?
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa pukki81

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Diffiöljyt?
« Vastaus #44 : 27.10.08 - klo: 18.34 »
Hieman niinkuin topiccia sivuten: Kaverin autossa on keskellä lukkodiffi, ja takavetarit aivan solmussa (kierot), voiko johtua perän öljyistä? Huonot öljyt tai liian löysät?
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

Poissa Koppa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Diffiöljyt?
« Vastaus #45 : 27.10.08 - klo: 22.54 »
jos lontoo kääntyy, ni kannataa lukea kyseinen juttu läpi...
(juttu on muutaman vuoden vanha, mut asiahan ei siitä muutu)

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Diffiöljyt?
« Vastaus #46 : 27.10.08 - klo: 22.59 »
Kiitti kopalle linkistä, mutta miten sovelletaan tuota ohjetta mosteriin/stadium truckiin? -meneekä truck/truggy asetuksilla? eli vaikka 10k eteen ja 5k taakse.
« Viimeksi muokattu: 27.10.08 - klo: 23.12 kirjoittanut RangerWalker »
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Diffiöljyt?
« Vastaus #47 : 27.10.08 - klo: 23.16 »
No hetkinenpä hyvinkin.
Ei kannata hirveesti spekuloida vaan kokeilee.

Jos karusti ajatellaan niin joo... jäykempi öljy keulassa vähentää sisään kääntyvyyttä, mutta taas lisää kaasu päällä kääntyvyyttä.
Jäykkä takadiffi myös hieman heikentää mutkaan sisään kääntyvyyttä, pyrkii kaasu päällä viemään autoa suoraan eteenpäin jne...
Liian jäykkä takadiffi saa auton käyttäytymään erittäin riuhtovasti ja epävakaaksi kiihdyttäessä.
Liian jäykkä etudiffi saa auton puskemaan mutkaan sisään mentäessä.

Mutta huom...
Tämä kaikki siis mikäli kyseessä on LIIAN JÄYKKÄ.
Se että etudiffi on jäykempi kuin takadiffi, ei vielä tarkoita että kääntyisi huonosti mutkaan mentäessä.
Se on vain vakaampi mutkaan sisään mentäessä ja myös vakaa kiihdyttäessä ja tottelee myös hyvin ohjausta.

Kyseessähän on säätö, eli kokeilemalla selviää minkälainen öljy on paras missäkin.
Monsterissa ja trukissa tietysti jäykempi öljy kuin krossareissa, isommista renkaista johtuen.

Eli jos krossarissa on esim hobaossa tullut ajettua 5000/5000/3000 setupilla niin trukkiin voisi melkein pistää nolla perään... Toki tietysti johtuen auton eri luonteesta, setuppi voisi olla lähemmin ehkä 30.000/80.000/7000 tai jotain sinne päin.
Monsterissa saattaa olla että joutuu käyttämään ehkä vielä jäykempää... esim edessä 80.000 ja takana vaikkapa 20.000 tai jotain.

Mutta kuten sanoin... kokeilkaa mikä jäykkyys on se toimivin.
Pienillä pykälillä kun vaihtaa ja diffin kerrallaan niin huomaa hyvin miten tuo vaikuttaa, ja huomaa myös helposti millon mennään liian jäykkään.

Poissa pukki81

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Diffiöljyt?
« Vastaus #48 : 29.10.08 - klo: 13.58 »

Eli jos krossarissa on esim hobaossa tullut ajettua 5000/5000/3000 setupilla niin trukkiin voisi melkein pistää nolla perään... Toki tietysti johtuen auton eri luonteesta, setuppi voisi olla lähemmin ehkä 30.000/80.000/7000 tai jotain sinne päin.
Monsterissa saattaa olla että joutuu käyttämään ehkä vielä jäykempää... esim edessä 80.000 ja takana vaikkapa 20.000 tai jotain.

No hui. Itsellä truggyssa paljon suositeltu 7 / 20 / 3k.

Etu/takapään suhde ihan sopiva, mutta ei käänny tarpeeksi veto päällä. Käännöksen sisäpuolella eturengas turpoaa. Pitäisikö eteen laittaa jäykempää öljyä?
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Diffiöljyt?
« Vastaus #49 : 29.10.08 - klo: 14.47 »
Sori ot, ihan pakko

Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Diffiöljyt?
« Vastaus #50 : 29.10.08 - klo: 19.16 »
Nimenomaan...
Jäykempää öljyä eteen niin alkaa kääntyä paremmin veto päällä.

Älä nosta jäykkyyttä hirveästi heti, vaan esim jos 7000 öljyllä tuppaa turpoamaan sisäpuolen rengas paljon niin kokeile ensin esim 10.000

Ja täytä diffit täyteen.
Mikäli diffi on täytetty vajaaksi niin diffin sisällä oleva ilma saa öljyn vaahtoamaan ja sen vastus pienenee selvästi.

Ps: ei kannata hätkähtää tuosta aikaisemmasta maininnastani öljyjen jäykkyydestä jos eroaa paljon verrattuna omaan käytössä olevaan setuppiin... Jokainen auto kun on erilainen jne.

Poissa Neo RS

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Diffiöljyt?
« Vastaus #51 : 09.08.11 - klo: 21.25 »
Mulla inferno neo race spec:ssä 5000-5000-3000, ja etu renkaat "palloontuu". takapää kyllä sutii reilusti, mitä kannattaisi kokeilla jotta saisi vielä tota etupään "palloontumista" rauhoitettua. voiko iskareissa osa syy, niissä 500cps öljy. ehdotuksia...

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Diffiöljyt?
« Vastaus #52 : 09.08.11 - klo: 23.24 »
Mikäli eturenkaat palloontuu niin silloin eteen välittyy tehoa enemmän kuin taakse.
Eli jäykempää keskidiffiä mikäli palloontuminen on ongelma.

Palloontumisellahan ei sinäänsä mitään merkitystä ole kun se jokatapauksessa tapahtuu aina kovilla kierroksilla kun rengas on osittain ilmassa.

Katso miten renkaasi kuluvat.
Mikäli eturenkaat kuluvat selvästi enemmän kuin takarenkaat niin tällöin tosiaan eturenkaille karkaa tehoa enemmän ja tätä saa vähennettyä jäykistämällä keskidiffiä.

Poissa Neo RS

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Diffiöljyt?
« Vastaus #53 : 10.08.11 - klo: 18.21 »
Mikäli eturenkaat palloontuu niin silloin eteen välittyy tehoa enemmän kuin taakse.
Eli jäykempää keskidiffiä mikäli palloontuminen on ongelma.

Palloontumisellahan ei sinäänsä mitään merkitystä ole kun se jokatapauksessa tapahtuu aina kovilla kierroksilla kun rengas on osittain ilmassa.

Katso miten renkaasi kuluvat.
Mikäli eturenkaat kuluvat selvästi enemmän kuin takarenkaat niin tällöin tosiaan eturenkaille karkaa tehoa enemmän ja tätä saa vähennettyä jäykistämällä keskidiffiä.
Takarenkaat kuluvat nopeammin, eli tuo johtuu siis vain etupään kevenemisestä  :laugh:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Diffiöljyt?
« Vastaus #54 : 10.08.11 - klo: 19.54 »
Kyllä... siitähän se.
Eli itseasiassa voisi jopa kokeilla karvan keventää keskidiffiä jolloin saadaan eturenkaat pysymään hieman paremmin maassa.
Tosin neljää tonnia kevyempää en menis enää laittamaan.

Poissa JiiPee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Diffiöljyt?
« Vastaus #55 : 12.08.11 - klo: 21.39 »
Eli tämmönen ihmetyksen aihe olisi että vuosi sitten ostin jäykkää öljyä Revon diffeihin kun aattelin amatöörinä että kiva kun vetää kaikilla rattailla. No kun vauhtia vähänkin enemmän niin huonohan se on ajaa.
Suomikaupassa suositeltiin 50000 öljyä jos haluaa lukkoon, kuvassa oikealla ja on tosi paksua, nyt aattelin laittaa tosi litkut taakse jotta alkaisi olemaan ajettavampi ja tilasin Liquidista tuon vasemmanpuoleisen purkin ajatuksena että on 3000 öljy mutta paksua kamaa tuokin on, ei yhtä paksua kuin tuo 50000 mutta kuitenkin.
Eikö tuon 3000 öljyn pitäisi olla aika litkua?
Hämärästi muistan lukeneeni jostain tältä foorumilta että tuo wtg voi olla joku eri luokitus kun taas tuo toinen. Missähän nyt meni pieleen.
Revossa tuntuu edelleen olevan lähes lukko takana.

Revo ja pari pienempää nelipyörästä

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Diffiöljyt?
« Vastaus #56 : 15.08.11 - klo: 15.03 »
Hämärästi muistan lukeneeni jostain tältä foorumilta että tuo wtg voi olla joku eri luokitus kun taas tuo toinen. Missähän nyt meni pieleen.
Pieleen mentiin nyt siinä että hankittiin kahden eri valmistajan öljyjä. Öljyt kannattaa/pitää ostaa samalta valmistajalta koko setti niin helpottaa säätöä kummasti kun öljyt ovat oikeassa suhteessa toisiinsa.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa RC-sakké*

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC10.fi
Vs: Diffiöljyt?
« Vastaus #57 : 12.10.11 - klo: 11.03 »
Hmm... Menisköhän IHAN pieleen, jos laittaisi Revoon 50k eteen ja 30k taakse(Ne sais molemmat vaan niin helposti samassa pakkauksessa Traxxasin diffi öljy kitissä)?  :azn: (Keskidiffiä ei ole) Ajot tapahtuu nurmikolla, vähäpitoisella soralla, jäällä/lumessa ja mettäänkin olisi nyt tarkoitus mennä kun sai sinne hieman tilaa raivattua. Vakiona ohje lappusen mukaan oli edessä ja takana molemmissa 30k... Avasin nuo dihvit eilen ja ihmettelin, että miksikäs niissä on vain 1/3 öljyä. Ja vielä enemmän ihmettelin nyt kun kattelin että nuo öljyt ovat kaikki kirkkaita, eikä sellaista mustaa töhnää, missä kimmeltää metallipöly joukossa... (Ja kun kaikki rattaatkin ovat ehjiä.) Ja mitäs tämä on? Kuuluukos sitä pistää tuonne diffi caseen, kun öljyt menee kuppiin? Ja mikäs sen tarkoitus on? (Vakiona ei semmoista löytynyt diffeistä)

Tuli paljon kysymyksiä, mutta toivottavasti tulee vastauksiakin, kun yritän uudelleen rakentaa Revoa ja tuli diffit avattua siinä mielessä, että vaihdan diffi caset ja kupit alumiinisiksi.  :cool:
|Traxxas|Revo|3.3|#5309|

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Diffiöljyt?
« Vastaus #58 : 12.10.11 - klo: 12.21 »
Toi diffiöljy paketti on ihan ok...

Tuo rasvatuubi on tarkoitettu kaikille voimansiirron rattaille.
Eli ei diffin sisään, vaan esim diffin ulkorattaalle sekä diffin ulostulojen akseleiden rasvaukseen.

Poissa RC-sakké*

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC10.fi
Vs: Diffiöljyt?
« Vastaus #59 : 12.10.11 - klo: 14.11 »
Niin eli se rasva diffi casen ja/tai vaihteiston sisälle, mutta ei sinne "diffi" diffiin siellä diffi kupissa? Selvä.
Kiitos tiedosta!
|Traxxas|Revo|3.3|#5309|