Tossa tuumailin että josko olis taas aika tutkia etukardaanin kunto, remppaahan se vaati...
Rempataan etukardaani kotikonstein...
1.Yleensä se vaikeampi rempattava on tämä pää, kuvassa näkyy kun ristitapista on jo puolet "varissu" baanalle eli noin 5 gal ajoa, tuumailin että kaipa tuo tappi ilman ihmetyökalujakin tuosta vaihtuu...
2. Ensiksi annoin sille vasaraa pienen hylsyn päällä, kunnes hakkaamisesta ei enää ollut sanottavaa hyötyä.
3. Avuksi HT Racingin kuusioavain (hyvin kesti avain iskuja :shock:) ja tappi irti...
4. Sitten jäin funteeraan että mistä uusi tappi. Hoksasin että mitä mainiointa materiaalia on tuo pyöreäksi kuluneen HUDY työkalun "teräosa", ja vielä sopivan paksuista (~3mm), kiinnityksen varmistin vielä kovalla lukitteella.
5. Joutavat pois Dremelillä (toki WannaBe Dremel:kin käy :p )
6. Ja kun kerran koko kardaanin on autosta pois ottanut voi samalla vaihtaa toiseen päähän uudet kulutusosat. Nehän saapi hankittua kätevästi kahden pussissa huomattavasti edullisemmin kuin koko kardaanin... Huomaa että tapin lovi tulee pidätinruuvia vasten, pidätin ruuvi tulee liimata lukitteella ja vääntää niin kovin kiinni että kuusiokolo pyörähtää. (Joka tapauksessa sen joutuu poraamaan pois sitten seuraavassa remontissa)
7. Ja seuraavat 5 gal taas onnellista ajoa, ehjätyllä kardaanilla...
Sen pituinen se... tarina...