Kirjoittaja Aihe: HPI Savage 2.0  (Luettu 116180 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
HPI Savage 2.0
« Vastaus #330 : 07.06.04 - klo: 21.18 »
ajoin just mun Novarossia sisään, lähti ekallaa nykäisyllä eikä kisakone sammunut kertaakaan koko 125ml tankillisen aikana, se onkin laatua se poijjaat... ja neuloihn EI PIDÄ koskea tai ainakin tehdä niinkuin OHJEKIRJA sanoo

Poissa rc aleksi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #331 : 07.06.04 - klo: 21.20 »
judenza jos kierrosluvut alkaa nousemaan ja et paina kaasua ni se motti käy ylikuumana sammuta heti moottori :!:  :!:
hobao ei ole enää piristämässä päivääni se hoiti hienosti tehtävänsä........

Poissa rc aleksi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #332 : 07.06.04 - klo: 21.25 »
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Hei savagen omistajat: Onko teillä ongelmia niitten rotojen tai narujen yksitielaakereiden kanssa? Mulla on menny jo yks halki ja ostin uuden, ni vajaa gallonan päästä rupes seki luistaa, mut ei oo kumminkaa menny halki. :x  Pitääkö niitä jotenkin huoltaa tai jotain?, ku mun ja kaverin kaikista autoista on aina kulunut ne mun mielestä suht nopeesti.
Pitääkö niitä jotenkin säännöllisesti rasvailla vaikka CRC:seellä? Kuluuko se akseli, jossa yksitielaakeri on (kampiakselikos se on) nopeesti, kun se laakeri pahanen luistaa aina startatessa? Täytyy aina vaan sillee hipasta siihen roton nappulaa, ku ei oo mitää hyötyy painaa kauempaa, muuten vaa luistaa yli.

Eli tän viestin kysymys oikeestaan oli, että kuluuko se akseli, jossa yksitielaakeri on jos se pääsee luistaa yli? Käykö siinä sitten pian niin, että tuo nykyinen laakerini rupee luistaa niin paljon yli, että joudun ostaa uuden, mutta uuden ostettuani sekin rupeaa hetken kuluttua luistaa kuluneen akselin takia. Voiko tollee käyrä?

PS: Mä aion tänää tehä varmaan oman ennätyksen olemalla ajamatta ollenkaan savagella kokonaiseen päivään, vaikka se onkin suht ajettavassa kunnossa. :mrgreen:  Vanteet vaa on ihan sairaan kieroja ja takavetona taitaapi olla vetarin poikki mentyä.. Ja tietenkin se yksitielaakeri luistaa.
Mäki ajelen madilla joka päivä ja monta tankillista ajelen ku toimii ku priimus vaikka nyt on kytkin palojen jousi katkennu.
hobao ei ole enää piristämässä päivääni se hoiti hienosti tehtävänsä........

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #333 : 07.06.04 - klo: 21.28 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"

Mulla vaan ei oo ryyppy toiminnassa, ni joudun aina puhaltamaan paineletkuun, että menis kaasariin riittävästi gasoa. Tolla taktiikalla ei taho aina mennä ihan saman verran ainetta, ni välillä joutuu pyörittelee eka vähän aikaa, ennen ku lähtee käyntii..



Niin, kuten näette yleensä vika on käyttäjässä, ei laitteessa. Ryypyllä en tarkoita mitään polttoainetankin ryyppyä vaan ryypyttämistä yleensä joko puhaltamalla paineletkuun tai oikeastaan parempi tapa olisi sulkea pakoaukon suu pakoputkesta ja samalla vetäistä pari kertaa, jolloin nitron pitäsi virrata kaasariin. Ei tonkaan oikein tehtynä pitäs tarvita kuin muutamia nykäisyjä.

Mitä tarkoitat tolla, että vika on tällä kertaa käyttäjässä? :?
Miten se siihen liittyy, et en hoksannu, että tarkoitat ryypyttämisellä myös sitä puhallussysteemiä, kunhan vain huvikseen kerroin, että välillä mulla saattaa jäädä vajaaksi toi kakkuannos, jolloin joutuu pyöräyttelee konetta ROTOLLA vähän aikaa, kunnes saa tarpeeks kakkua käynnistyäkseen..
Ja mun ei varmaan kannata käyttää tota pakarin tukkimisjuttua, ku on muutenki se yksitielaakeri vähä kehno, ni en oo sen takii käyttäny sitä taktiikkaa..

Poissa Judenza

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #334 : 07.06.04 - klo: 21.33 »
Näänkö mistään et moottori käy ylikuumana muutaku että mittarilla tai sit kierrosten nousemisena? Jos vaikka sylkäsee siihen jäähdytin elementin päälle ni jos se haihtuu sillee hitaasti ni käykö ylikuumana? Ei oo viel kertaakaa sihissy vaan haihtunu sillee hitaasti. Mulla ei oo infrapuna lämpömittaria ku ne oli loppunu hobbylinnasta joten arvailuks menee koneen lämmöt  :|
LRP Shark Monster, Ezrun 18A ja 5340kv combo.

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #335 : 07.06.04 - klo: 21.39 »
Sulla on melkosen viileä kone jos sanoisin. :P
Eikös se jotenkin sillee ollu, et kun sylkäsee kannelle(en tiiä tarkoitetaanko kannen päälle vai tulpan juureen), ni jos se kiehahtaa yli 2sekunnissa, ni lämmöt on hyvät. Jos sihahtaa ihan heti koko tippa pois, ni on liian kuuma.
Aika karkee menetelmä, mut antaa jotain suuntaa..

Poissa Judenza

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #336 : 07.06.04 - klo: 21.43 »
Kokeilin tänää sylkästä vähän tulpanjuureen ja se haihtu sieltäki sillee hitaasti eli ei varmaankaan käy kuumana, voiko käydä "liian" viileenä? Ja onko jotain haittaa? Voisko ton koneen säätämisen kanssa käyttää "mittarina" sitä että putkesta roiskuu öljyä jos säätää sen niin että käy hyvin ja pysyy käynnissä tyhjäkäynnillä sisäänajon ajan?
LRP Shark Monster, Ezrun 18A ja 5340kv combo.

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
HPI Savage 2.0
« Vastaus #337 : 07.06.04 - klo: 21.45 »
Palauta alkajaisiksi tehdasasetukset. Tyhjäkäynti on hyvä silloin kun renkaat nykivät. Äläkä kaasuttele kahden ekan tankin aikana. Röpötys on hyvä, niinkun mainittiin ja jos sammuu, niin koita hetken päästä uudelleen.
"Räkätesti" toimii jollain lailla silloin kun haetaan lopullisia säätöjä, mutta tyhjäkäynnillä sisäänajaessa kone käy normaalisti viileämpänä, joten siihen se on huono "mittari"
Edit: Muistelisin, että meillä kävi kone n.80asteisena ja kanteen pystyi koskemaan kädellä (omalla vastuulla!)
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #338 : 07.06.04 - klo: 21.47 »
Aijuu, sä oot siis sisäänajamassa tota autoa? Sillon ei saa nousta lämmöt korkealle, joten pidä ne vaan mahd. alhaisina. Ja myöhemmin "yli viileästä" koneesta ei kai oo muuta haittaa, kun että paras suorituskyky tulee vasta kun lämmöt on kohillaan.

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #339 : 07.06.04 - klo: 22.02 »
Olen varmaan vähän myöhässä jo, mutta ehkä kaikki eivät ole käyneet vielä katsomassa tota:http://hobbylinna.fi/uutiset.php
Siinä se toiseksi uusin uutinen. Savage on valittu vuoden 2004 rc-autoksi. :twisted:  Ja aiheestakin.

Poissa Judenza

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #340 : 07.06.04 - klo: 22.03 »
Jakke, onko haittaa jos oon jo melkein koko ajan vähän kaasutellu pintakaasulla, sillee "näpäyttäny" et renkaat on pyörähtäny vähän nopeammin ja sit hetken päästä ruvennu taas nykimään? Ja sit sisäänajon alussa kun tehdassäädöillä lähti käyntiin niin että starttasi ja nappasi heti kierroksia oikeen kunnolla niin että renkaat rupes vähän pullistumaan, 3sec sisällä sain koneen joka kerralla sammumaan mutta tämä tapahtui ~5kertaa. Toivottavasti en oo nyt pilannu tota sisäänajoa enkä kyllä meinaa enää kaasutellakkaan  :?  Eli sisäänajon 2 ekaa tankillista on hyvä tehdä pukilla niin että pysyy tyhjäkäynnillä mutta saa röpöttää ja pätkiä vähän jos kuitenkin puskee putkesta aika hyvin öljyä? Ja jos sammuu kuten sillä on tapana tehdä ~10-15min jälkeen kun ensin kierrokset rupeavat hiljalleen nousemaan ja rupeen säätää tyhjäkäyntiä niin yrittää vaan hetken päästä uudelleen että tämä on normaalia? Pahoittelut tästä kysymyksien paljoudesta mutta tämä harrastuksen aloittaminen timmillä isolla polttiksella ei oikeen ota sujuakseen  :)
LRP Shark Monster, Ezrun 18A ja 5340kv combo.

Mika R

  • Vieras
HPI Savage 2.0
« Vastaus #341 : 07.06.04 - klo: 22.45 »
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"

Mitä tarkoitat tolla, että vika on tällä kertaa käyttäjässä? :?
Miten se siihen liittyy, et en hoksannu, että tarkoitat ryypyttämisellä myös sitä puhallussysteemiä, kunhan vain huvikseen kerroin, että välillä mulla saattaa jäädä vajaaksi toi kakkuannos, jolloin joutuu pyöräyttelee konetta ROTOLLA vähän aikaa, kunnes saa tarpeeks kakkua käynnistyäkseen..
Ja mun ei varmaan kannata käyttää tota pakarin tukkimisjuttua, ku on muutenki se yksitielaakeri vähä kehno, ni en oo sen takii käyttäny sitä taktiikkaa..


Mikäs V-ittu sua vaivaa? Ei sun nyt tarvii ottaa hernettä tästä nenään. Kuten itsekin sanoit aiemmin että oli nestelukko ja laakeri hajos.. Jakke sanoi että laakeri meni rotolla .. siis vika on ollut käyttäjässä vai mitä?!

Mulle on ihan sama vaikka sniffaisit nenäs kautta sen nitron sinne kaasariin. Jos on niin vaikea ymmärtää muiden viestejä ettei tässä kohtaa ollut mistään kritiikistä kyse kunhan heitin vaan yleisiä ohjeita miten ryypyttää, niin olis parempi varmaan olla sun osallistumatta tänne eikä mankua täällä osien heikkouksista ja kiukutella kuin pikkuvauva. Te ootte kyllä ihme jengiä, jos auto ei ole maaaailman paras niin sitten kysellään mikä tätä vaivaa kun tää hajoo koko ajan eikä käynnisty eikä pysy käynnissä eikä sitä eikä tätä, voi voi. Kasvakaa!

Noniin AP, missä punakynä?

l150040: Tässähän tätä tulee! Sinähän tässä olet näköjään sen herneen ottanut nenääsi. Jos joku ei usko kolmannellakaan kerralla, niin lopeta ennemmin kirjoittaminen kuin kirjoitat näitä vuodatuksia.

Mika R

  • Vieras
HPI Savage 2.0
« Vastaus #342 : 08.06.04 - klo: 18.59 »
OK :-D

No eiköhän se sitten riitä tästä aiheesta että vetarit on syvältä. ;-)
Tosin itse diggaan niistä! No se on fifty-sixty niinkuin Nykänen sanoo,

-Mika

Poissa Antti R

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #343 : 10.06.04 - klo: 16.04 »
Onko kolmipalasesta kytkimesta mitään hyötyä verrattuna kaks palaseen?
-EhtoollisWeli

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #344 : 10.06.04 - klo: 16.33 »
OFF-TOPIC:

Lainaus käyttäjältä: "Mika"
OK :-D

No eiköhän se sitten riitä tästä aiheesta että vetarit on syvältä. ;-)
Tosin itse diggaan niistä! No se on fifty-sixty niinkuin Nykänen sanoo,

-Mika


Et varmaan käynnistele vetostartilla samaan tapaan kuin moottorisahaa?  :mrgreen:

Hellää kättä, niin eiköhän ne vetostartitkin hoida hommansa.
---

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #345 : 10.06.04 - klo: 16.49 »
Se olisi näky kun savagee vedetään käyntiin: Toisella kädellä roikottaa sitä ilmassa ja toisella tempoo käyntiin sitä  :mrgreen:
Taas kehissä.. ;)

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
HPI Savage 2.0
« Vastaus #346 : 10.06.04 - klo: 17.40 »
Lainaus käyttäjältä: "Antti R"
Onko kolmipalasesta kytkimesta mitään hyötyä verrattuna kaks palaseen?

Parempi pito 8)
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Mika R

  • Vieras
HPI Savage 2.0
« Vastaus #347 : 11.06.04 - klo: 16.44 »
Lainaus käyttäjältä: "jarkkom"
OFF-TOPIC:

Lainaus käyttäjältä: "Mika"
OK :-D

No eiköhän se sitten riitä tästä aiheesta että vetarit on syvältä. ;-)
Tosin itse diggaan niistä! No se on fifty-sixty niinkuin Nykänen sanoo,

-Mika


Et varmaan käynnistele vetostartilla samaan tapaan kuin moottorisahaa?  :mrgreen:

Hellää kättä, niin eiköhän ne vetostartitkin hoida hommansa.


Mä en Jarkko tiedä kenelle osoitit kysymyksen, mutta jos jaksat selata yhtään ylöspäin, niin itse opastelin näille vetostarttiongelmaisille herroille samaa, itsellä kun EI ole ollut ongelmia KOSKAAN. vrt. aiempi viestini:

Lainaus käyttäjältä: "Mika"
kaikki hajoo jos liikaa vetelee ja miten sattuu.. mulla kesti sellanen HPI:n mallia vastaava halpis vetari just päälle 12 ltr kakkua. Ainakaan sitä ei saa väkisin vetää tai rotoilla. Kaasari pitää ryypyttää sopivasti, iskeä hehku kiinni, avata kaasua hieman ja nykäistä pari, kolme, viis kertaa korkeintaan, sillä pitäs lähteä jos kakku on kaasarissa. Tietty enne sitä tyhjänä voi joutua vetelee enemmänkin että gaso saadaan kaasariin asti.

En tiedä miten käytät mutta jos teet toisin en epäile että hajoaa.


-Mika

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #348 : 12.06.04 - klo: 18.35 »
Nyt mulla rupes vetää se yksitielaakeri niin paljon yli, että avasin kattoakseni, että olisiko siellä esim. yksi neula hajalla tai jotain. En huomannut mitään sellaista, vaan se koko höskä oli täynnä sellasta mustaa öljyä. Sitten kuivasin laakerin, akselin ja rattaat ja kopan. Laitoin tilalle CRC:tä ja painoin kädellä sitä koppaa moottoria vasten ja pyöräyttelin rotolla, ni ei luistanu tippaakaan yli. :o  Eikä oo eka kerta. :x
Eli mitäköhän se musta öljy on sielä lootassa ja mistä se tulee? Ja mitä luulette, että voiteleeko CRC tarpeeksi sitä, vai muuttuuko se siksi mustaksi litkuksi?

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #349 : 12.06.04 - klo: 20.25 »
se musta öljy on polttoainetta ja kulunutta neulalaakeria ja kulunutta tappia mitä neulalaakeri pyörittää, sinne "käynnistyskoppaan" tulee väkistenkin sitä polttoainetta koska tiedäthän miten huonosti se kampikammiosta tuleva "käynnistystappi" on tiivistetty, siihen päätylevyyn.

 Huono perustelu, tai huonosti selitetty mutta jospa jotain hyötyä on.

 Itselläni oli sama ongelma, puhdistuksen jälkeen ei mitään ongelmaa. Mut heti toisella kerrallan luisti jo, mutta kun kone on lämmin/kuuma niin ei luista. Kokeile siis lämmittää sitä jollain ennen päivän ekaa starttausta, jos et raski ostaa uutta neulalaakeria.

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #350 : 12.06.04 - klo: 21.52 »
Niin sen oonki kait unohtanu kysyä, että auttaako se uuden laakerin osto sitten kuinka paljon ja miksi aikaa, kun se akseli voi olla vähä kulunu, ni ettei se uuski rupee sit heti luistaa. :?  Kannattaisko ostaa se akseliki uus? Ei sen luulis kauheen kallis olevan...
Rotosta loppu äsken akku, mutta akkuporakoneella lähti leikiten käyntiin. 8)
Ja sitten mulla on vieläki se aika ikävä juttu, kun aina tankin vajetessa seos käy laihemmaksi. Ostin uuden 25-mallin tankin, mutta ei oikeen auttanu. :x  Inhottava säätää autoa IHAN joka ajon aikana. Joka kerran ku ajaa, ni täytyy säätää rikkaammalle, muuten rupee pian lämmöt karkaa käsistä (näin ei oo kumminkaa käyny). Ja tietysti aina tankatessa laihemmalle.

Jollain jolla on mittari, ni sillon ku kone on oikeessa lämmössä, ni minkä aikaa pystyy pitää kättä siinä kannen päällä, tai reunoilla? Ja jos sillä sylkytestillä mittaa, ni täytyykö sylkästä tulpan juureen vai kannen päälle?

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
HPI Savage 2.0
« Vastaus #351 : 12.06.04 - klo: 22.55 »
Miten se kone käyttäytyy, kun se menee laihemmalle? Ottaako se itsestään kierroksia ja meinaako se lähteä liikkeelle tyhjäkäynnillä?
Jos näin on, niin epäilen koneen käyvän liian kuumana. Mitä polttoainetta käytät ja missä lukemissa neulat on?
Koneen ollessa tyhjäkäynnillä jonkun aikaa, lämmöt on 70-90astetta eli just voi koskea käsin, mutta normaali käynti lämpötila on jossain 110-130asteessa ja silloin ei kannata käsin kosketella.
Tulpan juuresta se lämpö kannattaa mitata, mutta en sano mitään räkätestiin, koska en käytä sitä itse vaan mittaria. Räkätestin tuloskin ehkä vaihtelee koostumuksen mukaan...."kesänvihreet?"  :mrgreen:
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Poissa Judenza

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #352 : 13.06.04 - klo: 00.25 »
Kiitos Jaken ja Mikon olen tänään ajanut jo viidennen tankillisen tyhjäksi ja auto toimii erinomaisesti, tosin kaasupohjassa kun kiihdyttää niin rupeaa vähän ennen vaihtoa röpöttämään, säätänyt olen mutta en tiedä paljon sitä highspeed neulaa uskaltaa kääntää ettei rupee ylikuumenemaan, onko säätöihin mitään neuvoja mitä voi pitää "mittapuuna ja hyvänä merkkinä" jos ei ole lämpömittaria? Esim vaikka putkesta öljyn lentäminen? Ja mites että kun ajelee puolisen tankkia ilman koppaa niin kuinka kauan pystyy pitämään kannen päällä kämmentä? Pystyn itse reilu sekunnin ja sit rupee polttaa.. Otin tänään nätit lennotkin savagella, ne ensimmäiset: Oltiin hiekkakentällä ajelemassa ja siinä oli sellanen reilu 2m korkea nurmikukkula joka kuitenkin oli suht terävä päästä ja ajoin siihen aika lujaa, auto nousi ~20cm ilmaan mutta aloittelijana en osannut autoa hallita ilmassa ja annoin liikaa kaasua -> takapuskuri edellä maahan ja armottomat lipat ja pomppupyörimiset, tuloksena katkennut antenni ja korin etupidin missä on myös etuiskarit kiinni, kai vääntyi taaksepäin. En oo ihan varma oliko se sillee takakenossa vai menikö noissa lipoissa  :|  Hauskaa oli joka tapauksessa ja savage otti varovaisesti kaasua reilulla kädellä viidennellä tankillisella  :wink:
Anteeksi monet kysymykset mutta se on tätä aloittelijan kehittymistä  :)
LRP Shark Monster, Ezrun 18A ja 5340kv combo.

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
HPI Savage 2.0
« Vastaus #353 : 13.06.04 - klo: 02.24 »
Hienoa, kun pystyin auttamaan 8) . Säädä vaan 1/8 kerrallaan yläneulaa piikimmälle eli kiinnipäin. Laitoin yläneulan varmuuden vuoksi puoli kierrosta enemmän aukipäin eli viiteen kierrokseen joten voit huoletta säätää sitä. Kokeile kuitenkin aina joka säädön jälkeen. Normaali käytilämmössä poltaa jo herkästi näppinsä joten ole varovainen. Jos autosi vaihtaa jo kakkoselle, niin se on jo aika lähellä sopivaa.
Etuiskaritornin kuuluu ollakin hiukan takakenossa ja jos tarkkaan katsot, niin myös tukivarret ovat kenossa. Tämä siksi, että tukivarret ja iskarit ottavat paremmin edestä iskuja vastaan.
http://koti.mbnet.fi/jakke68/Savage/kuvat/SS-Savage/107.jpg
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #354 : 13.06.04 - klo: 09.28 »
Lainaus käyttäjältä: "Jakke"
Miten se kone käyttäytyy, kun se menee laihemmalle? Ottaako se itsestään kierroksia ja meinaako se lähteä liikkeelle tyhjäkäynnillä?
Jos näin on, niin epäilen koneen käyvän liian kuumana. Mitä polttoainetta käytät ja missä lukemissa neulat on?
Koneen ollessa tyhjäkäynnillä jonkun aikaa, lämmöt on 70-90astetta eli just voi koskea käsin, mutta normaali käynti lämpötila on jossain 110-130asteessa ja silloin ei kannata käsin kosketella.
Tulpan juuresta se lämpö kannattaa mitata, mutta en sano mitään räkätestiin, koska en käytä sitä itse vaan mittaria. Räkätestin tuloskin ehkä vaihtelee koostumuksen mukaan...."kesänvihreet?"  :mrgreen:

Ei se ylikuumana oo vielä koskaan käynyt, mutta kun sitä en tahdokkaan. :wink:  Yleensä ajon aikana kun tankki on noin puolillaan ja auto sattuu olee jossain lähituntumassa laitan yläneulasta noin vartin rikkaammalle. Käytän cool power 15% ja neulojen kierroksia en oo laskenu, paitsi keskineula on hieman yli 2.25. Alaneulan pohjaa en oo koskaan löytäny, mutta kyllä sekin tarpeeks rikkalla on. Yläneula on varmaan 4.5 kierrosta auki, tiedän että se ei ole normaalia, mutta alussa mulla oli se ainakin 5 :mrgreen:
Mulla voi aina koskea käsin ihan helposti, usein voi pitää sormea siinä hehkun reiässä vähän aikaa, eikä ees polta pahasti. :)
Ajan aina niin rikkaalla, ettei varmasti käy ylikuumana, mutta en kumminkaan anna röpöttää.
Mua vaan rasittaa se seoksen laihenemisjuttu.
Tämä vain ihan uteliaisuudesta, että kun te käynnistätte savagenne, ni käykö ne teillä heti tyhjäkäyntiä? Mä kun käynnistän joudun ensin käyttelee vähän kaasua, ni sitten rupee käymää tyhjäkäyntiä.

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
HPI Savage 2.0
« Vastaus #355 : 13.06.04 - klo: 13.40 »
Kerro nyt kuitenkin miten se seoksen laiheneminen ilmenee. Keskineulan säätöihin ei sais kajota ja sen pitäis olla 3 1/4 auki. Luulenpa, että sun ongelmasi löytyy kaasarin säädöistä. Palauta tehdasasetukset ja koita uudelleen. Jos et löydä alaneulan pohjaa, niin säädä se hiukan vivun otsapinnan alle (ehkä joku 0.5mm). Kone käynnistyy paremmin kun antaa hiukan kaasua ja kun kone on käynnissä, niin hiukan ensin lämmittää sitä. Liian viileälle koneelle ei kannata tehdä säätöjä vaan käyntilämpöiselle.
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Poissa Judenza

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #356 : 13.06.04 - klo: 20.59 »
Jakke, ilman sun ja Mikon apua en ois tota savagee saanu koskaan säädettyä  :wink:  Auto vaihtaa kakkoselle mutta ajon aikana vaihteen vaihto kohta muuttuu ja välillä auto röpöttää ja välillä ei, jos antaa vähän aikaa olla tyhjäkäynnillä niin autoa joutuu herättelemään että jaksaa lähteä liikkeelle, röpöttää niin hemmetisti siinä vaiheessa. Säätöjähän se vaan on. Mulla on toi etuosa juuri samanlainen kun tuossa savage ss kuvassa, helpotus ettei ottanut siitä lennosta siipeensä, ei tosin ollut lähimainkaan mitään sellaista mitä oon porukoiden videoilla nähnyt eikä ole mitään hajonnut  :P

EDIT: KukkaLapio, mulla joutuu myös kaasun kanssa auttamaan että käynnistyy kylmänä ja sit vähän kaasuttelee pintakaasulla niin vähän ajan päästä rupeaa käymään normaalia tyhjäkäyntiä, tosin yleensä sammuu pari kertaa ennenkuin saan normaalille tyhjäkäynnille.  :shock:
LRP Shark Monster, Ezrun 18A ja 5340kv combo.

Poissa Niki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #357 : 13.06.04 - klo: 21.23 »
Toi on vissiin aikalailla kaikilla ongelma, et jos auto seisoo liian kauan röpöttää, ja kylmä käynnistyksellä joutuu antamaan kaasua. Riippuu kyllä polttoaineesta toi käynnistyminen... Miten vahvalla aineella ajelet?

Poissa Judenza

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #358 : 13.06.04 - klo: 22.06 »
16% Joten ymmärrän hyvin ton röpöttämisen eikä se mua häiritse, auto ei ehdi seistä paikoillaan niin kauaa  :wink:
LRP Shark Monster, Ezrun 18A ja 5340kv combo.

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
HPI Savage 2.0
« Vastaus #359 : 13.06.04 - klo: 22.10 »
Alku vaiheessa röpötys on ihan hyvä. Käy ainakin riittävän rikkaalla. Koneen saa tosin paremmin käymään kun vaihtaa n.20% polttoaineeseen, niinkuin tehdas suosittelee.
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com