Kirjoittaja Aihe: Titaaniruuveilla laihdutus. Paljonko paino suunnilleen vähenee?  (Luettu 11225 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vee73

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Tätä mä vähän ounastelinkin. Olen vaihtanut vain 8.8 pultteja titaanisiin. Joten pysytään tällä linjalla.  :azn:
Motocrossia sähköyksipyörällä
https://www.facebook.com/EUCExtreme?ref=hl

Poissa Testikuski

  • Veteraani
    • Profiili
Eli kuten yllä mainittiin, on titaaniakin montaa laatua.
Ospa Rc

Poissa vee73

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Juu niin on. Ja eipä juuri kukaan ilmoittele mitä laatua myyvät, joten varminta on vaihdella vaan 8.8 pultit.
Motocrossia sähköyksipyörällä
https://www.facebook.com/EUCExtreme?ref=hl

Poissa KiSaVa

  • Jäsen
    • Profiili
Murtolujuuden 1200 MPa omaavat titaanit ovat todella eksoottisia seoksia (jos niitä onkaan). On aika varmaa että sitä nämä ruuvit eivät ainakaan ole. Eri juttu on tarviiko niin suurta lujuutta missään alunperinkään. Pitää miettiä järjellä miten ruuvit on kuormitettu (tai onko juuri mitenkään). Esim. on turha vetää mitään muoviosaa 12.9 ruuvilla kiinni jos kanta tulee muovista läpi lähes sormineen. Tai millin peltiä jos ruuvi leikkaa pellin kuin vetäisi sormea margariinipaketissa. Tai 3 mm alumiiniosasta leikkautuu kierteet irti ennen kuin ruuvi edes huomaa kuormittuneensa.

Poissa vee73

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Kyllä järjen käyttö sallittua :)
Olen näitä vaihdellut 1,6 metriseen kopteriin ja siksi en taho ottaa riskejä.
Pääosin siinäkin käytetty 8.8.
Mutta myös 12,9 joitain.

Jostain kumman syystä kopteripuolella ei ole yleistä titaani ruuveilla hifistely.
Vaikka toisin voisi luulla.
Saatavilla kyllä on vanttejakin mutta autopuolella tuntuu olevan yleisempää hifistellä niillä.
Oisko sitten syynä että kopterissa vantit yleensä menehtyy lento-onnettomuuden sattuessa, eikä siksi niihin rahaa laiteta.
Motocrossia sähköyksipyörällä
https://www.facebook.com/EUCExtreme?ref=hl

Poissa r1205

  • Jäsen
    • Profiili
Kyllä järjen käyttö sallittua :)
Olen näitä vaihdellut 1,6 metriseen kopteriin ja siksi en taho ottaa riskejä.
Pääosin siinäkin käytetty 8.8.
Mutta myös 12,9 joitain.

Jostain kumman syystä kopteripuolella ei ole yleistä titaani ruuveilla hifistely.
Vaikka toisin voisi luulla.
Saatavilla kyllä on vanttejakin mutta autopuolella tuntuu olevan yleisempää hifistellä niillä.
Oisko sitten syynä että kopterissa vantit yleensä menehtyy lento-onnettomuuden sattuessa, eikä siksi niihin rahaa laiteta.

Ajan turistia ja autoni painaa noin 10 gramman päässä minimi painosta joten turhaa vaihella ruuveja. Ja autoni on ilman puntteja alipainoinen en tiedä miks mut niin sevaan on.

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Harvoin ruuvi katkeaa RC-autoissa. Ainakin minun kokemuksen mukaan isompi ongelma laadultaan heikkommissa ruuveissa on surkeat kannat.
Ei oo ihan nopea operaatio kisapäivänä dremelöidä useampia ruuveja irti, kun pitäisi muuttaa auton setuppia.

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Ei pitäis mennä kannat jos oikeita työkaluja käyttää. Phillips kantaisia käytettäessä on olennaista että kärki on OIKEA ! kannattaa hankkia sellainen philips kärkien setti josta köytyy se todella juuri sopiva kärki, niin koon kuin syvyydenkin kannalta. Phillips kannan idea on että kärki  nousee urasta kun momentti on oikea. Jos kärki on epäsopiva, niin se pyörähtää ja rikkoo kannan.
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Olet oikeassa, että työkalut vaikuttaa paljon. Tosin näissä 1/10-skaalan kisapeleissä kaikki kannat on kuusiokololla varustettuja.
Sitten jos on vähänkään epäpuhtauksia kannassa, niin pehmeämmissä ruuveissa ne antaa kohtuu helposti periksi.

Poissa p-man

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Alkuperäiseen kysymykseen vastaus on, että 1:10 buggyyn vaikutus on noin 8g.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Poissa vee73

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Kiitos tiedosta. 8g ei ole paljon. Vaihdoin 1.6 metriseen kopteriin lähes kaikkii ruuvit.
Kevensin vaan samalla muitakin konsteja käyttämällä. No, lopputulos oli merkittävä vaikutus lentoaikaan, ketteryyteen ym. Kierroksia sai pudottaa 13% ja siltikin kopteri on hätäisempi kuin ennen  :azn:
Motocrossia sähköyksipyörällä
https://www.facebook.com/EUCExtreme?ref=hl

Poissa p-man

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Pienistä puroista syntyy suuri virta  :police:
Toki isommista autoista lähtee paljon enemmän painoa pois.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Poissa vee73

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Kyllä näin ehdottomasti on. Pelkät ruuvien vaihdot ei tee autuaaksi mutta, kaikki muut kevennykset mukaan huomioiden painoa lähtee merkittävästi.
Motocrossia sähköyksipyörällä
https://www.facebook.com/EUCExtreme?ref=hl

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Otetaan luullot jo varikolla pois.
Ei pääse kovaa jos ei ole tit ruuveja autossa kiinni.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa vee73

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
En tiiä mitä tuolla tarkoitit. Ehkä, ehkä en  :azn:

Mutta mulle tämä on pelkkä harrastus ja ajanviete.
Kisaaminen ei oikein kiinnosta.
Auton tuunaamista on kiva tehdä ihan vaan omasta mielenkiinnosta kehitellä asioita ja värkätä.
:laugh:
Kylki kyljessä ajaminen on paljon kivempaa, kuin yrittää olla ekana maalissa  :azn:

 :grin: :grin: Onhan se kiva tietää että auto on timmissä.
Ei voi sitä syyttää jossei kurvit mene niinkun toivoo  :grin: :grin:

Mutta on tämä ihme harrastus. Emmä ymmärrä mistä nuota autoja sikiää, vaikka yhdellä voi vaan ajaa kerralla.
Nuo täytyy olla lisääntymiskykyisiä ihan itekseen  :cool: Voi hyvää päivää  :undecided:
Motocrossia sähköyksipyörällä
https://www.facebook.com/EUCExtreme?ref=hl

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Se oli puhdasta vitsiä.
Eli jos on ja mainpstat että minun autossa on kalliit kevyet tit ruuvit niin olet jo kuningas vsrikolla.
Pakkohan auton on olla nopea kuin tit ruuvit on kiinni.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa vee73

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Nii mä vähä aattelinki :D
Pakko autolla koreilla kun ei ajotaitoa ole :D
No joo. Pakko hiukan mainostaa millaista ajoporukkaa meillä on.  Eli me täällä Rovaniemellä ollaan aika ajoystävällisiä. Jos on aloittelijoita mukana niin ei painella timmi tiskisä ohi vaan ajetaan hitaampien mukana.
Ja jos ei jonkun auto kulje niin kovaa kuin oma, ei ajeta ohitte suorilla.
Mennään samaa vauhtia nii pääsee hitaammatkin helpommin hommaan mukaan.
Motocrossia sähköyksipyörällä
https://www.facebook.com/EUCExtreme?ref=hl

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Maailmalla on käytäntö 1/8 rata autoissa että KAIKKI radiolevyn yläpuoliset y.m. ruuvit on titaania tai alumiinia. vetoakselit ja akseliholkit, väliakselit on titaania, mutta alatukivarsien puikot on WOLFRAMIA ( raskain tiedetty metalli) ja moottoripukit , akunpidin y.m. isommat osat ovat messinkiä. Tällä tavalla saadaan painopiste hyvin alas. Aijon kokeilla hiilikuituisia väliakseleita ja korin jäykiste kiinnikeitä... Bling Bling...
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
WOLFRAMIA ( raskain tiedetty metalli)

Seitsemänneksi raskain tiedetty metalli  :tongue: Tosin niitä raskaampia ei pahemmin rc puolella edes kannattaisi käyttää. Volframi kun kestää kulutusta vähän eritavalla, kuin esmes platina tai iridium, heh.

/saivartelumoodi pois päältä
« Viimeksi muokattu: 23.06.14 - klo: 23.29 kirjoittanut Master Calgar »
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]