Nyt on tällä autolla tullut ajettua noin vuoden. Viime kesänä ajoin vanhalla autollani SC-summer cupin 18 sijalle, turussa joka oli vanhan auton vika kisa olin 23. Sitten ostin kaverilta käytettynä Desc v1:sen ja alkoi armoton treenaaminen tikkurilassa. Ekassa tiksin kisassa tuli b-finaalin voitto, sieltä kauhea treenaus ja Tikkurilan SC-Cupin kisassa tuli jo viides sija. Ajoin talvella Todella paljon akullisia ja Nokialla tuli sitten uran eka voitto. Tikkurilan toisen SC-osakilpailun jälkeen päätin ostaa uuden DESC V2:sen, vanhalla oli kuitenkin ajettu monta sataa akkua. Uusi auto tuntui heti hyvältä ja sillä ehti voittaa pari kerho kisaa tikkurilassa ja messukeskuksessa. Talvikaudella olin Todella tyytyväinen autoon, se tuntui erittäin nopealta ja kestävyys oli todella hyvä. Loppuhuipentumana meidän tiimi voitti vielä tikkurilan Endurancen yli viidelläkymmenellä kierroksella.
Kesäkaudelle moni hehkutti kuinka Durangon dominanssi tulisi päätökseen koska auto on liian kevyt jne. Itse en uskonut muiden uhkauksiin, ja ulkona auto tuntui heti nopealta, mutta vähän vaikealta ajaa. Säätämällä autosta sai paljon helpomman ajaa ja SC-Summer cup meni kotikisaa lukuunottamatta aika täydellisesti. Auto toimi tosi hyvin koko kauden, ja oli erittäin nopea ja luotettava. Raisiossa auto oli mielestäni ehkä paras ajettavuudeltaan tähän asti ulkona eli ehkä säädöt on mennyt oikeaan suuntaan. Laitan Raision Setupsheetin ylös heti kun saan sen tehtyä.
Durangossa säätöjuttuja joka on parantanut auto todella paljon:
-1asteen takahubi. L oikealla ja R vasemalla
-Takavakaaja( tikkurilassa parani kokoajan mitä paksumman vakaajan laittoi)
-Etuvakaaja on ulkona hyvä
-Eteen metallinen torni antaa paljon enemmän etudroopia joka parantaa autoa ulkona
-Ulkona vähän painoa taakse ja alas (n. 50g)
-Aika jäykät diffit (minulla nyt 30,50,8)
-Takaiskareiden kääntäminen tornin takapuolelle ja tukivarren kääntö
Durangossa kestävyyyttä parantavia osia:
-Rpm etu ja taka tukivarret
-Xray hingepinnit
-Jos käyttää pidempää linkkiä takana niin paketissa mukana tulevat pidemmät pallokupit
-V1 alutakatorni
Sähköt autossani:
-Orion r10pro n0opari
-Ulkona hw 4k sisällä Orion 7.5t kone
-Savox SC-1258TG
-Sanwa m11x
Sähköt toimineet todella luotettavasti, Todella kuumina päivinä kone on käynyt aika lämpimänä, muuten toimineet täydellisesti
Olen ajanut vuoden aikana noin 4 kertaa viikossa ja kerran olen lähtenyt rikkinäisellä autolla kotiin. Talven SC-sarjassa en kertaakaan keskeyttänyt, kesällä keskeytykset tuli Lavangossa kuin lähdin tyhjällä akulla ajamaan ja kun en ollut kiristänyt rengasmutteria. Eli kestävyydydeltään auto on ollut erittäin hyvä. Nopeus on myös ollut todellakin kohdillaan. Bonuksena vielä radalla ja kisoissa toimiva varaosapalvelu, sekä todella hyvät ja tarkat säätöavut RC-tohtorilta niin taidanpa jatkaa tällä autolla kesän loppuun ja ensi talven