Kirjoittaja Aihe: Iskariöljy  (Luettu 2418 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Eightball

  • Jäsen
    • Profiili
Iskariöljy
« : 16.12.02 - klo: 11.36 »
Onko kenelläkään hajua mitä öljyä käytetään iskunvaimentimissa?
Siis mitä öljyä se on mitä RC-liikkeet myy ja onko tietoa viskositeetista ja muista ominaisuuksista?
ottia tuota

Poissa RChullu

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://rc-racing.info
Re: Iskariöljy
« Vastaus #1 : 16.12.02 - klo: 12.54 »
Lainaus käyttäjältä: "Eightball"
Onko kenelläkään hajua mitä öljyä käytetään iskunvaimentimissa?
Siis mitä öljyä se on mitä RC-liikkeet myy ja onko tietoa viskositeetista ja muista ominaisuuksista?



Joo, silikoniölyä niissä käytetään. kaikki rc liikkeet myy. viskositeetti riippuu omista mieltymyksistä, radasta, autosta jne.

Poissa Eightball

  • Jäsen
    • Profiili
Iskariöljy
« Vastaus #2 : 16.12.02 - klo: 15.43 »
Onks muuten kukaan käyttänyt Fork oil -öljyjä, eli samoja mitä käytetään motocrossi-pyörissä?? Eli käyköhän synteettiset öljyt
vai tykkääkö tivisteet ja muoviosat pahaa?
ottia tuota

Poissa Tjs

  • Jäsen
    • Profiili
Iskariöljy
« Vastaus #3 : 16.12.02 - klo: 16.34 »
Mä oon käyttänyt melkein pelkästään "oikeita" iskari öljyjä. Jotenkin silikoni öljyjen lämpö allergisuus on nihkeetä.  Mulla ei ole ollut mitään ongelmia muoviosien kanssa. Jotkut muovit turpoaa syntettisessä öljyssä...mutta jos näin käy niin ei muuta kuin muovi osat puhtaiksi ja pöydälle kuivumaan päiväksi niin taas pelaa.
Ainoa ongelma on että öljyjen viskositeetit on aika löysiä silikoni öljyihin verratttuna ("oikeita" iskareitahan ei säädetä niinkään öljyn viskositeetillä vaan männän shimmeillä). Kaksi vaihtoehtoa; käyttää silikoni öljyjä tai tehdä pienempi reikäisiä mäntiä...

Poissa Eightball

  • Jäsen
    • Profiili
Iskariöljy
« Vastaus #4 : 17.12.02 - klo: 10.08 »
Jep, täytyy kokeilla. Kokeilemalla selviää
ottia tuota

Poissa losi

  • Jäsen
    • Profiili
team losista pitäisi vihtaa veto pyörästön laakerit
« Vastaus #5 : 16.06.07 - klo: 23.32 »
voisko joku neuvoo miten veto pyörästön laakerit otetaa pois ja laitetaa ja myöskin mikä laakerit olisi hyvät  LOSILLE 

                         -joni