nyt tarvii jeesiä slässin setupeissa.
jarruttaessa ja kääntäessä perä alta todella helposti.vedätäessä hieman parempi,ei niin akkinäinen.pyöränkulmia,iskarin asentoja yms perusjuttuja kokeiltu paljon siinä onnistumatta.alusta on liukas mutta oletan että paremmaksikin voisi saada,ainakin muut autot menee kovaa.
faktaa:
trx bigboret joissa 45wt losit ja alkuperäiset jouset.samaa ongelmaa alkuperäisilläkin iskereilla
diffit löysät,liemiä en just muista
vakaajat kummassakin päässä
slipperillä
kulmat kokeiltu varmaan ihan kaikki maholliset.
mitä seuraavaksi?
Joku on joskus sanonut "Se pää kun ensin tiestä irtoaa säädä löysemälle". Eli perään löysempää öljyä iskareihin ja diffiin, löysempää jousta ja ennen kaikkea löysempää kallistuksen vakausta. Ja/tai eteen jäykempää. (yksi asia kerralaan että näkee miten vaikuttaa).
Aika hyvin on tuntunut tämä ohje pitävän paikkansa, tosin täytyy ensin olla varma kumpi pää irtoaa ekana. Voi vaikka kevyesti puskea hetken, ennen perän karkaamista.
Toisaalta ainakin omasta mielestä, on hyvä että auto selvästi vähän puskee tai yliohjaa, kuin että lähtee täysin varoittamatta kokonaan lapasesta.
Myös keskidiffi auttaa paljon, mutta juuri tuota jarruttaessa perän karkaamista se kyllä pahentaa, kun jarrutus teho siirtyy sinne heikomman pidon puolelle, eli jarrutettaessa taakse. Mutta jarru on vauhdin surma, kaasulla säädetään menoa ja aika paljon ohjataankin mutkassa tämmöistä autoa. Tästäkin on kyllä monta koulukuntaa ja mielipidettä.
Eikä pidä unohtaa alustalle sopivia renkaita, niillä on ehkä kaikkein suurin vaikutus auton käyttäytymiseen.
Edit: Niin ja kysy niiltä kovempaa meniöiltä millä setapilla heidän autot on. Ei nämä mitään yritys salaisuuksia ole, uskon että suurin osa kuskeista kertoo mielellään.
laitellaas jatkoa tähän kun ei vieläkään kymmenien akullisten ja kovan säätämisen jälkeen ole oikein tolkkua löytynyt.nykyisellään takapään pito karkaa kurvin loppupuolella/suoran alussa.eli kun pitäisi alkaa menemään kovaa niin spinni on lähellä tai pitää mennä "ykkösellä".iskareiden ja pyöränkulmien kokeilu on mennyt silleen että iskareissa on asson 70 öölit ja alkuperäiset jouset.etudiffi on nyt jonkinverran jäykempi kuin alussa,pitäisikö laittaa taakse jäykemmät öljyt...?lisäpainoa paljon taakse?vai auton vaihto????
mittaisin juuri painoja:2s akulla ilman koppaa painoa etusella 1175gr ja takana 1375gr,aika takapainoinen.sittenki punttia eteen?