Kirjoittaja Aihe: Drifting  (Luettu 109582 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juhaz

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Drifting
« Vastaus #270 : 05.03.07 - klo: 19.12 »
Itekki ajan ratapuolta kunhan aina kerkee vaa.
Yokomo | GM LRP Futaba |
Tiim Lahti

Poissa Shogunmarui

  • Veteraani
    • Profiili
Drifting
« Vastaus #271 : 05.03.07 - klo: 22.13 »
Lainaus käyttäjältä: "Tomi 93"
Ei kyl oo... On vaa yks. mut ookkos saanu sen sun säkö krossarin kuntoo kun lupasit lainaa jos saat kuntoo.
No se nyt on ainakin aika heikossa typessä =DD Voin tuoda sen näytille jos haluut?
~ TC4 ~ Hacker C40 12T,3500kv ~ MaxAmps LiPo ~ 6s, 22,2v ~ Kontronic Jazz 40 ~
Jato 3.3 ~ T.T UNO and others...

Poissa Tomi 93

  • Jäsen
    • Profiili
Drifting
« Vastaus #272 : 06.03.07 - klo: 08.27 »
No yritä saada se toimii.

Poissa Paras90

  • MikUA
    • Profiili
    • webpoint.fi
Drifting
« Vastaus #273 : 06.03.07 - klo: 11.07 »
Eikö tuota keskustelua voi hoitaa jossain muualla?

No asiaan.. Mitäs mieltä porukat on HPI:n drifting-renkaista? Kestääkö miten hyvin jos asvaltilla niillä ajaa?
Tamiya TRF417x | Sanwa M11 2.4GHz | Team Durango DEX410

Poissa Anzka

  • Veteraani
    • Profiili
Drifting
« Vastaus #274 : 08.03.07 - klo: 19.53 »
Kannattaako tässä driftauksessa olla keppi vai hihna veto,paljonko maavaraa??saako asso tc3 tarpeeks maa-varaa.
Associated rc18Bft + mamba25 + 5800kv

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Drifting
« Vastaus #275 : 08.03.07 - klo: 20.20 »
Eh no eihän driftereillä missään maastossa ajeta, vaan aivan tasaisella alustalla. Eli siis: TC3 riittää maavara kyllä. Hihna/keppiveto asiaa en kommentoi, mitään eroa en niillä nää soveltuvuuden kannalta, mutta vannomaan en myöskään mene.
| Academy | Axial |

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Drifting
« Vastaus #276 : 08.03.07 - klo: 21.23 »
keppiveto on varmempi, hihnan kanssa ei ole torque twist ongelmaa. Itse ajelin aina hihnalla eikä ongelmia ollut.

Poissa Shogunmarui

  • Veteraani
    • Profiili
Drifting
« Vastaus #277 : 08.03.07 - klo: 21.28 »
Lainaus käyttäjältä: "Divi"
keppiveto on varmempi, hihnan kanssa ei ole torque twist ongelmaa. Itse ajelin aina hihnalla eikä ongelmia ollut.
Kardaaani kyllä ruletaa kun nuo hihnat saattaa hiukka temppuilla....
~ TC4 ~ Hacker C40 12T,3500kv ~ MaxAmps LiPo ~ 6s, 22,2v ~ Kontronic Jazz 40 ~
Jato 3.3 ~ T.T UNO and others...

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Drifting
« Vastaus #278 : 08.03.07 - klo: 21.38 »
Temppuilee jopa niin paljon että ylivoimaisesti suurin osa turisti autoista on hihnavetoisia...
Jopa Asso on mennyt hihnavetoon.

Ei ne mitään temppuile.

Poissa savage66

  • Jäsen
    • Profiili
Drifting
« Vastaus #279 : 08.03.07 - klo: 21.41 »
Kyse oli Driftaus käyttöön tarkoitetuista autoista, ennemmin itse driftaan keppivetoisella.
Mutta kun ajetaan touringia kilpaa niin ehdottomasti hihnaveto.

Driftingissä on nuo hihnakäyttöiset itselläni temppuillut, kun tuppaa menemään poikittain kovassa sladissa.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Drifting
« Vastaus #280 : 08.03.07 - klo: 21.44 »
Poikittain eteneminen liittyy hihnojen toimivuuteen miten??

Nimenomaan... kokoajan oli kyse driftauksesta.

Hihna on hyvä ratkasu kaikessa.
Sähkökrossareistakin monet ovat olleet hihnavetoisia iät ja ajat.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Drifting
« Vastaus #281 : 08.03.07 - klo: 21.45 »
Lainaus käyttäjältä: "Shogunmarui"
Lainaus käyttäjältä: "Divi"
keppiveto on varmempi, hihnan kanssa ei ole torque twist ongelmaa. Itse ajelin aina hihnalla eikä ongelmia ollut.
Kardaaani kyllä ruletaa kun nuo hihnat saattaa hiukka temppuilla....

Eipäs taas valehdella! Hihnaveto on kyllä touringis paljon parempi, lähes kaikki kunnon turistit hihnavetoi, ootko sattunut huomaamaan? Kardaanivetonen ei ole kovin altis kiville tms, hihnaveto on. Kardaaniveto on hyvä kaikissa muissa kuin touringeissa, sanoisin noin.
- Tapsa

Poissa savage66

  • Jäsen
    • Profiili
Drifting
« Vastaus #282 : 08.03.07 - klo: 21.46 »
Okei okei, molenmilla omat mielipiteet ja .

Toinen kannattaa keppivetoista toinen hihnavetoista, oli sitten kyse Driftauksesta tai touringista/sähkörossista.

En jaksa lähteä väittämään suo vastaan kun siitä ei seuraa muuta kuin OT:a ja 4sivua viestejä.

 :wink:

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Drifting
« Vastaus #283 : 08.03.07 - klo: 21.54 »
todellakin, ainoa hihnavedon ongelma tulee ulkona huonolla alustalla ajaessa, jolloin hihna mahdollisesti kuluu nopeasti kivien ja hiekan takia. Asvaltilla ja sisällä ajamisessa hihna ei ole ongelma, pikemminkin suositeltavaa koska ns. "torque twist" ei ole kiva ominaisuus kun auto pitäis saada pysymään nätisti sladissa, ei kampeamaan sivulle kaikin voimin. :wink:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Drifting
« Vastaus #284 : 08.03.07 - klo: 21.59 »
Ihan turhaan alatkaan väitellä...
Tässä kun ei ole millään mielipiteillä taaskaan merkitystä.

Hihna toimii loistavasti niin krossissa, turistissa kuin myös driftissäkin.
Kivet ja muut rostkat on hihnalle haitaks. Ja täytyy myös muistaa että hihnan kireys pitää olla aina sopiva.
Löysä hihna tietenkin kuluttaa hihnapyörät entisiks ja hyppiessään hihna tietenkin myös hajoaa.

Mutta driftissä ei tietenkään ajeta mitään sorateitä, joten mitään ongelmia hihnoista ei ole.

Ja kuten sanottua... hihnoja käytettiin krossissakin jo aikoja sitten.
Silloin jo kun ajettiin ihan kunnon soralla kisaa.

Ja edelleen...
Sanot että keppiveto on sun mielestä parempi... Esitit mielipiteesi joka ei perustu ollenkaan faktaan.
Se on vain MIELIPIDE millä ei ole mitään merkitystä erilaisten vetotapojen toimivuuden kanssa.
Millonkohan tämä pieni asia oikein opittais... ei luultavasti koskaan.

Poissa Pete T

  • Jäsen
    • Profiili
Drifting
« Vastaus #285 : 08.03.07 - klo: 22.10 »
Ei pitäisi kommentoida, mutta jos nyt kuitenkin..
Olen Hoken kanssa samaa mieltä eli hihna kestää ja piste.

Otetaan nyt esimerkkinä tavan Kyosho lelu 2000 luvun alusta eli se ensimmäinen PureTen Alpha EP. Autossahan oli hihnaveto ja se kesti!
Ostin auton kummipojalle harjoittelupeliksi ja sillä ajettiin todella paljon hiekalla, soralla ja ties missä. Jopa kireämmällä koneella. Hihnaa emme kertaakaan vaihtaneet tai hihnapyöriä.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Drifting
« Vastaus #286 : 08.03.07 - klo: 22.12 »
Lainaus käyttäjältä: "Pete T"

Olen Hoken kanssa samaa mieltä eli hihna kestää ja piste.


HUOM!

Et ole samaa mieltä (koska edelleenkään mielipiteillä ei ole merkitystä) vaan tiedät saman asian kuin moni muukin... Se kestää, eikä ole mitään merkitystä missä asennossa auto milloinkin etenee.
Piste.

Poissa Pete T

  • Jäsen
    • Profiili
Drifting
« Vastaus #287 : 08.03.07 - klo: 22.22 »
Aivan...
no kuitenkin oli aika yllätys hihnan kestävyys.

Poissa savage66

  • Jäsen
    • Profiili
Drifting
« Vastaus #288 : 08.03.07 - klo: 22.25 »
En ole väittänyt etteikö hihna kestäisi, vai olenko?
Sanoin vain että itse olen tykännyt enemmän driftingi käytössä keppivedosta, joo ja nyt on varmaan päässä vikaa kun en driftaa hihnavetosella kun sellainenkin olisi, varsinkin kun hihnavetosella ajetaan kilpaa crossissa kivi/pöly/sora kakassa.
Ehkä en vaan osaa :mrgreen:

Poissa Shogunmarui

  • Veteraani
    • Profiili
Drifting
« Vastaus #289 : 08.03.07 - klo: 22.41 »
Se on makuasia...Kardaania kannatan vieläkin...
~ TC4 ~ Hacker C40 12T,3500kv ~ MaxAmps LiPo ~ 6s, 22,2v ~ Kontronic Jazz 40 ~
Jato 3.3 ~ T.T UNO and others...

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Drifting
« Vastaus #290 : 08.03.07 - klo: 22.50 »
Ei se nyt edelleenkään ole makuasia, vaan fakta. Arvon shogunmarui esittää mitkä on keppivedon hyvät puolet hihnaan verrattuna?

Poissa savage66

  • Jäsen
    • Profiili
Drifting
« Vastaus #291 : 08.03.07 - klo: 22.55 »
Lainaus käyttäjältä: "Divi"
Ei se nyt edelleenkään ole makuasia, vaan fakta. Arvon shogunmarui esittää mitkä on keppivedon hyvät puolet hihnaan verrattuna?


En nyt ymmärä tätä jankkaamista, jos shogunmarui on keppivedon kannattaja, niin suokaanme se hänelle.
 :roll:

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Drifting
« Vastaus #292 : 08.03.07 - klo: 23.00 »
ei se tee siitä makuasiaa, onko hihna vai keppi parempi.

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Drifting
« Vastaus #293 : 08.03.07 - klo: 23.02 »
Antaa olla, mutta kun hän väittää vastaan, etteikö olisi jotain eroja.
| Academy | Axial |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Drifting
« Vastaus #294 : 09.03.07 - klo: 01.42 »
Lainaus käyttäjältä: "savage66"
En ole väittänyt etteikö hihna kestäisi, vai olenko?
Sanoin vain että itse olen tykännyt enemmän driftingi käytössä keppivedosta, joo ja nyt on varmaan päässä vikaa kun en driftaa hihnavetosella kun sellainenkin olisi, varsinkin kun hihnavetosella ajetaan kilpaa crossissa kivi/pöly/sora kakassa.
Ehkä en vaan osaa :mrgreen:


No koska olet tykännyt enemmän keppiverosta driftissä niin kerroppas meille mikä keppiverosta tekee paremman drifti käytössä kuin hihnaveto.

Tää on edelleen tätä samaa linjaa kuin:

-Mun mielestä äiti on parempi ku tytär
-"jaa miks"
-Noku mä tykkään siitä enemmän
-"ootko koskaan edes kokeillu tytärtä että tietäisit oikeesti erot"
-Joo oon... tykkäsin enemmän keppivedosta
-"no mitä eroa niissä oli"
-en mä tiedä... mä vaan tykkäsin siitä äidistä enemmän

Eli et mitenkään pysty perustelemaan miksi ylipäätään edes pidät koko kardaanivedosta enemmän...
Silti jos joku aloittelija kysyy että kumpi on parempi drifti käytössä niin vastaat että keppiveto...
Se kun ei vaan ole totta.
Se ei ole parempi etkä myöskään pysty antamaan pienintäkään perustelua sen paremmuudesta.

Jos sulla on tuntunu keppivetonen auto toimivan paremmin ku hihnavetonen niin ootkos koskaan ajatellu että se vetottapa ei ole läheskään niin tärkeä tekiä auton toimivuuden kannalta kuin alustan säädöt????
Sattunu olemaan siinä keppivetosessa autossa paremmin istuva setuppi joten tykkäätkin tästä autosta enemmän.

Jälleen toistan itseäni.
Se ei ole mielipidekysymys, eikä mikään makuasia kumpi vetotapa on parempi.
Keppiveto vaikuttaa jopa heikentävästi auton toimintaan... Juu kyllä... näin tekee.

Ihme ja kumma myös driftingissä on auton ajo-ominaisuuksilla merkitystä...
Eli esimerkiksi parhaat turisti autot toimii aivan varmasti loistavasti drifti käytössä... Ja nämä ovat aika yleisesti ottaen myös hihnavetoisia.

Josko nyt siis vihdoin lopetettais tämä turha selitys kuinka kenenkin MIELESTÄ joku vetotapa on parempi, koska se ei tarkoita sitä ettäkö kyseinen vetotapa olisi toista parempi.
Varsinkin kun mielipiteiden jakelijat ovat ikävä kyllä kohtalaisen kokemattomia...
No tämä kommentti aiheuttaa varmasti taas vastavänkäyksiä, mutta eiköpähän kaikki lukijat ole tämän saman asian huomanneet tähän mennessä, eli turha edes vängätä vastaan.

Poissa Nasty

  • Veteraani
    • Profiili
Drifting
« Vastaus #295 : 09.03.07 - klo: 01.53 »
niinmutku jos on vaan riftingi radalla toiseen suuntaan kurveja  minne se keppi auttaa liiraamaan niin silloin keppi on parempi.
empiiristen tutkimusten tuloksena miniz awd kokeiltuna toiseen suuntaan minne se kepin voimat yrittää autoa viedä voi vetää lähestulkoon loppumatonta sliiriä mutta toiseen ei.höh mut toisaalta jos hihnalla ei ole kampeavaavoimaa niin meneekös se yhtä nätisti kummallekkin puolelle sliiriä?
ich heabe boewling boealle ich min lederhosen

Poissa Shogunmarui

  • Veteraani
    • Profiili
Drifting
« Vastaus #296 : 09.03.07 - klo: 06.51 »
Itse keppivedän joka päivä ja kannatan kyllä kaikille että kepillä kandee vetää.....L0L


Ehkä nyt lopetettais tää lapsellinen "tappelu"

Keppi vetää

Hihna vetää

Mitään sivuluisuUQQQQ ongelmia ei ole hihnankaan kanssa

Joo Moro!
~ TC4 ~ Hacker C40 12T,3500kv ~ MaxAmps LiPo ~ 6s, 22,2v ~ Kontronic Jazz 40 ~
Jato 3.3 ~ T.T UNO and others...

Poissa jsoukka

  • Jäsen
    • Profiili
Drifting
« Vastaus #297 : 09.03.07 - klo: 07.02 »
Shogunmaruin kanssa samaa mieltä asiasta.

Eikö nyt kannata lopettaa toi vit** vänkääminen. Kumma juttu nykypäivänä kun tätä foorumia lukee niin melkeen joka topicissa tapellaan jostain asiasta.
Hyvä tänne on kirjottaa jotain kun joka asiasta tulee noin 5 sivun väittely sitten.

Jos kerran joillakin on ihan realistia kokemuksia siitä että hihna toimii yhtä hyvin jopa paremmin kuin kardaani myös likasissa olosuhteiteissa niin miks ei voi vaan niellä asiaa? Vai kokeeko taas oma ylpeytensä kolauksen?
Yokomo Spec-D, TT FM-1e Ducati 999R

Poissa savage66

  • Jäsen
    • Profiili
Drifting
« Vastaus #298 : 09.03.07 - klo: 08.32 »
Okei, hihnaveto olkoon sitten parempi.
Hoke olkoon kuningas ja yhdytään aina sen mielipiteisiin.
Miks edes yllläpidetään foorumia, kun omia mielipiteitä ei saa tuoda esille?
Kun oman mielipiteen tuo esille, niin aina sama herra jankkaamassa vastaan.

Minun puolesta olkoon tämä topickki rauhassa ja voitte jatkaa keskenänne tätä vänkkäämistä.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Drifting
« Vastaus #299 : 09.03.07 - klo: 09.50 »
Lainaus käyttäjältä: "savage66"
Hoke olkoon kuningas ja yhdytään aina sen mielipiteisiin.
Miks edes yllläpidetään foorumia, kun omia mielipiteitä ei saa tuoda esille?
Kun oman mielipiteen tuo esille, niin aina sama herra jankkaamassa vastaan.

VOI KIESUS Koita nyt ymmärtää ettei tässä ole mitään tekemistä mielipiteillä?

Otetaampa esimerkiksi että joku aloittelija tulee lukemaan näitä juttuja ennen auton ostoa. Sinun mielipiteidesi ansiosta hän päätyy ostamaan keppivetoisen auton koska uskoo sen olevan parempi. Kuitenkin on olemassa fakta että remmiveto on kaikinpuolin parempi ja aloittelija pettyy kun auto vetää sivulle suoralla eikä sillä pääse suoraan. EI siis suodeta tänne niitä mielipiteitä mitkä on ihan täyttä p****a, eikä sisällä faktaa. Foorumia ylläpidetään siksi että tieto olisi koottu yhteen paikkaan, ei keskustelun ja ajanvietteen takia. Mielipiteet EI OLE TIETOA.

 :evil: EI näin.