Herätellääs tätäkin threadia henkiin. Näitä autoja ei kannata vielä kierrätykseen viedä, kun markkinoille ei ole tullut mitään vastaavaa ja muutenkin 4wd Corrien tarjonta on vähäistä.
Kaivoin vanha sotaratsun esiin ja kurvailin viikonloppuna SC Summer Cupin päätösosakilpailun DESC410v2:lla Lavangon 1/8 radalla. Sain auton varsin hyväksi ajaa Maxin ja Jarkon vanhoja setuppeja kaivelemalla. Suurimmat jutut olivat:
- +1 asteen hubit (Exotekin 4 asteen palan päälle)
- Takalinkki tornissa ylös
- iskarit takana sisin reikä tukivarressa
- iskarit edessä keskimm. reikä tukivarressa
Auto toimi mutkissa hyvin ja peräpitoa tuntui olevan riittävästi, ja myös röykkyjen kanssa ei ollut suurempia ongelmia. Tosin rata talkoiltiin torstaina ja sen myötä pahimmat reiät tuli paikattua. Suurimmat ongelmat olivat sankarihypyssä (korokkeen edessä) ja takasuoran hypyssä, jossa tuuli heitteli autoa välillä miten sattuu. Näissä olosuhteissa painavammat autot (esim. DESC10) toimivat selvästi paremmin.
Tarkoituksena olisi lähteä ruuvaamaan autoa iskuun sisäradoille ja talvisarjaan, jossa sen pitäisi olla aika lailla kotonaan. Tästä enemmän sitten lokakuussa kun sisäradoille on päästy testaamaan.
Jos muilla on vielä näitä antiikki-autoja hyllyssä ja mieli halajaa radoille, niin laittakaa viestiä. Varaosien puutteesta ei kannata autoa hyllyttää, varaosia on vielä hyvin saatavilla ympäri maailmaa ja akuutteihin tarpeisiin multakin löytyy tiettyjä osia.