"Vs: PKSRCA:n Lavangon sähkökrossirata
« Vastaus #728 : 04.09.14 - klo: 14.17 »LainausLainaus käyttäjältä: GT Warrior - 04.09.14 - klo: 14.00
korokkeelta katsottuna mini-inferno on niin pieni että todellakin vahinkoa tulee jos sillä ajetaan samaan aikaan kilpa-autojen kanssa. kyllä kyseessä on puhtaasti turvallisuusnäkökulma. ajamista ei kielletty kun muut poistuvat/eivät aja.
en tiedä miten tuo onnistuisi pienemmällä radalla kuten Tikkurila, jossa näkyvyys esim takasuoralle parempi, mutta Lavangossa asia on täysin mahdoton. Jos siellä etenee mini-inferno kävelyvauhtia takasuoralla niin kuvitelkaa tilanne kun 4-6 1/10 krossaria ja sc autoa painaa tulemaan samaan aikaan..
Tikkurilan radalla on samat säännöt, isolla radalla saa ajaa vain 1/10 kisa-autoilla. Harjoitus radalla saa ajaa muilla autoilla."
Ollaan vasta muutaman kerran käyty pojan kanssa vähän kokeilemassa harjoitusradalla, mutta ennemmin tai myöhemmin tekisi mieli ajaa myös krossiradalla. Tässä on kertaalleen huomattu miten tarkkoja näiden juttujen kanssa ollaan, niin ajattelin vielä varmistaa "virallisen" kannan, minkälaisella autolla saa ajaa krossiradalla. Eli meillä on kaksi kappaletta SC-autoja ja kumpikaan ei näköjään täytä SC-kilpasarjan mittasääntöjä. Toisen kokonaispituus jää 12mm vajaaksi ja toisaalta on 1mm liian leveä, toinen taas jää jo huomattavan paljon pienemmäksi eli sekä akseliväli että pituus jäävät vajaaksi 50mm.
Onko näin, että näillä laitteilla harrastaja ei saa ajaa krossiradalla? Jos nyt vielä viilataan pilkkua, niin millä tavalla auton pituuden lisääminen on sallittua, ettei vaan tulisi mitään sanomista. Jos saisi edes toisesta ajokelpoisen :)