Olen ajanut Clubraceria sisään tällä viikolla ja kaikki mennyt hyvin tähän asti. Mutta nyt, kun pitäisi laittaa kone säätöihin tuli jonkun sortin ongelmia...
Eli sisäänajo:
- tehdassäädöstä avattu molempia neuloja 1/4 kierrosta
- pukilla röpöttelyn (2 tankkia) jälkeen seuraavien 10 tankin aikana kiristetty molempia neuloja noin puolikierrosta (5 min / 2 tankkia).
Säätöjen haku:
Ensinnäkin huomasin, että alaneula alkoi menemään laihan puolelle, kun aloin kiristämään yläneulaa ja hakemaan säätöjä. No, laitoin alapäätä rikkaammalle, jolloin sain taas "epäröinnin" takaisin kaasutukseen 30 sekunnin seisotuksen jälkeen. Tämä ei siis varsinainen ongelma, mutta vähän ihmettelen, kun koneen olisi pitänyt olla selvästi rikkaalla sisäänajotankkien jälkeen... Alaneula ei ollut rungon tasalla tehtaan jäljiltä, vaan selvästi rungon sisässä.
Varsinaiseksi ongelmaksi tuli yläneulan säätö. Olen siis jonkin verran kiristänyt neulaa sisäänajon 12 tankin jälkeen (sen päälle, että sisäänajossa kiristettiin se puolikierrosta) ja parhaat maksimilämmöt olleet Lavangon pääsuoraa edestakaisin vedettäessä vähän alle 120 astetta. Tämän mukaan yläneulassa olisi varaa vielä kiristää (aikaisemmin oli juttua, että Alphojen lämmöt pitäisi olla noin 130 astetta, mieluummin vähän yli kuin alle), mutta mielestäni kone ottaa jo hyvin kierroksia. Ei ole kyllä kokemusta paljon, joten en osaa sanoa, onko jo ihan "sata" lasissa vai onko vielä varaa kulkea paremmin. Voinko siis surutta laittaa pienin askelin laihemmalle, jotta lämmöt täyskiihdytyksen jälkeen nousevat? Tänään oli ulkolämpötila noin 15 astetta.
Olen ehkä ylivarovainen sen takia, että kilautin edellisestä koneesta (ei Alpha) kampiakselin tapin katki ja veivin pohjasta läpi... Kone ei tykännyt puristuksiin jääneestä fuililetkusta ja sen päälle vielä hieman liian laihalla olleesta yläneulasta muutamaa kierrosta enempää... Olisi pitänyt huomata/tajuta ongelma...
edit: Ja lisätiedoksi: jos yläneulaa avaa 5 min, menee lämmöt vetojen jälkeen alle sadan.
edit2: Sisäänajoprikka otettu pois.