Kirjoittaja Aihe: Traxxas Slash 4x4  (Luettu 897673 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #510 : 11.05.10 - klo: 19.26 »
Onhan tässä omat hyvätkin puolensa, kuten se että auto on paketista valmis ajoon. Tarttee pultata noi PE-version rojut kiinni ja katsoa jos saisi pysymään lapasessa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #511 : 12.05.10 - klo: 07.24 »
Täältä löytyy - ja varmaan olettekin huomanneet - setup apuja Slashiin. En ole itse vielä kokeillut kun kaikki tarvittavat osat eivät ole vielä tulleet, mutta kommenteista päätellen toimii, myös radalla. Lisäksi tuo heppu vastailee kiitettävästi kysymyksiin.

http://monster.traxxas.com/showthread.php?t=506141

Suoraan laatikosta toimii mielestäni aivan mainiosti hiekkakuopalla, pihalla yms. jossa ei ole niin väliä tarkalla ajolinjalla. Tykkään siitä takavetopainotteisuudesta, kun voi vetää powerslaideja asfaltilla (lipoilla)  :grin: Mutta radalla tilanne onkin jo eri, ja vaatii kyllä autolle alustansäätöä vähintäänkin. Nekin ovat tietty ajajakohtaisia juttuja.

Itse ollut tyytyväinen, perheessä on nyt pari kappaletta noita, toinen pojalla pihakäytössä ja toinen itsellä tarkoituksena päästä radalla ajelemaan kilpailukykyistä vauhtia eli niin, että auto ei ole se joka estää menestyksen... :roll:

/Tomppa
Carson Gas Devil Race(myynnissä), FG Off-Road Beetle(varaosina), Kyosho Mad Force, Traxxas Slash 4x4, Spektrum DX3.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #512 : 12.05.10 - klo: 19.25 »
Aika pitkä ostoslista, että nuo kaikki muutokset saa tehtyä ja sittenkin tuolla tarkkuudella on aivan turha antaa vinkkejä auton säätöön, kun pelkästään siirtyminen toiselle radalle vaatii säätöihin muutoksia. Käytännössä tuota listaa voisi lukea niin, että auto on suoraan paketista otettuna täysi susi, jos radalle meinaa mennä. Pihasuttailussahan sillä ei ole niin väliä, sen kun ajelee vaikka sellaisenaan.

Edit: tahtoo siis sanoa, että jos pihasuttailuun autoa etsii niin tämä on oikein hyvä ja varaosia saa hyvin ja monesta paikasta. Jos taas etsii autoa kisakäyttöön, niin parempiakin on.
« Viimeksi muokattu: 12.05.10 - klo: 19.31 kirjoittanut Penguin »
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #513 : 12.05.10 - klo: 20.00 »
Kuten sanottu, suditteluun on aivan hyvä suoraan paketista(kun tekee kardaanille suojauksen). Radalle - kuten kaikki muutkin - vaatii säätöä. Jos lähtee kisaamaan/ajamaan radalla, Slash 4x4 PE on ehkä parempi vaihtoehto, jos niitä nyt jostain löytää. Renkaita sitten pitää hankkia ainakin, niin myös muun merkkisiinkin

Tolta sivustolta löytyvältä listalta ainoa "pakkohankinta" on keskidiffi, ja varmaan ilman sitäkin pärjää. Eihän tuota nyt orjallisesti tarvitse noudattaa, annettu setup on vain lähtökohta josta voi itse lähteä kokeilemaan.

Tottakai, jokainen rata vaatii omat säätönsä, renkaat ym., ei poikkea kyllä mitenkään muun merkkisillä autoillakaan.

/Tomppa
« Viimeksi muokattu: 12.05.10 - klo: 20.05 kirjoittanut Coast_artillery »
Carson Gas Devil Race(myynnissä), FG Off-Road Beetle(varaosina), Kyosho Mad Force, Traxxas Slash 4x4, Spektrum DX3.

Poissa Torpeedo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #514 : 12.05.10 - klo: 22.24 »
Kivasti herätti mielipiteitä keskidiffi kyssäri :grin:, mutta jotenkin ei tahdo saada selvyyttä siitä, että oliskos tosta alottavalle CORRistille(jolla ei sähköautoista Nikkoa kummempaa kokemusta) pidempi aikainen auto, ehkä jopa kisapeli :huh:

Eli radallakin olis kiva ajella, niin sisällä kuin ulkona, ja poitsun kanssa pitkin pihoja  :wink:

Poissa rottapaavo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #515 : 12.05.10 - klo: 23.07 »
Mitäs mieltä täällä oltais tästä autosta http://rc10.fi/index.php?topic=47092.0, mikä tuolla myynti palstalla pyörii? Eikö toi Platium Edition ole se parempi versio? Ja varmaan toi 27mHz jostain muusta autosta, vai myyntiinkö tota tolla radiolla aluksi? Eiksö nykyään niissä kuitenkin ole Gigaset?
.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #516 : 13.05.10 - klo: 00.07 »
Ei tätä ole myyty kuin gigaradioilla.

PE on tottakai parempi lähtökohta ja alkaahan niitä olemaan jo paikat väärällään, käytettyjäkin myynnissä siellä täällä. Jos RTR:stä lähtee kisapeliä tekemään, niin kyllä vähintään keskidiffi ja kallistuksenvaimentimet tarvitaan.

Noista säätöjen ohjeista sen verran, että kun kävin oman RTR:n läpi, niin linkkien pituudet oli ihan mitä sattuu ja oikeastaan ensimmäinen homma on purkaa kaikki irti ja säätää ne oikeisiin nimellismittoihinsa. Vähintään siihen että vastaavat vasen ja oikea linkki ovat samanmittaiset.

PE:stä en oikeastaan kaipaa niitä aluosia liiemmin, kun tuppaavat vaan siirtämään sulakkeen toisaalle ja yleensä siten että vaihtaminen on kallimpaa ja työläämpää. Sen sijaan teräsvetarit on hankintalistalla, ei siksi että muovisia paukkuisi, vaan siksi että niihin vetarin niveliin tuntuu kertyvän pieniä kiviä/hiekkaa ja ohjaus jumittaa turhan usein tuosta syystä. Teräsvetareiden nivelet on avoimemmat ja niihin toki mahtuu väliin vielä isompia murikoita, mutta eivät jumita jokaisesta hiekanjyvästä.

Auton korkeus on yksi merkittävä ongelma. Maavaraa toki voi laskea, mutta edelleen kilpailijoihin verrattuna painopiste on korkealla tässä autossa, johtuen muovirungosta, jonka korkeutta kasvattavat lukuisat jäykisteet.

Ohjausservo ja -linkit ovat todella ikävästi paljaana auton alla ja arat iskuille.

Ennen hankintaa suosittelen kuitenkin kokeilemaan tätä, Hongnor SCRT10:iä ja Hobao Hyper SC10:iä. Eron huomaa varmasti, riippumatta siitä kuinka paljon Slashiä on säädetty.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa mop

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #517 : 13.05.10 - klo: 00.12 »
Eipä tossa platinaisessa tuu uutena radioita mukana ollenkaan. Eikä myöskään ajopatteria. Ja korin maaleissakin on säästetty. Saa kuski valita mieleisensä, jossei jo omista. Virkistävä poikkeus Traxxasin RTR-linjasta mun mielestä.

Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #518 : 13.05.10 - klo: 00.37 »
Niin, merkkejä on monia... Normaali Slash 4x4, tehdas ei ole luvannut että on valmis suoraan kisoihin. PE, vaatii säätöä, kuten myös Honkkarit (ja toimivat erittäin hienosti, tosin en tiedä paljonko piti laittaa osia lisää....) Itse tilasin diffin, laakereita, iskarit ym, ja kävin kokeilemassa Honkkaria vastaan viime viikonloppuna((vakiosetupilla - hävisin...;) - mutta vain 5 sekuntia / kierros VAKIO Slashilla... ;) Aina löytyy parempaa, mutta itse tyytyväinen tähän härpättimeen..;)
Carson Gas Devil Race(myynnissä), FG Off-Road Beetle(varaosina), Kyosho Mad Force, Traxxas Slash 4x4, Spektrum DX3.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #519 : 13.05.10 - klo: 00.44 »
5s/per kierros on kyllä ihan radan pituudestakin riippumatta aika pitkä aika. Eri asia vielä jos keskimääränen kierros aika on jotain 25s...

Ei siinä mitään ei mulla mitään valittamista ole autosta. Jos verrokiksi otetaan tuuppi slässi niin on tässä eteenpäin menty. Että ei täällä ainakaan ole merkin vaihto harkinnassa ainakaan vielä :).

Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #520 : 13.05.10 - klo: 01.03 »
PRCA:n rata, kiekka oli noilla joku 50+ sekuntia. Mutta niinkuin sanoin, ei ollut Slash kuosissa kun vertasi Honkkariin, mutta tavoitetta pitää olla :)

Tänään tuli keskidiffi asennettua, ja tuntuu tosi jäykältä edelleen, eli varmaan joutuu puolittamaan diffiöljyt samantien. Tämä vain huomiona....

/Tomppa
Carson Gas Devil Race(myynnissä), FG Off-Road Beetle(varaosina), Kyosho Mad Force, Traxxas Slash 4x4, Spektrum DX3.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #521 : 13.05.10 - klo: 01.05 »
Aaah +50... No siinä se 5s ei nyt niin paljoa ole. Kuskit oli saman tasosia?

Poissa mop

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #522 : 13.05.10 - klo: 01.15 »
PRCA:n rata, kiekka oli noilla joku 50+ sekuntia. Mutta niinkuin sanoin, ei ollut Slash kuosissa kun vertasi Honkkariin, mutta tavoitetta pitää olla :)

Jos se 5 sekan ero tuli saman kuskin ajamana ja saman tasoisilla renkailla, niin sitten se on kohtuullinen ero. Muutenhan noi kierrosajat ei auton suorituskykyä pohdittaessa kovin vertailukelpoisia ole.

Poissa matti.l

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #523 : 13.05.10 - klo: 01.48 »
Mikäs teräsvetareiden osa nro on? Ja nuohan eivät taida vakiona PE mallissa olla?
\\Matti Loponen// Tasaisesti vaihtuvia harjattomia rc autoja, joilla ei kerkiä edes ajamaan...

Poissa rottapaavo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #524 : 13.05.10 - klo: 11.36 »
Juu en ajatellut ainakaan ihan heti mennä radalle, jos tuollaisen ostaisin. Elikkäs juurikin tuommoista piha/monttu pyörittelyä tulis tehtyä. Pitää kattella, jos sopivia ilmestyisi myyntiin...
.

Poissa rottapaavo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #525 : 13.05.10 - klo: 18.52 »
Sori, kun tulee vähän väärän otsikon alle, mutta tuolla pede osiossa ei vastausta tunnu tulevan. Elikkäs mitenkäs tohon Rustleriin kävis noi Slashin 4x4 renkaat? Kun nehän taitaa olla rustlerin renkaisiin verrattuna kapeammat ja vanteet on 2.2 tuumaset. Niin, että mitenköhän toimii siinä ja onko toi auto niillä ihan pällin näköinen?

Oiskohan täällä kukaan tehny tuollaista kokeilua koskaan?
.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #526 : 14.05.10 - klo: 03.23 »
Rottapaavo: Näöstä ei osaa sanoa kun ei ole kokeillut, mutta muuten käyvät myös Stampedeen ja Rustleriin.

matti.l kyseli niistä teräsvetareista: Osaluettelo antaa varaosanumeriksi 6851R ja 6852R. Saa siis ostaa etu- ja takavetarit erikseen. Se on sitten toinen juttu koska niitä tulee myyntiin.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #527 : 19.05.10 - klo: 00.45 »
Todella hätäseen kasattu pätkä (piti saada lataamaan ennen ku muksut meni nukkumaan): http://www.youtube.com/watch?v=we-7IW4cHX0&feature=youtube_gdata

Eiköhän siitä selviä taas se oleellinen. "Who let the smoke out..." Mitä tästä opimme älä luota tehtaan vesitiiveyteen vaan uita itse ne kerpeleen levyt lakassa.

*kilps*

Alkaa käymään kalliiksi tämä ei osaaminen :D. No oppirahat on maksettava ja joskus muutaman kerran.

Jonkin aikaa meni kun piti auto rekisteröidä yms. RMA numeroa odotella ja pistin vielä etana postilla jenkkeihin vaikka yrittivät saada lentäen ja vakuutettuna (aina ne on perille ennenkin menneet :). No nyt oli maili tullut: "This email confirms that 3189785 has been processed and forwarded to our shipping department. Notes:WE REPLACED THE ESC AT NO CHARGE AS A COURTESY"

 :shocked:  :shocked:  :shocked:  :shocked:  :shocked: Pointsit traxxakselle! Olin jo satavarma, että maksamaan tulee kun niillä lukee takuuehdoissakin jossain, että vesivahingot lasketaan isomman taksan mukaan.

Hauskaa oli kyllä taas se vähä mitä kerkesi ajelemaan. Tällä kertaa saaristossa... Pitää kahtella josko sais jonkun klipin koostettua vähän eri ajoympäristöstä, mutta sopii kuin nenä päähän tai ainakin meikä tykkäs vaikka tohon nyt oikein ole tarkotettu :)

Poissa OskuK

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #528 : 19.05.10 - klo: 01.02 »
Minusta yllättävää että korvasivat, ainakin minun autoni käyttöohjeessa sanotaan ettei se kestä vettä.


http://www.traxxas.jp/products/pdf/erevo_vxl/7008_7108_manual.pdf

"RUNNING IN WET CONDITIONS
The 1/16 Slash VXL 4WD and 1/16 E-Revo VXL are designed with water-
resistant features to protect the electronics in the model (receiver,
servos, electronic speed control). This gives you the freedom to have
fun driving your model through puddles, wet grass, snow, and other
wet conditions. Though highly water resistant, the model should not be
treated as though it is submersible or totally, 100% waterproof.
Water
resistance applies only to the installed electronic components. Running
in wet conditions requires additional care and maintenance for the
mechanical and electrical components to prevent corrosion of metal
parts and maintain their proper function.
Precautions
 Without proper care, some parts of your model can be seriously
damaged due to contact with water. Know that additional
maintenance procedures will be required after running in wet
conditions in order to maintain the performance of your model. Do
not run your model in wet conditions if you are not willing to accept
the additional care and maintenance responsibilities."

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #529 : 19.05.10 - klo: 01.05 »
Jep ja niin lukee täälläkin:

"Traxxas offers a 30-day limited warranty on all their electronic components. The TRX Pro .15 is covered by a two year manufacturers warranty covering workmanship or manufacturing defects. In addition to these warranties, Traxxas offers an extended service plan for electronic components.  After the 30-day warranty has expired Traxxas will repair electronic components for a flat rate of $15.00 plus $5.00 for shipping and handling. The electronic components covered under this service plan include electronic speed controls, transmitters, receivers, servos and battery chargers. Motors and mechanical speed controls are not covered.  Products damaged by moisture, intentional abuse, misuse or neglect may be subject to additional charges (up to $25.00) on top of the $15.00 warranty charge (not to exceed $40.00 plus $5.00 shipping).    Electronic speed controls which have had the factory wiring connectors removed and replaced with non-factory connectors will be subject to an additional $25.00 rewiring charge.   "

Vähän sellanen tutina, että toi tuubi pätkä vaikutti asiaan :). Kerran lähestyin heitä niin, että pistin kysymystä, että korvaako takuu tätä ja linkki videoon. No en valita, vaikka olisin kyllä tuon mukisematta maksanutkin...

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #530 : 22.05.10 - klo: 18.35 »
Jos väittää oikein noparin päälle printattuna että vesitiivis, niin turha sitä on yrittää jollain oheispapereilla muuksi muuttaa. Ihan oikein tekivät, alkaa muuten tuollaiset videot olemaan pirun huonoa mainosta vesitiiviydelle.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #531 : 22.05.10 - klo: 19.16 »
Jos väittää oikein noparin päälle printattuna että vesitiivis, niin turha sitä on yrittää jollain oheispapereilla muuksi muuttaa. Ihan oikein tekivät, alkaa muuten tuollaiset videot olemaan pirun huonoa mainosta vesitiiviydelle.

Onse kyllä noinkin. Pahilaatikosta alkaen hehkutetaan WP:llä ja tosiaan noparissa ittessäänkin lukee waterproof. Sitten kun kaivelet niitä miljoonaa lappua jo ostettuasi auton niin selviääkin että jos se kosahtaa vedentakia niin ei me mitään korvata...

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #532 : 24.05.10 - klo: 00.38 »
Hieno keksintö tuo sisäkoppa, mutta pitäis vielä keksiä miten moottorin ja noparin saisi jäähtymään kun sitä käyttää. Kai siihen on tehtävä reikiä strategisiin paikkoihin ja koitettava liimata reikien kohdalle jotain verkkoa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #533 : 24.05.10 - klo: 00.51 »
Jees vakio setillä toimii, mutta kun MMM paikalla ja vastari kotelo siirretty niin ei tuota enää saanut päälle. Sen takia mulla onkin tuo huudossa wink wink  :roll:

Vinkkinä muille jos ei vielä ole tullut mieleen niin sinitarraa siihen kardaanin aukkoon moottorin viereen. Hoitaa hommansa. Ja aivan must jos ajaa irto hiekalla, muuten tulee rumaa jälkeä ja nopeasti. Ja servon päässä ollut tollanen sopivaksi leikelty pehmusteteipin pala. Jollakulla tais olla kuvakin jo siitä patentista.

Vähän oudon huonosti toteutettu suunnittelu tuon kardaanin kohdalta lähinnä ihmetyttää miten päästetty tuotantoon. Luulis, että ks. virheet on tulleet heti esille testauksessa.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #534 : 24.05.10 - klo: 01.00 »
Prolinellä on pohjasuojia.
Näytti noita suomeenkin tulleen vino pino.

http://prolineracing.com/short-course-desert-truck-undertray

http://prolineracing.com/bodies/undertray/

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #535 : 24.05.10 - klo: 01.03 »
Pohja suoja poistaa vain puolet pahasta... Isompi paha tuo sliperyclutchin säätöaukko on. Ja käsittääkseni noita molempia suojia ei saa yhtäaikaa? Tai kai ne saa jos pistää menemään :)

Paitsi tuo ja sinitarra vois olla hyvä kun niin korkeat laidat, että varmaan suurin osa p*skasta jää ulkopuolelle. Tosin vähän epäilyttää nuo ohjauksen reiät. Sen verran isot kuitenkin, että p****a menee sisään kerran etupyörätkin vetää ja sitä lentää. Ja se linkistö menee kyllä jumiin jos sieltä ei kivet pääse pois kun se mene ilmankin jumiin.
« Viimeksi muokattu: 24.05.10 - klo: 01.07 kirjoittanut OV »

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #536 : 24.05.10 - klo: 01.18 »
pohjasuoja on vähintään yhtä hankala tuuletuksen kannalta ja lisäksi sen väliin tunkee hiekkaa ja muuta kuraa, eikä tule purkamatta pois.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #537 : 24.05.10 - klo: 11.37 »
Onko pohjalevy ratkaisu samantyyppinen kuin 2wd mallissa? tarkoitan etupään ohjausvermeet ja pohjalevyn kiinnitys etu ja takadiffi koteloihin?
mydään lennokipiruustuksia .)

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #538 : 24.05.10 - klo: 14.40 »

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #539 : 24.05.10 - klo: 15.10 »
Tähän saisi helpolla tehtyä uuden pohjalevyn, jolloin kyseinen auto pärjäisi radalla hobbiksen ja HN:n vastaaville SC autoille.
mydään lennokipiruustuksia .)