Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - GTI

Sivuja: [1]
1
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 03.06.20 - klo: 18.49 »
Moi, sorry jos tämä väärä paikka, mutta aloittelija kysymys. Haulla en löytänyt.

Eli pojalla vanha slash 3vxl sammuu aina 5 s ajon jälkeen. Kaikilla akuilla.

Onko vialla yhteys ohjaimeen, nopeudensäädin vai joku muu?

Kaikki vinkit tervetulleita.

2
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 08.06.12 - klo: 00.23 »
Aloittelija kyselee apuja: upouudesta slash vxl 2wd eka tyypit otettu. Mutta mikä vikana kun auto jää paikalleen lähes aina sen jälkeen kun pysähtyy liikkeestä ja yrittää vaihtaa suuntaa?
Sama juttu eteen ja taakse. Vaikka liipasin pohjassa niin autosta kuuluu surina/naksunta, mutta ei liiku. Sitten kun antaa pienet alkuvauhdit autolle niin taas lähtee iloisesti liikkeelle...??

Ohjekirjasta ei löytynyt apuja, vaivautuisko joku täältä vastaamaan?

GTI

ps. uskomattoman hauska laite vaikka mitään kokemusta RC autoista ei tätä ennen ollut! En kyllä vielä ymmärrä paljoakaan noista hienouksista, mutta oli tyytyväinen jo tähän kun sain auton liikkeelle ja ohjauskin alkoi sujumaan suht. pian...ainakin harjoitus-moodissa:) Nyt vaan pitäs saada tuo mainittu paikalleen jämähtämis-ongelman pois...
Ostettiin kanssa poitsulle juuri samanlainen VXL slash jokunen kuukausi sitten ja samanlaista vaivaa siinäkin tuon 50% tehojen ollessa käytössä.Sellainen"sähköiseltä kuulostava"suraus vain kuuluu useasti kun pysähdyksen jälkeen koittaa eteen tai taakse päin ja tönäämisen jälkeen liikkuu kyllä.Kun otimme täydet tehot käyttöön niin vaivaa ei esiinny lainkaan yhtä useasti kuin puoliteholla,mutta moottorin/noparin ollessa lämpimät/kuumat samat oireet tulevat jälleen esiin.Kun antaa auton jäähtyä jonkin aikaa,niin jälleen toimii ongelmitta...
Samat jämähtämis-vaivat ovat olleet ihan ensi ajeluista asti,mutta ei ole tullut ryhdyttyä mihinkään toimenpiteisiin myyjäliikkeen suuntaan kun tuolla täydellä teholla ja ennen lämpenemistä ja taas jäähdyttyään toimii hienosti.2S lipo akut on olleet meillä käytössä alussa asti.
Eipä kovin selvää sepustusta tämäkään varmasti ole,mutta sorry siitä...Aivan alottelijoita kanssa ollaan näiden vehkeiden parissa.Helkkarin hauskaa puuhaa kyllä on!



Meiltä hävis pysähtelyongelmat. Häipyi nimittäin koko viallinen yksilö.

Toisesta liikkeestä saapui tilalle uusi auto samaa mallia. Ei jumita eikä pysähtele turhia.
Pelaa hienosti, ei mitään ongelmaa kummallakaan moodilla.

Hauskuuskerrointa riittää molemmille sukupolville. Ja luulenpa että radallakin on joskus käytävä kokeilemassa kunhan taidot karttuvat.



3
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 04.06.12 - klo: 17.29 »
OT:
Seeveerii,
olet oikeassa että osa lukijoista tulkitsi väärin kirjoitukseni. 

Peace. Otetaan opiksi ja kohti uusia haasteita!

GTI

ps.Kiitos kaikille avustaneille.

4
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 03.06.12 - klo: 12.20 »
Kun työntelee lattialla hitaasti, ei jumita moottori eikä voimansiirto.

Mainitsemani "vastustus" spurria kädellä pyörittäessä oli kyllä aika pientä, eli täysillä akuilla luulis menevän sen yli. Mutta jos esim sieltä Idler-rattaasta on pari hammasta poikki, voisiko vastustaa hieman sopivassa kohdassa ja välillä sitten hurtata kokonaan tyhjää? Tällä oppimäärällä olen ymmärtänyt että vaihteiston purkaminen on astetta suurempi homma, eli siihen en tässä tilanteessa lähde.

Toinen mahdollinen syy on tuo moottorin vaihe/kosketus ongelma. Sen tarkempaan mittaamiseen/poissulkemiseen mulla ei nyt mahdollisuutta.

Näillä näkymin auto menee palautukseen, saavat sitten asiantuntijat hoitaa.

5
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 03.06.12 - klo: 11.50 »
Pinjoni vaikutti olevan kunnolla kiinni moottrin akselissa.

Mutta kun auto ilmassa ja kädellä pyöritti spurria tai pinjonia, löytyi kohta jossa vastustaa.

Pienellä osakaasulla ilmeni tärinää. Kun kaasua lisää niin saattoi pinjoni/spurri/renkaat lähteä nykäisemällä pyörimään. Välillä taas ei lähtenyt edes täydellä kaasulla. Vaihteistossako sitten vika..?

JOhdot tarkistin, ei vaikutusta.

GTI

6
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 03.06.12 - klo: 10.55 »
Niin epäselvää myöskin tuo gti:n kirjoittelu että ihan turha kiukutella vastauksista. Jos slipperi on liian löysällä, niin toki se luistaa liikaa ja silloin myöskin voi tulla käryä. Spurrin suojus on kiinni kahdella ruuvilla, ne kun ottaa irti näkee onko hiekanmurusia hammasrattaissa, hampaita sileänä tai muuta mikä voi aiheuttaa äänen. Ja pystyy pitämään kiinni spurrista ja saa sen slipperin mutterin auki ja pääsee tekemään sen perussäädön. Eli mutteri täysin kiinni ja siitä puoli kierrosta aukipäin. Sitten tarpeen mukaan pientä kiristelyä löysäämistä. Eli et voi tietää onko mutteri oikeassa asennossa ellet saa sitä liikkelle, kierrä pohjaan ja avaa sitä "oikean" määrän.

Samalla kuin spurrinsuojus on irti, näet mitä tapahtuu kun auto on paikallan ja surisee ja naksuu. Eli pyöriikö moottori ja spurri, vaikka auto ei liiku? silloin vika vaihteiston sisällä. Mun slässistä on hajonnut niitä rattaita vaihteiston sisältä, juurikin liian tiukan slipperin takia ja kun auto on tullut veto päällä hypystä alas.

Voithan toki palauttaa auton jos liikkessä suostuvat, mutta kannattaisi silti itse edes vähän yrittää haarukoida missä vika on. Silloin on paljon helpompi myös reklamoida tuotteessa mahdollisesti olevasta virheestä. Ja muista että jokainen RC auto tarvitsee enempi tai vähempi huoltoa ja säätöä ajojen välillä, siltä ei voi välttyä. Siksihän niissä tulee jopa mukana niitä kuusiokoloavaimia ja muuta että pääsee säätää ja touhuamaan.


kiitos kommenteista Volvospede:
Sorry jos kirjoitin liian moniulotteisesti, yritänpä uudelleen.

Sillä "palaneen käryä" jutulla tarkoitin, että "ihmetys ja epäilys heräsivät"...you know. Autosta itsestään ei siis tule mitään palaneen käryä. Ainut ongelma on, että käyttöönoton ensi metreiltä asti, auto lähti liikkeelle vain joka toinen kerta tai pienen alkusysäksen avulla.

Kerrataanpa alusta asti:

1. olen aloittelija tässä RC-hommassa, mutta jo varttuneempi ja koulutuksen saanut, eli uskon oppivani nämä niksit pian. Tutustuin kyllä ennalta autoon, ohjeisiin ja huoltoon, mutta käytännön harjoitusta en ollut tehnyt ennen eilistä iltaa. Jokaisen on aloittettava nollasta, ehkä te konkaritkin sen vielä muistatte..

2. Tältä foorumilta sain vinkin, että tarkista "rattaisto" ja slipperi (nyt jo tiedän mikä/missä tämä on). No katsoin sen säädön, ja näen että slipperin mutteri on väännettynä täysin tiukalle, jousi läjässä > eli säätö on väärin, ei luista yhtään.

3. Juuri äsken otin ne työkalut esiin ja avasin spurrikotelon. Spurri ja pinjoni ovat täysin ehjät eikä kiviä yms. (oman ainoan 50% teholla suoritetun olohuone/piha testin jälkeen tuskin voisikaan olla, koska ei ainuttakaan täyskiihdytystä puhumattakaan hypyistä).

4. Testi: kun vika ilmenee, niin kaasuttaessa kuuluu vaimea surina, eli moottori käy. Mutta pinjoni ja spurri vain tärisevät ja naksuvat. Kun vähän renkaista avittaa, niin lähtee pyörimään kun kierrokset nousee.

5. Johtopäätös: vika vaihteiston rattaissa. Vai mitä?

Olen täysin valmis ja halukas ottamaan työkalut käteen ja huoltamaan autoa (etenkin kun poikani ei siihen vielä pysty). Jos olisi pienikin mahdollisuus että olisin itse säätänyt tai rikkonut auton, toki korjaisin sen mukisematta, enkä vaivaituisi tänne kirjoittelemaan. Mutta uutena rikkinäistä tai väärin säädettyä autoa en ole valmis korjaamaan omalla kustannuksellani. Uudessa tuotteessa on takuu ja palautusoikeus.

GTI

ps. Olkoon tämä viimeinen näin "epäselvä" viestini tälle foorumille, jatkossa lyhyemmin ;)

7
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 03.06.12 - klo: 09.04 »
No nyt haisee palaneen käry...tai sitten jotain jäi ymmärtämättä.

En vielä avannut "spurrikoteloa", mutta otin sen tulpan pois ja yritin säätää slipper clutchia.

Siellä näkyy mutteri, jota siis säädetään avaimella vastapäivään löysemmälle ja myötäpäivään tiukemmalle.
Vääsin avaimella hiljaa löysemmälle, sitten lujempaa ja lujempaa kunnes rattaat ei enää pysy paikallaan alustaa vasten...mutta ei vaan mutteri liiku, ei kumpaankaan suuntaan...eikö tuon pitäs olla löysällä!??

GTI


Taitaa olla mutteri niin löysällä, että pääsee pyörimään tyhjää ja sen takia tulee palaneen käry.

No niin...seeveerii:
voin kyllä alkaa vitsailemaan kanssasi, mutta tämä foorumi ei ole siihen oikea ulottuvuus. Jos ei ole muuta sanomista, niin voi pysyä poissa tästä keskustelusta ja säästää kaikkien aikaa, kiitos.

Voyager: kiitos asiallisista yrityksistä auttaa. Mutta pointti on se, että se slipperin mutteri oli väännetty VALMIIKSI täysin tiukalle, eli jousi läjässä. Sen säätäminen ei siis vielä kiinnostanut, vaan se että onko oikeassa asennossa, ja onko siellä syytä miksi uusi auto ei toiminut kunnolla edes 50% tehoilla ja hiljaisella vauhdilla kokeiltuna.

Mutteri siis oli valmiiksi väärässä asennossa, joten se "jos" nimimerkin ehdottama rattaiden vika voisi olla mahdollista..Mutta ihmetyttää kuka UUTENA minulle myytyä autoa olisi rapannut ennalta (tuskin tehtaalla noin mokaavat?)..

Tässä on nyt liikaa epäselvyyksiä, joten yksinkertaisesti palautan auton.
Jos itse olisin auton rikkonut, niin toki korjaisinkin itse. Mutta nyt olen 100% varma että ongelma oli autossa jo sen saapuessa minulle, joten jälleenmyyjä saa itse hoitaa sotkunsa. Tilasin auton suurehkoksi itseään mainostavalta kotimaiselta firmalta (jota en nimeä ainakaan vielä), joten oletan että hoitavat tapauksen asiallisesti.

GTI


8
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 03.06.12 - klo: 00.50 »
No nyt haisee palaneen käry...tai sitten jotain jäi ymmärtämättä.

En vielä avannut "spurrikoteloa", mutta otin sen tulpan pois ja yritin säätää slipper clutchia.

Siellä näkyy mutteri, jota siis säädetään avaimella vastapäivään löysemmälle ja myötäpäivään tiukemmalle.
Vääsin avaimella hiljaa löysemmälle, sitten lujempaa ja lujempaa kunnes rattaat ei enää pysy paikallaan alustaa vasten...mutta ei vaan mutteri liiku, ei kumpaankaan suuntaan...eikö tuon pitäs olla löysällä!??

GTI





9
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 02.06.12 - klo: 23.56 »
Aloittelija kyselee apuja: upouudesta slash vxl 2wd eka tyypit otettu. Mutta mikä vikana kun auto jää paikalleen lähes aina sen jälkeen kun pysähtyy liikkeestä ja yrittää vaihtaa suuntaa?
Sama juttu eteen ja taakse. Vaikka liipasin pohjassa niin autosta kuuluu surina/naksunta, mutta ei liiku. Sitten kun antaa pienet alkuvauhdit autolle niin taas lähtee iloisesti liikkeelle...??

Ohjekirjasta ei löytynyt apuja, vaivautuisko joku täältä vastaamaan?

GTI
Jos nyt ymmärsin oikein, niin itsellä oli samanlainen ongelma stampedessa, eli liikkui hyvin mutta kun pysähtyi kuului vaan surinaa ja ei liikkunut mihinkään. Avasin ratas boksin ja siellä oli syy: rattaasta oli kulunut/katkennut hampaita/piikkejä pois, jolloin moottorista tullut voima ei välity seuraavaan rattaaseen, eli rattaassa oli tyhjä kohta hampaista/piikeistä.
Tähän voi olla syy liian kireä diffi ja suuri pito renkaissa samaan aikaan, jolloin rattaat eivät kestä nopeaa alku ``rykäisyä´` ja katkeavat/kuluvat pois.

Mutta tämä on vain yksi mahdollisuus monesta mitä voi olla tapahtunut, ja ehkä niistä ärsyttävin kun pitää koko takapää tuhota atomeiksi ainakin stampedessä  :cry: :cry:. No virheestä opii  :cool:.

Kiitos vastauksesta.

Muuten vois ollakkin tuosta kysymys, mutta auto on uusi ja oli 50% tehojen ohjelma päällä alusta asti, heti ekat kokeilut hiljaisella vauhdilla päättyivät auton reagoimattomuuteen. Sinänsä surinaa ei kuulu kun auto ei liiku, vain naksahduksia samassa rytmissä kun yrittää painaa kaasua. Eli enempi vaikuttas sähkö/kosketus vialta??

Toki rattaat voi olla hajalla jos heti uutena valmistusvika, ei kai voi olla niin huono tuuri...? Pitänee kuitenkin varalta aukaista se ratasloota jos ohjekirjasta löytys vinkkiä mista/miten...

Diffiä tai slipperiä tai mitään muutakaan en ole osannut vielä säätää, oletan että tehtaalla on osattu laittaa perussäätöihin..

Tulisko kellään muita syitä mieleen, mistä vois hakea vikaa?

GTI

10
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 02.06.12 - klo: 23.00 »
Aloittelija kyselee apuja: upouudesta slash vxl 2wd eka tyypit otettu. Mutta mikä vikana kun auto jää paikalleen lähes aina sen jälkeen kun pysähtyy liikkeestä ja yrittää vaihtaa suuntaa?
Sama juttu eteen ja taakse. Vaikka liipasin pohjassa niin autosta kuuluu surina/naksunta, mutta ei liiku. Sitten kun antaa pienet alkuvauhdit autolle niin taas lähtee iloisesti liikkeelle...??

Ohjekirjasta ei löytynyt apuja, vaivautuisko joku täältä vastaamaan?

GTI

ps. uskomattoman hauska laite vaikka mitään kokemusta RC autoista ei tätä ennen ollut! En kyllä vielä ymmärrä paljoakaan noista hienouksista, mutta oli tyytyväinen jo tähän kun sain auton liikkeelle ja ohjauskin alkoi sujumaan suht. pian...ainakin harjoitus-moodissa:) Nyt vaan pitäs saada tuo mainittu paikalleen jämähtämis-ongelman pois...



11
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 21.05.12 - klo: 13.10 »
Moro,

Itsekin olen uusi käyttäjä joka juuri tilasi 2wd VXL Slashin. Paketti toivottavasti tulossa lähipäivinä RacingFactorysta. Pojallenihan tuo RC tuli alunperin luvattua, mutta alle kouluikäinen olisi varmaan pärjännyt ihan hyvin perus Nikko-autollakin ;). Ehkäpä tulossa siis yksi uusi yhteinen harrastus Isälle ja Pojalle...

Mitään teknistä tai ajokokemusta näistä autoista ei siis ole. Slashiin päädyin muutamien tuntien nettiselailun jälkeen, kun tuli käsitys että on kestävä ja kohtuu helposti ylläpidettävä auto varaosapalveluineen. Lisäksi harjaton kone ja vedenpitävä.

Nyt itsellä samat kysymykset kuin Vellulla, eli auttaakaa aloittelijaa mitä kannattaisi huomioida heti aluksi:

1. Auton perushuolto, onko jotain mitä tulee tehdä aina käytön jälkeen?

2. Heikot kohdat mitä voisi ennaltaehkäistä?
-spurrin (=mikä?) suoja uuteen tai suojakolon teippaus?
-takatukivarsien saranatapit vaihdettava kestävempiin?
-eturipustuksen vahvistus?
-alumiiniset casterpalat +ohjauspalat+takahubit? (toivon löytäväni käyttöohjeesta ko.osat...)
-varalta spurreja ja pyöranlaakereita varastoon?
- muita kohtia?

3. Ohjainsäädöt, mukaan tulee joku 2,4 GHZ TQ ohjain:
-onko jotain erokoisia "säätöjä'" joita tulee tehdä?
-onko tuossa tehoalueen säätöä (jos se poikakin pääsisi kokeileen...)?

4. Akut+lataus:
- mukaan tulee 3000 NiMh akku ja laturi, aloittelija pärjännee näillä?
- vähintään 2s Lipo akku ja sille laturi sitten myöhemmin, pitääkö Lipoa varten olla joku katkaisu jossain?

5. Muuta huomioitavaa, mitä en ole vielä edes tajunnut?

Etukäteen Kiitos Teille kaikille, jotka Jaksatte ja Haluatte auttaa uusia tulokkaita!

t. GTI





Sivuja: [1]