Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - MaOt

Sivuja: [1]
1
Vertasin 4wd malliin ja tämän hetkiseen hintaan  :wink:

Rckauppa.fi:ssä on myynnissä  Traxxas Stambede uutena tämän hetkinen hinta on  259e RTR versiona.

Tuossa puhuin 4WD mallista ja varmaan jo huomasitkin, niin sinun puhumasi auto on 2wd malli. Kuten Ipperu mainitsikin  :smiley:

Se on 2wd XL-5.

2
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 19.12.15 - klo: 14.37 »
^Niin vähän arvelinkin, mutta ajattelin että ne on ns kertakäyttö kamaa  :laugh:

3
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 18.12.15 - klo: 22.45 »
^Juurikin niitä tarkoitin.

Entäs ne toiset pallot, sieltä iskarin toisesta päästä?

4
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 17.12.15 - klo: 23.39 »
Anteeksi tyhmyyteni, mutta miten pallomutteri otetaan esim iskareista irti, ihan vetämälläkö?

Tuntuu vaan jotenkin tiukalta tuo ja ei uskalla ennen rueta kiskomaan mitään mistään irti, jos ei saa varmistusta asiaan  :embarrassed:

5
No mikäs tuo rckaupan malli noista on, kun siellä ei tainnut olla mainintaa siitä? Tai en ainakaan nähnyt sitä  :huh:

6
Miten kun tuntuu että tuosta Stampedesta olisi 3 eri mallia, olenko ihan hakoteillä? Yksi takavetoinen ja kaksi 4WD mallia.  :huh:

7
En huomannut että sinulla oli Stambede... Ymmärsinkö nyt oikein, että sinun autosi on siis tullut maksamaan sinulle n 465€?

Vertasin 4wd malliin ja tämän hetkiseen hintaan  :wink:

Selvennykseksi vielä. En siis ole ostamassa noita alu osia kerralla, vaihdan vain sen mukaan jos on tarvetta. Ostin tämän auton lähinnä vain siksi, kun toivun selkäleikkauksesta ja olen 6kk sairaslomalla...


8
^Tähän alkuun, autoni on ihan sama kuin tämä: http://rckauppa.fi/product_info.php?cPath=22&products_id=4843. Ja aika monella täällä näyttäisi näitä Himotoja olevan. Niin en ymmärrä mikä tästä tekee huonomman kuin tuo kyseinen Himoto? JA aika moni on noita Himotoja täällä rakennellut paremmaksi.

Jos ostaisin vaikka nyt sen Stampeden ja maksan siitä noin 350€. Ja nyt olen maksanut omasta autostani 215€. Niin minulle jää vielä 135€ käyttörahaa. Saan sillä hinnalla ebaystä tilattua tuohon koko alumiinisen kitin http://www.ebay.com/itm/Upgrade-Parts-Package-For-HSP-RC-1-10-Electric-Nitro-Brontosaurus-Monster-Truck-/361139370632?hash=item5415957a88:g:PyUAAOSwkNZUf2bW ja http://www.ebay.com/itm/New-04001-6061-Aluminum-Alloy-Aluminum-Alloy-Chassis-for-1-10-HSP-94107-IY52-/281858393879?hash=item41a011c717:g:lLgAAOSw4UtWSZ7g. Eli silloin auto on melkein kokonaan alumiininen, ja nämä osat maksavat sen 125€. Niin kyllä veikkaan että silloin se auto on huomattavasti kestävämpi kuin tuo Stampede. Mutta ei ehkä electronisilta osiltaan.

Kun olen autoni saanut tuohon pisteeseen/en ostaisikaan noita alu osia. Niin senkö jälkeen minun pitäisi heittää +-1000€ hyvään autoon. Veikkaan että saan tuosta aihiosta(alumiininen) halvemmalla ihan kiitettävän oloisen auton. Ja hintaa menee ehkä se 400€ tuohon päälle.

Tosin tämä ei ole ollenkaan minun tarkoitukseni. Haluan että auto näyttää silmääni hyvältä ja olen tyytyväinen siihen. Näin helppoa se on. Minulla on pikkasen muun lainen harrastus mikä on minulle paljon tärkeämpi kuin nämä lelut  :evil:

9
^Miks ei?

Jos muutenkin meinaan rakentaa tuosta pikkuhiljaa kokonaan alumiinisen, niin miksi en voisi aloittaa servosta?

Kun olen sen saaanut rakennettua kokonaan, niin ei se enään siinä vaiheessa 200€ auto ole  :wink: :laugh: :afro:

Ruusperille kiitokset servon maininnasta. Taitaa mennä joulun jälkeen tilaukseen  :smiley:
ei niin.
Sen jälkeen se on 100 euron auto ;)

   :laugh: :laugh:

Huoh, mitäköhän tähän sanoisin  :roll:

Ymmärrän kyllä jos jotain vituttaa kun rupean kasaamaan "huonosta" autosta itselleni omanlaistani autoa. Voisin laitaa siihen kiinni vaikka kalleiman servon mitä löydän. Mutta kun en tee niin. Jokainen harrastaa tavallaan  :wink:. Jos aikuinen (oletettavasti) ei ymmärrä tätä, niin on kyllä jääty joissain asioissa aika pahasti lastenkenkiin  :sad:

Ei tässä olla mitään kilpuria rakentamassakaan, ihan vain pihakurvailuun. Mutta tykkään silti rakennella ja tutkia. Kun ostan "p*skan auton" (teidän mielestä) ja rupean sitä pikku hiljaa parantelemaan, niin opin näin kaikista parhaiten sen auton käyttäytymisen, miten se toimii yms. Ja kaiken sen muun jargonian lisäksi sen auton sielunelämän  :angel:


10
^Miks ei?

Jos muutenkin meinaan rakentaa tuosta pikkuhiljaa kokonaan alumiinisen, niin miksi en voisi aloittaa servosta?

Kun olen sen saaanut rakennettua kokonaan, niin ei se enään siinä vaiheessa 200€ auto ole  :wink: :laugh: :afro:

Ruusperille kiitokset servon maininnasta. Taitaa mennä joulun jälkeen tilaukseen  :smiley:

11
^Kiitoksia jälleen  :smiley:

Kyllä se servo saisi olla waterproof mielellään. Tulee halvemmaksi ostaa semmoinen kerrasta. Tosin tulisihan se halvemmaksi ostaa kerralla kunnon autokin  :laugh:...

Tänään pääsin kunnolla autoa testaamaan, tuntuu että jarrut rupeavat pelaamaan jo erittäin hyvin. Olikohan siinä vain että tarvitsivat pientä sisäänajoa?

Ja nyt kun pääsin kunnolla autoa testaamaan, niin taitaa se S3 lipo jäädä vielä hankkimatta. Eihän tuo auto pysy muutenkaan käsissä  :laugh: :laugh: :laugh:

12
^Kiitoksia vastauksesta  :smiley:

Olen nyt kerran päässyt autoa kokeilemaan ulkona, niin siellä tuo jarruvoima tuntui kyllä riittävän. Varmaan aluksi johtui tuo jarrutus tehon "puute" välimatkoista, mitkä ovat sisällä niin lyhyet.

Ajon jälkeen latasinkin akun ja käärin sen sammutuspeitteen sisään latauksen ajaksi. Ajaa varmaan saman asian, ellei jopa paremmin, kuin tuo lataus pussi. Mutta tämä varmaan siippuu siitä miten sen sinne käärii... Cutoffi on päällä, enkä sitä ajatellut pois päältä laittaakkaan  :smiley:

Tuulettimen löysinkin jo...

Servoja olen yrittänyt löytää suht edullista ja edes jonkin laista semmoista. Mutta kun ei kaikkea näistä tiedä ja yrittää opiskella yksin netistä, niin ei siitä mitään tule. Ja jos totta puhutään, niin meni jo vähän makukin siihen, että täältä mitään enään kysyisin. Nyt autossani olevan servon(HSP e6001) spesit on tämän laiset:

Operating Voltage : 4.8-6 vdc
Operating Speed : 0.13 Sec / 60 (4.8V)
Operating Speed : 0.12 Sec / 60 (6.0V)
Torque : 5.2kg.cm at 4.8vde
Torque : 6.0kg.cm at 6.0vde
Weight : 42.4g

Jos oikein olen noita servoja tutkinut, niin aika vaikea löytää nopeampaa servoa alle 100€?

13
Ei täällä kauhean aktiivista porukkaa taida olla  :shocked:

Tai sit on, mutta kukaan ei viitsi vastata  :lipsrsealed: :roll: :cry:

14
Sähköautot / Vs: Maverick strada DC koiranluut / vetarit
« : 13.12.15 - klo: 15.24 »
Moi,
Jos ebaysta tilaaminen ole ongelma, niin tässä olisi parempi moottori sinun autoosi: http://www.ebay.com/itm/Maverick-Strada-Dc-MV22602-MM-22BL-3215KV-Brushless-Motor-/371218358762?hash=item566e56a1ea:g:WO8AAOSwD0lUlCGo

Se että, mitä muuta pitää vaihtaa myös moottorin ja akun vaihdon yhteydessä, en ota kantaa. Siihen voi joku kokeneempi vastata. Itse sain vasta viikko sitten elämäni ensimmäisen auton, niin olen ihan lapsen kengissä tässä asiassa  :laugh:

15
^
Joo, kyllä noita ohjekirjoja on tullut luettua... Mutta kun tutkin pakkauksen uudestaan, niin löysin semmoisen ohjekirjan mitä en ollut ennen nähnyt. Sieltä löytyi semmoinen ohjekirja kuin, WP Sensorless Brushless Speed Controller[RTR](Nopari?). Tuolla on säätöohjeita aika monelle eri ohjelmoinnille, esim varoitus jos Li-Po akun kennon volttimäärä pääsee laskeutumaan liian pieneksi, yms. Ja siellä oli merkinnät kaikelle mille ne on tehtaalla säädetty. Jarruvoiman pitäisi olla 75%  :shocked:. Jotenkin en usko vielä tuota, ennen kuin tarkistan sen itse. Huomenna tutkin miten tuo oikein toimii...

Tuohon ohjaukseen ilmeisesti auttaa servon vaihto? Jos sillä pystyy tuohon vaikuttamaan, niin kuinka voimakas? servo minun kannattaisi hankkia? Jos nyt olen oikein autoani tutkinut, niin siellä on 6kg servo.

Sitten vielä semmoinen, kun tuon paketin mukana tuli tuommoisia C:n mallisia muovi osia, ne ovat n 11mm halkaisijaltaan ja n 6mm leveydeltään, niin mitäköhän ne mahtaa olla? (Ja näitä ei löytynyt sieltä ohjekirjasta  :wink:)

SItten jos joku jaksaisi vastat noihin aikaisempiin kysymyksiin akuista ja laturista  :smiley:

16
^Muistelisin kun minulla on ollut joskus lapsuudessani Nikkoja, niin niissä meni heti pakki päälle. Muttä siitäkin on jo aikaa yli 20 vuotta  :laugh:

Miten kun nuo jarrut vaikuttaa aika heikoilta (en ole päässyt testamaan autoa vielä ulkona, sisätiloissa olen vasta päässyt vähän kokeilemaan autoa), kun tuntuu ettei se "jaksa" jarruttaa autoa kunnolla. Mistäköhän se johtuu? Pystynkö säätämään jarrua jotenkin?

(Olen ollut selkäleikkauksessa 23.11. niin ei tuonne ulos oikein vielä pääse, kun en saa kävellä portaita mieluiten ollenkaan. Ja muutenkin olen vasta 2 päivää pystynyt kävelemään ilman tukea...)

17
Kiitoksia vastauksista kaikille  :smiley:

Vähän arvelinkin tuon (S2, S3) tarkoittavan kennojen määrää.

Mites sitten tuon virrananto kyvyn kanssa, saako se olla niin suuri kuin haluaa? Esim, kun nyt tuo minun autoni huolii ainoastaan 7.4V akkuja, niin voinko laittaa siihen semmoisen 7.4V akun jossa on vaikka 60-160C?

Että varmana saisin auton hajalle, niin minun pitäisi vaihtaa ESC:hen 12V tuuletin, niin mistä mahdollisesti löytäisin siihen sopivan tuulettimen? En ehkä välttämättä haluaisi tota tuuletinta ebay:stä ostaa...

Harjoittelen kumminkin ensiksi tuolla vakio akulla auton hallinnan edes kohtalaiselle tasolle, ennen kuin siihen isompaa akkua laitan kiinni. Mutta olisi ne mukava olla jo valmiina kotona odottamassa sitä hetkeä kun uskallan sen laittaa kiinni autoon.

Jos ja kun ostan S3 akun, niin olisiko mahdollisesti jollain antaa jostain edullisesta akusta vinkkiä? Mielellään saisi olla 5000mAh paremmalla puolella, mutta tuo 5000mAh on minimi. Sitten osaisiko joku arvioida kuinka kauan tuolla paketti akulla (7.4V, 3500mAh) on ajo aikaa jos ajo alustana on ihan perus metsäpolut? Ja kuinka kauan tuolla uudella akulla ajaisi samassa ympäristössä?

Siitä päästäänkin latureihin. Paketin mukana tuli tämän lainen laturi: http://www.gt-rc.com/en/pd.jsp?id=85&_pp=0_451_26_-1. Tällähän pystyy lataamaan 3S akkuja. Mutta olisiko järkevintä ostaa parempi laturi?

Minusta tuntuu että tuo kääntyvyys ei ole ihan niin nopea/tarkka kuin haluaisin. Niin onko sille mitään tehtävissä?

Milloin näihin autoihin on tullut jarru  :shocked:?? Saako sen pois päältä? Haluaisin että se ottaisi heti vetoja kun rupean "jarruttamaan"  :evil:

18
Moi kaikille :). Ensimmäinen postaukseni tälle foorumille...

Kysymyksiä olisi vaikka kuinka paljon, mutta en niitä nyt kaikkia viitsi tähän heti laittaa, aloitan ihan muutamalla :)

Ostin tuossa muutma pv sitten tämän auton http://www.hobbex.fi/fi/artiklar/hsp-brontosaurus-pro-20-1-10.html ensimmäiseksi autokseni, niin kysyisin, että tuliko haukattua ihan täysin Pee Jaskaa?

Yritin lueskella autosta netistä, mutta ei siitä kauheasti mitään löytynyt. Suomeksi löysin ainoastaan tämän topicin. Mutta ei täälläkään kauheasti ole näistä HSP:n autoista puhuttu. Sen sain selville, että samoja autoja valmistetaan useammalla nimellä (en tosin käyttänyt googlea enään näille nimille, vaan päätin kirjautua tänne foorumille). Youtuben ihmeellisestä maailmasta löysin jotain videoita missä kerrotaan englanniksi autosta ja useita ajovideoita taas löytyi kyllä. Joitain koiranluita menee helposti, ja joitain muitakin muoviosia oli mitkä menee useammin rikki. Ebaysta näyttäisi saavan oikeastaan koko autosta alumiinisen muoviosien suhteen. Niin nuo varaosat on tuskin ongelma, kun ostaa aina alumiinisen osan rikkoutuneen tilalle.

Sitten akuista. Mitä se S1, S2, S3 jne tarkoittaa noissa Li-Po akuissa?

Entäs se C arvo, esim 65-130C, tai 35-70C?

Kun taas paketin mukana tulleessa akussa on merkittynä tuo C arvo vain 30C, niin miten tämä eroaa tuosta ym?
Ja tässä omassa akussani on semmoinen merkintä kuin Burst 10s, öö what?

Kiitoksia jos jaksoit lukea koko jutun  :laugh: ja erityiskiitokset jos jaksoit vastatakkin  :smiley:

Sivuja: [1]