Nin eli sääditkö kaasua trimmistä hiukan isommalle, siis niin että kurkku on nyt ainakin sen millin auki? Sisäänajossa pääneulan kuuluisi varmaan olla alueella 3,5 - 2,5 kierrosta auki.
Eli kun sitä lähdetään säätämään vähän kerrassaan kiinni, ei nyt kuitenkaan mennä alle sen 2,5 kierroksen missään nimessä.
Laita se pääneula niin, että on auki 3 - 3,5 kierrosta ja koita sitten vaikka kaasutrimmilä saada kone käymään hiukan kovempaa. Ja toikihan voi vähän kaasuakin kokeilla,kunhan kone ei pääse huutamaan. Ja voit tietty kokeilla senkin,että laita se tyhjäkäynnin seosruuvin asento muistiin ja käännä sitäkin neljänneskierros kiinni ja katso, mitä vaikuttaa. Ja jos käy nyt paremmin mutta edelleen sammuu, koitat vielä toisen neljänneksen lisää,jne.
Oireiden perusteella kuvittelisin, että kone siis tukehtuu liikana pottoaineeseen, mutta kuulematta on tietysti hankala sanoa varmaksi. Sisäänajossa kyllä pakoputkene jää palamatonta polttoainetta ja myöhemminkin öljy tulee koneen läpi palamatta.