Itse olen ollut kuulopuheiden varassa. Huhut ovat siis kertonee, että koska EFRA-kokouksessa "ei muistettu" päivittää sähköturistisäännöistä kohtaa, missä puhutaan akuista ja kennomääristä, vaan päivitettiin vaan sähköpuolen yleiset säännöt, ei turistiluokissa niillä saa vielä ajaa. Krossipuolelle tuo muutos "muistettiin" tehdä. Tosin oli myös puhetta, että EFRAn luokkayhteyshenkilö päivittää säännöt kuntoon.
Sääntöjä ei ole vielä nähty, joten epävarmuus on valloillaan. Entisestään vettä myllyyn lisäsi nuo akkulistan mukana tulleet saatesanat, missä puhuttiin seuraavaa...
"The adoption of LiPo Batteries for EFRA 1:10 Electric Off-Road events in 2009 has resulted in a large procedural exercise.
Normally, a technical change of this magnitude would require a one year delay, but EFRA took 'on board' the challenge of giving the members what they wanted.
With many Off-Road cars using Saddle-Pack configuration batteries, this gave a problem as the number of hard-case batteries of this type was limited.
..."
Eihän sitä tuossakaan ihan suoraa sanota, mutta...
Toivottavasti säännöt saadaan pian julki. Oma EM-reissu jäänee väliin, jos kyseiset kapinat ajetaan vielä peltikennoilla.