Väittäisin että tuo DHI rata on erittäin vauhdikas, vaikka näyttää kuvissa yllättävän paljon tiukemmalta, kuin Kuusankosken rata. Pidon määrä on niin paljon korkeampi johtuen monipäiväisistä kisoista ja isosta porukasta, jotta kapeammallakin radalla vauhti pysyy korkeana.
Mäntsälän edellinen kisabaana juuri liukkaudellaan ja tiukoilla mutkilla vei vauhdin pois ja mikä tuossa DHI radassa on juuri sitä hyvää, ei kovavauhtisen suoran päästä löydy liian tiukkaa mutkaa, vaan pyöreämpi pidempi mutka, jossa vauhti laskee alas ja sen jälkeen vasta tuo tiukempi shikaani. Jokaisen kohdan pyöreys myös tekee radasta jouhevamman ajaa, eikä kulusta tule töksähtelevää.
Kuusankoskella mattojen teippaukset olivat mallikaat, ainakin viimevuonna DHI radalla(sama muoto muuten) teipit heittivät autoja katsomoon ilman, että kuski kerkesi mitenkään estää tätä.
Vaikka pidän Kuusankosken kokonaisuutta tähän asti parhaimpaan joukkoon kuuluvana todettakoon, että kotirata mahtuisi Kuusankosken varikolle sisältäen tiukkoja mutkia toistensa perään, mutta DHI tyyppisesti rakennettuna ja korkealla pidolla, CAi kyllä tietää mitä tarkoitan...