Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno MP  (Luettu 641897 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1980 : 29.09.05 - klo: 10.22 »
Funtsin kyllä tässä että taitaa tuo orkkis diffi olla sitten kestävämpää tekoa

Tässä aika hyvää kuvaa  http://www.unethkl.com/rctrack/Aliso9.wmv kaverin punainessa autossa on C5

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1981 : 29.09.05 - klo: 11.03 »
Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"
Funtsin kyllä tässä että taitaa tuo orkkis diffi olla sitten kestävämpää tekoa

Kuis ni :D
Kyllä on Gigassa diffit kestänyt

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1982 : 29.09.05 - klo: 17.33 »
Pitäs päästä kattoo läheltä, mutta orkkis tuntuu jotenkin stydimmältä ja on kalliimpi ;-)

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1983 : 29.09.05 - klo: 18.28 »
Ootko muuten päässy vertaa painoa orkkikseen?

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1984 : 29.09.05 - klo: 18.41 »
En ole kun gigan diffit on noin 150 ruuvin takana ja 2 tunnin työn :D

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1985 : 29.09.05 - klo: 20.47 »
hehe okei

Poissa snafu

  • Tulokas
    • Profiili
    • http://jukka-hayrynen.fotopic.net/
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1986 : 02.10.05 - klo: 10.05 »
Tuli ostettua inferno 7.5 sports rtr. olen ajellu sisäänajoa 5 tankillista ja ajattelin vielä pari ajaa vaihtelevalla kaasulla ruuvi 2,5 kierrosta auki. sen jälkeen meneekin sormi suuhun. onko siihen mitään noin lukua että paljon se  
pääneula on auki kun sisäänajo on ajettu. Sitten onko siitä viripillistä mitään hyötyä jos on niin mistä niitä saa ja millä hinnalla? mitenkäs se niiden diffien rasvaus/ öljyäminen kuinka usein? Olen yrittänyt lukea foorumia mutta toiset asiat näyttää olevan parempi kysellä itse.
Kyosho inferno 7.5 sport rtr

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1987 : 02.10.05 - klo: 10.11 »
Sitten alat kiristää neuloja vähän kerrallaan niin että auto alkaa kulkea, kato mallia vaikka sirion sivuilta www.star-motor.com siellä on videoita siitä miten pitäs liikahtaa (joskus voi myös joutua avaamaan alaneulaa, en tunne tuota pannua)
et tarvitse viripilliä ennenkuin hommaat uuden koneen, silloin ostat sitten koko seti kone+käyrä+pilli ja vaihdat kytkinpakan 3-palaiseen tai esim. Fioronin slide turboon
diffeihin kannattaa laittaa tosiaan silikoniöljyt esim. 4K-5K-1K, ei sitä tarvii tehdä kovin usein, pari kertaa kaudessa keskivertokuskille, tosin jotku kisaheeebelit vaihtaa esim. joka kisaan radan mukaan jne
kun vaihdat tehokkaamman koneen niin kannattaa tehdä muitakin pieniä juttuja autoon, esim. teräksinen pääratas + teräksinen kovakarkaistu kytkinkello, pari ratasta lisää sisälle diffeihin ja jotain muuta pientä ehkä
Jos selailet topikkia sivuja taaksepäin niin sieltä löytyy RTR:stä lisää monemoista juttua
psst. Jos asut PK-seudulla tule Lavankoon tänään niin katotaan hommaa, mulla olis sulle hyviä osiakin autoon edullisesti :D

Poissa kaide

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://Kaide.gfoto.com
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1988 : 02.10.05 - klo: 10.26 »
onkos mika menossa tänään ajamaan?

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1989 : 02.10.05 - klo: 10.26 »
joo! sinne vaan, jirikin lupas tulla

Poissa snafu

  • Tulokas
    • Profiili
    • http://jukka-hayrynen.fotopic.net/
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1990 : 02.10.05 - klo: 10.30 »
Kiitoskia neuvoista! Asun savon ihanassa syleilyssä. Pitää heti lähtee testaamaan autoa kun on vielä keli kohdallaan.
Kyosho inferno 7.5 sport rtr

Poissa plissken_s

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1991 : 02.10.05 - klo: 13.41 »
Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"
Jos asut PK-seudulla tule Lavankoon tänään niin katotaan hommaa, mulla olis sulle hyviä osiakin autoon edullisesti :D


Millasia osia sulla vielä on jäljellä seiskapuolikkaaseen?

Ja snafu: En sinuna menisi kiristelemään pääneulaa hirveästi enempää tuosta 2 1/2:sta kierroksesta. Näin on minulle kerrottu. Itse vielä ajelin sisään pääneula 3 - 3 1/2 kierrosta auki vaikka joskus hermo meinasikin mennä.. Jos käytät mittaria lämpöihin, kannattaa muistaa, että normilämmöt ovat aika korkeita; n. 135-140 astetta.
Kyosho - Futaba - Novarossi

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1992 : 02.10.05 - klo: 17.09 »
mitäs olette mieltä, kun ostin sen RTR sportsin joskus huhtikuussa. en ole koskaan pystynyt ajamaan sillä yli 5-7 minuuttia, koska se keittää polttoaineet hus-v:uun kaasarista. letkut on vaihdettu moneen kertaan, kone on avattu ja tiivistetty. kaasari on tiivistetty. jopa tyhjäkäyntiruuviin laitoin tiivistetahnaa.

kaasari ja kone on ouhdistettu siellä mahdollisesti olleesta ryönästä.

silti keittää.

karvaa vaille gallona ajettu.

voiko tuon palauttaa kauppaan. ei sillä tee mitään ilman uutta konetta. mikä v:n RTR se sellainen on. se oli ensimmäinen autoni, joten hankin RTR-version päästäkseni ajamaan.

minua kävi juuri ny ärsyttäämään aika kovasti.

En usko että kyse on säädöissä. tulppiakin olen kokeillut jos jonkunlaista.

käyntiin se lähtee ihan miten vaan ja toimii hyvin kunnes keittää.

Ei huvittais ostaa omalla kustannuksella uutta konetta, koska siinä tapauksessahan olen ostanut KIT-version kalliilla ja huonoilla osilla.

minua on petetty prkl! ;)

Traxxasin Revon ja muitten autot saan pelaamaan ihan helposti. lämmötkin kurissa.

mitä pitäs tehdä? nyppii tällanen.
-Lithium Love Racing-

Poissa plissken_s

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1993 : 02.10.05 - klo: 17.31 »
Jaa-a. Kai se sitten on maanantaiaamun ensi tuotos toi sun kone. Omassani ei ole juuri muuta valitettavaa ollut kuin pienoinen alitehoisuus, joka taas oli odotettavissa.

Voithan aina yrittää neuvotella myyjäliikken kanssa jotain sopimusta, että lähettävät edes tutkittavaksi ja saisit sitä kautta uuden tilalle tai jotain..
Kyosho - Futaba - Novarossi

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1994 : 02.10.05 - klo: 17.36 »
Mulla oli joskus samaa ongelmaa Hpi:n kanssa.
Laita kylmempi tulppa ja kaasariin sisäänajo säädöt....
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1995 : 02.10.05 - klo: 17.39 »
Katotaan noita muita juttuja tuossa kun ehtii. Tulin just radalta ja auto sen näköinen  :| Sika makee oli vetää mutta nyt on edessä isompi siivous kun ehtii.

Poissa Juha.N

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1996 : 02.10.05 - klo: 21.14 »
Meni kyllä tosiaan vantaalla auto melko kuraseksi, onneks kerkesin pestä auton ennenkun kura kovettuu niin oli helpompi homma. Pyörän mutteri vaan hukku johonkin ja vannekkin lähti melko vauhdilla röykkysuoran jälkeen pusikkoon.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1997 : 02.10.05 - klo: 22.22 »
Terve Juha, mukava saada nimi naamalle ja päinvastoin :D
Kävin just kokeilee kärryä, paineilmaputsauksesta huolimatta aika klöntti eikä voi puhua rullaamisesta. Keskidiffi aika jumissa vissiin

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1998 : 03.10.05 - klo: 10.22 »
wictro, yleensä noi on säätöasioita loppujen lopuksi
toinen mahdollisuus on että on väljä jolloin moottorin lämpeäminen aiheuttaa tehojen häviämisen
paha sanoa näkemättä
käytätkö 25% nitro?

plissken noista osista: osat mitä on niin 777 SP1:stä jääny yli, esim. siniset jouset ym. ne on samat ku 7.5:ssa mutta eipä taida paljon muuta olla nyt kun asiaa mietin.

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1999 : 03.10.05 - klo: 22.20 »
Jaksaisiko joku crossi-harrastaja käydä katsomassa tuolta landmax-keskustelusta ongelmani ja auttaa  :wink:
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2000 : 04.10.05 - klo: 05.14 »
Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"
wictro, yleensä noi on säätöasioita loppujen lopuksi
toinen mahdollisuus on että on väljä jolloin moottorin lämpeäminen aiheuttaa tehojen häviämisen
paha sanoa näkemättä
käytätkö 25% nitro?


koneella ei ole ajettu kuin se vajaa gallona ja alusta asti on keitellyt. joten väljyys tuskin on kyseessä. mäntä tuli noin 2mm yli sylinteriputkesta kun viimeksi koetin.

säädöt luulen osaavani laittaa suunnilleen kohdalleen, muut koneet olen saanut säädettyä ongelmitta. silti on kyllä hyvinkin mahdollista, että niissä on parantamisen varaa!

olen kokeillut konetta 10% ja 16% polttoaineilla, sekä os 3, 5, 8 tulpilla.
myös paria muuta tulppaa olen kokeillut.

pääsuuttimeen pitäisi laittaa vielä varmuuden vuoksi muhkeampi o-rengas, kun tuntuu vähän väljälle. tiivistetahnaa en sinne iljennyt laittaa, koska oletin sen kuitenkin tukkivan kaikki kanavat.

kaiken mittaisia letkuja on kanssa kokeiltu, suodattimella ja ilman.

kone on ihan täystehoisen/normaalin oloinen, kunnes yhtäkkiä lämpötila on liian korkea, ja meno katkeaa siihen. 5 minuutin odottelun jälkeen pelaa taas.

liian kireäksi en konetta uskoisi.

kai minä otan sen vielä kerran auki, ja kasaan niin tiiviiksi kun saan.

edellistä viestiä kirjoittaessa olin aika hermona :P

auto on maksanut osineen jo noin 600-700e, enkä siitä ole oikein mitään iloa saanut. pari kertaa on tuntunut sille, että kohta katkeaa suoni päästä.

helpointa lienee ostaa uus kone joltain muulta valmistajalta, mutta siihenkin tarvin sitten konepukit, mahdollisesti starttiboksin, ja muut integrointiin vaadittavat osat. tämän jälkeen auton hinta on jo lähellä 900e - ja sport tasoinen. kiva homma..

pelkkää kiroilua ollut vetostartin/kytkimen/moottorin kanssa, jotenkin alkaa into loppua. ja ei tuollasta ilkeä kenellekään myydä, paitsi jollain törkeän halvalla hinnalla.

eipä ole kyllä tullut infernolla ajettua montaa minuuttia Revon hankkimisen jälkeen.. ;D
-Lithium Love Racing-

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2001 : 04.10.05 - klo: 07.45 »
Lainaus käyttäjältä: "wictro"
koneella ei ole ajettu kuin se vajaa gallona ja alusta asti on keitellyt. joten väljyys tuskin on kyseessä. mäntä tuli noin 2mm yli sylinteriputkesta kun viimeksi koetin.

Eh, eikös se sitten ole aika hyvin kulunut gallonan ajetuksi jos se todellakin nousee 2mm yli :o
Ettei olisi ollut hieman liian laihalla seoksella. Kun kiehuttaakin  :?
Mutta en tiiä en tiiä!  :mrgreen:

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2002 : 04.10.05 - klo: 08.11 »
tais itseasiassa olla lähempänä 1mm, mutta olkoot..

minusta tuntuu sille, että on varmaan helpointa ajatella että olen koneen käyttövirheen kautta rikkonut, ja ostaa tilalle uus.

onpahan sitte moottori, jonka voin tunkea johonkin vempeleeseen, olen aina halunnutkin pientä moottoria ;)

nyt sitte ehdotuksia poijaat uudeksi koneeksi

-halpa
-kestävä
-toimiva(ei-niin-tarkka säädöistä)
-teho ei ole tärkeintä
-alavääntöä saisi olla (tähän yhdistetään sitten jatkosuositus, eli mikä "motti+putki"-yhdistelmä?)
-halvalla kiinni infernoon(samalla helpoinkin ratkaisu kinnostaa, ne helpot kun yleensä kestävätkin enemmän)
-vetostartti plussaa, kun säästyisin starttiboxin ostolta(ei välttämätön, kaikki käynnistysvaihtoehdot kelpaa periaatteessa)
-plussaa sekin, jos kytkimen kiinnitys sama kuin vakikoneessa(tämäkään ei välttämätön, jos on eri, niin kytkinsuosituksia mielellään kanssa)

siinä ne suurimmat kriteerit
-Lithium Love Racing-

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2003 : 04.10.05 - klo: 09.55 »
Noita sporttikoneita pitää ajaa suht rikkaalla seoksella, ei niistä kannata hakea samoja tehoja kuin RB kisakoneista, tämä pätee kaikkiin keskihintaisiin krossikoneisiin, muuten käy huonosti. Vain 100% kisakoneet kuten WS7II ja C5 kestää piikillä ajoa, muut ei. Sen takia sporttikoneet on keskihintaisia ja niitä ajetaan rikkaalla.
Kyllä saa olla aika hemmetin piikillä jos polttoaine alkaa kiehua kaasarissa?
Joku muu neuvokoon ton moottoriasian kanssa, vastaus pitäs jos löytyäkin tästä topikista jos selaa vanhoja. Jos jotain heittäisin, niin OS RG ja siihen kilkkeet, kytkin vaikka Fioronin Turbo slide kuten edellä kerroin.

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2004 : 04.10.05 - klo: 10.18 »
On niitä muitakin kisakoneita kuin ärbeet  :P

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2005 : 04.10.05 - klo: 10.43 »
No todellakin, mainitsin vain esimerkiksi ja muista ei ole niin paljoa kokemusta, tuosta Siriosta en sano vielä mitään. Ja mainitsinhan mä Ossin RGn ;-) Ei jaksa kirjoittaaaaa...

Jartsa, sähän voit heittää kaverille hyvän ehdotuksen peliin :D

Poissa plissken_s

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2006 : 04.10.05 - klo: 18.37 »
Hypert 8port vetostartilla on myös ihan hyvä peruskone. Käyköhän kytkin
suoraan GX:stä..?

Pukit ja uuden putkiston joudut ostamaan joka tapauksessa, riippumatta mihin myllyyn päädyt..

Paitsi tietty saisit multa sikahalvalla sikahyvän ja sikavähän ajetun GX vaihtokoneen, miten ois?  :lol:
Kyosho - Futaba - Novarossi

Poissa Ville92

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2007 : 04.10.05 - klo: 21.27 »
Mun infernos meni etudiffi rikki ja joutuu ostaa uuden :?
Inferno mp7.5, Hitec agressor CRX

Poissa Ville92

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #2008 : 04.10.05 - klo: 21.48 »
Lainaus käyttäjältä: "snafu"
Tuli ostettua inferno 7.5 sports rtr. olen ajellu sisäänajoa 5 tankillista ja ajattelin vielä pari ajaa vaihtelevalla kaasulla ruuvi 2,5 kierrosta auki. sen jälkeen meneekin sormi suuhun. onko siihen mitään noin lukua että paljon se  
pääneula on auki kun sisäänajo on ajettu. Sitten onko siitä viripillistä mitään hyötyä jos on niin mistä niitä saa ja millä hinnalla? mitenkäs se niiden diffien rasvaus/ öljyäminen kuinka usein? Olen yrittänyt lukea foorumia mutta toiset asiat näyttää olevan parempi kysellä itse.
Tais maksaa 100e kyoshon luettelossa ja voi olla myös että sulla menee pääratas kohta rikki,mul on menny pääratas,kytkinkello,kytkinpalat ja etudiffi rikki ja autol on ajettu 3 litraa.
Inferno mp7.5, Hitec agressor CRX

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
k
« Vastaus #2009 : 04.10.05 - klo: 22.39 »
jos on K:n vakio kone niin siiehen ei kannata ostaa mitään "viri" pillejä, se ei ole sen arvoista. diffeihin silikoni öljyt ja ne vois vielä tiivistää silikoni tiivisteellä. diffit kestää iäisyyden jos on samanlaiset kun 7.5 tai 777. pääneula silleen et savuttaa täysillä ajaessa mutta kulkee hyvin.
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-