Kirjoittaja Aihe: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3  (Luettu 242781 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Testikuski

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #420 : 15.08.14 - klo: 09.30 »
 Kuula-diffien kunnon huomaat renkaita pyörittelemällä. Rutiseeko, tuntuuko pykältävän, eli toisin sanoen onko levyihin kulunut epätasainen ura. Kuula-diffit joutuu ajomäärästä riippuen huoltamaan/uusimaan parisen kertaa kesässä. Kulumiseen vaikuttaa myös slipperin oikea säätö, ettei luistaminen tapahdu diffeistä. Itse huoltaessani käännän aina uuden pinnan levyistä käyttöön tai uudet sekä uusin kuulat. Vanhat kuulat kuluttavat uuden levypinnan aika nopeaa.
 Kuoria ei tarvitse uusia, ainoastaan takadiffin pohja-puolisko voi murtua kun auton kopittaa ja iskarituki saa tällin jolloin vääntää koteloa.
 Laakerit vaihdetaan tarvittaessa, jos väljää tai ei pyöri tasaisesti.
Ospa Rc

Poissa tulijyrä

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #421 : 15.08.14 - klo: 11.20 »
Tutkin asian, pidin toisesta renkaasta kiinni ja pyöritin toista, tuntui pykältävän.
Menikö testi oikein vai mten se olisi pitänyt testata?  ( :embarrassed: noobi)
Slipperin säätö on kadonnut,.
Meneekö se o-rengas miten helposti slipper nutin sisään vai laitanko liukasteen kanssa?
Laittelin aiemmin kumeja muualle asson mustan rasvan kanssa ja menee todella liukkaasti paikalleen, parempaa kuin astianpesuaine.
Arveluttaa pysyykö slipperi enää säädöissä sen jälkeen.
Oliko tähän olemassa diffiin  keraamisia kuulia ja onko niistä hyötyä?
« Viimeksi muokattu: 15.08.14 - klo: 11.37 kirjoittanut tulijyrä »
8.2E-Tron. *ajossa taas*

Poissa Testikuski

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #422 : 15.08.14 - klo: 12.03 »
Älä pidä renkaasta kiinni toisella kädellä vaan ota toisella kädellä spurrista kiinni ja toisella pyöritä yhtä rengasta kerrallaa.
 Ei slipperin o-renkaaseen kannata rasvaa laittaa, kun pyörii helpommin auki.
Ospa Rc

Poissa tulijyrä

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #423 : 15.08.14 - klo: 12.42 »
Älä pidä renkaasta kiinni toisella kädellä vaan ota toisella kädellä spurrista kiinni ja toisella pyöritä yhtä rengasta kerrallaa.
 Ei slipperin o-renkaaseen kannata rasvaa laittaa, kun pyörii helpommin auki.

Just, kuhan varmistin ettei tule hölmön tölmäystä.
Etupää rahisee ja perä tuntuu normaalilta, avaan molemmat ja tilaan mitä tarvii.
Kiitoksia vastauksista.  :azn:
8.2E-Tron. *ajossa taas*

Poissa tulijyrä

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #424 : 20.08.14 - klo: 13.07 »
Miksi monissa autoissa noparin paksut johdot lähtevät sivulle päin?
Estääkö se samalla johtojen hajoamista?
Omassa lähdöt on eteenpäin ja noparin lähtöihin tulee rispaantumista.
Voiko xerunin moottorista poistaa ne liittimet Vaikka poraamalla ?
Kaasukolvilla kokeilin sulattaa irti, aloin pelätä muiden osien lämpenevän liikaa ja lopetin sen.
8.2E-Tron. *ajossa taas*

meritane

  • Vieras
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #425 : 20.08.14 - klo: 14.52 »
Tarkoitus huoltaa autoa, iskarit ja ohjaus pitää korjata.
Missä vaiheessa kannattaa difiä korjaamaan, miten testata niiden kunto?
Tarvetta vaihtaa diffien kuoria?
Entä laakerien ja shimmien vaihto?
Hiljaisia ovat ajaessa.
Auto on 44.2.

Vastaampa osaan kysymyksistäsi:

Diffienkuoret vaihdetaan mikäli ne menevät rikki, eli toisin sanoen kun kuori menee halki ja halkeamasta pääsee lika/savi/muu sinne kuulumaton aines sisään.

Laakerit vaihdetaan mikäli ne eivät enää pyöri kevyesti. Shimmejä ei tarvi vaihtaa, jos ne ovat ehjät.

Muutkin voivat kommentoida, jos tarvetta on.

Poissa Testikuski

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #426 : 20.08.14 - klo: 14.54 »
Eikö ne liittimet ole kätevät?
Tuota noparin johto-asiaa en nyt heti ymmärtänyt? Mikä nopari?
Ospa Rc

Poissa tulijyrä

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #427 : 20.08.14 - klo: 15.13 »
Eikö ne liittimet ole kätevät?
Tuota noparin johto-asiaa en nyt heti ymmärtänyt? Mikä nopari?
Tässä topicissa on kuvia noparista, siinä ne johtojen lähdöt spurria kohti.
Liittimet ei  sovi olemaan jos noparilta johtojen lähdöt osoittaa kohti spurria.
Coren nopari.
8.2E-Tron. *ajossa taas*

Poissa Testikuski

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #428 : 20.08.14 - klo: 15.20 »
No en nyt viitti alkaa etsimään kaikkea infoa ympäriinsä. Pistä paremmat lähtötiedot kysymykseen, jos apuja kaipaat. Tai jospa joku vastaa, jolla on juuri samat komponentit kuin sinulla.
Ospa Rc

Poissa tulijyrä

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #429 : 20.08.14 - klo: 15.29 »
Sivulta 4 on kuva noparista, samaa asentoon ajattelin kääntää.
Ei tuossa ole muuta ongelmaa kun moottorin liittimet.
Nopari on rcm:ltä.
8.2E-Tron. *ajossa taas*

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #430 : 20.08.14 - klo: 21.04 »
Onko moottori tuon näköinen?

Kolvilla sain omasta moottoristani liittimet irti. Tuskinpa noparin asennolla on merkitystä liitosten kestävyyteen. Johdoissakin on eroa jotkut kestävät enemmän rasitusta, kuin toiset.

Poissa Testikuski

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #431 : 20.08.14 - klo: 21.07 »
Moi,
Eli tämä säädin? Ihan normaalistihan siinä johdot lähtee. Eikö se mahdu siten että johdot kääntyy ylä-dekin ja kardaanin välistä moottorille?
Ospa Rc

Poissa tulijyrä

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #432 : 20.08.14 - klo: 21.32 »
Onko moottori tuon näköinen?

Kolvilla sain omasta moottoristani liittimet irti. Tuskinpa noparin asennolla on merkitystä liitosten kestävyyteen. Johdoissakin on eroa jotkut kestävät enemmän rasitusta, kuin toiset.

Täytyy antaa enemmän lämpöä, olen lämmittänyt liian varovasti.
Onko sinulla juotosasema käytössä?
Tuossa servon vivut hieroo johtoja, pitää tehdä muutoksia.
8.2E-Tron. *ajossa taas*

Poissa tulijyrä

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #433 : 20.08.14 - klo: 21.36 »
Moi,
Eli tämä säädin? Ihan normaalistihan siinä johdot lähtee. Eikö se mahdu siten että johdot kääntyy ylä-dekin ja kardaanin välistä moottorille?

Kyllä tuo mahtuu,  moottorin liittimien kanssa pulma, ne on väärin päin.
8.2E-Tron. *ajossa taas*

Poissa Testikuski

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #434 : 20.08.14 - klo: 22.04 »
Jotenkin vain lukemastani sain käsityksen, että noparin johdoissa ongelmaa. Hyvä kun selvisi.
Ospa Rc

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #435 : 21.08.14 - klo: 13.54 »
Täytyy antaa enemmän lämpöä, olen lämmittänyt liian varovasti.
Onko sinulla juotosasema käytössä?
Tuossa servon vivut hieroo johtoja, pitää tehdä muutoksia.
Ei ollut juotosasemaa. Joku robinhoodin 60w peruskolvi.

Poissa Testikuski

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #436 : 21.08.14 - klo: 14.07 »
Laitappa kuva autostasi kun kuulostaa jotenkin hassulta tuo "servon vivut hankaa piuhoja"
Ospa Rc

Poissa tulijyrä

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #437 : 21.08.14 - klo: 14.28 »
Laitappa kuva autostasi kun kuulostaa jotenkin hassulta tuo "servon vivut hankaa piuhoja"
Myöhäistä, purin jo sähköt pois.
8.2E-Tron. *ajossa taas*

Poissa tulijyrä

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #438 : 25.08.14 - klo: 11.00 »
Mikä jousi tai öljy takaiskareihin ?
Nyt on liian jäykkä, valkoinen jousi ja kitin mukana tullut öljy.

E: 44.2
8.2E-Tron. *ajossa taas*

Poissa Testikuski

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #439 : 25.08.14 - klo: 11.06 »
Petellä ja Larilla on hyvä setuppeja täällä, mutta itselläni toimii:

1.7 männät niin 32,5 voisi olla hyvä kokeilu.
« Viimeksi muokattu: 25.08.14 - klo: 12.04 kirjoittanut Testikuski »
Ospa Rc

Poissa tulijyrä

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #440 : 25.08.14 - klo: 11.49 »
Jos siellä on 1.7 männät niin 32,5 voisi olla hyvä kokeilu.

Tämä selvä, kiitoksia.
8.2E-Tron. *ajossa taas*

Poissa mr lazer

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #441 : 26.08.14 - klo: 17.26 »
Kertokaas viisaammat että mitä tekis kun auto on kamalan puskeva varsinkin veto päällä. Ja autona siis tuo vanhin b44.
Kaiken saa käyntiin,se on sitten eri asia miten.. Kyoshot on sitten oma lukunsa..

Poissa Testikuski

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #442 : 26.08.14 - klo: 18.04 »
Savella lienee? Onko hyvät renkaat alla? Onko autossa vakio setuppi?
Ospa Rc

Poissa mr lazer

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #443 : 26.08.14 - klo: 18.42 »
Savella juu ja nuo doubledees vai miten se nyt kirjotettiin renkaina ja testasin toisesta autosta noita asson big boreja ja parani paljon mutta kankeen tuntunen on.
Kaiken saa käyntiin,se on sitten eri asia miten.. Kyoshot on sitten oma lukunsa..

Poissa Testikuski

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #444 : 26.08.14 - klo: 19.30 »
Oletko katellu nimi-miesten setuppeja? En osaa muuten neuvoa, mutta diffien säätö on tarkkaa. Jos liian kiree edestä niin puskee. Onko takapitoa "liikaa"?
Ospa Rc

Poissa mr lazer

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #445 : 26.08.14 - klo: 20.12 »
Onhan noita tullu lueskeltua ja diffeissä ei ole mitään vikaa mutta takapitoa on liikaa. Varmaan jäykempi jousi saattais auttaa mutta pitää kokeilla.
Kaiken saa käyntiin,se on sitten eri asia miten.. Kyoshot on sitten oma lukunsa..

Poissa Testikuski

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #446 : 26.08.14 - klo: 20.28 »
Kokeile säätää takaa pidemmäksi akseliväliä jos pystyy. Onko hopeinen kallistuksenvakaaja paikallaan tai ballast weight? Myös takalinkeillä voit kokeilla roll-centerin muutosta.
Ospa Rc

Poissa mr lazer

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #447 : 26.08.14 - klo: 20.58 »
Hopeinen on  ja pitää yrittää
Kaiken saa käyntiin,se on sitten eri asia miten.. Kyoshot on sitten oma lukunsa..

Poissa tulijyrä

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #448 : 27.08.14 - klo: 14.08 »
Käyttääkö kukaan missään 0,5 asteen takahubeja vai ajaako tuolla vakiolla?
8.2E-Tron. *ajossa taas*

Poissa Testikuski

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3
« Vastaus #449 : 27.08.14 - klo: 14.22 »
Minä käytän. Pro-kuskeilla näyttää olevan kumppakin käytössä.
Ospa Rc