Kirjoittaja Aihe: SH Engines  (Luettu 42921 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
SH Engines
« Vastaus #60 : 12.02.07 - klo: 23.54 »
No toi mun piti ostaa silloin kun ostin moottorin ja pillin. Mutta sitten erinäisistä syistä en sitten ostanut juuri tuota vaan sen pienemmän.

Asia alkoi myöhemmin hieman harmittamaan, muttei se kyllä kenenkään syy ole. Ehkäpä ton voi pistää kokemattomuuteni piikkiin, enkä siten oikein sitten pitänyt vaan päätäni.

Mutta eipä se pienempi pilli ole ollenkaan huono sekään, ja senkin voi porata ja virittää. Toisaalta josko sitä jossain vaiheessa tulee laitettua vielä isompaa kakstahtikonetta niin sitten noi pillit on jo liian pieniä. Mutta näillä näkymin mun kummatkin autot tulee saamaan nelarit, joista toinen onkin jo mulla ja toisesta hierotaan kauppoja paraikaa.
Just joo.

Poissa ST

  • Veteraani
    • Profiili
SH Engines
« Vastaus #61 : 13.02.07 - klo: 14.52 »
Lainaus käyttäjältä: "ST"
Saakos tämän sh:oon rotostartilla olevan moottoriin roton jos sen laittaa kyoshon inferno st:seen?
                                                 


Niin saakos tuon auton käynnistettyy rotolla jos laittaa sh:oon motin?

Poissa RC-Garage

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.rc-garage.fi
SH Engines
« Vastaus #62 : 13.02.07 - klo: 15.35 »
Kyllähän motti on ihan stanu mitoissa eli pitäisi onnistua.
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
SH Engines
« Vastaus #63 : 13.02.07 - klo: 17.42 »
Minä ostin omaan koneeseeni Tiger Driven ja juurikin se malli, minkä Sullivanin malli-lista sanoo, sopii ku nenä päähän tuohon moottoriin.

Vois sanoo, että käynnistäminen on todella vaivatonta akkuporakoneella.  Tiikeriä pyöritetään 5,5mm pitkävartisella kuusiokoloavaimella.
Just joo.

Poissa ST

  • Veteraani
    • Profiili
SH Engines
« Vastaus #64 : 13.02.07 - klo: 20.38 »
Mistä ostit ja paljonko maksoi?

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
SH Engines
« Vastaus #65 : 13.02.07 - klo: 22.00 »
No ostin JP Nitro Racingista ja siellä se hinta on niiden sivuilla.

Tosin JP:n kanssa on ollut hieman ongelmia, kun vaikka miten yrittää soittaa niin puhelin ei vain vastaa. Käytiin siellä sen ainoan kerran kun saatiin kaima langan päähän ostamassa paljon tilpehööriä ja pari 528 Samuraita mutta nyt sinne ei vaan saa yhteyttä vaikka miten on yritetty.

Samaa Tiikeriä saa kyllä tilaamalla myös Sabesta.
Just joo.

Poissa Team PSR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-laakereiden erikoisliike
SH Engines
« Vastaus #66 : 13.02.07 - klo: 22.51 »
Lainaus käyttäjältä: "JariV"
No ostin JP Nitro Racingista ja siellä se hinta on niiden sivuilla.

Tosin JP:n kanssa on ollut hieman ongelmia, kun vaikka miten yrittää soittaa niin puhelin ei vain vastaa. Käytiin siellä sen ainoan kerran kun saatiin kaima langan päähän ostamassa paljon tilpehööriä ja pari 528 Samuraita mutta nyt sinne ei vaan saa yhteyttä vaikka miten on yritetty.




Jari on työharjoittelussa vielä tämän viikon, mutta sitten helpottaa. Työajat ovat yleensä olleet harjoittelupaikassa klo 21 asti, joten arkisin on varmasti ollut vaikea saada kiinni!

Koska nyt eletään talvikautta, emme uskoneet puhelintavoitettavuuden olevan asiakkaille kovinkaan tärkeätä, hiljaista kun on sillä rintamalla ollut, 99 % tilauksistahan tulee talvella netin kautta. Ja nettitilaukset hoidetaan kuten aina tapanamme on eli ennen klo 15 tulleet ehtivät saman päivän postiin.

Arviomme puhelinpalvelun tärkeydestä sydäntalvena on ilmeisen väärä, koska jos yksikin asiakas ei saa tarvitsemaansa palvelua, olemme epäonnistuneet, ja olemme pahoillamme siitä.

Toisessa vaakakupissa on sitten palvelun laatu. Jarin vastatessa puhelimeen asiakas tietää saavansa kokemuspohjaista, tuotteen käyttämisestä karttunutta tietoa ja neuvoja harkitsemastaan ostoksesta.  

Näistä syistä johtuen emme halunneet puhelimeen vastaavan kenenkään asiaatuntemattoman, kuten esim. minun, joka tietää tuotteesta hinnan ja värin :mrgreen:

No onneksi ensi viikolla päästään normaaliin järjestykseen ja päivien nyt nopeasti pidetessä saa Jarinkin kiinni puhelimitse iltaisin. Ja kun vielä vähän päivät lämpenee, niin näkee jopa livenä Lavangossa päivittäin :lol:

Hyllyssä on useita malleja Tiikereitä, voi tilata tai iltaisin noutaa Keravalta.
www.jp-nitroracing.com, RC-laakereiden erikoisliike

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
SH Engines
« Vastaus #67 : 13.02.07 - klo: 23.01 »
Lainaus käyttäjältä: "Team PSR"
Lainaus käyttäjältä: "JariV"
No ostin JP Nitro Racingista ja siellä se hinta on niiden sivuilla.

Tosin JP:n kanssa on ollut hieman ongelmia, kun vaikka miten yrittää soittaa niin puhelin ei vain vastaa. Käytiin siellä sen ainoan kerran kun saatiin kaima langan päähän ostamassa paljon tilpehööriä ja pari 528 Samuraita mutta nyt sinne ei vaan saa yhteyttä vaikka miten on yritetty.




Jari on työharjoittelussa vielä tämän viikon, mutta sitten helpottaa. Työajat ovat yleensä olleet harjoittelupaikassa klo 21 asti, joten arkisin on varmasti ollut vaikea saada kiinni!

Koska nyt eletään talvikautta, emme uskoneet puhelintavoitettavuuden olevan asiakkaille kovinkaan tärkeätä, hiljaista kun on sillä rintamalla ollut, 99 % tilauksistahan tulee talvella netin kautta. Ja nettitilaukset hoidetaan kuten aina tapanamme on eli ennen klo 15 tulleet ehtivät saman päivän postiin.

Arviomme puhelinpalvelun tärkeydestä sydäntalvena on ilmeisen väärä, koska jos yksikin asiakas ei saa tarvitsemaansa palvelua, olemme epäonnistuneet, ja olemme pahoillamme siitä.

Toisessa vaakakupissa on sitten palvelun laatu. Jarin vastatessa puhelimeen asiakas tietää saavansa kokemuspohjaista, tuotteen käyttämisestä karttunutta tietoa ja neuvoja harkitsemastaan ostoksesta.  

Näistä syistä johtuen emme halunneet puhelimeen vastaavan kenenkään asiaatuntemattoman, kuten esim. minun, joka tietää tuotteesta hinnan ja värin :mrgreen:

No onneksi ensi viikolla päästään normaaliin järjestykseen ja päivien nyt nopeasti pidetessä saa Jarinkin kiinni puhelimitse iltaisin. Ja kun vielä vähän päivät lämpenee, niin näkee jopa livenä Lavangossa päivittäin :lol:

Hyllyssä on useita malleja Tiikereitä, voi tilata tai iltaisin noutaa Keravalta.


Tässä puhuu ammatti mies eikä mikään ensikertalainen hei.
Olis kiva nähdä tällaisia tekstejä jatkossakin.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
SH Engines
« Vastaus #68 : 13.02.07 - klo: 23.18 »
Tää oli munkin mielestä ERITTÄIN hyvä vastaus. Kerron asiasta ystävälleni, jolla olisi tarvis saada uusi kaasutin 528 Samuraihinsa.

Kaasu kun hirtti jään taki jumiin ja sitten auto kajahti täyttä kyytiä päin venetraileria sillä seurauksella että kaasarin runkoon tuli halkeama.

Asiointi Nitro Racingissa oli erittäin miellyttävää, mutta nyt on vaan epätieto vaivannut.

Kiitokset tiedosta.
Just joo.

Poissa Team PSR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-laakereiden erikoisliike
SH Engines
« Vastaus #69 : 14.02.07 - klo: 15.59 »
Lainaus käyttäjältä: "JariV"
Kerron asiasta ystävälleni, jolla olisi tarvis saada uusi kaasutin 528 Samuraihinsa.

Kaasu kun hirtti jään taki jumiin ja sitten auto kajahti täyttä kyytiä päin venetraileria sillä seurauksella että kaasarin runkoon tuli halkeama.


Riittää varmaan pelkkä runko, joten sano kaverillesi ettei heitä vioittunutta kaasaria pois. Siirretään käyttökelpoiset osat uuteen runkoon, kun nehän ovat käytännössä uusia!
www.jp-nitroracing.com, RC-laakereiden erikoisliike

Poissa elvis1

  • Tulokas
    • Profiili
samurain kaasari 528.n omistaja
« Vastaus #70 : 14.02.07 - klo: 16.17 »
olen kyseisen moottorin omistaja kaasarin runko .pääsuuttimen putki .pääsuutin. p*skana siis rikki
ei oo liikaa tehoa missään?

Poissa mitmit

  • Veteraani
    • Profiili
SH Engines
« Vastaus #71 : 14.02.07 - klo: 16.19 »
Oliko topicci siis team infinityn koneille vai SH koneile?
Infinityille on jo oma topic johon voi tämän laittaa :o
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

Poissa ST

  • Veteraani
    • Profiili
SH Engines
« Vastaus #72 : 17.02.07 - klo: 14.47 »
Lainaus käyttäjältä: "JariV"
Minä ostin omaan koneeseeni Tiger Driven ja juurikin se malli, minkä Sullivanin malli-lista sanoo, sopii ku nenä päähän tuohon moottoriin.

Vois sanoo, että käynnistäminen on todella vaivatonta akkuporakoneella. Suositus sitten kokeneelta, ei kannata ostaa sitä mallia millä käynnistetään suoraan moottorin takaa kampiakselin suuntaisesti vaan se mikä on kulmavaihteella. Suora malli on heikko ja niistä on murtunut näitä kuusiokoloavaimen pesiä. Tiikeriä pyöritetään 5,5mm pitkävartisella kuusiokoloavaimella.


Ostitko myös jp-nitrosta sen kuusiokoloavaimen? Saakos tuon tiikerin sh:oon kanssa kyoshon autoon? Ainakaan sitä missä on vetostartti se ei mee ilman alustan leikkausta. Kuinkas tehokas sitten sen akkuporakoneen pitää olla? Niin ja sitten tarkoitatko tuolta jp:n sivuilta tiikerin numeroa     S680 vai S689?

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
SH Engines
« Vastaus #73 : 17.02.07 - klo: 15.42 »
Pakko sen on olla S689, koska S689 on tarkoitettu sisäisellä 1-suuntalaakerilla oleville moottoreille ja S680 ulkoiselle 1-suuntalaakerille.

Tuostahan sen näkee... http://www.sullivanproducts.com/TigerDriveXrefmainframe.htm

PS. mulla on yks tommonen uusi S689 joutilaana, jos kaipaat, heitä YV.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Poissa ST

  • Veteraani
    • Profiili
SH Engines
« Vastaus #74 : 17.02.07 - klo: 20.11 »
Sitä vielä kysyn että saako sen kyoshon autoon tuolla tiikerillä koska vetostartilla ei mee ilman alustan leikkausta? Onko sulla Jari se kyoshon krossis?-Ja sitten saako sen pitkän kuusiokoloavaimen käynnistykseen myös jp nitrosta?

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
SH Engines
« Vastaus #75 : 17.02.07 - klo: 21.58 »
Moi,

mulla se on MP-6 Kössissä juu, ostin moottoripukit samalla ja tein itse niille yksiosaisen pohjalevyn hyvälaatuisesta 3mm alumiinilevystä. Ei tarttenut leikellä mitään, Porasin vaan pohjalevyyn neljä pientä lisäreikää ja kaikki moottorin kiinnittämiseen tarkoitetut isot reiät jäi siis peittoon ja suojaavat sonnalta paremmin ja auttoi myös jäykistävästi. Ja jossen väärin muista niin kyllä se Tiikeri oli toi 689. Mutta Sullivanin listalla ei ole kuin yksi .28 SH niin se on tasan juuri se malli mitä siellä sanotaan.

Joo, saa sen avaimen kyllä myös JP:ltä. Itse ostin pitkävartisen yksittäiskappaleisen kuusiokoloavaimen IKH:sta, maksoi siellä 1,5 euroa. Leikkasin siitä rälläkällä vaan sen lyhyemmän pätkän pois ja pistin akkukoneeseen. Ja mulla on ihan halpis-Bläkkändekkeri vaan, hyvin futaa.
Just joo.

Poissa ST

  • Veteraani
    • Profiili
SH Engines
« Vastaus #76 : 18.02.07 - klo: 10.18 »
Laitoitko siis sen pukin tavallisesti yläpäästä kiinni ja sen kiinni siihen alumiinilevyyn ja sitten porasit alustaan 4 lisäreikää ja laitoit kiinni sen alu levyn alustaan kiinni? Vai miten sä sen laitoit kun mä en kovin hyvin tajunnut tuota juttua :roll:

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
SH Engines
« Vastaus #77 : 18.02.07 - klo: 17.19 »
Laitoin just tolleen kun kuvasit. Ja tarkistin Tiikerin, kyllä se 689 on.

Ton vetokäynnistimellä olevan motin kanssa on sitten sellanen juttu, että 1-osainen pukki ei siihen sovi, pitää olla ihan erilliset pukit, siis puoliskot. Ei pikairrotuspukkkia, vaikka senhän vois jotenkin mieltää kyllä kaksiosaiseksi.
Just joo.

Poissa ST

  • Veteraani
    • Profiili
SH Engines
« Vastaus #78 : 19.02.07 - klo: 20.46 »
Niin siis onko se takaa päin käynnistettävä malli huonompi? Sehän on kalliimpikin? Pitää vissiin ostaa semmonen kun on takarengas edessä käynnistämiseen sivulta. jariV niin sanoit että tuohon moottoriin missä on vetokäynnistin niin ei käy yksiosainen pukki niin ostaisin tuon vetarilla ja vaihtaisin tiikeriin niin sittenhän menis se yksosanen? Ostitko muuten jari tuolta rc garagesta myös pukin ja onko se yksiosainen?

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
SH Engines
« Vastaus #79 : 19.02.07 - klo: 22.13 »
Huh huh,

sä oot kova kaveri kyselemään. No vastataan:

Eli se takaapäin startattava toimii hyvin ihan suoralla kuusiokoloavaimella, mutta se ei välttämättä enää kestä pallokärkistä kuusiokoloavainta. Kyllä sekin laatupeliltä näyttää.

Ja mulla on epäilykseni tuosta vetostartittomasta SH:n koneesta, että siellä ei välttämättä ole kampurassa tappia ollenkaan, mihin starttilaitteen voisi laittaa kiinni, eikä siten ykssuuntalaakeriakaan joten kannattaa ostaa se vetostarttimalli, hinta kun on sama.

Ja yksiosainen pukki sitten, mä ostin sellasen ensin, mutta sitten kun sen kanssa piti yrittää asentaa konetta niin huomasin ettei käy starttilaitteelliseen moottooriin, siihen toiseen käy kyllä. Ja ostin ne motin ja muiden tilpehöörien kanssa RC Garagesta. Sitten kävin myöhemmin vaihtamassa tuon yksiosaisen erillispukkeihin ja sitten ol homma helppoa.

Tälleen.
Just joo.

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
SH Engines
« Vastaus #80 : 20.02.07 - klo: 11.50 »
Moro Juu siinä SH:n .28 koneessa missä ei ole vetostarttia ei myöskään ole tappia kampurassa eikä muita hilppeitä, eli tarkoitettu vain starttilaatikolle, mikä on ehkä yksi kaikista paras startti tapa ja mukavin, alku investoinneiltaan ehkä himpun kalliimpi.  

Ja tietenkään aina ei ole mahdollisuutta laatikolle.
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Poissa ST

  • Veteraani
    • Profiili
SH Engines
« Vastaus #81 : 20.02.07 - klo: 13.36 »
Jep Jep..Noh mä ostan varmaan sitten tuon vetostartilla olevan motin ja siihen tiger driven ja sitten yksittäiset pukit garagesta. Huomasin illalla että saan sittenkin sen s689 tiikerin koska voin ''nostaa'' rengasta starttauksen ajaks. Ja sitten hommaan myös tuolta garagesta sen 9mm pakoputken. Porakone on valmiina ja sitten jostain jos löytyy halvalla niin sen pitkän kuusiokoloavaimen ja leikkaan siitä sen lyhemmän pätkän pois.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
SH Engines
« Vastaus #82 : 20.02.07 - klo: 13.45 »
No ni,

tekniset murheet on poistunu sit tieltä.

Heb moukari,
saanks mä kohta RC Garagesta "teknisen tukihenkilön" alennuksii??  :mrgreen:  :mrgreen:
Just joo.

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
SH Engines
« Vastaus #83 : 20.02.07 - klo: 14.19 »
:lol:  :lol:
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Poissa ST

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SH Engines
« Vastaus #84 : 08.04.07 - klo: 15.29 »
Missä kohassa tuossa moottorissa on tyhjäkäynti ja alaneula? Pitäskä alaneulaa säätää jos auto sammuu kun painaa kaasua. Pääneula on 4 kiekkaa auki.

Poissa mitmit

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SH Engines
« Vastaus #85 : 08.04.07 - klo: 16.12 »
Tuleekos putkesta paljon savua ja bensaa?
Vai lähteekö äkäseen kun painat kaasua?

Alaneulaan ei pidä mennä koskemaan jos käynnistyy ja pysyy tyhjäkäynnillä kunnolla.
Mulla ainakin tuo pääneula on lähes sen kultaisen rungon kohdalla, ehkä puoli milliä sisempänä.

Tyhjäkäynnin seossäätö on siinä haitarin päässä, itse tyhjäkäynti on se Ruuvi joka tulee kaasarin sivusta vaakasuoraan.
Pääneula on se jäljelle jäänyt.
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SH Engines
« Vastaus #86 : 08.04.07 - klo: 16.39 »
Lainaus käyttäjältä: mitmit
Alaneulaan ei pidä mennä koskemaan jos käynnistyy ja pysyy tyhjäkäynnillä kunnolla.

Näinkö on? Mites kun mä oon käsittäny että se vaikuttaa myös kaasuvasteeseen.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SH Engines
« Vastaus #87 : 08.04.07 - klo: 16.58 »
Sami..olet käsittänyt sen oikein  :p
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa ST

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SH Engines
« Vastaus #88 : 08.04.07 - klo: 18.09 »
Joo tulee bensaa ja savua sillon kun sen saa käyntiin. Pysyy käynnis noin 5 sekkaa ja sit sammuu. Ajettu 1 tankki pukilla eilen eli sisäänajo vasta kesken. pääneula on 4 kiekkaa auki ja muihin neuloihin en oo koskenu. Kun sen saa käyntiin ja painaa kaasua vähän niin sammuu. Pitäsköhän koittaa alaneulaa säätää laihemalle pikkusen?

Poissa mitmit

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SH Engines
« Vastaus #89 : 08.04.07 - klo: 18.19 »
ehkä 1/4 - 1/2 kierrosta tiukemmalle sitä alaneulaa, ja yläneulaa laittasin 1/4 kierosta sisään.
Ja jos mahdollista, pidä hehkua mukana aluksi kun alat ajelemaan.

Sen verran on koneet kehittyneet ettei niitä enää pukilla tarvitse sisäänajaa, 4 tankkia rauhallista ajoa;
- 1. tankki n. kävelyvauhtia
- 2. hölkkävauhtia
- 3. juoksuvauhtia
- 4. siitä vähän lujempaa
(-5. siitäkin vielä vähän lujempaa, lähes täyskaasua)

viimeinen ei ole välttämätön mutta hyödyllinen.

Noin ajoin oman koneeni sisään ja kyllä toimii ja tehokkaasti.
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.